ABC Tour Talbot - Viikonlopun matkakertomus
- Lada-Jussi
- Viestit: 10230
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
ABC Tour Talbot - Viikonlopun matkakertomus
Tässä kertomus viikonlopun ABC kiertueelta, tämä on yhdistelmä ABC bongauksia, ABC autokuvia ja kokemuksia erillaisista autoista, en viitsinyt palotella näitä eri aiheisiin, siksi kirjoitin yhden kokonaisen tarinan.
Sunnuntai-iltana alkoi tuntua siltä, että pitäisi ostaa auto. Nettiautossa olisi tarjolla Iso-Talbot Diesel koneella ja hintaa oli pudotettu. Heitin linkin Ladakerho irc-kanavalle, ja totesin että ”jos toi ei olisi noin kaukana niin menisin ostamaan”. Auto oli myytävänä Oulun kupeessa Muhoksella. Mortus ja FSO olivat kuitenkin jo heti vapaaehtoisia lähtemään matkaan ja moni muukin irkkaaja innostui Talbotista.
Seuraavana päivänä soittelin myyjälle ja päästiin aika hyvin yksimielisyyteen kaupan toteutumisesta. Kävi vielä ilmi, että myyjän poika on myös Lada-harrastaja ja kirjoittelee ladaboardille. Ladisteja on siis kaikkialla. Ehkä ladismin yhdistävästä tekijästä johtuen myyjä suostui laittamaan valmiiksi allekirjoitetun rekisteröintitodistuksen ilmoitusosan postissa minulle. Näin ollen säästyi myyjältäkin 10,20 euroa, kun auto olisi pitänyt ottaa liikennekäyttöön viikonlopun noutoa varten. Otin auton suoraa omiin nimiin ja liikennekäyttöön, näin selvittiin kokonaistaloudellisesti.
Auton osalta matka oli jo hyvin valmisteltu, mutta viimeisiin päiviin jäi yöpaikan hankinta. JTA:n kautta laitoin sanaa Oulun seudun ladisteille, josko tavattaisiin Tupoksen ABC:llä ja samalla kysyin yöpymismahdollisuuksista. Löytyihän Oulusta eräs toverillinen perhe, jolla oli huone vapaana, joten sekin asia järjestyi.
Matka reitti oli vaikea suunnitella. Mahdollisimman monta bongaamatonta ABC:tä piti käydä katsomassa. Pyrittiin kuitenkin välttämään turhia edestakaisin ajoja tai kiertoja ja toisaalta menomatkalla uhkasi aika pula. Lähtö oli perjantai-iltana ja pohjanmaalla moni ABC menee yöksi kiinni kello 24, joten niihin piti ehtiä aukiolon puitteissa.
Perjantain lähtöä pidensi se, että oltiin töissä sovittu ”ryhmäpalaveria” töiden jälkeen, jossa oli ravintolassa syöntiä ja juontia. 16:30 kuitenkin jo pääsin irtautumaan, kun FSO tuli hakemaan minut Hämeenlinnasta. Toisaalta kyyti antoi minulle mahdollisuuden ottaa vähän ”virvokkeita” ravintolassa.
Viimeiset tarpeet käytiin täydentämässä ABC Lahdesjärvellä Tampereella ja Tampellassa siirrettiin itsemme ja tavaramme Mortuksen Focukseen. Diesel-Focus on tuollaisella pitkällä matkalla mukava cruisen ja matalan kulutuksen johdosta. Kyllä tuon reissun olisi ihan Samarallakin mennyt, mutta hyvä jos on mahdollista säästää jossain muutaman euron.
Ensimmäinen tauko pidettiin noin 19:53 Seinäjoen ABC:llä, onhan siellä jo ennenkin käyty, mutta tauko tekee hyvää välillä.
kello 22:30 saavuttiin ensimmäiselle uudelle bongauskohteelle eli ABC Kalajoen Hiekkasärkät (avoinna 6-24)
Noin 23:30 ehdittiin vielä uudelle Raahen ABC:lle, joka on avattu 19.8. kuluvaa vuotta. Tämäkin paikka on avoinna vain 6-24 joten puolituntia oli enää aikaa, tiukka oli aikataulu.
Lopulta saavuttiin tämän siirtymän viimeiseen kohteeseen, joka myös minulle uusi bongaus, ABC Tupos Limingassa. Tuolloin kello oli jo 0:30, mutta Tupos on auki ympärivuorokauden. Viidakkorumpu oli soinut Oulun seudulla vaimeasti, mutta JTA ja Jopi tavattiin Tupoksella.
Tupoksen apsilta siirryttiin JTA:n opastamana sovittuun yöpaikkaan. Isäntä, joka oli myös Jussi, otti meidät hyvin vastaan ja yöpymismahdollisuudet oli melkein liiankin hienot, kun oltiin varauduttu, että ihan jossain keittiön lattiallakin voidaan nukkua makuupusseissa. Nukkumaan päästiin joskus kello kahden jälkeen.
Lauantaina aamulla herättiin kello 9 ja isäntäväki tarjosi vielä aamukahvitkin. Olimme tyytyväisiä ja kiitollisia saamastamme avusta. Siinä vielä autoharrasteista rupateltiin ja sitten jatkettiin matkaa Focuksella. Nukkumaan mennessä oltiin kaavailtu seuraavanpäivän ohjelmaa, johon päätettiin sisällyttää pari extra ABC bongausta. Koska Kiiminki ja Haukipudas oli niin lähellä, niin ei niitä voinut sivuuttaa, matkan teko oli kuitenkin odotettua sujuvampaa.
Noin kello 10 saavuimme Kiimingin uudelle, 17.9. avatulle ABC:lle. Taas pientä evästä naamaan, että jaksetaan tehdä autokauppaa myöhemmin.
Kiimingistä oli luontevaa jatkaa Haukiputaan kautta, jossa oltiin noin puolen tunnin päästä, taas vähän eväitä ja matkamuistoja mukaan. Haukipudas olikin reissun ainoa kohde, jossa oli enää käytössä Liikennemyymäläkohtainen ABC kynä, sain sellaisen lisäksi kokoelmaan.
Vielä ennen autokauppoja ajettiin Oulun kautta jossa kävin tervehtimässä vanhaa tuttavaa vuosien takaa, kun kerrankin olin Ouluun saakka päässyt, ei sitä vierailua voinut jättää väliin.
Noin kello 12 saavuimme Muhokselle, jossa virittelimme Talbotin matkakuntoon ja teimme kaupat autosta sekä ihailimme perheen pojan turbo-Lada projektia.
Noin tunti meni autokauppoja tehdessä. Piti vaihtaa ainakin parit renkaat, että uskaltaa lähteä ajamaan, muutoin asiat vaikutti olevan kunnossa. Onneksi mukaan otetut Polonezin talvirenkaat kävivät Talbottiin kuin nenä päähän.
Kova tappelu tietysti, että kuka saa ajaa minkäkin pätkän ihanalla yhteisomistus-Talbotilla. FSO sai ajaa ensimmäisen pätkän, itse istuin kyydissä ja Mortus ajoi Focuksellaan. Seuraava ABC bongaus oli Pulkkilan ABC Siikalatvan kunnassa (vai mikä se olikaan) noin 14:20.
Seuraava väli oli lyhyt, kun siirryimme Haapaveden ABC:lle noin 30 km:n päähän, jossa olimme noin 15:20. Tämän siirtymän ajoin itse Talbotilla FSO:n istuessa kyydissä ja Mortuksen jatkaessa Focuksella.
Seuraava matka oli myös melko lyhyt, kun siirryimme Ylivieskan ABC:lle, joka olikin matkamme viimeinen uusi bongaus omalta osaltani. Tänne siirryttäessä Mortus ohjasti Talbottia, minä itse testasin ensimmäistä kertaa takaistuinta ja istuin Isossa Talbotissa tyylikkäästi oikealla takana. Totutusta poiketen Focus tuli nyt Talbotin perässä ja sitä ohjasti FSO. Ylivieskan ABC:llä oltiin noin 16:20. Tämä oli siltäkin osin ehkä jännittävin siirtymä, että matkan varrella edestämme juoksi tien yli kaksi isoa hirveä, mutta olimme sopivan etäällä vielä näistä luontokappaleista.
Sitten alkoi tolkuttoman pitkä noin 170 km:n väli. FSO oli niin täpinöissä Talbotista, joten annettiin hänen ajaa, itse olin kyydissä ja Mortus veti letkaa Focuksella. Tarkoitus oli pysähtyä huilaamaan Lapuan ABC:llä, koska kuviteltiin sen olevan matkanvarrella valtatien varressa, mutta ei kyllä sitä nähty joten jatkettiin Seinäjoelle asti, jossa pidettiin pikainen vessatauko ja suoritettiin kuljettajan vaihdot. Mortus vapautettiin lopullisesti kuljettajan tehtävistä ja hän siirtyi Talbotin kyytiin, jota ohjastin vaihteeksi itse. Mortus oli jo 1000 km ajanut yhteensä ja sai loppumatkan rentoutua virvokkeiden parissa. FSO jatkoi Seinäjoelta Focuksella. Matkan viimeinen kahvitauko ja kuskin vaihto suoritettiin Jalasjärven ABC:llä, jonne saavuttiin noin 20:30.
Loppurutistus Tampereelle suoritettiin minun ajaessa edellä Focuksella ja FSO ajoi perässä Talbotilla. Parkanon keskustassa pyörittiin kokoontumisista tuttu lenkki noin 21:30. ja Mortus hyppäsi Focuksesta Talbotin kyytiin loppumatkaksi, kun minä olin oppinut käyttämään itsenäisesti Focuksen kaikkia varusteita mm. la-laitteisto, jolla pidettiin yhteyksiä autojen välillä. 23:30 oltiin päivän päätepysäkillä eli ABC Lahdesjärvellä Tampereella, jonne kokoontui runsaslukuisesti ladisteja ihailemaan Talbottia ja ylistämään sen mahtavuutta. Puolen yön jälkeen Mortus pääsi kotiinsa ja minä ja FSO nukahdettiin Vazilin tutulle ja turvalliselle keittiön lattialle.
Sunnuntaina kello 10 oltiin valmiita starttiin. FSO:lla oli kiire omalla autollaan Espooseen mutta käytiin aamukahvilla ABC Lahdesjärvellä ja otettiin perinteinen ABC Lahdesjärvi autokuva
FSO:n lähdettyä itse kävin vielä ABC Kalevassa ennen kuin lähdin pois Tampereelta
Kun kotiuduin Talbotilla Farmille Janakkalaan, oli ongelmana vielä töihin Hämeenlinnaan jäänyt Samara. Otin naapurin mukaan ja käytiin Talbotilla Riihimäen ABC:llä lounastamassa noin kello 14:15 ja siitä jatkettiin Hämeenlinnaan.
Ajoin Samaran kotiin ja naapuri pääsi ohjastamaan Talbottia Hämeenlinnasta Farmille ja näin oli naapurikin tehty onnelliseksi ja voidaan kuitata koko seikkailu läpikäydyksi.
Sunnuntai-iltana alkoi tuntua siltä, että pitäisi ostaa auto. Nettiautossa olisi tarjolla Iso-Talbot Diesel koneella ja hintaa oli pudotettu. Heitin linkin Ladakerho irc-kanavalle, ja totesin että ”jos toi ei olisi noin kaukana niin menisin ostamaan”. Auto oli myytävänä Oulun kupeessa Muhoksella. Mortus ja FSO olivat kuitenkin jo heti vapaaehtoisia lähtemään matkaan ja moni muukin irkkaaja innostui Talbotista.
Seuraavana päivänä soittelin myyjälle ja päästiin aika hyvin yksimielisyyteen kaupan toteutumisesta. Kävi vielä ilmi, että myyjän poika on myös Lada-harrastaja ja kirjoittelee ladaboardille. Ladisteja on siis kaikkialla. Ehkä ladismin yhdistävästä tekijästä johtuen myyjä suostui laittamaan valmiiksi allekirjoitetun rekisteröintitodistuksen ilmoitusosan postissa minulle. Näin ollen säästyi myyjältäkin 10,20 euroa, kun auto olisi pitänyt ottaa liikennekäyttöön viikonlopun noutoa varten. Otin auton suoraa omiin nimiin ja liikennekäyttöön, näin selvittiin kokonaistaloudellisesti.
Auton osalta matka oli jo hyvin valmisteltu, mutta viimeisiin päiviin jäi yöpaikan hankinta. JTA:n kautta laitoin sanaa Oulun seudun ladisteille, josko tavattaisiin Tupoksen ABC:llä ja samalla kysyin yöpymismahdollisuuksista. Löytyihän Oulusta eräs toverillinen perhe, jolla oli huone vapaana, joten sekin asia järjestyi.
Matka reitti oli vaikea suunnitella. Mahdollisimman monta bongaamatonta ABC:tä piti käydä katsomassa. Pyrittiin kuitenkin välttämään turhia edestakaisin ajoja tai kiertoja ja toisaalta menomatkalla uhkasi aika pula. Lähtö oli perjantai-iltana ja pohjanmaalla moni ABC menee yöksi kiinni kello 24, joten niihin piti ehtiä aukiolon puitteissa.
Perjantain lähtöä pidensi se, että oltiin töissä sovittu ”ryhmäpalaveria” töiden jälkeen, jossa oli ravintolassa syöntiä ja juontia. 16:30 kuitenkin jo pääsin irtautumaan, kun FSO tuli hakemaan minut Hämeenlinnasta. Toisaalta kyyti antoi minulle mahdollisuuden ottaa vähän ”virvokkeita” ravintolassa.
Viimeiset tarpeet käytiin täydentämässä ABC Lahdesjärvellä Tampereella ja Tampellassa siirrettiin itsemme ja tavaramme Mortuksen Focukseen. Diesel-Focus on tuollaisella pitkällä matkalla mukava cruisen ja matalan kulutuksen johdosta. Kyllä tuon reissun olisi ihan Samarallakin mennyt, mutta hyvä jos on mahdollista säästää jossain muutaman euron.
Ensimmäinen tauko pidettiin noin 19:53 Seinäjoen ABC:llä, onhan siellä jo ennenkin käyty, mutta tauko tekee hyvää välillä.
kello 22:30 saavuttiin ensimmäiselle uudelle bongauskohteelle eli ABC Kalajoen Hiekkasärkät (avoinna 6-24)
Noin 23:30 ehdittiin vielä uudelle Raahen ABC:lle, joka on avattu 19.8. kuluvaa vuotta. Tämäkin paikka on avoinna vain 6-24 joten puolituntia oli enää aikaa, tiukka oli aikataulu.
Lopulta saavuttiin tämän siirtymän viimeiseen kohteeseen, joka myös minulle uusi bongaus, ABC Tupos Limingassa. Tuolloin kello oli jo 0:30, mutta Tupos on auki ympärivuorokauden. Viidakkorumpu oli soinut Oulun seudulla vaimeasti, mutta JTA ja Jopi tavattiin Tupoksella.
Tupoksen apsilta siirryttiin JTA:n opastamana sovittuun yöpaikkaan. Isäntä, joka oli myös Jussi, otti meidät hyvin vastaan ja yöpymismahdollisuudet oli melkein liiankin hienot, kun oltiin varauduttu, että ihan jossain keittiön lattiallakin voidaan nukkua makuupusseissa. Nukkumaan päästiin joskus kello kahden jälkeen.
Lauantaina aamulla herättiin kello 9 ja isäntäväki tarjosi vielä aamukahvitkin. Olimme tyytyväisiä ja kiitollisia saamastamme avusta. Siinä vielä autoharrasteista rupateltiin ja sitten jatkettiin matkaa Focuksella. Nukkumaan mennessä oltiin kaavailtu seuraavanpäivän ohjelmaa, johon päätettiin sisällyttää pari extra ABC bongausta. Koska Kiiminki ja Haukipudas oli niin lähellä, niin ei niitä voinut sivuuttaa, matkan teko oli kuitenkin odotettua sujuvampaa.
Noin kello 10 saavuimme Kiimingin uudelle, 17.9. avatulle ABC:lle. Taas pientä evästä naamaan, että jaksetaan tehdä autokauppaa myöhemmin.
Kiimingistä oli luontevaa jatkaa Haukiputaan kautta, jossa oltiin noin puolen tunnin päästä, taas vähän eväitä ja matkamuistoja mukaan. Haukipudas olikin reissun ainoa kohde, jossa oli enää käytössä Liikennemyymäläkohtainen ABC kynä, sain sellaisen lisäksi kokoelmaan.
Vielä ennen autokauppoja ajettiin Oulun kautta jossa kävin tervehtimässä vanhaa tuttavaa vuosien takaa, kun kerrankin olin Ouluun saakka päässyt, ei sitä vierailua voinut jättää väliin.
Noin kello 12 saavuimme Muhokselle, jossa virittelimme Talbotin matkakuntoon ja teimme kaupat autosta sekä ihailimme perheen pojan turbo-Lada projektia.
Noin tunti meni autokauppoja tehdessä. Piti vaihtaa ainakin parit renkaat, että uskaltaa lähteä ajamaan, muutoin asiat vaikutti olevan kunnossa. Onneksi mukaan otetut Polonezin talvirenkaat kävivät Talbottiin kuin nenä päähän.
Kova tappelu tietysti, että kuka saa ajaa minkäkin pätkän ihanalla yhteisomistus-Talbotilla. FSO sai ajaa ensimmäisen pätkän, itse istuin kyydissä ja Mortus ajoi Focuksellaan. Seuraava ABC bongaus oli Pulkkilan ABC Siikalatvan kunnassa (vai mikä se olikaan) noin 14:20.
Seuraava väli oli lyhyt, kun siirryimme Haapaveden ABC:lle noin 30 km:n päähän, jossa olimme noin 15:20. Tämän siirtymän ajoin itse Talbotilla FSO:n istuessa kyydissä ja Mortuksen jatkaessa Focuksella.
Seuraava matka oli myös melko lyhyt, kun siirryimme Ylivieskan ABC:lle, joka olikin matkamme viimeinen uusi bongaus omalta osaltani. Tänne siirryttäessä Mortus ohjasti Talbottia, minä itse testasin ensimmäistä kertaa takaistuinta ja istuin Isossa Talbotissa tyylikkäästi oikealla takana. Totutusta poiketen Focus tuli nyt Talbotin perässä ja sitä ohjasti FSO. Ylivieskan ABC:llä oltiin noin 16:20. Tämä oli siltäkin osin ehkä jännittävin siirtymä, että matkan varrella edestämme juoksi tien yli kaksi isoa hirveä, mutta olimme sopivan etäällä vielä näistä luontokappaleista.
Sitten alkoi tolkuttoman pitkä noin 170 km:n väli. FSO oli niin täpinöissä Talbotista, joten annettiin hänen ajaa, itse olin kyydissä ja Mortus veti letkaa Focuksella. Tarkoitus oli pysähtyä huilaamaan Lapuan ABC:llä, koska kuviteltiin sen olevan matkanvarrella valtatien varressa, mutta ei kyllä sitä nähty joten jatkettiin Seinäjoelle asti, jossa pidettiin pikainen vessatauko ja suoritettiin kuljettajan vaihdot. Mortus vapautettiin lopullisesti kuljettajan tehtävistä ja hän siirtyi Talbotin kyytiin, jota ohjastin vaihteeksi itse. Mortus oli jo 1000 km ajanut yhteensä ja sai loppumatkan rentoutua virvokkeiden parissa. FSO jatkoi Seinäjoelta Focuksella. Matkan viimeinen kahvitauko ja kuskin vaihto suoritettiin Jalasjärven ABC:llä, jonne saavuttiin noin 20:30.
Loppurutistus Tampereelle suoritettiin minun ajaessa edellä Focuksella ja FSO ajoi perässä Talbotilla. Parkanon keskustassa pyörittiin kokoontumisista tuttu lenkki noin 21:30. ja Mortus hyppäsi Focuksesta Talbotin kyytiin loppumatkaksi, kun minä olin oppinut käyttämään itsenäisesti Focuksen kaikkia varusteita mm. la-laitteisto, jolla pidettiin yhteyksiä autojen välillä. 23:30 oltiin päivän päätepysäkillä eli ABC Lahdesjärvellä Tampereella, jonne kokoontui runsaslukuisesti ladisteja ihailemaan Talbottia ja ylistämään sen mahtavuutta. Puolen yön jälkeen Mortus pääsi kotiinsa ja minä ja FSO nukahdettiin Vazilin tutulle ja turvalliselle keittiön lattialle.
Sunnuntaina kello 10 oltiin valmiita starttiin. FSO:lla oli kiire omalla autollaan Espooseen mutta käytiin aamukahvilla ABC Lahdesjärvellä ja otettiin perinteinen ABC Lahdesjärvi autokuva
FSO:n lähdettyä itse kävin vielä ABC Kalevassa ennen kuin lähdin pois Tampereelta
Kun kotiuduin Talbotilla Farmille Janakkalaan, oli ongelmana vielä töihin Hämeenlinnaan jäänyt Samara. Otin naapurin mukaan ja käytiin Talbotilla Riihimäen ABC:llä lounastamassa noin kello 14:15 ja siitä jatkettiin Hämeenlinnaan.
Ajoin Samaran kotiin ja naapuri pääsi ohjastamaan Talbottia Hämeenlinnasta Farmille ja näin oli naapurikin tehty onnelliseksi ja voidaan kuitata koko seikkailu läpikäydyksi.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Re: ABC Tour Talbot - Viikonlopun matkakertomus
Hienoa. Oikein lämmittää sydäntä lukea tekstiä ja katsoa kuvista kaunista Talbot 1510 GLD -autoharvinaisuutta. Onnea Talbotin kanssa!
Re: ABC Tour Talbot - Viikonlopun matkakertomus
Kävitkö vaalassa s-marketissa kertaakaan? näin siellä ihan sinun näkösen ihmisen
autoton.. vielä
Re: ABC Tour Talbot - Viikonlopun matkakertomus
Jos jokapäiväiset ajonsa Ladalla ajavaa pidetään vähän erikoisena niin talpotilla ajava saa varmaan hullun leiman, noita kun pidetään yleisesti vielä huonompina autoina kuin Ladaa koskaan. Kenenkään en ole kuullut noita kehuvan yhtä varmaan viiden promillen humalassa ollutta käppänää lukuunottamatta.
Olenkin tuumannut että kyllä joku tuollainen olisi joskus ostettava ihan vain asian selvittämiseksi. Ja vielä sillä aataminaikuisella minkälie simcan bensamoottorilla. Tuo dieselhän on pösön tekele.
Raportoipa jatkossakin miten värkki pelaa.
Olenkin tuumannut että kyllä joku tuollainen olisi joskus ostettava ihan vain asian selvittämiseksi. Ja vielä sillä aataminaikuisella minkälie simcan bensamoottorilla. Tuo dieselhän on pösön tekele.
Raportoipa jatkossakin miten värkki pelaa.
Re: ABC Tour Talbot - Viikonlopun matkakertomus
Ei näköjään #ladakerhon keskustelut ole tänne asti kantaneet. Siellä Talbotejakin ylistänyt kohtuudella olen. Vanhemmilla on ollut kaksi Talbotia, Horizon GL vuosimallia 1982 ja 1510 GLD vuosimallia 1985. Molemmat oli oikein hyviä käyttöautoja, 1510 GLD oli käytössä huomattavan pitkään, ajettiin vajaa 400 tuhatta kilometriä. Horizonista luovuttiin 1998 kun nyt taloudessani oleva Eurosamara hankittiin vanhemmille.Jusu kirjoitti:Kenenkään en ole kuullut noita kehuvan yhtä varmaan viiden promillen humalassa ollutta käppänää lukuunottamatta.
Re: ABC Tour Talbot - Viikonlopun matkakertomus
Hieno matkakertomus ja itsellekkin monta tuttua ABC:tä.
Re: ABC Tour Talbot - Viikonlopun matkakertomus
Juu hieno kuvareportaasi hakumatkasta. Talbottia saadaan varmaan ihailla omin silmin sitten seuraavassa paikalliskokoontumisessa? Taitaa olla sillä samalla Pösön dieselkoneella, millä mm. Nivojakin 90-luvulla myytiin Euroopassa?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: ABC Tour Talbot - Viikonlopun matkakertomus
Joo. Sama XUD9-motti, joita on mm. useissa PSA:n peleissä ennen kun HDI syrjäytti sen. Nivaankin tuota on laitettu, ahtimella ja ilman.samarai kirjoitti:Taitaa olla sillä samalla Pösön dieselkoneella, millä mm. Nivojakin 90-luvulla myytiin Euroopassa?
Re: ABC Tour Talbot - Viikonlopun matkakertomus
onnistuko se meijjä ryhmäkuva minkä milla otti meistä abc:llä pystykkö lähettää ???
Re: ABC Tour Talbot - Viikonlopun matkakertomus
Hieno homma että menny reissu hyvin Jussilla. Aika kiitettävä määrä aakkos-asemia mitä oot päässy tällä reissulla bongaileen.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
Re: ABC Tour Talbot - Viikonlopun matkakertomus
Vanhaan viestiin kommentoin kun tuli linkki CSVF:n forumille tähän ketjuun. Oikein rekisteröidyin tätä viestiä varten.
Alkaa nuo Talbotit olemaan jo sen verran harvinaisia että hyväkuntoinen auto kannattaisi laittaa just nyt sinne naftaliiniin. Perikuntien jäämistöstä niitä vielä löytää, yleensä jopa niitä "yhdellä olleita huippukuntoisia". Niin kuin nyt esim. tämä 1510 GLS vuodelta 1985.
Harvinaisuudesta tosiaan on kyse. Näitä kun ehdittiin tehdä noin 300 kpl ennen kun koko merkki kuopattiin. Hyvä että edes yksi on säästynyt. Rahallista arvoa ei varmaan koskaan tule olemaan yhtään mutta noin autohistoriallisesti ajateltuna arvoa on vaikka kuinka paljon.Hienoa. Oikein lämmittää sydäntä lukea tekstiä ja katsoa kuvista kaunista Talbot 1510 GLD -autoharvinaisuutta. Onnea Talbotin kanssa!
Pitäisi kysyä tuossa vastapäisessä talossa asuvalta mieheltä että onko se ihan täysissä järjissään. On nimittäin startannut Horizonin tässä talven aikaan osapuilleen joka aamu ja lähtenyt sillä päiväksi töihin. Ja eikä se missään lämpötolpassa ole ollut, avaimesta käyntiin ja sitä rataa. Mullakin on Talbot (Solara 1.5 GLS vm. 1984) harrasteena mutta talven se on kyllä levännyt tallissa.Jos jokapäiväiset ajonsa Ladalla ajavaa pidetään vähän erikoisena niin talpotilla ajava saa varmaan hullun leiman, noita kun pidetään yleisesti vielä huonompina autoina kuin Ladaa koskaan. Kenenkään en ole kuullut noita kehuvan yhtä varmaan viiden promillen humalassa ollutta käppänää lukuunottamatta.
Olenkin tuumannut että kyllä joku tuollainen olisi joskus ostettava ihan vain asian selvittämiseksi. Ja vielä sillä aataminaikuisella minkälie simcan bensamoottorilla. Tuo dieselhän on pösön tekele.
Alkaa nuo Talbotit olemaan jo sen verran harvinaisia että hyväkuntoinen auto kannattaisi laittaa just nyt sinne naftaliiniin. Perikuntien jäämistöstä niitä vielä löytää, yleensä jopa niitä "yhdellä olleita huippukuntoisia". Niin kuin nyt esim. tämä 1510 GLS vuodelta 1985.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10230
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: ABC Tour Talbot - Viikonlopun matkakertomus
Tänään Vuosaaren ABC:n kokoontumisessa vieraili tyylikäs Talbot Solara, pikkulaitolla ihan perussiisti yksilö, kaunista.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Re: ABC Tour Talbot - Viikonlopun matkakertomus
Talbotilla vieraillut uuvatti ja tämän linkin Simca-foorumille laittanut tampio olivatten muuten sama henkilö, allelaskenut siis.
Jos joku niistä näpsyistä onnas, niin laita tähän jos viitit.
Jos joku niistä näpsyistä onnas, niin laita tähän jos viitit.
Re: ABC Tour Talbot - Viikonlopun matkakertomus
Meillä oli kotona yksi tuollainen helmi. Mukavia kilometrejä sillä tuli ja XUD9 on kotonaan 1510:n keulalla. Huonoksi onnekseni tuo tuli ajettua taksin keulaa päin ja auto meni lunastukseen (taksi teki u-käännöksen katsomatta tuleeko vastaan ketään). Onneksi meni taksin syyksi ja isä sai reilut lunastusrahat. Sen verta vahvana Talbot-muistot 1510 GLD ja Horizon GL -malleista on, etten pitäisi ihmeenä, vaikka jokin Talbot-mali omastakin käytöstä löytyisi joskus.TeroPee kirjoitti:Harvinaisuudesta tosiaan on kyse. Näitä kun ehdittiin tehdä noin 300 kpl ennen kun koko merkki kuopattiin. Hyvä että edes yksi on säästynyt. Rahallista arvoa ei varmaan koskaan tule olemaan yhtään mutta noin autohistoriallisesti ajateltuna arvoa on vaikka kuinka paljon.Hienoa. Oikein lämmittää sydäntä lukea tekstiä ja katsoa kuvista kaunista Talbot 1510 GLD -autoharvinaisuutta. Onnea Talbotin kanssa!