VAZ-2101 - 1970, 1971, 1972 - Neljä mustakilpistä Ladaa
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Re: Lada 1970 & 1971
tuohon vastuksen tilalle voi tinata johdonpalan, muutamaan tinannut ja hyvin pelaa.
Re: Lada 1970 & 1971
Motonetistä saa kelvollisia italialaisia pyörijöitä, joissa vastus on valettu kunnon muovin sisään. Ei varmasti rupea hyppimään samalla tavalla kuin tollaisesta täysin paljaasta vastuksesta...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Lada 1970 & 1971
umpimuovisistakin on vastuksia palanut
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Lada 1970 & 1971
Eipä ole paljon tullut tänne kirjoitettua kun ei ole mitään kirjoitettavaa ollut, 1971 on toiminut ns. kuin junan vessa, bensaa vaan tankkiin ja ajoa. Eilen sitten tapahtui jotain. Pysäytin työpaikan pihaan ja höyryt pöllähti pellin alta. Pelti auki ja tutkimaan lähdettä. Lämppärille menevästä letkusta ruippi hieman nestettä startin kylkeen josta se valui suoraan pakoputken päälle. Reilun kahden tunnin päästä kun oli jäähtynyt katsoin syyläriin joka oli aivan täynnä joten uskalsin lähteä reissuun. Noin viiden kilometrin ajon jälkeen ei höyrytellyt lainkaan. Kotiin sitten ajelin takaisin vt12 sijasta vanhaa tietä jossa 50-60 km/h rajoitus eikä höyrytellyt nytkään. Aamulla ajelin 130 mittarissa ja kävi tietysti sen verran lämpimämpänä että painetta oli enemmän ja alkoi tihkumaan. Iltasesta irroittelin letkun, siinä oli kuin puukolla tehty viilto. Kehnoa materiaalia on nämä uudemmat, letku kun oli peräisin -97 1700i:stä. Varaosahyllyltä laitoin jonkin ties kuinka vanhan letkun tilalle. Ilmaaminen taitaa jäädä huomiseen kun en autoa sitä ennen tarvitse. Ja ajaahan sillä voi mutta lämppäri ei välttämättä hönkää lämmintä jos siellä ilmaa on.
Samalla kun pelti oli auki tarkistin öljyn määrän, se oli jo vajunut lähelle min ja max merkkien puoliväliä. Tarkistin "huoltokirjasta" ja öljyillä on ajettu jo 9700 km. Täytyy ensi viikolla ostaa öljyt ja suodatin ja vaihtaa ne.
Taka-akselin kopan öljyä ei mennyt kuin noin 1 dl eli sen tiivisteen vuoto ei kovin suurta ole. Täytyy kuitenkin ennen talvea sekin vaihtaa. Kuten myös hieman ääntävä etupyörän laakeri. On niin kiirettä nyt kesällä ollut ettei ole kerennyt. (tai sitten kun olisi kerennyt on satanut...)
Samalla kun pelti oli auki tarkistin öljyn määrän, se oli jo vajunut lähelle min ja max merkkien puoliväliä. Tarkistin "huoltokirjasta" ja öljyillä on ajettu jo 9700 km. Täytyy ensi viikolla ostaa öljyt ja suodatin ja vaihtaa ne.
Taka-akselin kopan öljyä ei mennyt kuin noin 1 dl eli sen tiivisteen vuoto ei kovin suurta ole. Täytyy kuitenkin ennen talvea sekin vaihtaa. Kuten myös hieman ääntävä etupyörän laakeri. On niin kiirettä nyt kesällä ollut ettei ole kerennyt. (tai sitten kun olisi kerennyt on satanut...)
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Lada 1970 & 1971
Lämmityslaitteen ilmaamiseksi riitti kun väänsi ajaessa raanan auki, hyvin hönki lämmintä.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: Lada 1970 & 1971
kyllä laatu oli laatua seitsemänkymmentäluvulla. Silloin tehdyt ovat toiminnaltaan varmenpia kuin yhdeksänkymmenluvun tuotokset.
Re: Lada 1970 & 1971
Tuo kyllä korreloi uskoa Neuvostojärjestelmään.Elokuussa 1991 kun järjestelmä romahti niin laatutyö meni samantien.pressa kirjoitti:kyllä laatu oli laatua seitsemänkymmentäluvulla. Silloin tehdyt ovat toiminnaltaan varmenpia kuin yhdeksänkymmenluvun tuotokset.
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Lada 1970 & 1971
Tänään sain vihdoinkin nuo -71:n öljyt vaihdettua, öljyt (Teboil Gold 5W-40) olivat olleet ostettuna jo kolmisen viikkoa. Sentään jotain hyödyllistä sai vapaapäivänä aikaiseksi!
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Lada 1970 & 1971
1971 Ladan etupyöriä nostelin ilmaan ja oikealla puolella taitaa olla laakeri sökö. On näes alkanut viime aikoina pitämään ääntä jo enemmän. Kesällä ei saanut selvää kummalla puolella on vikaa, nyt oikealla on selvästi väljää.
Taka-akseliin lisäsin parisen desiä öljyä. Pitänee se stefa ennen talvea ja katsastusta vaihtaa samalla kun tuon etupyörän laakerin.
Rekisterivalon lamppua yritin etsiä kaapista kun toinen on pimeä. Ei löytynyt mutta löysin ne cccp-valmisteiset etusivuvilkut jotka piti laittaa kesällä 2007 tuohon 1970 Ladaan, jouduin sitten laittamaan venäläisvalmisteiset.
Taka-akseliin lisäsin parisen desiä öljyä. Pitänee se stefa ennen talvea ja katsastusta vaihtaa samalla kun tuon etupyörän laakerin.
Rekisterivalon lamppua yritin etsiä kaapista kun toinen on pimeä. Ei löytynyt mutta löysin ne cccp-valmisteiset etusivuvilkut jotka piti laittaa kesällä 2007 tuohon 1970 Ladaan, jouduin sitten laittamaan venäläisvalmisteiset.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Lada 1970 & 1971
Tänään sain 1971 Ladaa varten ostettua etupyörän laakerisarjan. Vaikka olisihan tuolla tallissa "vähän käytettyjä" pyörännapojakin ollut. Tuleepahan kunnollinen. Hintaa Motonetissa 19,90 €.
Perjantaina yritin pistää 1970 Ladan käyntiin. Eihän se lähtenyt. Akku pyöritti aika heikosti, kasteli tietysti vaan tulpat kun ei tarpeeksi kierroksia ollut. Tänään laitoin aamulla akun lataukseen jos vaikka pyörittäisi iltasella paremmin.
Perjantaina yritin pistää 1970 Ladan käyntiin. Eihän se lähtenyt. Akku pyöritti aika heikosti, kasteli tietysti vaan tulpat kun ei tarpeeksi kierroksia ollut. Tänään laitoin aamulla akun lataukseen jos vaikka pyörittäisi iltasella paremmin.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Lada 1970 & 1971
Lähtihän se täyteen ladatulla akulla ihan hyvin käymään. Akkuhan on ostettu vasta keväällä 2001...
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Lada 1970 & 1971
Näköjään eilen tuli kaksi vuotta täyteen kun sain tuon 1970 Ladan haltuuni.
Eilen illalla oli 1971 Ladan takakontin lukko jäässä. Tänään ruippasin sinne aseöljyä jos vaikka pysyisi toimintakuntoisena pakkasaamuinakin. Samalla ruippasin kaasuttimen ryypyn vipstaakeille ettei ala taas jäykistelemään, viime talvenahan ei meinannut ryyppy mennä pois päältä nupista työntämällä.
Eilen illalla oli 1971 Ladan takakontin lukko jäässä. Tänään ruippasin sinne aseöljyä jos vaikka pysyisi toimintakuntoisena pakkasaamuinakin. Samalla ruippasin kaasuttimen ryypyn vipstaakeille ettei ala taas jäykistelemään, viime talvenahan ei meinannut ryyppy mennä pois päältä nupista työntämällä.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: Lada 1970 & 1971
Ryyppy vaijerikin kannattaa voidella. Irrottaa vaijerin kaasuttimelta ja nostaa ylöspäin, kaveri vetelemään edestakaisin ja tippakannulla uittaa öljyä sisään.
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Lada 1970 & 1971
Keskiviikkoaamuna (tai oikeastaan aamuyöllä 3:30) kun laitoin 1971:n käyntiin niin totesin että joku on yöllä rikkonut pakoputken kun pörisi. Päivällä kurkkasin alle ja vaihdelaatikkoon tulevan pannan kohdalta näyttäisi hieman savuttavan. Eilen sitten pörisi oikein kunnolla. Tänään vapaapäivänä heti aamutuimaan sain Ladan pajalle ja putki oli lähes poikki pannan takapuolelta. Varmasti seuraavassa kuopassa olisi koko p@sk@ tippunut tielle. Nyt on putki sitten hitsattu ympäriinsä pantaan kiinni, jos nyt kestäisi taas hetken aikaa.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Lada 1970 & 1971
Aamulla oli piha sen verran luminen ja tie jäinen että vaihdoin talvirenkaat alle ennenkuin lähdin reissuun. Keväällä 60 eurolla ostetuista Uniroyaleista yksi oli kesän aikana tyhjentynyt, piti sitten kaivaa nokialainen tilalle tallin kätköistä. Hieman oli huojakkaan tuntuista meno noilla kapeilla nastarenkailla. Huomenna täytyy yrittää viedä tuo yksi rengas korjattavaksi, sikäli kun missään sitä kerkiävät nyt korjaamaan. Myös ilmanpaineet täytyy huomenna käydä tarkistamassa, tänään kun matkan varrelle ei yhtään oikeata huoltoasemaa sattunut.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974