Classic Motor Show 2009
- PöyhöinKuusaalt
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
-
Re: Classic Motor Show 2009
vissiin pelkkä 1200, ei siis 1200L joka ei olekaan mikään köyhänmiehen malli.
21013 2300tic
- PöyhöinKuusaalt
Tuo minunhan on todellinen KöyhienMalli. Sillähän on titteli: Rahallisesti Arvoton.
No, enpä minä tuota väkisin tyrkyttele. Menköön joskus toiste johonkin. Säästyy sähläykseltä.
No, enpä minä tuota väkisin tyrkyttele. Menköön joskus toiste johonkin. Säästyy sähläykseltä.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- Lada-Jussi
niin 1200 on perusmalli, siitä johdannainen paranneltu versio 1300 joka tuli suomessa lähinnä tutuksi 1200L mallina (erona pienempi moottori). Tää on kauheeta ku kaikki aina masentuu, mut pitää muistaa että suomessa on parikymmentätuhatta Ladaa ja niistä vain kaksi mahtuu kerralla, jotain rajausta on pakko tehdä.
Tämän vuotinen lippukäytäntö mahdollistaa vain 3 näytteille asettajaa. Minun lisäksi Nonnis ja Veli Alexei olivat nopeimmat innokkaat. Ensimmäinen ilmoittautui heti vuosikokouksessa. Rakentajalippujen määrä on kai melko avoin, eli halukkaita voi tulla perjantaina kasaamaan ja sunnuntaina purkamaan. halukkaat ilmoittautukoon minulle, kuten myös jatkossa autoehdotukset.
Tämän vuotinen lippukäytäntö mahdollistaa vain 3 näytteille asettajaa. Minun lisäksi Nonnis ja Veli Alexei olivat nopeimmat innokkaat. Ensimmäinen ilmoittautui heti vuosikokouksessa. Rakentajalippujen määrä on kai melko avoin, eli halukkaita voi tulla perjantaina kasaamaan ja sunnuntaina purkamaan. halukkaat ilmoittautukoon minulle, kuten myös jatkossa autoehdotukset.

- PöyhöinKuusaalt
En minä ainakaan halua tästä masentua. Älkää pakottako. Eihän tuo Kriini mihinkään häviä. Sillä on toivottavasti vielä pitkä elontaival edessään jos jo tosin takanakin on.
Tehkäähän hyvä näyttely. Tsemppiä

Tehkäähän hyvä näyttely. Tsemppiä

Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Nojos ei sinne tuunaajia kaivata niin taidan passata koko näyttelyn ja käydä Helsingissä pääsiäisenä katsastamassa American Car Shown. Sinne on vissiinkin enemmän tuunaja porukka tervetullut joten orkkisten harrastelijat älkää vaivautuko sinne.
Muutenkin ihmetyttää se et näyttelyyl ollaan viemässä ruosteen raiskaamia autja onhan ne kuitenkin ORKKIS kuntoisia. Yrittäkää nyt edes jostain löytää rekisterissä oleva ja hyvin entisöity Lada niin olisi kerho hyvin edustettuna. Nää rusteiset autot voi jättää vaikkapa parkkipaikalle ja mennä katsomaan ihan muita osastoja sitten.
Muutenkin ihmetyttää se et näyttelyyl ollaan viemässä ruosteen raiskaamia autja onhan ne kuitenkin ORKKIS kuntoisia. Yrittäkää nyt edes jostain löytää rekisterissä oleva ja hyvin entisöity Lada niin olisi kerho hyvin edustettuna. Nää rusteiset autot voi jättää vaikkapa parkkipaikalle ja mennä katsomaan ihan muita osastoja sitten.
- PöyhöinKuusaalt
Ei Jaakkiman nappis ole minkään muun kuin maantien raiskaama. Eikä Togliatinreissukaan saanut sitä pilalle raiskattua, joten kyllä se Näyttelyyn kelpaa.
Ja tuo minun Kriininihän on käytännössä 2101 -77 ruosteeton. Se sattuu olemaan priima entisöimättömänäkin. Melkoinen kriitikko saa olla, jottapa sitä raiskatuksi haluasi väittää.
Ei kannata käsittää, että olisin halunnut luulla RuosteRaiskaus -kommentin koskeneen Kriiniä.
Kyllä ´tuo Puuhaporukka hyvän näyttelyn saa aikaan. Mukaan vaan järjestelyyn kaikki KynnelleKykenevät.
Ja tuo minun Kriininihän on käytännössä 2101 -77 ruosteeton. Se sattuu olemaan priima entisöimättömänäkin. Melkoinen kriitikko saa olla, jottapa sitä raiskatuksi haluasi väittää.
Ei kannata käsittää, että olisin halunnut luulla RuosteRaiskaus -kommentin koskeneen Kriiniä.
Kyllä ´tuo Puuhaporukka hyvän näyttelyn saa aikaan. Mukaan vaan järjestelyyn kaikki KynnelleKykenevät.

Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Saahan sinne yleiselle puolelle kuka tahansa tuoda autonsa jos haluaa. Pari ladaa oli viimekin vuonna niin.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
"Yleiselle alueellekaan" en kyllä itse menisi kuin mustakilpisellä Ladalla.
Oli kyllä todella paljon hienoja autoja myös siellä näytillä viime vuonna. Sattui vielä todella hieno ilma jolloin niitä pääsi kunnolla ihailemaan. Toivottavasti sää suosisi tänäkin vuonna.

Oli kyllä todella paljon hienoja autoja myös siellä näytillä viime vuonna. Sattui vielä todella hieno ilma jolloin niitä pääsi kunnolla ihailemaan. Toivottavasti sää suosisi tänäkin vuonna.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Miksi?samarai kirjoitti:"Yleiselle alueellekaan" en kyllä itse menisi kuin mustakilpisellä Ladalla.![]()
Valkoisilla kilvillä oli nappisfarkkukin siellä ja aika monta muutakin autoa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Niin koska omasta mielestäni oikeaan klassikkoautoon kuuluu myös mustat kilvet.
Olihan siellä toki paljon vaaleakilpisiä viime vuonna, sitä en väitäkään.
Olihan siellä toki paljon vaaleakilpisiä viime vuonna, sitä en väitäkään.
- PöyhöinKuusaalt
Montakos vuotta kerkisi Latoja rekisteröidä mustiin kilpiin? Ei taintu ehtiä montakaan. Vuosiko vai pari? 

Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
No opinpahan taas uuden määritelmän klassikkoautolle, sellaisen jota en kyllä itse pienessä päässäni olisi voinut arvatakkaan
On se kumma kun yksi vuosi muuttaa klassikon tavikseksi.

Jos vuosimalli on -72 tai vanhempi, niin saa mustat kilvet. Eli ei siihen montaa ladaa suomesta enää löydy.PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Montakos vuotta kerkisi Latoja rekisteröidä mustiin kilpiin? Ei taintu ehtiä montakaan. Vuosiko vai pari?
No ei kai tässä mitään määritelmiä olla tekemässä, nämä ovat tietysti vain omia mielipiteitäni, älkää nyt näistä sentään liikaa johtopäätöksiä tehkö.
Harvassahan ne mustakilpiset tietysti ovat, mutta siinähän se asian ydin onkin. Suomen autohistoriaa esittelevä näyttely on kuitenkin eri asia kuin Ladojen kokoontumisajot. On huomattava ero esim. onko kyseessä esim. "mustakilpinen" -72 tai -80-luvun nappis. Siinä tapauksessa jo esim. -86 Samara menee mielestäni kirkkaasti sen edelle. Juuri niitä ensimmäisiä Ladoja varmasti monet muutkin vanhemmista autoista kiinnostuneet haluavat nähdä tällaisessa näyttelyssä.
Päällimmäinen toiveeni olisi kuitenkin nähdä tuolla näyttelyssä runsaasti monipuolista itäkalustoa - ei pelkästään sitä "mustakilpistä Ladaa".

Harvassahan ne mustakilpiset tietysti ovat, mutta siinähän se asian ydin onkin. Suomen autohistoriaa esittelevä näyttely on kuitenkin eri asia kuin Ladojen kokoontumisajot. On huomattava ero esim. onko kyseessä esim. "mustakilpinen" -72 tai -80-luvun nappis. Siinä tapauksessa jo esim. -86 Samara menee mielestäni kirkkaasti sen edelle. Juuri niitä ensimmäisiä Ladoja varmasti monet muutkin vanhemmista autoista kiinnostuneet haluavat nähdä tällaisessa näyttelyssä.
Päällimmäinen toiveeni olisi kuitenkin nähdä tuolla näyttelyssä runsaasti monipuolista itäkalustoa - ei pelkästään sitä "mustakilpistä Ladaa".

- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viesti:
-72:een saa vain jos siinä on alunperin ollut mustapohjaiset kilvet. Esim. ulkomailta tuotu pitää olla -71 tai vanhempi. Museorekisteröityyn saa uudempaankin mustapohjaiset kilvet.Jokari kirjoitti:Jos vuosimalli on -72 tai vanhempi, niin saa mustat kilvet. Eli ei siihen montaa ladaa suomesta enää löydy.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974