pakosarjan teko

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
rousku lada

pakosarjan teko

Viesti Kirjoittaja rousku lada »

niin. oisko kellään vinkkejä lada 1200s pakosarjan tekoon. tai omia kokemuksia siitä?
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: pakosarjan teko

Viesti Kirjoittaja iigorr »

ostat multa paketin rosteri käyriä ja rupeet hitsaa :D
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Re: pakosarjan teko

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

Onnea vaan tekemiseen,peltisarjan kyhää kuka vaan mutta oikein toimivan tekee harvempi kotioloissa.
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Re: pakosarjan teko

Viesti Kirjoittaja iigorr »

ladaracing pori kirjoitti:Onnea vaan tekemiseen,peltisarjan kyhää kuka vaan mutta oikein toimivan tekee harvempi kotioloissa.
mut eiks pää asia oo kuitenki et on ite tehty :D
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: pakosarjan teko

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

...jos teho laskee alle 10%,niin viritys on onnistunut :shock:
Avatar
rammracing
Viestit: 127
Liittynyt: 9.1.2007 5:00
Paikkakunta: Valkeala

Re: pakosarjan teko

Viesti Kirjoittaja rammracing »

Jaska HKI kirjoitti:...jos teho laskee alle 10%,niin viritys on onnistunut :shock:
Moi!
Aijjaa,,nykyään viritysprosentit tippuneet,kun ennen ne oli 20 prossaa! :D
T:A.Rämä RAMM RACING
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Re: pakosarjan teko

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

juu.. eipä se peltisatsi oikeen mitään vaikuta jos ei moottorin hengitys ominaisuuksia muuten paranna.... kaasutin(kaasuttimet), nokka, kansi ja imusarja vaihtoon/koneistukseen.. niin sitten alkaa virtaukset/voima kasvaan :shock:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: pakosarjan teko

Viesti Kirjoittaja START »

niin jos tehoja ruvetaan yrittään saada niin se 1200mylly kyllä kannattaa vaihtaa johkin isolohkoon
sit sen jälkeen rupee miettiin että miten rupee virittään

määkin kyhäsin aikani kuluks tohon rottacorollaan peltisarjan. tuskin siitäkään mitään oikein huippu toimivaa tullu (eikä varmaan tehookaan hirveesti kun muuten vakio mylly) mutta luultavasti vakioo parempi.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Re: pakosarjan teko

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

noin alkanut itseäkin kiinnostaa ruveta oikein opiskelemaan asian suhteen... laskukaavoja kyllä löytyy ja pakosarja täytyy mitoittaa moottorin mukaan mutta kiinostaisi hiukan minkälaisia ralli porukka käyttää eli minkälainen on kokemuksella hyväksi havaittu.
eli 4-2-1 taitaapi tuolla rallitouhuissa olla käytössä niin lähinnä putken paksuus, primääri putkien mitta ja kuinka pitkälle sitten 2 putkella ennen kuin yhteen niin ja ehkä jopa kuva kuinka toteutettu edes suurin piirtein primääri putkien saman mittaisuus.... sekä hieman kiinostaisi minkä näköisiä kardaani tunnelin laajennuksia on toteutettu

tarkoituksena tuosta keltaisesta rakentaa itselle leikkikalu jota ei todenäköisesti nähdä tieliikeenteessä kuin puuhakilvissä, korikin on vielä vaiheessa(pari paikkaa ja kaaret kiinni) mutta tässä nyt on aikaa jos pikku hiljaa opiskella alusta geometriaa sekä perehtyä moottori oppiin enempi kuin ammattikoulussa...
tokihan yrityksen ja erehdyksen kautta oppii mutta mielellään vinkkejä otetaan vastaa jotta nämä
erehdykset jäisivät hieman vähemmälle osalle
tarkoituksena ei ole saada nopeasti ja halvalla valmista vaan pikku hiljaa kun kerkiää ja mielellään sitten kunnolla
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
ATS 8x13

Re: pakosarjan teko

Viesti Kirjoittaja ATS 8x13 »

Ensin pitäisi tehdä moottori muuten ja vasta sitten pakosarja. Tai ainakin mitata käytettävä nokka-akseli ja ajoittaa sekin kohdalleen. Ja sitten päättää mikälaisen sarjan autoon haluaa, ja mihin käyttöön. 4-2-1 on parempi keskialueella (ralli) ja 4-1 sarjalla saa paremman huipputehon (rata). Kaikkien sarjojen "vetoalue" on kuitenkin säädettävissä sarjan pituutta muuttamalla.
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Re: pakosarjan teko

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

Kyllä toi 4-1 on paras omassa moottorissa ja vetää alhaaltakin kunnolla.
Mutta niinkuin sanottu kotikonsteilla ei saa kuin sutta ja sekundaa aikaseksi
Avatar
4stroke
Viestit: 185
Liittynyt: 11.2.2004 20:06
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Re: pakosarjan teko

Viesti Kirjoittaja 4stroke »

rammracing kirjoitti:
Jaska HKI kirjoitti:...jos teho laskee alle 10%,niin viritys on onnistunut :shock:
Moi!
Aijjaa,,nykyään viritysprosentit tippuneet,kun ennen ne oli 20 prossaa! :D
T:A.Rämä RAMM RACING
tieto/taito on nousut :D
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Re: pakosarjan teko

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

ladaracing pori kirjoitti:Kyllä toi 4-1 on paras omassa moottorissa ja vetää alhaaltakin kunnolla.
Mutta niinkuin sanottu kotikonsteilla ei saa kuin sutta ja sekundaa aikaseksi
mikäs tähän on rallikäytössä se oikea oppinen teko tapa... ilmeisesti moottorin tekijä mitoittaa itse ?
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Re: pakosarjan teko

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

juuri näin,koneen+imu/pakosarjan tehnyt S.Hannukainen
ATS 8x13

Re: pakosarjan teko

Viesti Kirjoittaja ATS 8x13 »

Tarpeeksi pitkän 4-1 sarjan kun tekee niin kyllä silläkin vetää alhaalta. Riippuu nokasta, mutta 1m putket ensin 4-1 sarjaan, niin siitä on hyvä lähtä säätämään. Mutta, hatunnosto Seppo Hannukaiselle! Se mies osaa ajaa Ladalla!
Vastaa Viestiin