Laitetaan tällainen oma osio tähän, jossa voi tuulettaa ideoita PravdaJutuiksi. Aloittelin tuolla työtarjoustopikin alla tätä, mutta ei tämä nyt oikein sinne istu.
Pyytelin ideoita YVnä eli ideoita koskien lähinnä tulevaa retkeilyäni Värtsilästä itään eli Jänisjärjven, Sortavalan ja mahdollisesti PetroSavotskin -Karjalassa.
Laittakaa edelleen juttuvinkki ideoita YV tai tuulettakaa niitä tähän. Edelleen valitettavasti todettava, ettei kuvia tule irtoamaan. Minä olen MiljoonienSanojenMiekkonen
Ihan perinteiset harrastaja ja auto -jutut, siis ihan perusautoistakin. Ei aina tarvi olla joku rakenneltu off-road, perusfiksailua ja reissaamista jaksaa yhtälailla lukea. Se näissä kerholehdissä on hyvä, että näissä on paljon perustason juttujakin, kun noi erikoisemmat päätyy välillä kaupallisiin autolehtiin saakka. Autonhakureissut, tekniset vinkit, tapahtumamainokset, näin muutamia mainitakseni. Yksi hyvä juttu voisi olla "tehdasterveiset" eli joku suomentaa valikoidusti uutispätkiä esim. Ladan sivuilta. Näitäkin on tainnut välillä olla. Koska noita ei tunnuta saavan webbisivuille, olisi ainakin lehdessä tuoreempaa tietoa.
Eikö kukaan ole mitään mieltä FoorumiJuttusarjan editoimisesta Pravdaan? Ainakin minun oletukseni on, etteivät kaikki PravdanTilaajat pyöri Voorumilla.
Onhan tuosta joskus ollukkin juttua että samalla vaivalla noita juttuja voisi kirjoittaa pravdaankin kuin mitä tänne foorumille. Eli jos vain intoa riittää niin ilman muuta pravdaan muokkaan noita juttuja. Ja paikallis kokoontumisistakinhan voisi juttuja kirjoitella jne. Mukava lueskella että miten muualla toimii nämä paikalliset ja samalla pientä vinkkiä voisi saaha omiinkin paikallisiin kokoontumisiin.
Harmi kun ei ite mikään kynä mies ole. Muuten täältäkin päin saisi aika hyvin juttuja tuleen kokoontumisista sun muista. Lähinnä vain Jopin juttuja saanu puhtaaksi kirjoitella.
Tässäpä se onkin ihan hyvä aihe keskustella.
Lehti kun on tuppaantunut jäämään aika ohueksi viimeaikoina, lähinnä tiettyjen aktiivien ylläpitäessä kirjoittelua.
Varmasti näitä stooreja olisi itse kullakin Ladistilla, mutta se ei aina tunnu olevan niin yksinkertaista tartua kynään (tai näppäimistöön) jutun aikaan saamiseksi. Näyttää siltä, että on helpompi ja nopeampi rustata asiansa tänne foorumille.
Tänne foorumille nyt voi kirjoitella monenlaisia juttuja, mutta eihän siitä Pravdasta kannata mitään foorumin arkistoa kuitenkaan tehdä. Eli ns. special jutut mm. matkakertomukset ja erikoisemmat projektit ym. kannattaa pyrkiä foorumin sijaan rustaamaan Pravdaan.
Itsellänikin on vaan sellainen ongelma, että noin 60 sivun pituisesta kaasulada-raportista ei oikein tunnu saavan järkevästi tiivistettyä sivun-parin juttua. Sitä paitsi siihen on tullut käytettyä jo niin paljon aikaa, että aiheeseen takaisin palaaminen näin parin vuoden jälkeenkin tuntuu työläältä. Kai se pitäisi tehdä jotenkin haastattelu muodossa, niin tulisi juttuun enemmän objektiivinen puoli? Itsehän kerron kaiken vaan omasta näkökulmastani, joten ulkopuoliset kysymykset/kommentit olisivat ehdottomasti eduksi.
Katsotaan, josko tässä piristyisi sen verran, että saisi aikaan edes jonkinmoisen referaatin...?
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Kenetkäs sinä Haastattelijaksi haluaisit? Pyydätkö siis, että Sinua haastateltaisiin?
Haastattelijalla täytyy olla aina jokin ennakkokäsitys tai ennakkotietoa aiheesta. Muuten tehdään syvähaastatteluja ja niihen menee kauan. Ei voi esimerkiksi alkaa siten, että: Niin Sinulla oli joku Projekti vai mikäs lopputyö se olikaan. Kerropa siitä.
Eli haastattelijalle Tiivistelmä tai jokin pohjatiedoksi. Haastattelu on vaikea Kvalitatiivisen tutkimuksen laji. No, lehtihaastattelut tietenkin ovat erikseen.
Noista ylläolevista tuli mieleen sellainen ehdotus, että joka numerossa esiteltäisiin joku aktiiviharrastaja kalustoineen.
Toki täällä foorumilla roikkuessa on saanut joistakin kirjoittajista melko selvän kuvan, mutta monesti jää miettimään, että minkähänlainen mies (nainen) tuon jutun takana mahtaa olla.
Enkä tarkoita nyt meitä Foorumilla räksyttäjiä, vaan todella Lada-asiaan paneutuneita. Niitä löytyy.
Niin ja Minustahan saatte juttuja tehdä jos huvittaa. En piittaa LinssiLutikkana olosta, mutta jos huvittaa laitella lehteen Älyttömiä harrastetempauksia ja positiivisella humourilla höystettyä hörhöilyä niin tervetuloa vaan.
Onhan tuota kalustoa ja kaikenlaista räpellystä on tämän 3vuoden aikana jo tehty. Maaliskuussa tuli Meikälle 3V. täyteen.
Esittäisin edelleen, että voitaisiin joskus poimia täältä Voorumilta joku mehukas juttukokonaisuus ja editoida se Lehteen. Kaikki eivät varmaan todellakaan käytä Voorumia. Siis kaikki ne joille Lehti tulee. Ainakin vähän tällaisia vehjeitä olen kuullut pikkulintujen suista.
Olen ollut paitsiossa muutaman vuoden. Nyt taas mukana remmissä. Mielessä pyörinyt Lada siitä asti kun edellisestä (VAZ-21051) luovuin tammikuussa 2007. Nyt parin päivän päästä ihan pakasta vedetty Niva pitäis olla alla.
Ajattelin kirjoitella pakina tyyppisen jatkokertomuksen.
1. Ostoprosessi
2. Lada vihdoinkin alla
3. Miltä se tuntuu
kenties numero välissä
4. Tuunausta
kenties numero välissä
5. Reissujuttu Karjalaan
Miltä kuulostaa, kirjoitin Ladalla Laatokan Ympäri muutama vuosi sitten, johon myös video oli LADAttavissa netistä. Nyt voisin myös kuvittaa jutut still kuvilla.
Minä lupaan Kirjoittaa kohta puolin tulevasta Dollyilu -reissusta. Kuitenkin niin, että jotakin siitä ehkä tulee Voorumillekin. Venäjälle en nyt sitten heti ehdikkään kun tuli tämä DollutteluHassuttelu. Mielenkiintoista.
Niinpä, vähä kakspiippuselta ongelmalta kuullostaa.
Toki kokonaisen valmiin opinnäytetyön voi pistää jakoon, mutta niinköhän se kannattaa??
Taitaa sittenkin olla viisainta referoida itse, mikäli jaksaa?
Kvalitatiivisuudesta ja sen lajeista en tiedä, eikä niin välikskään
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Kenetkäs sinä Haastattelijaksi haluaisit? Pyydätkö siis, että Sinua haastateltaisiin?
Haastattelijalla täytyy olla aina jokin ennakkokäsitys tai ennakkotietoa aiheesta. Muuten tehdään syvähaastatteluja ja niihen menee kauan. Ei voi esimerkiksi alkaa siten, että: Niin Sinulla oli joku Projekti vai mikäs lopputyö se olikaan. Kerropa siitä.
Eli haastattelijalle Tiivistelmä tai jokin pohjatiedoksi. Haastattelu on vaikea Kvalitatiivisen tutkimuksen laji. No, lehtihaastattelut tietenkin ovat erikseen.
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Esittäisin edelleen, että voitaisiin joskus poimia täältä Voorumilta joku mehukas juttukokonaisuus ja editoida se Lehteen. Kaikki eivät varmaan todellakaan käytä Voorumia. Siis kaikki ne joille Lehti tulee. Ainakin vähän tällaisia vehjeitä olen kuullut pikkulintujen suista.
Jos täältä joku sellainen hyvä juttu löytyy minkä voi hyväksi kokonaisuudeksi niin ilman muuta. Sehän sitten on asia erikseen kuka sen alkaa tekemään.