Vertailupaperit uuden ja vanhan Nivan välillä
Vertailupaperit uuden ja vanhan Nivan välillä
Ei kellään sattuisi olemaan vertailupaperia uuden ja vanhan Nivan välille? Siis sellasta virallista... Tuon 1700i koneen perusteella kun sais laittaa reilun 2.1 litrasen padan ja 1600 verrokilla menisi ainoastaan reilu 1,9 litrainen.
Tuntuu olevan hiukka tiukassa tuollaisen saaminen... Tai jos kellä olisi hyvä venäjän taito, niin lähtisitkö pientä korvausta vastaan taistoon AvtoVazin kanssa jos sieltä sellaisen saisi?
Jos ei vertailupaperia saa, niin sitten tarttee alkaa laittelemaan Akelle poikkeuslupaanomuksta sisään... Asia minkä mielellään jättäisi väliin.
Tuntuu olevan hiukka tiukassa tuollaisen saaminen... Tai jos kellä olisi hyvä venäjän taito, niin lähtisitkö pientä korvausta vastaan taistoon AvtoVazin kanssa jos sieltä sellaisen saisi?
Jos ei vertailupaperia saa, niin sitten tarttee alkaa laittelemaan Akelle poikkeuslupaanomuksta sisään... Asia minkä mielellään jättäisi väliin.
Re: Vertailupaperit uuden ja vanhan Nivan välillä
Hmm... Tämän paperin perusteellahan homma saattaisi jopa onnistua... Mutta tuon 1,690 tehot on tässä lapussa korkeemmat kuin 59,5kW joka nyky Nivassa on. Liekkö haitanne sitten mitään...
Tulostus ja konttorille kyselemään... Oiskos kellä faktaa 1,6 ja 1,7 koneiden painoista? Delta-auto sanoo 115kg mutta kuulemani mukaan ois lähempänä 140kg. Toki varmaan apulaitteet tekee eroa, mutta kun ei tiedä mitä missäkin painossa on mukana.
Tulostus ja konttorille kyselemään... Oiskos kellä faktaa 1,6 ja 1,7 koneiden painoista? Delta-auto sanoo 115kg mutta kuulemani mukaan ois lähempänä 140kg. Toki varmaan apulaitteet tekee eroa, mutta kun ei tiedä mitä missäkin painossa on mukana.
Re: Vertailupaperit uuden ja vanhan Nivan välillä
Hee!
Konttorilla katsuri sanoi että tämä paperi kelpaa ja todistaa sen että 1600 1700i on vertailukelpoiset. Näin ollen enää jää ongelmaksi 2kg koneen painossa jos Nivan pannu painaa vain 115kg. Kone jota aion laittaa painaa vähän alta 140kg, mutta tämän tarkempaa tietoa ei ole ja ei tunnu sen enempää helepolla irti saavan. Tarttee jatkaa tutkimuksia, sillä 138kg olisi tuolla 115kg painolla maksimi mitä saa laittaa.
Ei luulisi jäävän kahdesta kilosta kiinni, eli jotenkin luulisi onnistuvan... Mutta kunhan nyt tutkitaan.
Konttorilla katsuri sanoi että tämä paperi kelpaa ja todistaa sen että 1600 1700i on vertailukelpoiset. Näin ollen enää jää ongelmaksi 2kg koneen painossa jos Nivan pannu painaa vain 115kg. Kone jota aion laittaa painaa vähän alta 140kg, mutta tämän tarkempaa tietoa ei ole ja ei tunnu sen enempää helepolla irti saavan. Tarttee jatkaa tutkimuksia, sillä 138kg olisi tuolla 115kg painolla maksimi mitä saa laittaa.
Ei luulisi jäävän kahdesta kilosta kiinni, eli jotenkin luulisi onnistuvan... Mutta kunhan nyt tutkitaan.
Re: Vertailupaperit uuden ja vanhan Nivan välillä
nivaahan on dieselkoneella, otappa se verrokiksi!!
Re: Vertailupaperit uuden ja vanhan Nivan välillä
Vaan onko tuotuna suomeen ja hyväksytty täällä? Ilmeisesti EU maihin viedyt mallitkin kelpaa... Mutta tuossa vertailupaperissa ei ollut diesel koneen tietoja verrokeissa. Lisäksi pitäisi saada selville dieselin oikea paino ja ainakaan Delta-Auto ei sitä tiedä. Siellä sanoivat että ainut virallinen Nivan koneen painotieto joka heillä on on 115kg.pressa kirjoitti:nivaahan on dieselkoneella, otappa se verrokiksi!!
Re: Vertailupaperit uuden ja vanhan Nivan välillä
Punnitustuloksia Ladan moottorista:
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... ht=painoja
115 kg taitaa olla hyvä veikkaus Nivan moottorin painosta ilman apulaitteita ja nesteitä. Normaalisti Nivassa on kuulemma 8 vastapainoa kampiakselilla ja takavetoisessa vain 4. Jostakin on jäänyt käsitys että painavempaa moottoria voi laittaa jos muuten vastaavasti keventää (etu)akselille tulevaa kuormaa, esim. siirtämällä akun taakse.
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... ht=painoja
115 kg taitaa olla hyvä veikkaus Nivan moottorin painosta ilman apulaitteita ja nesteitä. Normaalisti Nivassa on kuulemma 8 vastapainoa kampiakselilla ja takavetoisessa vain 4. Jostakin on jäänyt käsitys että painavempaa moottoria voi laittaa jos muuten vastaavasti keventää (etu)akselille tulevaa kuormaa, esim. siirtämällä akun taakse.
Re: Vertailupaperit uuden ja vanhan Nivan välillä
Kiitos, tämän olenkin jo saanut tietooni, mutta ihan hyvä linkittä se myös tähän topicciin.Nivaismi kirjoitti:Punnitustuloksia Ladan moottorista:
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... ht=painoja
115 kg taitaa olla hyvä veikkaus Nivan moottorin painosta ilman apulaitteita ja nesteitä. Normaalisti Nivassa on kuulemma 8 vastapainoa kampiakselilla ja takavetoisessa vain 4. Jostakin on jäänyt käsitys että painavempaa moottoria voi laittaa jos muuten vastaavasti keventää (etu)akselille tulevaa kuormaa, esim. siirtämällä akun taakse.
Uusi moottori saa olla korkeintaan 20% painavempi kuin entinen. Piste. Jos kone on yli 10% painavempi kuin entinen joutuu painon lisäystä kompensoimaan siirtämällä romua taakse tai tekemällä lasikuituista konepeltiä tms... Nivassahan toi ei ole ongelma kun heittää tunkin ja vararenkaan taakse. Mutta siltikään 115kg * 1,2 = 138kg eli sen painavempaa ei ilman AKE:n lupaa laitella ellei löydy paperia jossa Nivan kone todetaan painavemmaksi. Valitettavasti tämä byrokratia on notkea kuin rautakanki.
Jos jollakulla olisi paperi millä saisi Nivan koneen edes pari kiloa painavemmaksi, niin saataisiin varmasti haluttu tekniikka. Nyt tarttee koittaa kaivaa uudesta koneesta tarkkaa painotietoa jota ei tunnu helpolla olevan saatavilla, kuin että painaa maksimissaan 140kg.
Re: Vertailupaperit uuden ja vanhan Nivan välillä
Ite asioin taannoin sähköpostitse jonkun laada tekninen asiantunta what everin kans tuolt 'helsingin ladalt' näijen paperien tiimoilta ja vastaus oli että haluamani paperi (=Nivan moottorivaihtoehdot ja tekniset eroavaisuudet) onnistuu, hinta vain 150 euroa.
No en tilannu ku ei ollu just akuuttia tarvetta enkä taija tilatakaan jos toi tässä triidissä aijemmin mainittu printti riittää. Painoja lukuunottamattahan siinä onkin kaikki mitä tarvitaan.
No en tilannu ku ei ollu just akuuttia tarvetta enkä taija tilatakaan jos toi tässä triidissä aijemmin mainittu printti riittää. Painoja lukuunottamattahan siinä onkin kaikki mitä tarvitaan.
Re: Vertailupaperit uuden ja vanhan Nivan välillä
Kyllä kun mie kävin tota loppua konttorilla näyttämässä sanoivat että se riittää... Mie kun kyselin Delta-Autolta paperia, niin jarrujärjestelmän eroja lukuunottamatta todistus olisi irronnut satasella, mutta jos ois tahtonu jarrujärjestelmän erot mukaan, niin kuulemma 500-1000 egeä.Krisse kirjoitti:Ite asioin taannoin sähköpostitse jonkun laada tekninen asiantunta what everin kans tuolt 'helsingin ladalt' näijen paperien tiimoilta ja vastaus oli että haluamani paperi (=Nivan moottorivaihtoehdot ja tekniset eroavaisuudet) onnistuu, hinta vain 150 euroa.
No en tilannu ku ei ollu just akuuttia tarvetta enkä taija tilatakaan jos toi tässä triidissä aijemmin mainittu printti riittää. Painoja lukuunottamattahan siinä onkin kaikki mitä tarvitaan.
Mutta toi paperi todistaa kaiken muun paitsi koneen painon ja siihen painon todistamiseen pitäisi kuuleman mukaan riittää sähköposti. Vaan kun saisi jonkun sanomaan tulevan pannun pari kiloa kevyemmäksi tai tämän Nivan koneen pari kiloa painavemmaksi...
Re: Vertailupaperit uuden ja vanhan Nivan välillä
Pienestä on kiinni. . . Olisikohan ruiskulaitteet tarvittavat kilot painavampi kuin kaasutinversio? Mitähän kautta Deltta on saanut virallisen painon, onko tullut tehtaalta vai ovatkohan punninneet itse ja liekö tietoja päivitetty kun uusia moottorivaihtoehtoja on tullut.
Re: Vertailupaperit uuden ja vanhan Nivan välillä
Delta on saanut tiedon tehtaalta kuulemani mukaan... Ja muuta tietoa ei ole saatu, eli kaikki Nivan koneet painaa heidän mukaan saman verran. Delta ei ole kuulemani mukaan punninut yhtään konetta ja heilla ei ole omaa faktatietoa asiastal.Nivaismi kirjoitti:Pienestä on kiinni. . . Olisikohan ruiskulaitteet tarvittavat kilot painavampi kuin kaasutinversio? Mitähän kautta Deltta on saanut virallisen painon, onko tullut tehtaalta vai ovatkohan punninneet itse ja liekö tietoja päivitetty kun uusia moottorivaihtoehtoja on tullut.