työtä tarjolla

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
samarai
Lada kerhon jäsen

Re: työtä tarjolla

Viesti Kirjoittaja samarai »

No voi hellanlettas, kun joku ei voinut tulla Lahteen jonkun "orkkiskommentin" takia. :shock: :lol:

Ja vielä tiedoksi Samaran tuunaajille - Samara ei sitten kelpaa CMS-10:een edes orkkiksena, tämä on äskettäin vahvistettu näyttelytyöryhmän vastaavalta. 8) Minähän en sinne sitten enää mene. :twisted:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
PöyhöinKuusaalt
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Olisiko kommentointi rakentavammassa hengessä viisaampaa kun Rakennetaan NäyttelyTyöryhmää. Jo on Hemmetti jos jo projektin alkuvaiheessa otataan tällaisia Jyrkkiä kantoja ja aletaan tämän tyylinen myyräntyö, jolla suljetaan innostuneita pois kuvioista. Menee taas niin PerusMeiningiksi heti että Hirvittää. Vastaava on hommissa oltava, muttei mikään omavaltainen Kunkku.

Onko se työryhmä sitten jo koottu? Vastahan koko homma on ollut liikkeellä muutaman päivän. Ja nyt jo tiedetään mikä kelpaa ja mikä ei? Voitte olla varmoja että SamatNaamat siellä taas touhuaa sitten. Antakaa nyt immeisille edes vähän aikaa ja mahdollisuutta. Mistä luulette saavanne sitten ne toteuttajat, jos kaikki homma lyödään lukkoon heti?

Miettikää toimintatapoja heiman Hyvät Siskot ja Veljet.

Ja vaikka tuo oli huumoria tuo edellinen viesti, niin siitä nyt moni voi saada aika kivan PerusKuvan toiminnasta.

Että Voi HellanKoukku Lettas sentään. :evil:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Yogi
Ylläpito

Viesti Kirjoittaja Yogi »

Seurattuani tätä ketjua, tulee lähinnä mieleen se, että täällä on oikea orkkisten kaatoveisu päällä; orkkisvouhottajat ottavat hyvin rauhallisesti, kun taas nämä muiden suuntien edustajat ottaa tosi vakavasti kaiken kommentoinnin. Oletteko te tällaisia reaalimaailassakin? Eipä kauhean ryhmätyöhenkistä. Sama se nyt on, jos siellä on joku übermuseo/ralliveitsi/tuunattu 110, kyllä kaikkien osapuolten pitää voida pitää maltti yhteiskeskustelussa. Nyt juttu on tyyliin: "vois tuoda ton nostalgia-virin kanssa..." - "ei se viri oo niin orkkista" - "jaaha, jaaha no unohtakaa koko juttu, pussihousut!". Heti kauheat pultit, ei tunnuta kestävän yhtään vastakommentointia. Ja totta, näyttelytyöryhmään mukaan ja vaikuttamaan, eikä huudeta sivusta, jos työryhmän päätökset ei miellytä. Minulta ääni osastolle: yksi orkkis, yksi ralli tai jos rallia ei saada, sitten yksi orkkis + yksi nostalgia-tuunaus. Järjestelytoimikunta saa sanoa lopullisen sanan sitten, kun uutta näyttelyä kasataan.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Siis tokihan voidaan koota työryhmää vaikka ensi huhtikuuhun asti ja valita siihen 170 jäsentä, joilla kaikilla on erilainen visio aiheesta ja aikaa viikko, mutta tuleekohan siitäkään sitten valmista?
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
PöyhöinKuusaalt

Kun ei ole nyt Raavdaa vaikka sen olen saanutkin (olenhan maksanut maksuni ajallaan) niin milloinkas siihen seuraavaan Lehteen oli ne juttujen eräpäivät? Ihan vaan jos sitä itsellensä jotakin Työtä ottaisi.

Rupean vähän Käymään tuolla RajanTakana Värtsilästä, enkä meinaa pelkkää pensa ja tupaakki rallia harrastaa, joten saattaisihan sieltä jotain kertomisia kertyä.

Olisiko ehdotuksia tällaisten retkien JuttuNäkökulmaksi? Mihinkäs kiinnittelisin huomiota kertoilussa? Mikäs kiinnostaisi?

Mitään yleispätevää pläjäystä ei jaksa eikä viitsi kirjoittaa. Siitä tulee turha jaarite. Kun on sekeä näkökulma jo mennessä niin voi tarkkailla sitten juttuja tämän näkökulman mukaisten Silmälasien läpi.

En minä mitää HeviRetkiä ensin tee, mutta minullehan aina sattuuntuu ja tapahtuuntuu vähän jos jonkinlaista tai ainakin usein näen elämän niin että: Ihanaa! Taas Sattui, mutta onneksi ei pahasti. :lol:

Kommentoikaa Työnantajat eli kaikki joita kiinnostaa. Leikitään niin, että ne jutut tulevat sitten pelkästään Pravdaan.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
PöyhöinKuusaalt

Noita näkökulmaehdotuksia voisitte vaikka lähettää YVnä, etteivät ne tule tänne turhaan tukkimaan tätä viestiketjua tai muuten vaan näkymään ja räkytettäväksi.

Miten muuten on. Kaikki Jäsenethän eivät varmaan käytä tätä Voorumia. Silloinhan voisi ihan hyvin editoida täältä jotain mehukkaita tarinoita Pravdaan. Saisivat VanhanKoulukunnanHarrastajatkin maistaa VoorumiJuttua. Mistä tietää vaikka innostuisivat opettelemaan tällaisenkin Harrasteeseen liittyvän toiminnon. Mitäs tästä oltaisiin mieltä?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
samarai
Lada kerhon jäsen

Nonnis kirjoitti:Siis tokihan voidaan koota työryhmää vaikka ensi huhtikuuhun asti ja valita siihen 170 jäsentä, joilla kaikilla on erilainen visio aiheesta ja aikaa viikko, mutta tuleekohan siitäkään sitten valmista?
Näinhän se on ja varsinkin kun ollaan liikkeellä sillä "0-budjetilla". En tiedä onko jäsenistössä yleensäkään halukkuutta laajentaa tuota osaston kokoa, että saisi enemmän kalustoa kerralla näytille? Taitaa olla turha toivo järjestää mitään rahankeräystä, kun jo tuo jäsenmaksukin näyttää nykyisin olevan tiukassa :roll:
samarai
Lada kerhon jäsen

PöyhöinKuusaalt kirjoitti:
Olisiko ehdotuksia tällaisten retkien JuttuNäkökulmaksi? Mihinkäs kiinnittelisin huomiota kertoilussa? Mikäs kiinnostaisi?
No, itseä kiinnostaisi esim. voisit kertoa jotain kokemuksia niistä Ladan varaosaliikkeistä ja sijainneista, kun varmaan niissäkin asioit. Miten on kaupanteko sujunut yms.
Ja kiinalainen viisaus "yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa" pätee varmaan myös Pravdan jutunkerronnassakin. Eli kamera mukaan. :wink:
PöyhöinKuusaalt

Valitettavasti en harrasta valokuvausta. En sitten missään muussa muotoa kuin silmieni välityksellä. Kuvaan maailmaan päähäni, mikä joskus on rasittavaa. Eli ei ole kameroita eikä varsinkaan digivehkeitä.

Olen kierrellyt sen verran rankoissa paikoissa että olen havainnut kameran varsin häiritseväksi välineeksi. Ihmiset eivät keskimäärin tykkää siitä, että tuntemattomat kuvailevat heidän elämäänsä ja maailmaansa. Jossakin paikoin kuvaaminen on jopa HengenVaarallista. Olen nähnyt muutaman karmaisevan tilanteen tällaiseen liittyen, joten valitettavasti en voi täyttää tällaista kuvaamis toivetta.

Sitten kun saan Näppiksen matkaani niin sitten kuvaa alkaa tulla. Näppis siis on tämä LataHarrastaja joka oli työn puolesta mukana TogliatinToilailussa.

Mutta lähettäkää ideat pliis YV.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
edviina

Viesti Kirjoittaja edviina »

samarai kirjoitti:Olihan siellä viimeksi historic ralliautojen näytösajoja ja paljon myös sisällä eri merkkistä rallikalustoa Trabantista lähtien. Orkkis-VFTS:ää ei taida koko maailmasta löytyä kuin muutama kappale (onko 3 kpl?) joten sellaista nyt ei sinne varmaan saa mistään. Kyllä se ralliLada olisi tuolla kova juttu ehdottomasti mielestäni.

Ja kysehän on klassikko autoista, mitään hottentotti-virityksiä ei tuolla haluta katsella. Räpeltäjiä varten on toiset näyttelyt. :wink:

kuvia viime vuoden ralliautoista:
http://www.flickr.com/photos/68397275@N ... 918399905/
Juuri näin...
samarai kirjoitti:Niin tai ei varmasti kannatakaan tulla, mitäs nyt orkkiksissa olisi heille nähtävää? Peltotuunareita varten on puolestaan lukuisia omia näyttelyitä esim. American Car show :wink:
Todella rakentavia mielipiteitä!

Minulla ei ole todellakaan mitään orkikksia vastaan. Tosin siinä aletaan miettimään orkiksen näköä. Jos auto on laitettu noudattaen "vanhaa" linjaa ja autoa oikeasti piudetään kuin kukkaa kämmenellä niin hatun nosto. Sitä en ymmärrä et jotkuit saa autonsa hädin tuskin leimasta ku on niin pahoja ruoste vaurioita ja rinta pyöreänä kehuu orkkis autoaan.

Mielestäni autoja mahtuu tähän maailmaan niin tuunattuja,orkkis klassikoita kuin ruosteisia paskojakin (jotka ovat kovaa vauhtia myös häviämässä paaliin [se niistä ylpeistä orkkisten omistajista :lol: ]). Ja kyllä minä mielelläni kävin American Car Show/Tuning Car Showssa. Ilo oli katsella kun autojen vieressä seisoi nuoria ja hyvännäköisiä tyttöjä, eikä vanhoja ja hikisiä orkkisten palvojia. Taisit kyllä olla ihan täysin oikeassa, minun paikkani on ihan muualla ku CMS:ssä.
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

edviina kirjoitti:
samarai kirjoitti:Olihan siellä viimeksi historic ralliautojen näytösajoja ja paljon myös sisällä eri merkkistä rallikalustoa Trabantista lähtien. Orkkis-VFTS:ää ei taida koko maailmasta löytyä kuin muutama kappale (onko 3 kpl?) joten sellaista nyt ei sinne varmaan saa mistään. Kyllä se ralliLada olisi tuolla kova juttu ehdottomasti mielestäni.

Ja kysehän on klassikko autoista, mitään hottentotti-virityksiä ei tuolla haluta katsella. Räpeltäjiä varten on toiset näyttelyt. :wink:

kuvia viime vuoden ralliautoista:
http://www.flickr.com/photos/68397275@N ... 918399905/
Juuri näin...
samarai kirjoitti:Niin tai ei varmasti kannatakaan tulla, mitäs nyt orkkiksissa olisi heille nähtävää? Peltotuunareita varten on puolestaan lukuisia omia näyttelyitä esim. American Car show :wink:
Todella rakentavia mielipiteitä!

Mä olen samoilla linjoilla, mutta edviinan viimeisiä kappaleita en oikein käsittänyt. käyttölintat on erikseen, niitä esitellään lähinnä Kerhon kokoontumisissa (sinne on kaikki tervetulleita), CMS:ssä pitäisi mielestäni esitellä juurikin näitä aitoja oikeita orkkisia museo tai ainakin melkein museoautoja. Niin ja aito oikea voi olla yhtälailla siviili-, ralli-, tai vaikka huoltoauto. Tuning Car Showssa sitten nämä tuunatut. Mä lähdenkin seuraavaan Tuning Car Show:hun katsomaan kerholaisten pystyttämää Lada Kerhon osastoa tai ilmeisesti sekin pitää itse perustaa, kun ei tuninki miehet kuitenkaan jaksa.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
edviina

Viesti Kirjoittaja edviina »

Lada-Jussi kirjoitti:Mä olen samoilla linjoilla, mutta edviinan viimeisiä kappaleita en oikein käsittänyt. käyttölintat on erikseen, niitä esitellään lähinnä Kerhon kokoontumisissa (sinne on kaikki tervetulleita), CMS:ssä pitäisi mielestäni esitellä juurikin näitä aitoja oikeita orkkisia museo tai ainakin melkein museoautoja. Niin ja aito oikea voi olla yhtälailla siviili-, ralli-, tai vaikka huoltoauto. Tuning Car Showssa sitten nämä tuunatut. Mä lähdenkin seuraavaan Tuning Car Show:hun katsomaan kerholaisten pystyttämää Lada Kerhon osastoa tai ilmeisesti sekin pitää itse perustaa, kun ei tuninki miehet kuitenkaan jaksa.
Jussi en todellakaan tarkoittanut, että CMS:ään pitäisi saada tuuninki autoja esille, ne eivät kuulu sinne, tuuninki autoille on ihan omat näyttelynsä. Mutta aika hyvin ihmisten kirjoituksista selvisi myös ettei tuuninki autojen kuljettajat ole kovin tervetulleita kyseiseen tapahtumaan, koska siellä ei ole mitään heille nähtävää yms.
PöyhöinKuusaalt

Hyvä poijaat! Näyttää siltä, että Ensi vuoden CMS -Lada organisaatio elää jo ja Jauhaa. Älkää lyökö toisianne vaan vain läimääytelkää hereille. Mutustelkaa uusia näkökulmia ja argumentoikaa kuten tässä on tehty.

Mitäs jos Jussi, CMS -Lada 2010 avaisit tälle aivan oman viestiketjun, missä saisivat ihmiset tuulettaa? Sitten jossain vaiheessa se siirtyisi s-postivälitteiseksi toimintaryhmäkeskusteluksi? Olisiko ideaa? Saattaisitte saada jonkun ns. uuden Tunarin (minä tänä vuonna) mukaan ja tekemään jotakin aivan uudenlaista sinne.

Sittenhän tässä on noussut esiin jokin TuninkiLadaShow. Missäs moinen näyttely on? Menekö ÄmeeriiikänKäärSöy -hommiksi? Ketkäs sitä alkaisivat pyörittää tai siis tällaisen valmistelua? Näitä kahta ei kai kannata sotkea keskenään enempää.

Minkä tapahtuman yhteydessä TuninkiLadoja voitaisiin esitellä? Älä pliis Jussi ota asennetta: ItseSekinKaiPitääToteuttaaKun! Tulee vaan toraa ja menee suunpieksennäksi. Kukas lähtee TuninkiTouhua kevyesti kontraamaan ja ideoimaan yhdessä toisten kanssa. Itsellä ei mitään havaintoa Tuninkistä, jotan minä en voi siellä hämmentää.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
veli alexei
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Kun ihmiset ovat vain kasvottomia nimimerkkejä ja henkilöä ei tunne yhtään, niin on helppo sanoa, luvata jne. vaikka mitä, kun vastuuta ei tarvitse kantaa. Jos henkilö on tuttu, niin homma toimii varmemmin ja selkeemmin. Tässä Classic Motor Show asiassa on sama tulos joka vuosi eli näitä vinkinantajia, autonsa lupailijoita ja muita kovia touhumiehiä on vaikka millä mitalla ennen ja jälkeen tapahtumaa kertomassa mitä pitäisi tehdä ja mitä meni metsään. Heitä ei kuitenkaan näy kun hommia pitäisi tehdä. Viime vuonnakin oli kovasti pulinaa Ladaboardilla, mutta sitten kuitenkin toiminta jäi vaan board kirjoitteluksi. Sama kaava toistui tänä vuonnakin, mutta onneksi keskustelu siirtyi työryhmän sisälle ja board keskustelu jätettiin sikseen. Näin saatiin edes jonkinlainen osasto (toki parempi kun viime vuonna äkkiä kasattu viritys). Näin anonyyminä nettiaikana työryhmiin on vaikea ottaa jotain tuntematonta, koska ei voi tietää, että tekeekö tämä henkilö oharit. Vapaaehtoisessa kerhotoiminnassa kun ei niin kovasti kaikki vastuuta kanna tai mitään tee. Töissähän tuollainen toiminta toisi nopeasti lopputilin.

Tämä sama juttu on kaikessa kerhon toiminnassa: Näitä oikeasti toimijoita on pieni ryhmä ja sitten näitä board kirjoittelijoita on vaikka miten paljon.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
PöyhöinKuusaalt

Mutta jos ei niitä Tuntemattomia OharinTekijöitä noteerata mitenkään (tiedä sitten kuulunko heihin) niin sittenpä Poijaat teette vuodesta toiseen sillä NaamastaNaamaan tutulla porukalla. Tämä vain on kylmä tosiasia. Ja millaista siitä sitten tulee näille tekijöille? Katkeraa puurtamista, josta ei saa onnistumisen tunnetta kun kaikki vain kritisoivat eivätkä Tee mitään.

Jos ei mukaan oteta tai ei mahdu vapaaehtoistyön harjottelijoita, alkuinnostuksissaan höyrähtäneitä ja vaikka vähän OhariTunareitakin, niin jälkikasvua ei toiminnalle ole sitten tulossa. Vasta kun toiminta lopahtaa kun VanhaEiEnääJaksa niin sitten jonkin ajan kuluttua uusi kapuaa puikkoihin, huiskii kaiken vanhan sivuun ja lähdetään joltain toiselta pohjalta liikkeelle.

Ja on todella vaarallista tuomita etukäteen alkuinnostuneet Oharintekijöiksi. Niin upeaa tämä touhu ei ole, etteikö erehtymisiä ja epäonnistumisia ja floppauksia toimijoiden osalta voitaisi saallia. Silloin mennään Veli Aleksein viittaaman TyöElämän puolelle ja sitähän tämä Puuhastelu ei ole eikä kuulu Työelämän lainalaisuuksien piiriin. Siksi Työpaikan Pullien homeisuus -keskusteluesimerkki ei näihin touhuihin sovi. Vai tekekö täällä joku näitä Työkseen? Tai tunteeko tekevänsä?

Kovaksi menee peli, jos Työltä alkaa maistua. Silloin annettava jollekin UusInnostuneelle Hörhölle mahdollisuus. Sitten pääsee Flopin jälkeen sanomaan, että Minä oli Korvaamaton.

Maailmassa on lukematon määrä tapoja tehdä sama asia eikä yksikään näistä tavoista ole Oikea. Voisin väittää, ettei yksikään tapa ole edes toistaan parempi. Joillain ihmisillä on kuva siitä, että heidän tapansa toimia on parempi ja oikeampi kuin toisten. Näin voidaan mennä kun saadaan sellaiset toteuttajat, jotka eivät itse halua visioida ja sooloilla. Näitä löytyy aina. Mutta kaikille ei sovi Annahan kun Minä näytän -tyyppinen toimintamalli. Into loppuu jos ei saa kokeilla.

Lapsi ei leiki kauan, jos hänen leikkiään ollaan koko ajan korjaamassa. Lapsi tulee levottomaksi ja kuuroksi, jos hän kuulee koko ajan: Ei, Ei niin, Älä sinne, Ei tuollatavalla, Ei, Ei saa, jne. loputtomiin. Lapsi on sponttaani mutta viisas toimija. Hänellä on ideoita. Hänen tarvitsee vaan saada toteuttaa niitä ja hän keksii lukemattomia tapoja kokeilla parasta mahdollista toteutusta. Jos lapsen ei anneta leikkiä rauhassa, hän ei mene LeikkiMaahanasa, jossa mahdollisuudet ovat rajattomat.

Siis Mahdollisuus on annettava Ihmisille yleisemminkin. Visioidaan yhdessä joku suuri linja, jossa on idea. Ja sitten annetaan toteuttaa. Siitä voi tulla Loistava, fiasko, katastrofi, IhanKiva tai kerrassaan Upea! Tämä on luovaa Vastuun jakoa. Tämä on luovaa Vallanjakoa.

Ohareita tehdään helposti, jos homma ei enää kiinnosta. Kiinostuksen puute ei ole aina kiinni kiinnostujasta. Joskus kiinostus loppuu kun vastaan otettu tehtävä osoittautuu itselle mahdottomaksi toteuttaa. Tässähän ei ole mitään väärää. Vaarallisinta on se, että alkuinnostuja ei saa yhtään ideaansa läpi tai itse toteutettavakseen. Silloin kiinnostus saattaa hävitä äkkiä. Tunnetaan tullun syrjäytetyksi, jyrätyksi tai väärinymmärretyksi. Tämä on eräs vapaaehtoistoiminnan Dilemma.

Miksi näitä jauhan. Jouduin vahingossa erään projektin yhtedessä pohtimaan tätä Toimijuutta ja Toiminta Kulttuureita. Tämä on minulle hyvin tuttu aihe. Minun piti tehdä tästä eräs Iso tutkinto, mutta onneksi totesin tällaisen maailman minulle riittäneen ja päätin lähteä käytännöllisempien Käsitöiden pariin.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Vastaa Viestiin