Kiitos vastauksista. Veikkaisin, että mulla oli yksi putki jääny imupuolelta tulppaamatta ja siitä veti ilmaa väärään väliin... Siistin tossa konehuonetta viikonloppuna ja totesin, että varmasti ainakin yksi letku oli tulpaamatta.
Pakoputki on varmasti ehjä. Kun katsastin auton perjantaina, niin olin itse hallissa katsomassa auton alla ja se kiilsi vielä niinkun uusi. Eli siinä ei ole vikaa.
Öljyissä sen sijaa saatta olla vikaa. Niitä en ole vielä vaihtanut, mahtavat olla aika vanhat. Hyvänäköistä se kuitenkin oli. Tarkoitus kuitenkin olisi vaihtaa ensi tilassa. Yleensä oon itärautaan laittanu TB:n 10W-30 mineraaliöljyä, hyvin on toiminu. Samalla toki menee suodatin vaihtoon. Kone huohottaa - mikäli sen nyt käsitän oikein. Huohotin putkesta tulee koneen lämmettyä höyryä hiljalleen. Tosin se tuskin vaikuttaa päästömittaukseen, koska sen tein ilman ilmanputsaria eli hengitys oli taattu ja virtaus oli varmasti puhdasta ja hyvää...
Mutta pakko se on sanoa, että näin tukevaa ja hyvä ajoista ladaa en ole ikinä ajanut.

Mullakin kumminkin kokemusta yli kymmenestä eri takapotkusta, niin jotain pohjaa on sanoakin. Ei sillä toki Jussille, Ristolle ja muille pärjää, mutta silti.
EDIT: Kaasari on mallia 2105-1107010-20