Weber-installaatiosta Nivaan
Weber-installaatiosta Nivaan
Polttoainetalous mielessä ajattelin demoilla (uuden 32/36 DGV) Weberin toimivuutta taloudellisessa talviautossani eli tuossa Nivassa. Onko kukaan laittanut Webrun ja imusarjan väliin korotuspalaa eli bakeliittilevyä? Lähinnä haen sitä, ettei tarvisi vaihtaa pinnapultteja lyhyemmiksi, joka ei sinänsä ole ongelma, vaan mahdollisen ilmanputsarin kopan sopivuus koneen kylkeen (tuunaan orkkiskopasta weberiin käyvän tai ryöstän jostain Asconasta). Onkohan tuon välilevyn olemisella tai poisjättämisellä jotain muita vaikutuksia?
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Re: Weber-installaatiosta Nivaan
TEORIASSA sen pitäisi lisätä rahtusen vääntöä koska se pidentää imusarjaa, mut se jää kyllä teoria-asteelle, käytännössä eroa ei ole (kokeiltu 13 mm bakeliitilla). Itsellä 4 mm bakeliittilevy ja keittää bensat samalla tavalla kohokammiossa kuin suoraan sarjaan pultattu Weberikin.
Ite laitoin uudet pinnapultit, vanhat vaan pihdeillä irti ja sopivista pulteista lyhentäen snadit pätkät tilalle. Jos pinnapultit on liian pitkät niin sen apukuskin puoleisen takareunan mutterin laittaminen paikoilleen on erittäin ärsyttävää.
En nyt äkkäsältään muista paljonko Invan konepeltiin on matkaa, mut takavedoissa koppa nousee alumiinisen sovitepalan + orkkiskopan kanssa noin pari senttiä vakiota korkeammalle. Mahtuu hyvin kuitenkin, samalla tavalla lähtee maalit putsarikopan kannesta kun se hiertää siihen konepellin rättiin
Kannattaa ettiä sopiva putsarikoppa, Ladan omasta ei tule hyvä kun se aukko on niin erimallinen.
Itellä nykyään tollainen halppis kromilaatikko putsarina, mut tarkoitus päivittää se paremmin suodattavaan Pipercrossin tuotteeseen joka on yllättävänkin halpa; n. 60€...
Ainiin, tärkein meinasi unohtua; onnittelut erittäin hyvästä kaasarivalinnasta. Juttua säädöistä + kaikesta muusta löytyykin täältä foorumilta eräiden kirjoittamina aika hyvin ja aina saa ja pitääkin kysyä lisää apua, koitetaan jeesata parhaan mukaan
Ite laitoin uudet pinnapultit, vanhat vaan pihdeillä irti ja sopivista pulteista lyhentäen snadit pätkät tilalle. Jos pinnapultit on liian pitkät niin sen apukuskin puoleisen takareunan mutterin laittaminen paikoilleen on erittäin ärsyttävää.
En nyt äkkäsältään muista paljonko Invan konepeltiin on matkaa, mut takavedoissa koppa nousee alumiinisen sovitepalan + orkkiskopan kanssa noin pari senttiä vakiota korkeammalle. Mahtuu hyvin kuitenkin, samalla tavalla lähtee maalit putsarikopan kannesta kun se hiertää siihen konepellin rättiin

Kannattaa ettiä sopiva putsarikoppa, Ladan omasta ei tule hyvä kun se aukko on niin erimallinen.
Itellä nykyään tollainen halppis kromilaatikko putsarina, mut tarkoitus päivittää se paremmin suodattavaan Pipercrossin tuotteeseen joka on yllättävänkin halpa; n. 60€...
Ainiin, tärkein meinasi unohtua; onnittelut erittäin hyvästä kaasarivalinnasta. Juttua säädöistä + kaikesta muusta löytyykin täältä foorumilta eräiden kirjoittamina aika hyvin ja aina saa ja pitääkin kysyä lisää apua, koitetaan jeesata parhaan mukaan

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Weber-installaatiosta Nivaan
mulla on weeberissä redlinen pyöreä kromi puhdistin. sopii hyvin mutta hintaa moisella munan kuorella on muistaakseni päälle 70e mutta onhan se hieno
tähän saa myös vaihto suodattimia
ja mulla on kaasari imusarjassa ihan normi pulteilla


ja mulla on kaasari imusarjassa ihan normi pulteilla
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Weber-installaatiosta Nivaan
Kiitoksia. Weberistä on täällä niin paljon kinasteltu, että oli pakko kokeilla omalle kohdallekin. Niva on hyvä Weber-testialusta varsinaiseen sijoituskohteeseensa eli tuohon mun 2102 -projektiin 1600-koneella. Täällä on tosiaan ihan hyvin juttua ja vinkkejä ja se houkutteli kokeilemaan. Suunnitelma olis saada se kuntoon ja ottaa pitkä testiajo Mobiliaan, mutta voi olla, etten ehdi ja pitää tulla nappiksella, jälleen.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Re: Weber-installaatiosta Nivaan
Mul on sulle siihen ilmanputsari. Fordin OHC koneesta ja pitäis sopia ladan pellin alle. Voin tuoda Mobiliaan. Jos siitä saa 10€, niin voin ottaa kyytille.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Re: Weber-installaatiosta Nivaan
Ok, ilmoittelen loppuviikosta, jos tarvin sitä. Koitan modata tässä viikolla Ladan ilmanputsarikopasta tekemällä pohjan uudesta pellistä. Jos se ei näytä tuottavan tyydyttävää tulosta, katellaan sit lisää.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Re: Weber-installaatiosta Nivaan
Niin siinä kävi, ettei tuota Forttikoppaa tarvita...modasin Ladan orkkis-kopasta weberiin sopivan pellittämällä siihen pohjan uusiksi. Hieno tuli, ja orkkis orkkis 

21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Re: Weber-installaatiosta Nivaan
Hyvä hyvä...nähdäänkös weeperi-inva jo mopiliassa? 

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Weber-installaatiosta Nivaan
Ei nähdä Nivaa, en luultavasti kerkeä saamaan sitä kuntoon ja säätöihin Mobiliaan. Pitää tulla nappiksella. Kevätpörähdyksessä sit...
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Re: Weber-installaatiosta Nivaan
Weber asennettu (huomaamattomasti vakioputsarin alle
). Ilman kummempia säätöjä kone lämpimäksi ja vetämään ekat testilenkit. Hyvä, etten ojaan ajanut, otti "hiukan" herkästi kierrokset ja kiihtyvyyden pienillä vaihteilla. Saa sen Nivankin näemmä kulkemaan... Hyvin paineli maantielläkin 80-100km/h vauhdissa. Täytyy alkuviikosta säätää seoksia vielä. Suutinkoot tällä hetkellä (en ole kajonnut): Pääsuuttimet 140/135 , Pääilmansuuttimet 165/160, tyhjäkäynnit 55/50.

21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Re: Weber-installaatiosta Nivaan
Heh, eikös olekkin "hieman" eroa vaikka jotkut jaksaa aina vinkua että orkkis on kaikkein paras.. 
Itsellä tätä nykyä pääsuuttimet 150/150, ilmat 170/190 ja tyhjäkäynnit 55/80 ja seosputket samat kuin sulla. Persdynolla kulkee parhaiten ikinä ja laajakaistalambdakin on samaa mieltä. Kulutus kaupunkirallissa siinä kympän tienoilla ja matkassa vähän vähemmän. Ei voi olla kuin tyytyväinen (taas jälleen kerran)

Itsellä tätä nykyä pääsuuttimet 150/150, ilmat 170/190 ja tyhjäkäynnit 55/80 ja seosputket samat kuin sulla. Persdynolla kulkee parhaiten ikinä ja laajakaistalambdakin on samaa mieltä. Kulutus kaupunkirallissa siinä kympän tienoilla ja matkassa vähän vähemmän. Ei voi olla kuin tyytyväinen (taas jälleen kerran)
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Weber-installaatiosta Nivaan
munkin pitäs varmaan ostaa laajakaista niin sais tuon kulutuksen vähän tippumaan.
tyhjäkäynnit: 50/80 päät 137/145 ilmat 160/170 ja toimii ihan hyvin, ehkä hiukan rikkaalla mennään kokoajan. mullahan olikin sitten eri seosputket.
vetää muuten ihan erillailla kun vakiona. mittarin tappiin ja peilit kääntyy
tottakai suljetulla alueella on kokeiltu 

tyhjäkäynnit: 50/80 päät 137/145 ilmat 160/170 ja toimii ihan hyvin, ehkä hiukan rikkaalla mennään kokoajan. mullahan olikin sitten eri seosputket.
vetää muuten ihan erillailla kun vakiona. mittarin tappiin ja peilit kääntyy


21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Weber-installaatiosta Nivaan
Itellä on kanssa suunnitelmissa ton hieromalaitteen (=Niva) veeperöinti, mutta nää Latukat kun on ihan uus tuttavuus niin ihmetyin ja kummastuin vähän ton kaasupolkimen välityksen kanssa - siellähän ei olekaan vaijeria vaan paljon tankoja ja niveliä. Jos nyt sitten Weberiä ruvetaan sovittamaan, niin tekeekö tuo ongelman vai käykö toi vipstaakisysteemi tollasenaan/pienellä modauksella kunhan vaan valitsee oikean Weberin?
DGV:stä tässä triidissä puhutaan, mutta mitä muita malleja näihin 'suositellaan'?
DGV:stä tässä triidissä puhutaan, mutta mitä muita malleja näihin 'suositellaan'?
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: 12.4.2005 20:38
- Paikkakunta: jämsä�
Re: Weber-installaatiosta Nivaan
Minähän en noista sota-aikaisista kaasareista mitään tiedä, mutta ainakin startilla on DGAV:ssa ihan ladan vakio vipusysteemi ja toimii hyvin.
21013 2300tic
Re: Weber-installaatiosta Nivaan
http://xs.to/xs.php?h=xs136&d=09076&f=kuva155863.jpg
No siinäpä tuo minun weberin vivusto, ainoastaan toi poikkitanko on tehty uudesta M5 kierretangosta kun ei meinaa vakio riittää.
Palaustusjousi on mulla venakopan pultin alla kiinni niin ei turhaan rassaa noita melko heppoisia weberin akselitiivisteitä.
Käypäisiä webereitä ladaan mm.
- DGV
- DGR
- DGAV
- DGEV
- DGMS
- DGAS
- DGES
++ onhan noita eikä jaksa millään listata em. mallien eroavaisuuksia, kvg
Jos jaksaa näpertää vaijerikaasun niin silloin tuo lista laajenee jonkin verran kun noita kaasareita on kuitenkin eri vipusuunnilla olemassa. Mm. ADF, ADL, DIR yms..
http://www.freetechnics.fi/viritysk.htm Tuolla olis kohtuu halpa DGV tarjolla.
No siinäpä tuo minun weberin vivusto, ainoastaan toi poikkitanko on tehty uudesta M5 kierretangosta kun ei meinaa vakio riittää.
Palaustusjousi on mulla venakopan pultin alla kiinni niin ei turhaan rassaa noita melko heppoisia weberin akselitiivisteitä.
Käypäisiä webereitä ladaan mm.
- DGV
- DGR
- DGAV
- DGEV
- DGMS
- DGAS
- DGES
++ onhan noita eikä jaksa millään listata em. mallien eroavaisuuksia, kvg

http://www.freetechnics.fi/viritysk.htm Tuolla olis kohtuu halpa DGV tarjolla.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™