Joulupukki
Joulupukki
Joulu lähestyy ja moni lapsiperhe tilaa kotiinsa Joulupukin. Itsekin olen aiemmin kulkenut aattoillan pukkina mutta muutettuani en ole vielä tohtinut ..
Kun ystävä lupasi navigaattorin lainaksi niin ajattelin et voisi vaikka koettaa elvyttää kehnolla hapella olevaa lompakkoa pukkikeikoilla.
Askarruttaa vain mikä olisi nykyisin oikea hinta. Polttoaineen hinta on noussut huimasti, samoin kaikki muut kustannukset. Mikä olisi mielestäsi sellainen järkevä hinta mitä pukki velottaa käynnistään? Aiemmin taisi hinta olla 30€/kerta. (noin 15min/paikka) Tunnissa ehtii siis käymään, etäisyyksistä riippuen, vajaat neljä paikkaa.
Kerro mielipiteesi
Kun ystävä lupasi navigaattorin lainaksi niin ajattelin et voisi vaikka koettaa elvyttää kehnolla hapella olevaa lompakkoa pukkikeikoilla.
Askarruttaa vain mikä olisi nykyisin oikea hinta. Polttoaineen hinta on noussut huimasti, samoin kaikki muut kustannukset. Mikä olisi mielestäsi sellainen järkevä hinta mitä pukki velottaa käynnistään? Aiemmin taisi hinta olla 30€/kerta. (noin 15min/paikka) Tunnissa ehtii siis käymään, etäisyyksistä riippuen, vajaat neljä paikkaa.
Kerro mielipiteesi
Re: Joulupukki
Tuo kolmekymppiä on ihan kelvollinen hinta, onhan hommassa sentään hyviä puolia kuten kohtuullisen pituinen vuosiloma.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
- PöyhöinKuusaalt
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Hinnasta viis, mutta kaikkein mukavinta on kun saa nähdä LapsiPerheiden joulun ja olla Lasten Silmiä kirjastuttamassa.
Jokainen hinnoittelee palvelunsa itse. Minä en ole vielä tämän vuoden hintoja päättänyt, mutta tietysti ne riippuvat etäisyyksistä, aikataulusta ja aattoillan pukitteluajasta.
Viime Jouluna taisin ryöstää pahimmillani 70e mutta viivyinkin paikassa yli puoli tuntia.
En mene koskaan vain olemaan paikalla kun lahjat jaetaan. Tällaisia Pukittelijoita olen nähnyt ja ne saavat minut itseni RaivonValtaan. Mitä sellaisella PartaPellellä tekee, joka ei saa suutaan auki eikä ole Mistään Kotoisin eli ei tiedä miten ja mistä on tullut.
Joulupukilla pitää olla jotain sanottavaa ja kerrottavaa.
Jokainen hinnoittelee palvelunsa itse. Minä en ole vielä tämän vuoden hintoja päättänyt, mutta tietysti ne riippuvat etäisyyksistä, aikataulusta ja aattoillan pukitteluajasta.
Viime Jouluna taisin ryöstää pahimmillani 70e mutta viivyinkin paikassa yli puoli tuntia.
En mene koskaan vain olemaan paikalla kun lahjat jaetaan. Tällaisia Pukittelijoita olen nähnyt ja ne saavat minut itseni RaivonValtaan. Mitä sellaisella PartaPellellä tekee, joka ei saa suutaan auki eikä ole Mistään Kotoisin eli ei tiedä miten ja mistä on tullut.
Joulupukilla pitää olla jotain sanottavaa ja kerrottavaa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Monasti olen ajatellut laittaa mainoksen:
Perinteinenpukki, pelottaa lapset, kähmii akkaa, kaataa kuusen eikä autoile 150e.
Voisihan joku jopa tilata mutta eipä ainakaan antaisi epärealista kuvaa pukista joka
vetää kourallisen mynttoneita suuhun ovella ettei kossunhaju parrantakaa paljastuisi.
Perinteinenpukki, pelottaa lapset, kähmii akkaa, kaataa kuusen eikä autoile 150e.
Voisihan joku jopa tilata mutta eipä ainakaan antaisi epärealista kuvaa pukista joka
vetää kourallisen mynttoneita suuhun ovella ettei kossunhaju parrantakaa paljastuisi.
Minä juttelen kaikessa rauhassa ensin lasten ja muun väen kanssa ja sitten kun aika näyttäs olevan sopiva, jaetaan lahjat.
Yksi ainoa paikka on tullut eteen jossa pukilla ei ollut muuta virkaa, kuin tosiaan jakaa ne lahjat. Äidin pikku talttahampaat repi lahjat pukilta, oli ihan sama kenelle ne oli .. minulle kaikki ja heti! Lähdin aika nopeasti tilin kuitattuani..
Tavanomainen keikka kestää noin 15min/keikka.. Harmi vain että yleensä kaikki haluaa pukin tulevan juuri siinä 18-19 välillä kun on syöty ja saunottu.
Olen laulanut ja laulattanut, leikkinyt lasten ja aikuisten kanssa.. Se että vielä kaksi vuotta sen jälkeen kun olin jo vaihtanut paikkakuntaa soitetaan ja kysellään perään tuntui mukavalta. Asiakkaat olivat tykänneet ja nimi oli jäänyt mieleen. Koskaan en lähtisi keikalle kännissä. Ihan jo siksikin että autoillenhan se on matkaa taitettava kun sitä poroa ei ole
MInä en ainakaan itse suostuisi maksamaan latiakaan jo tilattu pukki olisi havaittavassa kännissä.
Täällä joku kaipasi pukkia poroineen ja tonttuineen.. Pitäsköhän haalata tuolta ylhäältä vävyn kotikulmilta pari poroa? Sellaiselle keikalle vois laittaa jo vähän hintaa?
Se on ihan totta että suuresti lämmittää se kun näkee lasten riemun ja voi tyytyväisenä painaa oven kiinni takanaan. Yleensä kysyn vielä jälkikäteen että onko palvelu ollut sitä mitä on tilattu..
Ehkäpä se tuo 30€ on sellainen hinta josta ei parane kovin lähteä kiilaamaan ylös.
Yksi ainoa paikka on tullut eteen jossa pukilla ei ollut muuta virkaa, kuin tosiaan jakaa ne lahjat. Äidin pikku talttahampaat repi lahjat pukilta, oli ihan sama kenelle ne oli .. minulle kaikki ja heti! Lähdin aika nopeasti tilin kuitattuani..

Tavanomainen keikka kestää noin 15min/keikka.. Harmi vain että yleensä kaikki haluaa pukin tulevan juuri siinä 18-19 välillä kun on syöty ja saunottu.
Olen laulanut ja laulattanut, leikkinyt lasten ja aikuisten kanssa.. Se että vielä kaksi vuotta sen jälkeen kun olin jo vaihtanut paikkakuntaa soitetaan ja kysellään perään tuntui mukavalta. Asiakkaat olivat tykänneet ja nimi oli jäänyt mieleen. Koskaan en lähtisi keikalle kännissä. Ihan jo siksikin että autoillenhan se on matkaa taitettava kun sitä poroa ei ole

Täällä joku kaipasi pukkia poroineen ja tonttuineen.. Pitäsköhän haalata tuolta ylhäältä vävyn kotikulmilta pari poroa? Sellaiselle keikalle vois laittaa jo vähän hintaa?
Se on ihan totta että suuresti lämmittää se kun näkee lasten riemun ja voi tyytyväisenä painaa oven kiinni takanaan. Yleensä kysyn vielä jälkikäteen että onko palvelu ollut sitä mitä on tilattu..
Ehkäpä se tuo 30€ on sellainen hinta josta ei parane kovin lähteä kiilaamaan ylös.
Minä itte tein parisen vuotta sitte 2 keikkaa (ihan vain hätävarana kysyivät), ja otin molemmista se 30€ ja tuntu olevan aika kova hinta täälä meijän kylillä.
Johtunee varmaankin siitä että yleensä joku setä/pappa ym. on käynyt viinaryypyistä pukkina
Johtunee varmaankin siitä että yleensä joku setä/pappa ym. on käynyt viinaryypyistä pukkina

- Lada Scandinavia
Juuri näin.pressa kirjoitti:Monasti olen ajatellut laittaa mainoksen:
Mun yksi tuttu Mikko oli aikoinaan(1988) pukkina ja heti asunnossa sanoi isännälle, että pukilla on jano.
Joi melkein puolipulloa keittiössä ja oli sitten sen verran varomaton olohuoneessa, että astui yhden joulupaketin päälle. Sitten piti päästä ulos ja syy, pukilla kiire.
- Toveri Sladimir
Jos meinaat "vajaa neljä paikkaa tunnissa", niin loppuillan paikat saavat odotella pukkia monta tuntia.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Kuinka niin? Olen tätä homma tehnyt jo muutaman vuoden..Toveri Sladimir kirjoitti:Jos meinaat "vajaa neljä paikkaa tunnissa", niin loppuillan paikat saavat odotella pukkia monta tuntia.

Toki maaseudulla etäisyyksien ollessa pitkiä on hyvä jos pari paikkaa ehdit tunnin aikana. Mut kaupungissa ehtii ihan hyvin ..
Pahin ruuhka tulee juuri siihen 17-20 välille. Tottakai on laskettava mitä kestää ajaa jos lähdenkin kesken kaiken ajamaan vaikka 5km päähän keskustasta. Kaikkine mutkineen aikaa kuluu yllättävän paljon. Eräs asiakas tykkäsi huonoa kun kerroin etten enää toivottuun ajankohtaan saa mahtumaan mutta ymmärsi kyllä kun kerroin että jos minä kerran rahan perin niin teen myös homman kunnolla. Sovimme toisen ajan ..
Nyt pitää kiiruhtaa, työt kutsuu
Kaveri on tuota hommaa tehnyt vissiin jo 8 vuotta.
Tällä hetkellä hinta on 50€/paikka ja tunnissa taitaa ehtiä sen 2-3 paikkaa... riippuu toki etäisyyksistä.
Kysyntää kuulemma riittää.
Tällä hetkellä hinta on 50€/paikka ja tunnissa taitaa ehtiä sen 2-3 paikkaa... riippuu toki etäisyyksistä.
Kysyntää kuulemma riittää.
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm