Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Pari viikkoa ajettu axtec samaralla viimeisimmän kaasuttimeen kohdistuneen ryypyn säädön/ yleisen putsauksen jälkeen eikä ole tarvinnut kertaakaan käydä konepellin alla. Kylmänä käynnistyy nyt paremmin vaikkei vieläkään hyvin, bensaa menee vähemmän ja veto kylmänä/ liikkeelle lähdöissä parempi. Taitaa vanha "puhtaus on puoli ruokaa" pitää paikkansa.
Tänään oli taas aikaa joten päätin vielä kerran katsoa olisiko axtec-samarani heikolle kylmänä käynnistymiselle mitään tehtävissä. Huomasin toisen ryypyn alipainesäiliön letkuista hapertuneen pahoin säiliön päästä ja korjasin sen. Tarkistin myös AFR-boksin liittimen kunnon, oli ok mutta boksi mielestäni löysällä ja maajohto kun näkyi menevän toisen kiinnitys mutterin alle niin kiristin mutterit. Sytytysyksikössä oli pientä hapettumaa muutamassa nastassa jotka nekin puhdistin. Tarkistin myös virranjakajan kannen kunnon joka sekin näytti ihan hyvältä samoin jakajaan menevä liitin. Kaikki muu onkin tullut katseltua jo aiemmin. Sitten rohkeasti starttaamaan ja sehän lähti laakista käymään. Pakkasta ei tosin ollut kuin pari astetta, mutta sekin on usein riittänyt ja "sahata" on saanut hullun lailla. Nyt sitten katsellaan miten käy kun pakkaset seuraavan kerran kiristyy. Alkaa kaikki mahdollinen olla tehty.
Sinänsä toi käynnistyminen ei ole ollut ongelma, koska aina on lopulta lähtenyt käyntiin, mutta kun joka päivä on lämmittämättä töistä kotiin lähdettävä ei huvittaisi starttailla siinä kadun varressa koko iltaa
Axtecista jälleen. Tänään tuli ajettua vajaat 400 km pääosin lumisia maanteitä etelä-pohjanmaan suuntaan ja takaisin Samaralla ja hyvin pelitti. Veti nätisti nykimättä koko reissun, tauoilta lähti hyvin käyntiin, samoin määränpäästä kun paluu matkalle alettiin, vaikka olikin jo ehtinyt hyvin jäähtyä. Matkanopeutena pidin noin 90 km/h (taajamat jne. tietty niiden rajoitusten mukaan). Kulutusta en sentään laskenut, kaiken kun vie mitä sille antaa, mutta ei tankki ihan täysi lähtiessä ollut eikä tankata tarvinnut matkalla( paitsi kuski ja repsikka ), eli ei ihan hirveitä vienyt. Hyvin tuntui matka "vanhalle" axtecille vielä maittavan.
Siskon porukan Axtec vaihtoi omistajaa (ei enää suvussa) viimekuun alussa n.260tkm ajettuna ja öljyä ei syönyt eikä vuotanut muutenkaan.
Tyhjäkäyntiäkin pyöri yllättävän hyvin kun sille päälle sattui siis ihan tasaisesti .
Vähän jäi harmittamamaan kun ostaja löytyi niin äkkiä muuten auto oisi tullut meidän pihaan säilytykseen ja oisihan sillä pitänyt tietenkin ajaa .
Ihan ajettava peli vielä jos korin ruosteet ottaisi kiinni ettei ihan hirveän näköiseksi pääse(beige vai mikä se väri oli) tekniikan puolesta varmaan menee.
Onko kenelläkään kokemkuksia City-Samarasta?
Tänään joku tarjosi myytäväksi tai vaihdettavaksi Skodan kesärenkaisiin. Ei ollut minkäänlaista muuta tietoa autosta.
Pavlovits kirjoitti:Onko kenelläkään kokemkuksia City-Samarasta?
Tänään joku tarjosi myytäväksi tai vaihdettavaksi Skodan kesärenkaisiin. Ei ollut minkäänlaista muuta tietoa autosta.
Sedällä oli joskus 90-luvun alussa hetken aikaa punainen kolmiovinen city-Samara. Eipä tuota sen kummemmin kehunut jos ei haukkunutkaan, oli kait kuten muutkin Samarat, niin hyvässä kuin pahassa.
Ja sitten axtec asiaan. Juuri tankkasin tankin täyteen samalta mittarilta kuin viimeksikin ja laskin siinä kulutukseksi 7,4 l/100km. Ajo ollut lähinnä työmatkoja taajamassa/ kaupungilla ja pari alle sadan kilometrin maantie reissua. Muilla kokemuksia paljonko axtec-Samara kuluttaa?
Älkää nyt hyvät ihmiset heittäkö sitä axtec-tekniikkaa pois. Eihän se sen huonompi ole kuin muukaan Ladan tekniikka joten ajoon vaan. Ei kai mikään toimi jos asenne jo valmiiksi on mitä on eikä koskaan viitsitä katsoa pellin alle, tankataan vaan ja survotaan menemään nilkka suorana. Vähän hellää huolenpitoa niin sillä se toimii, ei nyi eikä nylppää.
Omaani olen tyytyväinen eikä kyydissä olleetkaan ole valittaneet, päinvastoin. Kun päivät korjaamolla taistelee "hienojen" nykyautojen kanssa, tutkien milloin mitäkin nykimistä, vedon puutetta, heikkoa tyhjäkäyntiä, nitinää ja natinaa osaa kotimatkalla arvostaa axtec-Ladan lujaa laatua.
Leima lähenee ja mittailin axtecista päästöjä. Hc ja Co ok, mutta happea liikaa ja lambda reilut 1,22. Sitä sitten tutkailin ja huomasin pari hapertunutta alipaineletkun päätä jotka korjasin lyhentämällä letkuja. Päästöihin ei vaikuttanut mutta muuten käynti ja etenkin kulku parani. Vika löytyi sitten lopulta pakoputkesta joka oli liki poikki(mutta hiljainen) ennen viimeistä äänenvaimenninta, lisäksi viimeinen liitos oli löysällä ja vuosi. Otin vaimentimen pois ja mittasin ilman sitä ja kaikki oli kunnossa. Täytyy ennen leimaa muistaa vaan vaihtaa uusi vaimennin alle ja kiristellä liitokset huolella.
Päästöarvoja en muista ulkoa ja lappu on autossa mutta hyvät olivat, co ja hc liki nolla tyhjäkäynnillä sekä kierroksilla ja lambdakin kelpaa, happeakaan ei enää liikaa.
Nyt on sitten jostakin ilmestynyt toinen tähän sarjaan kuuluva Vehje. Ja ominaisuuksia on!
Tämä on sitten ensimmäinen EtuVeto japikotteroiden jälkeen. Ja tässä täytyy panna paino otsikon toiselle sanalle:
Eli HALPA! Vahingossa sain tämän vähän puolitutun isän kautta. Minä ja Isä emme kyllä tunteneet entuudetaan, mutta meillä oli siis yhteinen tuttava, joka rallasi mukana TogliatinToilailuissa. Eli terveiset vaan Punaiselle NappisVarkulle tai paremminkin sen sisällä köröttäneille.
Mutta tämän kanssa puuhaa tulee riittämään. Tämäkin tulee omaksi topikikseen.
Ai niin. Nimesin tämän jo ennen ostoa Sämpyksi. Jotkut kenties muistavat kyseisen sarjan kaukaa menneisyydestä. Sitten laiton rohkeasti perään LÄ? Toivotaan ettei tämä osoittaudu pelkäksi sämpyläksi.