face liftin ja uuden kojelaudan lisäksi autossa tulevan mallin osia ja varusteita, moottorit 1,6 litran 8 ja 16 venttiiliset (tehot jotain 85 ja 98 hv), ABS, ohjaustehostin, turvatyyny kuljettajalle...
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Kävin tänään tarjous kirjeen houkuttamana malmin delttassa uutta 110:ä katsomassa (ja hakemassa kahvipaketin ) samalla kysyin malmin myyntipäälliköltä sekä vielä yhdeltä myyjältä että mikä on ladan kohtalo ja molemmat vakuuttelivat että ladan myynti EI OLE LOPPUMASSA NYT EIKÄ LÄHIAIKOINAKAAN. Myynti päällikkö sanoi että 110 myy malmilla noin 1 auton viikossa ja viime lauantaina meni jopa 4 kpl. vuosi tasolla suomessa noin 1000kpl. Piti sitä ihan kohtuu hyvänä myyntinä ja sanoi vielä että 110 täyttää kaikki eu vaatimukset nyt ja maahantuoja pystyy itse tekemään pienet muutokset jos ja kun niitä vaatimuksia tulee lisää. ABS jarrut ei ole ainakaan vielä pakolliset ja ainahan noi venäläiset on ne tarvittavat muutokset tehnyt, vaikkakin pienellä viiveellä.ELI HUOLI POIS VELJET, LADOJA TULEE VIELÄ. ps.tarjosivat mun samarasta 1500e+sen tonnin varuste paketin jos vaihdan 16v 110:iin,pistää jo miettimään.
mikäs toi varustepaketti on? Ladassa kun on kaikki vakiona, vai tarkoittaako toi talvirenkaita ja lohkolämppäriä yms?
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Lada-Jussi kirjoitti:mikäs toi varustepaketti on? Ladassa kun on kaikki vakiona, vai tarkoittaako toi talvirenkaita ja lohkolämppäriä yms?
Niinpä,käsittääkseni se on vain tonnin alennus ladan hinnasta. Ladahan maksaa sen 9900e tai jotain ja kun ostat sen niin siihen lisätään se tonni metalli väristä,k.lukosta ja sähköikkunoista,eli käytännössä nyt sais sen ladan ilman tota "pakollista" tonnin lisämaksua.
Eli selkokielellä myyjä selitti asian näin: perus ladassa ei noita varusteita ole.(h.n:9900e) mutta tehdas laittaa ne varusteet kaikkiin tuonti autoihin ja veloittaa siitä sen 1000e. senpä takia deltan mainonta on harhaan johtava koska ladan todellinen hinta on ilmoitettua 1000e suurempi.
pena kirjoitti:Tyylikäs ajopeli näkyy olevan tuo 2170.
Onko tietoa sen farmari- ja HB-malleista?
Toinen asia: vähän aikaisemmin mainittiin Viitasaarella oleva ladailijan unelmakauppa. Kunpa olisin lähempänä, niin kävisin katsomassa.
Onkohan muualla ja nimenomaan etelämpänä jotakin vastaavanlaista?
tosta 2170 on vastaavat farkut ja HB:t kans tulossa mallit 2171 ja 2172, mutta yhtään kuvaa en ole nähnyt
se viitasaaren putiikki on varmaan ainut lajiaan suomessa, en usko että mistään löytyy vastaavaa. ainakaan Delta-auto nimisissä paikoissa. Eteläsuomessahan koko Ladan virallinen jälleenmyynti on keskitetty Delta-autoon. Deltassa häpeevät vanhoja Ladoja niin paljon että heti kun niitä tulee ne laitetaan jonnekin piiloon ja toimitetaan trokareille.
eikös nyt tullut joku EU direktiivi siitä että autoja voi maahantuoda muukin kuin virallinen maahantuoja, eli vaikka itse sopisi AvtoVAZin kanssa Ladojen maahantuonnista?
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Lada-Jussi kirjoitti:Deltassa häpeevät vanhoja Ladoja niin paljon että heti kun niitä tulee ne laitetaan jonnekin piiloon ja toimitetaan trokareille.
eikös nyt tullut joku EU direktiivi siitä että autoja voi maahantuoda muukin kuin virallinen maahantuoja, eli vaikka itse sopisi AvtoVAZin kanssa Ladojen maahantuonnista?
Kävin eilen Bella Italia -tapahtumassa. Juttelin siellä erään Delata-auton myyntipäällikön kanssa. Kuuluu muuten Lada kerhoon ja omistaa muistaakseni 1200 L:n. Oli puhetta myös autojen myynnistä. Nykyään uusissakin Ladoissa laatu on hyvin epätasainen. Toisissa ei ole mitään ongelmia, toisissa taas niitä riittää. Sama koskee myös vaihtoautoksi tulevia. Osassa myyntihetkellä ei ole mitään näkyvää vikaa, mutta kohta myyntihetken jälkeen on. Tällä hetkellä suurin osa käytettyjenkin autojen ostajista haluaa ilmastoinnilla varustetun auton.
Tunnettu asiahan on, että kaikki merkkiliikkeet myyvät halvimmat vaihdossa tulleet autot köntässä ns jobbareille. Näin säästyy varastotilaa sellaisille autoille, joista on eniten kysyntää.
Tuo EU direktiivi ei taida vielä olla voimassa, mutta on ainakin valmistelussa tai odottamassa voimaantuloa. Se tuskin tuo aluksi suurtakaan muutosta nykykäytäntöön.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Tuota olen miettinyt, että kun tuntuu siltä että moni Lada käy tehdasviimeistelyn läpi takuuhuollossa, niin eikös siitä aiheutu aika kohtuutonta taakkaa Deltalle? Ja tuohan meininki on jatkunut varmasti jo vuosia, ainakin 80-luvulta saakka, ottaen huomioon Ladojen pikkuvikaisuuden.
Olisikohan tuossa yksi syy Deltan nykyiseen Ladakammoon?
Olen ymmärtänyt niin, että Delta Group (tai mikä se nykyään onkaan) muodostaa kolmen yhtiön konsernin, johon kuuluvat Ladan maahantuoja, Fiatin ja Alfan maahantuoja sekä näiden jälleenmyyjäverkosto. Jälleenmyyjät laskuttanevat kyllä maahantuojaa, mutta konsernitasolla se tarkoittaa rahan siirtämistä taskusta toiseen, eli huonontaa koko konsernin tulosta. Tämä kuitenkin lienee huomioitu hinnoittelussa.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
vieläköhän Ladan maahantuojan (mikä se nykyään nimeltään onkaan: Delta-Laada?) omistaa AvtoVAZ tehdas? ei siitä ollut kauaakaan kun Oy Konela Ab:n omisti Lada tehdas.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Neukkumasinisti tapahtumassa oli Delta-auton edustaja paikalla, mainostamassa 110 Ladaa. Kysyin häneltä uusien Ladojen myynnistä ja sain melko selvän vastauksen mikä vahvistaa näitä aiempia mietintöjä:
uusia Ladoja ei enää valmisteta EU tyyppihyväksynnällä tällaisenaan, mutta jo valmiita EU malleja saa tuoda ja myydä, kuten myös myydä saa jo suomeen tuotuja myymättömiä vanhan direktiivin mukaisia autoja. Nähtävästi EU markkinoille tullaan tekemään direktiiveihin sopivia Ladoja, mutta tuleeko ne suomessa myyntiin on sitten erijuttu.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Nyt kun Delta-auto alkaa myydä korealaisia Kia-autoja,niin näin tänään Helsingin Sanomissa työpaikkailmoituksen,missä mainittiin Deltan myyvän mm.Fiat-,Alfa-Romeo-,Iveco autoja.Ladasta ei mainittu mitään.Liköhän syynä häveliäisyys ,vaiko se että Ladan myynti on lähinnä marginaalista.Ensimmäisellä vuosipuoliskolla Ladaa myytiin 215 kappaletta .
Jaska HKI kirjoitti:Nyt kun Delta-auto alkaa myydä korealaisia Kia-autoja,niin näin tänään Helsingin Sanomissa työpaikkailmoituksen,missä mainittiin Deltan myyvän mm.Fiat-,Alfa-Romeo-,Iveco autoja.Ladasta ei mainittu mitään.Liköhän syynä häveliäisyys ,vaiko se että Ladan myynti on lähinnä marginaalista.Ensimmäisellä vuosipuoliskolla Ladaa myytiin 215 kappaletta .
Voi olla molemmatkin syynä. Sitäpaitsi Ladaa ei tarvitse myydä, sitä vain ostetaan.
Ihan oikeastikin Ladaa ei myydä siinä mielessä, kuin muita merkkejä. Ladalla ei ole vuosiin ollut varsinaisia kilpailijoita. Lähinnä sama hintaluokan käytetyt autot. Myyjän tehtäväksi jää asiakirjojen teko ja vaihdokin hinnan määrittäminen. Ostaja useimmiten on tehnyt ostopäätöksen jo ennen liikkeeseen tuloa.
215 myytyä autoa puolessa vuodessa ei Ladan myyntihinnalla voi kummoista katetta Deltalle tuoda. Tähän nähden voi myynnin jatkuminen olla jakossa vaakalaudalla. Niin kauanhan, kun maassa on myymättömiä autoja, tätä ei varmasti sanota julkisesti.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Jaska HKI kirjoitti:Nyt kun Delta-auto alkaa myydä korealaisia Kia-autoja,niin näin tänään Helsingin Sanomissa työpaikkailmoituksen,missä mainittiin Deltan myyvän mm.Fiat-,Alfa-Romeo-,Iveco autoja.Ladasta ei mainittu mitään.Liköhän syynä häveliäisyys ,vaiko se että Ladan myynti on lähinnä marginaalista.Ensimmäisellä vuosipuoliskolla Ladaa myytiin 215 kappaletta .
Saa nähdä mille tasolle Kian halvimpien mallien hinnat laskeutuu, niiden autot on muuten tosi päteviä ja hyvän näkösiäkin. Niin että jos hinnat on oikeat, niin Ladalla menee kohta vielä heikommin. Vrt. esim toi RIO malli (katsokaa http://www.kia.se) 110n kokonen vehje ja jos sen hinta asettuu suunilleen samaan....
KIAt taitaa muuten käyttää Mazdan vanhoja moottoreita... ja ottaen huomioon ikivanhojen 626 mallien yliedustuksen Suomen autokannassa, niin taitaa olla autot luotettaviakin.