pakosarjan teko
pakosarjan teko
niin. oisko kellään vinkkejä lada 1200s pakosarjan tekoon. tai omia kokemuksia siitä?
Re: pakosarjan teko
ostat multa paketin rosteri käyriä ja rupeet hitsaa 

Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
-
- Viestit: 672
- Liittynyt: 17.2.2005 8:01
- Paikkakunta: Dresden,Saksa
Re: pakosarjan teko
Onnea vaan tekemiseen,peltisarjan kyhää kuka vaan mutta oikein toimivan tekee harvempi kotioloissa.
http://www.numppamotorsport.com
Rallailua ladalla ja vähän muutakin: http://www.youtube.com/profile_videos?user=numppa72&p=r
Rallailua ladalla ja vähän muutakin: http://www.youtube.com/profile_videos?user=numppa72&p=r
Re: pakosarjan teko
mut eiks pää asia oo kuitenki et on ite tehtyladaracing pori kirjoitti:Onnea vaan tekemiseen,peltisarjan kyhää kuka vaan mutta oikein toimivan tekee harvempi kotioloissa.

Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Re: pakosarjan teko
...jos teho laskee alle 10%,niin viritys on onnistunut 

- rammracing
- Viestit: 127
- Liittynyt: 9.1.2007 5:00
- Paikkakunta: Valkeala
Re: pakosarjan teko
Moi!Jaska HKI kirjoitti:...jos teho laskee alle 10%,niin viritys on onnistunut
Aijjaa,,nykyään viritysprosentit tippuneet,kun ennen ne oli 20 prossaa!

T:A.Rämä RAMM RACING
A.Rämä RAMM RACING
http://www.rammracing.suntuubi.com/?cat=1
http://www.rammracing.suntuubi.com/?cat=1
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
Re: pakosarjan teko
juu.. eipä se peltisatsi oikeen mitään vaikuta jos ei moottorin hengitys ominaisuuksia muuten paranna.... kaasutin(kaasuttimet), nokka, kansi ja imusarja vaihtoon/koneistukseen.. niin sitten alkaa virtaukset/voima kasvaan 

Lada 1200L ***** TURBO IC -89
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: pakosarjan teko
niin jos tehoja ruvetaan yrittään saada niin se 1200mylly kyllä kannattaa vaihtaa johkin isolohkoon
sit sen jälkeen rupee miettiin että miten rupee virittään
määkin kyhäsin aikani kuluks tohon rottacorollaan peltisarjan. tuskin siitäkään mitään oikein huippu toimivaa tullu (eikä varmaan tehookaan hirveesti kun muuten vakio mylly) mutta luultavasti vakioo parempi.
sit sen jälkeen rupee miettiin että miten rupee virittään
määkin kyhäsin aikani kuluks tohon rottacorollaan peltisarjan. tuskin siitäkään mitään oikein huippu toimivaa tullu (eikä varmaan tehookaan hirveesti kun muuten vakio mylly) mutta luultavasti vakioo parempi.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
Re: pakosarjan teko
noin alkanut itseäkin kiinnostaa ruveta oikein opiskelemaan asian suhteen... laskukaavoja kyllä löytyy ja pakosarja täytyy mitoittaa moottorin mukaan mutta kiinostaisi hiukan minkälaisia ralli porukka käyttää eli minkälainen on kokemuksella hyväksi havaittu.
eli 4-2-1 taitaapi tuolla rallitouhuissa olla käytössä niin lähinnä putken paksuus, primääri putkien mitta ja kuinka pitkälle sitten 2 putkella ennen kuin yhteen niin ja ehkä jopa kuva kuinka toteutettu edes suurin piirtein primääri putkien saman mittaisuus.... sekä hieman kiinostaisi minkä näköisiä kardaani tunnelin laajennuksia on toteutettu
tarkoituksena tuosta keltaisesta rakentaa itselle leikkikalu jota ei todenäköisesti nähdä tieliikeenteessä kuin puuhakilvissä, korikin on vielä vaiheessa(pari paikkaa ja kaaret kiinni) mutta tässä nyt on aikaa jos pikku hiljaa opiskella alusta geometriaa sekä perehtyä moottori oppiin enempi kuin ammattikoulussa...
tokihan yrityksen ja erehdyksen kautta oppii mutta mielellään vinkkejä otetaan vastaa jotta nämä
erehdykset jäisivät hieman vähemmälle osalle
tarkoituksena ei ole saada nopeasti ja halvalla valmista vaan pikku hiljaa kun kerkiää ja mielellään sitten kunnolla
eli 4-2-1 taitaapi tuolla rallitouhuissa olla käytössä niin lähinnä putken paksuus, primääri putkien mitta ja kuinka pitkälle sitten 2 putkella ennen kuin yhteen niin ja ehkä jopa kuva kuinka toteutettu edes suurin piirtein primääri putkien saman mittaisuus.... sekä hieman kiinostaisi minkä näköisiä kardaani tunnelin laajennuksia on toteutettu
tarkoituksena tuosta keltaisesta rakentaa itselle leikkikalu jota ei todenäköisesti nähdä tieliikeenteessä kuin puuhakilvissä, korikin on vielä vaiheessa(pari paikkaa ja kaaret kiinni) mutta tässä nyt on aikaa jos pikku hiljaa opiskella alusta geometriaa sekä perehtyä moottori oppiin enempi kuin ammattikoulussa...
tokihan yrityksen ja erehdyksen kautta oppii mutta mielellään vinkkejä otetaan vastaa jotta nämä
erehdykset jäisivät hieman vähemmälle osalle
tarkoituksena ei ole saada nopeasti ja halvalla valmista vaan pikku hiljaa kun kerkiää ja mielellään sitten kunnolla
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Re: pakosarjan teko
Ensin pitäisi tehdä moottori muuten ja vasta sitten pakosarja. Tai ainakin mitata käytettävä nokka-akseli ja ajoittaa sekin kohdalleen. Ja sitten päättää mikälaisen sarjan autoon haluaa, ja mihin käyttöön. 4-2-1 on parempi keskialueella (ralli) ja 4-1 sarjalla saa paremman huipputehon (rata). Kaikkien sarjojen "vetoalue" on kuitenkin säädettävissä sarjan pituutta muuttamalla.
-
- Viestit: 672
- Liittynyt: 17.2.2005 8:01
- Paikkakunta: Dresden,Saksa
Re: pakosarjan teko
Kyllä toi 4-1 on paras omassa moottorissa ja vetää alhaaltakin kunnolla.
Mutta niinkuin sanottu kotikonsteilla ei saa kuin sutta ja sekundaa aikaseksi
Mutta niinkuin sanottu kotikonsteilla ei saa kuin sutta ja sekundaa aikaseksi
http://www.numppamotorsport.com
Rallailua ladalla ja vähän muutakin: http://www.youtube.com/profile_videos?user=numppa72&p=r
Rallailua ladalla ja vähän muutakin: http://www.youtube.com/profile_videos?user=numppa72&p=r
Re: pakosarjan teko
tieto/taito on nousutrammracing kirjoitti:Moi!Jaska HKI kirjoitti:...jos teho laskee alle 10%,niin viritys on onnistunut
Aijjaa,,nykyään viritysprosentit tippuneet,kun ennen ne oli 20 prossaa!![]()
T:A.Rämä RAMM RACING

- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
Re: pakosarjan teko
mikäs tähän on rallikäytössä se oikea oppinen teko tapa... ilmeisesti moottorin tekijä mitoittaa itse ?ladaracing pori kirjoitti:Kyllä toi 4-1 on paras omassa moottorissa ja vetää alhaaltakin kunnolla.
Mutta niinkuin sanottu kotikonsteilla ei saa kuin sutta ja sekundaa aikaseksi
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
-
- Viestit: 672
- Liittynyt: 17.2.2005 8:01
- Paikkakunta: Dresden,Saksa
Re: pakosarjan teko
juuri näin,koneen+imu/pakosarjan tehnyt S.Hannukainen
http://www.numppamotorsport.com
Rallailua ladalla ja vähän muutakin: http://www.youtube.com/profile_videos?user=numppa72&p=r
Rallailua ladalla ja vähän muutakin: http://www.youtube.com/profile_videos?user=numppa72&p=r
Re: pakosarjan teko
Tarpeeksi pitkän 4-1 sarjan kun tekee niin kyllä silläkin vetää alhaalta. Riippuu nokasta, mutta 1m putket ensin 4-1 sarjaan, niin siitä on hyvä lähtä säätämään. Mutta, hatunnosto Seppo Hannukaiselle! Se mies osaa ajaa Ladalla!