Lada 1,2 -> 1,9TD

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
willex

Lada 1,2 -> 1,9TD

Viesti Kirjoittaja willex »

Juu elikäs olisi tarkoitus heittää Volkkarin 1,9TD taikka TDi lartsan konepellin alle. onko kellään tietoa mikä volkkarin koneista (moottori tunnus) oli käypänen ladan laatikkoon jotakuinkin suoraan? Eräs tuttu oli joskus rakennellut jotain samantyylistä aikoinaan ja sain käsityksen että joku passatin 1,9:si pitäisi käydä suoraan kyseiseen laatikkoon. Ja mitä olen tietoa haalinnut niin en käsittääkseni näe mitään ongelmaa koneen katastamikseksi -86 ladaan. olen suunnitellut sitä volkkarin 90Hp versiota.
Avatar
ihkulainen
Viestit: 160
Liittynyt: 29.3.2006 17:30
Paikkakunta: SuurSalo

Re: Lada 1,2 -> 1,9TD

Viesti Kirjoittaja ihkulainen »

moottorin paino voi olla katsastaessa esteenä.
En usko että mikään Wolkkarin tai muun merkin kone sopii suoraan Ladan laatikkoon, mutta jos on tarpeeksi intoa, niin kaikki on mahdollista. esim. adapteri koneen ja laatikon väliin+kytkinakselin modaus yms? tai sitten jonkun muun auton laatikko.
On myös tehty/ tehdään Nivoja joissa peugeotin TurboDiesel, jotenka siinä vois olla myös yks moottori vaihtoehto.
Haulla asiasta löytyy jonkuverran keskustelua tältä foorumilta..
Onnea vaan! Eipä taida TD-takapotkuja suomessa olla!
Niva -87 2.0TC ikuisuusprojekti
vaz 2103 - 1300S -80

vaz 2106 - 1600 -87
willex

Re: Lada 1,2 -> 1,9TD

Viesti Kirjoittaja willex »

Paljonkos tuo ladan motti painaa ja voiko vertailussa käyttää 1700Koneen painoa vaikkakaan painoero ei ole kuin muutaman kilos sisällä 1200 verrattuna jos sitäkään.ilmoittivat jossain 1,9TD painoksi 129Kg
pipo_esa

Re: Lada 1,2 -> 1,9TD

Viesti Kirjoittaja pipo_esa »

Volvon lootat, 200 sarja, voi käydä volkkarin 1.9 tdi:n perään niin ei tarvii välttämättä käyttää ladan omaa lootaa
Avatar
Zipi
Viestit: 209
Liittynyt: 4.6.2009 14:18
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Re: Lada 1,2 -> 1,9TD

Viesti Kirjoittaja Zipi »

pipo_esa kirjoitti:Volvon lootat, 200 sarja, voi käydä volkkarin 1.9 tdi:n perään niin ei tarvii välttämättä käyttää ladan omaa lootaa
Holysmokella on aika ponnekaasti porukat väittäneet että Volvon laatikot ei sovi nelisylinterisiin VW:n koneisiin... Tiedä häntä sitten, mutta mie uskoisin näin olevan.

Sikälis kun asiaa joskus hiukka itse tutkin, niin VW:n koneisiin ei oikein helpolla taida takapotkulaatikkoa saada. Kuuleman mukaan Audin nelivetolaatikko kävisi, mutta se pitäisi sitten teurastaa takavetokäyttöön joka ei kuulosta miltään osin halvalta idealta... Jos tosiaan VW konetta alat istuttamaan, niin innolla odottelen kattavaa projektidokumentaatiota jossain foorumilla runsain kuvin. Tsemppiä projektille!

Vähän jos tietäisi mikä on suurin kone joka mallisarjasta löytyy ja millä budjetilla meinasit saada romut haalittua, voisin ehkä kehitellä jonkun muunkin diesel tekniikka idean... :) Tai kenties jollakulla muulla herättää ideoita kun vähän tietäisi mitkä on tavoitteet.

Ja itse jos jotain tuollaista olisin suunnittelemassa, niin nakkaisin kyllä Ladan laatikon huitsin kuuseen. Toivottavasti kovin moni Ladafanaatikko ei teilaa minua tästä kommentista. :lol: Mutta koneen vaihdon yhteydessä aika suuri todennäköisyys on että joudut kardaania lyhentelemään jolloin samalla vaivalla istuttaa toisenlaisen pään siihen eri laatikkoa varten. Myös dieselöinnissä olisi hyvä käyttää dieselin laatikkoa ja perävälityksiä jos meinaa ajettavankin siitä saada.
Avatar
ihkulainen
Viestit: 160
Liittynyt: 29.3.2006 17:30
Paikkakunta: SuurSalo

Re: Lada 1,2 -> 1,9TD

Viesti Kirjoittaja ihkulainen »

Offipalstalla nimimerkillä "La tuskaa" oli Niva jossa Nissanin 2l diesel-kone ja 4lovinen loota.http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=52175
mm. Isuzulla ja Mersulla takavetoja joissa 2litranen Diisseli
Niva -87 2.0TC ikuisuusprojekti
vaz 2103 - 1300S -80

vaz 2106 - 1600 -87
Vastaa Viestiin