Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1686
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Sitten on vielä se, että kun asuu tarpeeksi kaukan huollosta, niin ei niitä kaikkia pienempiä vikoja viitsi edes lähteä sinne korjaamista varten edes viemään, vaikka olisikin vielä takuu voimassa. Siihen reissuun kun tärvääntyy aikaa ja bensaa.
Mutta kyllä noi Lada 110 sulle tapahtuneet möhlimiset kuuluvat huollon vastuuseen oli takuuta jäljellä tai ei. Ja kaikki, mitä siellä on rikottu, kuuluu joko korvata tai korjata. Tee vaan reklamaatio. Ja kunnilla on kuluttajasuoja virkamies sitä varten, että se puolustaa sinun oikeuksiasi, jos et niitä muuten saa.
Mutta kyllä noi Lada 110 sulle tapahtuneet möhlimiset kuuluvat huollon vastuuseen oli takuuta jäljellä tai ei. Ja kaikki, mitä siellä on rikottu, kuuluu joko korvata tai korjata. Tee vaan reklamaatio. Ja kunnilla on kuluttajasuoja virkamies sitä varten, että se puolustaa sinun oikeuksiasi, jos et niitä muuten saa.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Etoroiskeläpät ovat aika karkeatekoisen näköiset.Ne on asennettu kolmella ruuvilla paikaleen.Niitten päät tulevat yllättävän alas,joten ne suojaavat kynnyskoteloita varmaan varsin hyvin.
Sitten havaitsin,että ikkunapainikkeiden viereinen peitesuoja(varaus sähköikkuna painikkeille) oli irronnut varmaan käsijarrukahvaa vaihtaessa,koska se oli liimattu paikoilleen.Lisäsi autosta löytyi oikean käden työkäsine,naarmuuntunut taustapeilin pinta(ei Ladan)ja Autotohtorin testipöytäkirja,missä todettiin vm. 2003 Fiatin kojelaudan natisevan ajon aikana.Olisikohan joku riita-asia takuunalaisessa autossa ja kyseiseen asiaan halutaan saada puolueeton asiantuntijalausunto?Ei varmaan ole kiva irroittaa kojelautaa ja laittaa se paikalleen todetakseen jälleen,että natisee edelleen
.Lisäksi asentaja on ollut varmaan aika suurikokoinen,koska penkki oli niin takana että hyvä jos jalat ylsivät polkimille.Autolla oli testiajettu noin 30km ja toimivaksi havaittu.Näillä eväillä eteenpäin.
Sitten havaitsin,että ikkunapainikkeiden viereinen peitesuoja(varaus sähköikkuna painikkeille) oli irronnut varmaan käsijarrukahvaa vaihtaessa,koska se oli liimattu paikoilleen.Lisäsi autosta löytyi oikean käden työkäsine,naarmuuntunut taustapeilin pinta(ei Ladan)ja Autotohtorin testipöytäkirja,missä todettiin vm. 2003 Fiatin kojelaudan natisevan ajon aikana.Olisikohan joku riita-asia takuunalaisessa autossa ja kyseiseen asiaan halutaan saada puolueeton asiantuntijalausunto?Ei varmaan ole kiva irroittaa kojelautaa ja laittaa se paikalleen todetakseen jälleen,että natisee edelleen

Jos ilmamäärämittari kanittaa on oireena nykivä kulku.Joissakin Boschin ruiskusysteemeissä voi olla vikana halkeava ilmaputki,joka sotkee seokset.Huono kulku voi olla kysymyksessä jos katalysaattorin hilut ovat kasautuneet yhteen paikkaan estäen pakokaasun virtauksen.Sen voi käsittääkseni testata irroittamalla katalysaattori.Jos sen jälkeen auto kulkee kuin "ampiainen" voi vika olla siinä.Niin ainakin niin ennen tehtiin.Itsekkin aion vaihdattaa nokkahihnan jossakin pikkupajassa niin saa halvemmalla.On kai noita tuplanokilla varustettuihin autoihin vaihdettu hihnoja vuosikymmenten ajan!
- LamaAjanElvis
- Viestit: 561
- Liittynyt: 10.5.2004 21:24
velipoika osti vasta tojota karinan jotain vm88 tai 89 1.6,16v sillä on ajettu yli viisisataatuhatta. vieläkin vetää ja vääntää kunnolla. tosin siihen on täydellinen kansiremppa tehty joku aika sitten, mutta ite kone on orkkis.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Jaska HKI kirjoitti:Jos ilmamäärämittari kanittaa on oireena nykivä kulku.Joissakin Boschin ruiskusysteemeissä voi olla vikana halkeava ilmaputki,joka sotkee seokset.Huono kulku voi olla kysymyksessä jos katalysaattorin hilut ovat kasautuneet yhteen paikkaan estäen pakokaasun virtauksen.Sen voi käsittääkseni testata irroittamalla katalysaattori.Jos sen jälkeen auto kulkee kuin "ampiainen" voi vika olla siinä.Niin ainakin niin ennen tehtiin.Itsekkin aion vaihdattaa nokkahihnan jossakin pikkupajassa niin saa halvemmalla.On kai noita tuplanokilla varustettuihin autoihin vaihdettu hihnoja vuosikymmenten ajan!
Ite vaihdoin tänään viimeksi Opel Zafira 1.6i 16V -00 jakopään hihnan+kiristin+ohjainrullat+vesipumppu!!! Helppoja vaihtaa nuo tuplanokat....
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
samara88 kysyi: "Onko kerholaisilla mitään tietoa tähän asiaan ja tietääkö kukaan, mitä maksaa katalysaattori tähän (Euro 3-päästötaso) Venäjällä? Saattaa olla Suomen puolella hinta niin kova, että jää ostamatta. "
Venäjän hinnoista en tiedä, mutta toin kaverille 110 Euro3 katalysaattorin Tallinnasta, hinta oli nafti 150€. Tehtaan valmistama.
Venäjän hinnoista en tiedä, mutta toin kaverille 110 Euro3 katalysaattorin Tallinnasta, hinta oli nafti 150€. Tehtaan valmistama.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Viikonloppu takana ja takana myös ajot välillä Nokia Joensuu. Pari kertaa yhtäjaksoisesti vajaa 400 kilsaa ja muuta ajelua lisäksi. Yhdellä tankillisella maantieajoa keskim. 100 km/h pikkuisen yli 700 kilometriä. Tankissa oli tankkaushetkellä noin 3 litraa jäljellä. Alkoi jo hiukan pelottaa, että tuliko bensanhaku kävellen. Täytyy taas kerran sanoa että moitteet penkkien pehmeydestä ei ainakaan minun kohdalla iske tulta. Selkä ei puutunut, olo oli ajon jälkeen kuin olisi lepolassessa istunut. Ja tuon ohjaustehostimen puuttuminen ei matka-ajossa haittaa, päinvastoin, auto menee eteenpäin kuin juna. Tosin en ole junaa koskaan ajellut, mutta hyvä vertaus kumminkin.
Kovissa moottoritie nopeuksissa alkaa Lada 110:in ovetkin suhisemaan kun ajetaan vastatuuleen,mutta silloinhan tuuli tulee vastaan yli 40 metriä sekunnissa.Joillekkin on vielä vaikea käsittää,että Lada 110HB 16V ei ole tien tukkona missään Suomen tieolosuhteissa.Suurimmalla sallitulla moottoritienopeudella kone kierää noin 3700r/min,joten reserviin jää 1800r/min
!Bensakauppiaat ovat varmaan nähneet 110:n viilettävän asemansa ohi,koska tankkausvälin voi maantieajossa venyttää 700:aan kilometriin.Esimerkiksi näin Helsinki-Oulu-Utsjoki.Penkkejä on TM:ssä moitittu liian pehmeäksi.Itse en ole havainnut moista,vaikka olen ollut selkäongelmien takia kuntoutuksessakin.Pitkän matkankin jälkeen voi nousta selkä suorana,eikä ensimmäistä sataa metriä tarvitse hanhenmarssia kävellä.

Samarai: kummanko katin toit Tallinnasta? Käsittääkseni 110 Euro 3-päästötasolla on varustettuna kahdella katilla. Korjatkoon joku kuka paremmin tietää. Taidan itse kokeilla sen pohjan alla olevan katin poistamista, sillä varastosta löytyy yksi vanha Samaran katti. Siitä vaan sisukset pois ja kokeilemaan...
Onko kenellekään tullut vastaan 110:n tee-se-itse-opusta? Satuin nimittäin ostamaan sellaisen kuluneen viikon aikana. Todella kattava opus, löytyy värikuvat moottorin ja vaihdelaatikon purkamisesta yms. Sivuja on rapiat 250, ainut paha puoli on se, että opus on venäjänkielinen. Mutta kuten vanha sanonta kertoo: kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa... Maksoi muuten vain 30€.
Onko kenellekään tullut vastaan 110:n tee-se-itse-opusta? Satuin nimittäin ostamaan sellaisen kuluneen viikon aikana. Todella kattava opus, löytyy värikuvat moottorin ja vaihdelaatikon purkamisesta yms. Sivuja on rapiat 250, ainut paha puoli on se, että opus on venäjänkielinen. Mutta kuten vanha sanonta kertoo: kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa... Maksoi muuten vain 30€.
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Samarai: kummanko katin toit Tallinnasta? Käsittääkseni 110 Euro 3-päästötasolla on varustettuna kahdella katilla. Korjatkoon joku kuka paremmin tietää. Taidan itse kokeilla sen pohjan alla olevan katin poistamista, sillä varastosta löytyy yksi vanha Samaran katti. Siitä vaan sisukset pois ja kokeilemaan...
Onko kenellekään tullut vastaan 110:n tee-se-itse-opusta? Satuin nimittäin ostamaan sellaisen kuluneen viikon aikana. Todella kattava opus, löytyy värikuvat moottorin ja vaihdelaatikon purkamisesta yms. Sivuja on rapiat 250, ainut paha puoli on se, että opus on venäjänkielinen. Mutta kuten vanha sanonta kertoo: kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa... Maksoi muuten vain 30€.
Onko kenellekään tullut vastaan 110:n tee-se-itse-opusta? Satuin nimittäin ostamaan sellaisen kuluneen viikon aikana. Todella kattava opus, löytyy värikuvat moottorin ja vaihdelaatikon purkamisesta yms. Sivuja on rapiat 250, ainut paha puoli on se, että opus on venäjänkielinen. Mutta kuten vanha sanonta kertoo: kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa... Maksoi muuten vain 30€.
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
hmm
eikös Euro-3:ssa ole tunnistimet katin molemminpuolin, ennemmin vain etupuolella?
ne venäläiset kirjat on huippuhyviä ja jos vähän on harjoitellut venäjätä niin niitä oppii lukemaan aikan sujuvasti... tarkoititko että maksoi 30 mummoa eli 5 euroa, ite en juuri sen enempää ole noista maksanut Suomesakaan?
ne venäläiset kirjat on huippuhyviä ja jos vähän on harjoitellut venäjätä niin niitä oppii lukemaan aikan sujuvasti... tarkoititko että maksoi 30 mummoa eli 5 euroa, ite en juuri sen enempää ole noista maksanut Suomesakaan?

- Mosse-Aksu
- Viestit: 1686
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Kun junaa ohjaavat kiskot, niin Ladaa sitten ajourat? Eihän siitä tehostimesta maantieajossa olekaan hyötyä ja ylitehostetusta ohjauksesta on pikemminkin haittaa, kun ohjaus ei anna kunnon vastetta. Suurin hyöty on silloin, kun väännetään rattia parkkipaikoilla tai halleissa lähes olemattomassa nopeudessa.Kaatamon3 kirjoitti:Ja tuon ohjaustehostimen puuttuminen ei matka-ajossa haittaa, päinvastoin, auto menee eteenpäin kuin juna. Tosin en ole junaa koskaan ajellut, mutta hyvä vertaus kumminkin.
Taitaa olla autokanta tämän mallin kohdalla vielä liian alhainen, että mikään kustantaja alkaisi sitä tekemään suomeksi. Olisiko Ladakerholla resursseja maksaa jollekin sen suomentamisesta, tehdä siitä sitten CD ja myydä sitä kokoontumisissa. Taitaa kuitenkin mennä vielä joitakin vuosia, ennen kuin sille alkaa löytyä kysyntää riittävästi.Samarai88 kirjoitti:Onko kenellekään tullut vastaan 110:n tee-se-itse-opusta? Satuin nimittäin ostamaan sellaisen kuluneen viikon aikana. Todella kattava opus, löytyy värikuvat moottorin ja vaihdelaatikon purkamisesta yms. Sivuja on rapiat 250, ainut paha puoli on se, että opus on venäjänkielinen. Mutta kuten vanha sanonta kertoo: kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa... Maksoi muuten vain 30€.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Mittarissa 10 500 ja takuuta vajaa viikko.Viimeisen tuhannen kilometrin aikana auto on toiminut kuin "pakasta vedetty",jos sitä Ladasta nyt voi noin sanoa.Lada 110 HB:n kuljetuskyky tuli taas todistettua.Kuljetin tänään maastopyörän tehtaan pahvilaatikossa.Pakkauksen koko oli 140x73x20.Sen sai mahtumaan sisään kokonaisena kaatamalla takapenkistä suuremman puolen.Mukaan mahtui kuljettajan lisäksi kaksi matkustajaakin.Penkin selkänojaa takaisin kääntäessäni havaitsin,että selkänojien saranoiden rungot oli pintaruosteessa.Liekö tälläiset prässätyt pikkuosat tehtaalla ulkovarastossa,missä ne saavat kosteutta ja ruostuvat kunnes ne asennetaan paikoilleen.Menoahan ne eivät haittaa ja varmaan kestävät auton iän,mutta kuitenkin.