Rekisteriotteen mukaan näyttäis olevan -88 mallia. ilmeisesti 1200L.
Tähän on kuitenkin vaihdettu 1.7 ruiskumoottori, josta ruisku, boksi ja muut härpäkkeet puuttuu.
Tilalle on heitetty Volvon kaasari ja itse hitsattu käyrä imusarjaan. Tämän takia konepeltikään ei mene kiinni, kun kaasari on niin korkealla.
Älkää kysykö miten se on saatu toimimaan, kun kaasuvivun ja kaasarin välillä kulkee esim. paalinarua ja ties mitä patentteja. Kaikenmaailman alipaineletkuja varmasti puuttuu ihan helvetisti, tai ainakin siltä näyttäisi, kun vertasin purkaamon ladan moottoritilaa omaan ladaan.
Kulkee kuitenkin ihan ookoosti, käy vissiin vähän rikkaalla.
Leimaa ajattelin nappisilmälle hakea, ja edellinen katsastus onkin suoritettu 2004 tai 2005.
Kävin tosiaan jo purkaamolta hakemassa 1500L:stä kaasarin ja melkein kaikki siinä kiinni olleet letkut. Yksi keskeinen kysymys onkin, että toimiiko ko. kaasari 1.7 koneessa.
Luulen että kyllä, mutta vastatkaa nyt silti.
Pari vikaa (ominaisuutta) kuitenkin löytyy:
- kone lämpee, mutta sisälle tulee kylmää. tunnusteluani kojelaudan alla olevia letkuja, totesin niiden olevan kuitenkin kuumia. Olisko siinä venttiilissä jotain vikaa, jota ohjaa se toinen vipu?
Ilmaakaan järjestelmässä ei pitäis olla, eikä kannentiivistekään ehkä ole palanut.
Öljykorkissa oli kyllä valkoista öljymössöä, mutta se on kuulemma ihan perus lada ominaisuus.
- flekti pyörii kokoajan (voisiko tästä johtua ladani kylmyys?
Mitenköhän se on alunperin kytketty. Edellinen omistaja on kytkenyt plussan ja miinuksen suoraan puolaan.
Vai johtuuko patenttikytkentä siitä, että tää on 1.2'n kori, jossa on vissiin hihnavetoinen flekti?
Lisää vikoja varmasti löytyy tässä parin päivän sisällä, kun ajattelin sen fiksata leimalle.
Niistä sitten lisää..
Jotkut varmaan tunnistaa tän nettiautosta:
