110 ohjaustehostin

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
Vastaa Viestiin
larssi21074

110 ohjaustehostin

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Tarvitsen VALOkuvia 110:n ohjaustehostimen pumpun kiinnitysraudasta ja kuinka pumppu on koneen kupeessa. Ja mieluusti 8v ja 16 versioista että onko paljon eroa.

Itselläkin on varaosaluettelon kuvat mutta niistä ei oikein ota selvää 8v ja 16v eroja. Eikä ota selvää kuinka pumppu istuu laturin kanssa sinne. Se laturihan taitaa olla tehostetuissa nostettu ylös ja pumppu siellä alla. Mutta nyt tarviin muutakin kuin muistikuvia.

Jos joku viitsii kuvata niin ottaa samalla kuvia myös letkutuksesta ja niiden kulkureiteistä.

Kiitos!! :D
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
110 kuski

Re: 110 ohjaustehostin

Viesti Kirjoittaja 110 kuski »

kuvia en saa mutta.muistaakseni sillä ei ole mitään merkitystä onko 8v tai 16v.asensin juuri omaan 16v:eehen ohjaustehostimen ja laturi nostettiin ylemmäs ja tehostajan pumppu tuli alle.pumppu asennettiin omaan alumiini korvaan ja tämä alumiini korva tuli lohkoon kiinni.lohkossa on reijät valmiina sinne se hienosti istui.itse letkut teetin paikallisessa hydrauliikka firmassa ja mittasin ne noin suurin piirtein.meinaatko asentaa omaan autoosi? toivottavasti tämä auttoi edes vähän!
larssi21074

Kiitos!
Juuri sitä mietin että käykö 8v ja 16v koneisiin sama pumpun kannake. Laturiin ilmeisesti tulee oma kannake tehostetuissa malleissa? Tarkoituksena on asentaa tehostin tuohon 2002 vuosmallin 16v satakymppiin. Pitkään harkitsin ilmastoinnin ja ohjaustehostimen välillä mutta kyllä tuo ohjaustehostin vie voiton. Ilmastoinnin kompura ei käy tehostettuun ilman muutoksia.

Mistä "110 kuski" on hankkinu tehostetun hammastangon pumppuineen ja oliko kallis projekti?
110 kuski

mä ostin autovahinkokeskuksesta koko kasan kun olivat purkaneet 06:sen farkun.se oli n.600 ekee kaikkineen osineen letkuineen,nesteineen,mutta nyt on hieno käännellä.työlle en laskenut mitään kun itse laitoin.laturi tulee eriin kannattimeen kuin tehostajan pumppu ja koneen korvakin on vielä erillinen.tämä projekti on vielä vähän kesken mutta on jo kylläkin käytössä.vaihdoin samalla ohjaus akselinkin mutta en ole vielä kokeillut että täytyykö sekin vaihtaa vai käykö sama mikä on tehostamattomassa.mutta kokeilen sitä tässä viikon loppuna.ainakin sieltä täytyy vaihtaa se alin akseli joka tulee hammastankoon kiinni.onnea ja menestystä projektiin...
larssi21074

110 kuski kirjoitti:mä ostin autovahinkokeskuksesta koko kasan kun olivat purkaneet 06:sen farkun.se oli n.600 ekee kaikkineen osineen letkuineen,nesteineen,mutta nyt on hieno käännellä.työlle en laskenut mitään kun itse laitoin.laturi tulee eriin kannattimeen kuin tehostajan pumppu ja koneen korvakin on vielä erillinen.tämä projekti on vielä vähän kesken mutta on jo kylläkin käytössä.vaihdoin samalla ohjaus akselinkin mutta en ole vielä kokeillut että täytyykö sekin vaihtaa vai käykö sama mikä on tehostamattomassa.mutta kokeilen sitä tässä viikon loppuna.ainakin sieltä täytyy vaihtaa se alin akseli joka tulee hammastankoon kiinni.onnea ja menestystä projektiin...
Kiitos jälleen neuvoista!
Halvalla olet saanu koko setin. Itse en edes viitsi kertoa paljonko tulee maksamaan mutta sen voin paljastaa että enemmän kuin itse auton hankintahinta.. :lol: Eli pitkälti nelinumeroinen summa.
Hieno homma tietää että myös ohjausakselin alapää pitää hommata, en olis tuota tienny. Varaosakataloogienkin mukaan pitäis olla samanlainen. Tietty jos löytäis jostain vielä sellasen airbagillisen ohjausakselin mutta eipä taida löytyä ainakaan suomesta! :lol:

Vielä yksi kysymys.
Se laturin korvake pitää siis myös ottaa tehostimellisesta?
Mutta moottorin korvake sentään käy entinen? Numeron mukaan myös se pumpun kannake on sama molemmissa, 8v ja 16v malleissa.
110 kuski

kyllä laturin korva myös.tosta moottorin korvasta en ole ihan varma kun otin senkin siitä kolari autosta.enkä sen kummallisemmin vertaillut sitä siihen minkä otin sitten omasta pois.kyllä pumpun kannake on sama kummassakin 8v ja 16v. sitten siellä on vielä yksi mielenkiintoinen asia! kun ohjaus akseli menee rinta pellistä läpi,niin se läpi vienti on erillainen.siihen tarvitaan erillainen läpi vienti pellin pala.mutta kun yritin tilata sitä deltasta yllätys yllätys ne ei saanut tilattua sellaista tai niin mulle ainakin sanottiin... tosta airbagistä en tiedä mutta sellainen hullu ajatus kävi mielessä että ottais euro samaran airbägin ja pistäis sen 110:iin.en kyllä tiedä mitä ongelmia sieltä sitten ilmaantuisi eteen...ja mitähän katsastus mieskin sanoisi :D mikä varaosa katalogi sulla on? kun mulla on vuoden 03 ja siinä on näitä osia.
larssi21074

Juuri tuollaista eurosamaran airbagrattia olen ajatellut. Se ei käy 110:n tavalliseen ohjausakseliin koska akseli on liian lyhyt mutta se käy 110:n airbagmallin akseliin. Sellaista akselia ei tietenkään saa suomesta MUTTA tutustuin taas varaosa katalogiin ja tajusin että alapää on erilainen tehostetussa mutta yläpää kaikissa sama! Eli tehostetun mallin alapää käy airbagilliseen yläosaan. Ja sellainen airbagillisen ohjausakselin yläosa on muuten kalinan numerolla (?) koska sen yläakselin numero on 1118-3401160. Mutta kalinassahan tuo akselin yläosa on yhtä puuta tehostimen kanssa katalogin mukaan eikä tehostinta saa purkaa tai siihen osia! Eikä tietenkään hinnasto tunne tuota akselin yläosaa.

Eli onkos kalinaa tehostamattomalla ohjauksella ja airbagillä? Jussi varmaan tietää?

Tuo "minun" katalogi on meillä töissä oleva täydellinen 110:n katalogi mutta ei sekään aivan uusinta versiota. Se tuntee kyllä uudenmallin lämppärin, tehostimen, ilmastoinnin mutta ei esim. lukkopellin muutosta eikä uudenmallin helmamuoveja. Voi tuosta tarvittaessa tarkistella juttuja ja ottaa skannauksia jos joku tarvitsee.

Jos en aivan väärin kattonu tänään töissä niin kyllä sitä läpivientioäkin saa, kun se tosiaan on erilainen. hintakin tais olla ihan ystävällinen. Mutta tarkistan sen töissä huomenna.

Kai tuo airbagin laittaminen on laitonta mutta tuskinta nuo alkaa katsastuksessa urputtamaan jos kaikki osat vastaa airbagillista versiota. Ja tuo ohjausakselin yläpään jatkaminenkin on ollu mielessä mutta jotenkin en itse uskalla siihen ryhtyä, vaikka kyllähän siinä hitsikin kestäis kun kunnolla tekis. Se tietenkin olis täysin laiton prokkis!
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

larssi21074 kirjoitti:Eli onkos kalinaa tehostamattomalla ohjauksella ja airbagillä? Jussi varmaan tietää?
ei kyllä ihan heti löydy sellaista varustevaihtoehto
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
110 kuski

jos viitsit niin pistäppä tuon läpiviennin pellin varaosa numeron mulle,niin käyn uudelleen kyselemässä että joko sen nyt sitten saisi ja hinnan myös.kun nyt mä tein sinne väliaikaisen virityksen niin sais sen sellaiseksi kuin se kuuluu.saksassa on mun mielestä tota 110 airbagillä nämä viimeiset mallit,olisko niissä sitten toi kalinan ylä osa?
larssi21074

Muistin jopa katsoa sen läpiviennin varaosanumeron ja laitoin oikein lapulle ylös ja jätin lapun töihin.. Sen muistan että hinta oli 7,90€. Laitan maanantaina tai alkuviikosta sen osanumeron niin pitäis löytyä. Siinä numerossa oli joku erikoisuus siinä numerossa mutta hinnasto tunsi sen kuitenkin, numero vain heitti pikkasen osittain. Silti kyse pitäisi olla oikeasta läpiviennistä, koska hinnastossa oli huomautus että tehostimelliseen.

Siinä numerossa oli sellanen erikoisuus että kun yleensä numero on 21100 niin tuon tehsotetun numero alkaa 21106...

Itse myös arvelin että tuota airbagillisen akselia voisi kysellä saksasta. Luulisin että sieltä on helpompi löytää tuo akseli kuin venäjältä. Pitääkin sieltä kysellä ja ottaa useampi samalla.

Alkuviikosta pitäisi minulla olla kaikki tehostimen hilkkeet kasassa ja pääsee suunnittelemaan asennusta! :D Vtuttaa kun tuli tilattua nuo orkkisletkut kalliilla koska ne on ihan paskoja, ne vuotaa välillä. Olis pitäny teettää samaan hintaan paremmat jossai muualla! :lol:
110 kuski

no niin tuli v-lopun aikana kokeiltua että ohjaus akselin alapään vaihto riittää.muistaisin itsekkin hämärästi että se varaosa numero olis alkanut tuolla 21106-... alulla.eikö tuo tarkoita sitä että se on peräisin venäjällä tehtävästä gti 110:pistä? joko olet saanut kaikki osat? kannattaa varata sitten reilusti aikaa kun alat asentamaan osia paikalleen.jarru tehostajaa joutuu vähän myös löystämään että saa sen läpi viennin paremmin paikalleen.
larssi21074

Tilasin tuon läpiviennin mutta se jäi jälkitoimitukseen. Eli ilmoitan tuleeko oikea osa kunhan se sieltä saapuu. Nyt on kaikki muut osat tehostimen asennukseen mutta tuo läpivienti puuttuu. Asennus jää kylläkin kevääseen kun pääsee ajamaan cabrioletilla.

Hintaa tuolle tehostimelle tulee uusista osista kasattuna (deltan hinnoilla) n. 2500€ ja siihen tulee sitten kaikki tarvittava pikkuhilkekin.
Vastaa Viestiin