Ajotietokone BK-10 näyttää vikailmoitusta 0422, eli
P0422 Эффективность главного катализатора В1 ниже допустимого порога
ts. suomennettuna pääkatalysaattorin B 1 teho alle sallitun kynnyksen (jos kerran näyttö on oikein).
Onko syytä ryhtyä heti toimiin (kenties katalysaattorin uusintaan?) vai antaa asian vielä olla; katsastusta ei ole edessä?
Niin, ja mikä on muuten tuo B1?
vika 0422 (BK-10)
vika 0422 (BK-10)
Lada - liikkumisväline ja osa elämänkatsomusta. - Se keltainen nappisilmä oli autojen auto...
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: vika 0422 (BK-10)
Terve!
Mitään kiirettä katalysaattorin uusintaan tms. ei ole. Itse asiassa en pidä tarpeellisena tehdä -ainakaan heti - yhtään mitään.
Moottorinohjausjärjestelmä tarkkailee katalysaattorin kuntoa epäsuorasti vertaamalla katalysaattoria ennen olevan happianturin signaalia katalysaattorin jälkeiseen anturisignaaliin.
Pelkästään kylmä tai nokinen katalysaattori saattaa johtaa ko. virheilmoitukseen.
B1 tarkoittaa "bank 1":tä eli ensimmäistä sylinteririviä, enempäähän Ladassasi ei lienekään. OBD-virhekoodeissa on tietysti varauduttu myös V- ja W-moottoreihin, joissa tulevat kyseeseen bank 2 ja bank 3.
menestystä
SvS
Mitään kiirettä katalysaattorin uusintaan tms. ei ole. Itse asiassa en pidä tarpeellisena tehdä -ainakaan heti - yhtään mitään.
Moottorinohjausjärjestelmä tarkkailee katalysaattorin kuntoa epäsuorasti vertaamalla katalysaattoria ennen olevan happianturin signaalia katalysaattorin jälkeiseen anturisignaaliin.
Pelkästään kylmä tai nokinen katalysaattori saattaa johtaa ko. virheilmoitukseen.
B1 tarkoittaa "bank 1":tä eli ensimmäistä sylinteririviä, enempäähän Ladassasi ei lienekään. OBD-virhekoodeissa on tietysti varauduttu myös V- ja W-moottoreihin, joissa tulevat kyseeseen bank 2 ja bank 3.
menestystä
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!