2107 1600SL -90 IIZI

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 2107 1600SL -90 IIZI

Viesti Kirjoittaja Jokari »

No ei ruiskussa paljoa opettelemista ole. Kohtalaisen hyvää jälkeä saa jo sillä jos ei käsi pahemmin tärise. Raskaankaluston maali RAL-sävykartalta 30€/litra (maalaa molemmat kyljet hyvin), ohenne, kovetin...20€ yläsäiliöruisku = helvetin hyvä jälki.
Maksaa se peltikattomaali tai miranoolikin ihan riittävästi.

Telalla ja pensseleillä auton näkyvien osien suttaillut menee ainakin minun silmissä suoraan peltoautokategoriaan.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: 2107 1600SL -90 IIZI

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Jokari kirjoitti:20€ yläsäiliöruisku = helvetin hyvä jälki
Mistä näin halvalla saa, vai onko kyseessä semmonen laitos joka tarvii kompuran?
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 2107 1600SL -90 IIZI

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Halpahalleissahan noita on ja Motonetissäkin, tietenkin vaatii kompuran.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: 2107 1600SL -90 IIZI

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Jokari kirjoitti:Halpahalleissahan noita on ja Motonetissäkin, tietenkin vaatii kompuran.
Niinpä niin justiin. Ajattelin vain kun joskus sillon kun olin noin metrin lyhempi setä maalas sähköruiskulla ja niitä ei tunnu saavaan 20 euroon :D
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2107 1600SL -90 IIZI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

On kompura ja on huono ruisku eli alasäiliöruisku.

Tässä nyt vain halutaan kokeilla tuota superlontelatekniikkaa. Lisäksi vielä paklaukset, hitsaukset ja peltien suoruus eivät nyt tässä vaiheessa edellytä ruiskumaalausta.

Minähän vasta tämän kanssa ensimmäistä kertaa harjoittelin hitsaamista ja muita pohjatöitä. Ei meikäläisen aloittelijan taitotasolla heti voida vaatia kovinkaan priimaa. Tulee paha mieli, jos ei onnistu ollenkaan.

Lisäksi tämän auton Imitsiin sopii mielestäni tuollainen telamaalausjälki. Tai ainakin silloin, jos pääsen yhtä hyvään lopputulokseen kuin Lesnaja Sobaka MettäKoiransa kanssa. Se vain miellyttää silmääni.

Vieläpä tässä on tarkoitus tehdä Ruosteeton, hyvin massattu, kohtuullisesti paikkailtu ja suht siisti AjoPeli.

Kämmenillehän tämä voi mennä, mutta saadaanhan sitä ruiskusuttausta sitten päälle jos alkaa siltä tuntumaan. Mutta jos alan heti pihakoivun ja männyn alla ruiskumaalaamaan kylmiltään, niin mitäs Pojat arvioitte lopputuleman olevan?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
ElManu
Viestit: 270
Liittynyt: 17.5.2006 14:37
Paikkakunta: Joensuu

Re: 2107 1600SL -90 IIZI

Viesti Kirjoittaja ElManu »

Uniikki erikoismaalaus! :lol:
Ihe ku tekköö, ni suap just semmosen ku sattuu tulemmaan!
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: 2107 1600SL -90 IIZI

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Mulla on ton Mr. Beanin kanssa niin että kun ruiskulla alan tusamaan niin siitä ei voi tulla huonmpi kuin se on. Ei siinä ruostetta sillai oo, mutta kun on noin neljää eriväristä korjausväriä, telamaalia, ruiskumaalia, pohjamaalia jne. You guess! :lol:
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Anaconda

Re: 2107 1600SL -90 IIZI

Viesti Kirjoittaja Anaconda »

[OFFTOPIC, skippaa jos v*tuttaa]Ei sitä ruiskua pelätä kannata, maalaa vaikka ensin jonkun ylimääräisen konepellin tms. osan ja kokeilee miten sieltä sitä tavaraa tulee milläkin säädöillä.
Kuva
Tuollainen oli

Tällänen tuli

Kuva
Joitain vuosia sitten ja ekaa kertaa ruiskun varressa. Onnistui hyvin muuten, mutta maalasin liian myöhään päivällä (joskus vähän ennen neljää taisin aloitella) ja yön aikana kosteus oli vetänyt vaakapinnat mataksi, homma kun tehtiin kokonaisuudessaan ulkona. Kompurana joku pieni halpis, ruiskuna Bilteman yläsäiliömalli ja maali raskaankaluston väriä, eikä maksanut paljon. Tarkoituksena vain kertoa eräs aloittelijan maalaustarina hyvin lyhyesti siltä varalta että joku muukin topicin lukija harkitsee maalausta mutta epäröi ruiskun käyttöä. Ties vaikka jättäisi ne Miranolit kaupan hyllylle, sinnehän ne parhaiten sopivat.[/OFFTOPIC]
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2107 1600SL -90 IIZI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Surkeat paklaukset on hiottu itselle kelpaavaan kuosiin. Olihan siellä pakkelissa jokunen ontelo, mutta mitä muuta voitiin odottaa.

Kaikki pohjamaalia vaativat kohdat on sinkitty kahteen kertaan. Suuri osahan pohjatöistä tehtiin jo viime kesänä.

Nyt edetään rauhallisesti. Puskurin alunen perästä on pohjamaalattu ja osin jo kiveniskumassattu. Tämä massataan uudelleen. Keulan puskurinalus kiveniskumassataan. Helmakotelot samoin ja Takasiiven pyöräntakainen osa.

Kiveniskumassa on päällemaalattavaa, joten en jätä sitä pintaan. Muutenhan tämä on massattu kunnolla, eli jokainen pohjapaikka, kotelopaikka ja helmapaikka on saanut 6kerrosta massaa pensselistä.

Molemmat takalasit sanoivat toimintasopimuksensa irti. Tyypillistä. Toinen jäi alas ja toinen ylös. Kiilataan kuten kuuluukin.

Kunhan saan tuossa huomenna massailtua ja ruiskittua vielä vähän pohjamaalia jos löytyy unohduksia niin Huputan IIZIn joksikin aikaa. Vapun jälkeen on vasta mahdollisuus jatkaa. Ja eihän sitä tiedä, vaikka tarttuisi kuontaloon, että ruiskuteltava tämä on.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Re: 2107 1600SL -90 IIZI

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

Ruiskulla vaan rohkeasti!!!!

Turha lähteä säheltämään teloilla tai pensseleillä!
Ei ole vaikeaa, tekemällä oppii :)
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2107 1600SL -90 IIZI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Oppiipa hyvinkin, muuuuuuutttttta...

Ensin olisi roudattava kompura Kuusaalt sen 330km tänne. Ostettava kunnon ruiskuvehkeet ja alettava opetella.

Onko mitään järkeä moisessa noiden pihapuiden alla? En ole oikein vakuuttunut, että nuo isot männyt ovat parhaita katoksia ruuttaamaalaamiseen. Eivät ne ole telaamiseenkaan, mutta kun ei jäljeltä odota liikoja niin ehkä Telominen on parempi.

Entä sitten pohjat. Eivät ole tasaiset. Täppihionnat näkyvät ja näkyvät sitä enemmän mitä hienompaa pintaa meinataan.

En ala hioskelemaan niiden jokaisen 4 ruuttakerroksen välissä. Tarkoitus on vetää 2kerrosta telaa ja hioa vain vähän karkealle näiden välissä.

Eikö ruiskumaalaamisessa pyritä tasaiseen lopputulokseen? Jos pohja ei ole tasainen niin miten tähän voidaan päästä?

Väite: Jos ei ole kunnon perustuksia ja pohjia torpalla, niin ei kattoa kiillotella. IIZI kuuluu tällaiseen kategoriaan.

Olen tässä taas katsellut tuota vihreää MettäKoiraa ja tuollainen pinta on juuri sitä mitä haluan. Päästäisiinköhän ruiskulla tuoho? No, aika taiteilija pitäisi olla että pääsisi. Meikäeio. :lol:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 2107 1600SL -90 IIZI

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Väite: Jos ei ole kunnon perustuksia ja pohjia torpalla, niin ei kattoa kiillotella.
Minä väitän että kiilloitteleminen on aina kohdallaan!
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2107 1600SL -90 IIZI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Montako kattoa olet kiillottanut talosta, jossa perustukset ovat huonot?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
1500i
Viestit: 2149
Liittynyt: 1.5.2008 19:12
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: 2107 1600SL -90 IIZI

Viesti Kirjoittaja 1500i »

Jokari kirjoitti:No ei ruiskussa paljoa opettelemista ole. Kohtalaisen hyvää jälkeä saa jo sillä jos ei käsi pahemmin tärise.
Millainen on jälki on eri asia jos "ekana työnä" maalaa auton "kylymiltään" :roll: Toki sitä jokainen osaa töhrätä, kun on vain pelit ja vehkeet,mutta kestääkö jälki kahtelun/ilikiääkö sitä kellekkään näyttää on eri asia :roll:
Avensis stw
Ex.21093 -00
tinuri
Viestit: 412
Liittynyt: 22.8.2009 21:43
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: 2107 1600SL -90 IIZI

Viesti Kirjoittaja tinuri »

Paukkupullolla olen minä ja uskoisin että aika moni muukin tällä voorumilla maalaillut. Ja kaikkihan tietää että se paukkupullomaali valuu helposti jos ahnehtii. Ihan sama juttu se on ruiskullakin maalattaessa. Ohuita kerroksia ja lehmän hermot.
Tosin kun olen nähnyt Pöyhöin tilat Kanervalassa niin voin todeta että on hivenen huonohko se talli, tai siis katos tarkempiin maalaus toimenpiteisiin. Tosin onhan ne muutkin maalanneet pohjolantallissa ja hyviä esimerkkejä on eka Hondani. Omasta mielestäni tuli hyvä maalipinta ja lakkaus, mutta pohjat jos olisin tehnyt vielä paremmin niin ei olisi alkanut mätiä heti kolmen vuoden päästä. No rauha tämän riesan sielulle.
Tietty onkos Pavlovitsilla tahi jollakin muulla lähistöllä olevalla Ladistilla kompuraa ja ruiskua? Jos he/ne lainaisivat pientä maksua vastaan? Olisko mitn järkee vai ei, se Veera meiltä jätkiltä rahat ja järjen vei?
Vastaa Viestiin