Ladat vuonna 2008

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
khonkonen
Viestit: 264
Liittynyt: 12.8.2004 22:18
Paikkakunta: OULU

Re: Ladat vuonna 2008

Viesti Kirjoittaja khonkonen »

Jaakkima kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:Lisäksi käsitin että Nivaankin tulisi hydraulinostajat ensi vuonna ja venttiilien säätö jää Nivassa historiaan.
Mutta kuitenkin tehtaan Nivan varaosakatalogi vuodelta 2003 tuntee hydrauliset venannostimet Nivoissa 21214-20 ja 2131-41. Ja noita hydraulisia venannostimia tykötarpeineen ja nokkineen saa jopa Viipurista ihan hylly tavarana.
Jäikö mieleen hintahaarukkaa jossa pyörisi tollasen "sarjan" hinta?
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Ladat vuonna 2008

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Jaakkima kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:Lisäksi käsitin että Nivaankin tulisi hydraulinostajat ensi vuonna ja venttiilien säätö jää Nivassa historiaan.
Mutta kuitenkin tehtaan Nivan varaosakatalogi vuodelta 2003 tuntee hydrauliset venannostimet Nivoissa 21214-20 ja 2131-41. Ja noita hydraulisia venannostimia tykötarpeineen ja nokkineen saa jopa Viipurista ihan hylly tavarana.
onhan venäläisillä ollu joku omasarja jo pidemmän aikaa, esiteltiin Niva 21214-40 mallissa, jonka elinkaari jäi kai aika lyhyeksi, uusi järjestelmä on kai jokin länsimainen
http://www.lada-auto.ru/ kirjoitti:В течение уходящего года на АВТОВАЗе велась модернизация двигателей для LADA 4х4. Принято решение об оснащении моторов гидроопорами рычагов клапанов фирмы INA, что не только снизит трудоемкость технического обслуживания, но и повысит надежность моторов, улучшит их эксплуатационные характеристики. Планируется, что оснащение двигателей LADA 4х4 гидроопорами INA начнется весной 2008 года.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
sepkar
Viestit: 93
Liittynyt: 16.4.2004 15:37

Re: Ladat vuonna 2008

Viesti Kirjoittaja sepkar »

mitämitä? Uskoin ja luulin, että Nivassa on jo nyt hydrauliset venttiilinnostimet ja näin ollen välysten säätäminen historiaa jo nyt.

Repair manual toteaa, että moottorissa 21214-10 on hydrauliset nostimet ja hydraulinen ketjunkiristin.
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2698
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Ladat vuonna 2008

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

khonkonen kirjoitti:
Jaakkima kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:Lisäksi käsitin että Nivaankin tulisi hydraulinostajat ensi vuonna ja venttiilien säätö jää Nivassa historiaan.
Mutta kuitenkin tehtaan Nivan varaosakatalogi vuodelta 2003 tuntee hydrauliset venannostimet Nivoissa 21214-20 ja 2131-41. Ja noita hydraulisia venannostimia tykötarpeineen ja nokkineen saa jopa Viipurista ihan hylly tavarana.
Jäikö mieleen hintahaarukkaa jossa pyörisi tollasen "sarjan" hinta?
Eipä jäänyt, voin ensi kerralla katsella mitä maksaa.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2698
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Ladat vuonna 2008

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Lada-Jussi kirjoitti:onhan venäläisillä ollu joku omasarja jo pidemmän aikaa, esiteltiin Niva 21214-40 mallissa, jonka elinkaari jäi kai aika lyhyeksi, uusi järjestelmä on kai jokin länsimainen
Mutta tuo 21214-20 on juurikin nyt tuotannossa oleva malli. Veikkaisin kyllä että niillä on tuo venäläinen järjestelmä tällä hetkellä käytössä, koska siihen saa varaosia noin helposti. Jos se olisi ollut joku pieni sarja, niin ei sille näin helposti varaosia löytyisi. Ja nyt keväällä 2008 siirrytään uuteen järjestelmään.

Mutta kyllä tuossa uudessa Nivassa on pakko olla hydrauliset venannostimet ja ketjunkiristin. Se on NIIN paljon hiljaisempi ja eri kuuloinen kuin oma 1,7i. Tuosta koneesta puuttuu kokonaan tämä Ladalle tyypillenen ventiilikoneiston kilkatuskalkatus.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Ladat vuonna 2008

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

toi oli asia mikä jäi koeajolla kokonaan selvittämättä. hydraulinen ketjunkiristys oli kyllä, se oli ihan päällepäin nähtävissä
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Hazka
Viestit: 189
Liittynyt: 30.5.2005 12:10
Paikkakunta: Muhos

Re: Ladat vuonna 2008

Viesti Kirjoittaja Hazka »

Hoksasin tuossa kun nivan käynnistää pidemmän seisonnan jälkeen, niin motti naputtaa n.1 sekunnin käynnistyksen jälkeen. Eikö tuo jo viittaa hydraulisiin nostajiin?
лада то что надо
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Ladat vuonna 2008

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kyllä pitäs uudessa Naivassa olla hydrauliset nostajat. Ainakin kivenkovaan näin Deltassa väitettiin...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2698
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Ladat vuonna 2008

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Hazka kirjoitti:Hoksasin tuossa kun nivan käynnistää pidemmän seisonnan jälkeen, niin motti naputtaa n.1 sekunnin käynnistyksen jälkeen. Eikö tuo jo viittaa hydraulisiin nostajiin?
Näin ainakin muissa automerkeissä.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Ladat vuonna 2008

Viesti Kirjoittaja samarai »

Jaakkima kirjoitti:
Hazka kirjoitti:Hoksasin tuossa kun nivan käynnistää pidemmän seisonnan jälkeen, niin motti naputtaa n.1 sekunnin käynnistyksen jälkeen. Eikö tuo jo viittaa hydraulisiin nostajiin?
Näin ainakin muissa automerkeissä.
Juuri näin. Ladan öljyputsari jättää esipaineen nostajille. Tämä huomattiin tossa omassa 110:ssa jossa nostajat naputti väärällä öljyputsarilla yön yli seisomisen jälkeen käynnistettäessä pari kolme sekunttia. Öljyputsarin vaihdolla naputus hävisi heti kokonaan.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Ladat vuonna 2008

Viesti Kirjoittaja samarai »

Ladaonlinen uutinen kertoisi, että myös 1,8 konetta saisi Prioraan 2008. Superavto myös alkaisi tehdä lisää tehdastuunattuja versioita eri tuotantomalleista.
http://ladaonline.ru/news.asp?News=5583

Superavton nykyinen mallisto:
http://super-avto.ru/production/


Vazinterservicen mallisto
http://www.vazinter.ru/pickup/cataloque
(löytyy hyvät kuvasarjat ja tekniset erittelyt kaikista malleista!) lisäksi on vielä paloautomallisto

VIS:llä näkyisi olevan myös virallinen dealeri EU:ssa 8) (Bulgaria) http://www.vazinter.ru/pickup/dealers
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Ladat vuonna 2008

Viesti Kirjoittaja samarai »

Hieman taas tuli tehty tutkimusta 8)

Ukrainasta löytyy myös 3:skin tehdas, joka kasaa Ladoja - Kremenetsissä sijaitseva KrASZ. http://www.krasz.com.ua/index.htm
se tekee myöskin vielä tota kombia http://www.krasz.com.ua/models.htm

Kazakstanissa myös AziaAvto kasaa myös edelleen Ladoja http://www.aziaavto.kz/index.htm
malleina Lada 4x4 ja 1,6 koneella 21099 -hienolla kojetaululla, huoh :)
http://www.aziaavto.kz/21099.htm
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Ladat vuonna 2008

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

onkohan tuon etuvetoisten 1,5 koneen tuotanto lopetettu kokonaan? tai varmaan varaosana vielä saa, mutta tuotantoautoissa taitaa kaikkialla olla jo 1,6.

toi 2114 kojetaulu on kyllä kaunis, sopii vanhaankin Samaraan nätisti, ei liian futuristinen, mutta ei vanhahtavakaan, Avtovazillakin oli jossain välissä tuotantomalleina mm. 21099-04, 21099-24 ja 21093-05 joissa oli myös toi ns. eurokojetaulu.

mites egyptin 2107 ja 2110 tuotanto?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Ladat vuonna 2008

Viesti Kirjoittaja samarai »

Niin varmaan sen 1,5 koneen tuotanto alkaa olla ainakin hiipumassa. :roll:

Egyptissä jatkuu 2107 ja 110 tuotanto ja uutisten mukaan on tulossa vielä lisää 4x4 malli.
http://news.egypt.com/en/index.php?opti ... &Itemid=54
(vaikka tossa ei tosin 110:stä ole mitään)

Avtovazin sivuilla on niukasti uutisia tosta Egyptin toiminnasta ja varmaan kaikki paikallisen tehtaan tieto on arabiaksi. Tässä on yksi missä kerrotaan uuden oman tehtaan avajaisista helmikuussa 2006, sitä ennen Ladojen kokoonpano Egyptissä tapahtui Suzukin tehtaalla.
http://www.ladanews.ru/cgi-bin/lnews.pl ... number=201

Tässä on aika tuore uutinen (25.12.07), missä kerrotaan, että Avtovaz suunnittelee tehtaitten perustamista Jordaniaan ja Etelä-Amerikkaan (ilmeisesti Brasiliaan). Lisäksi Egyptin kapasiteettiä lisätään. Ladoilla näkyy olevan kysyntää Lähi-idässä. :)
http://www.ladaonline.ru/news.asp?News=5597
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Ladat vuonna 2008

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Egyptin suunnalla arvostetaan laatu autoja, kun täältäkin kaikki raadot sinne raahataan, sinänsä ihailtava asia.

näin vielä märkiä unia tuosta kazakstanin Samarasta, vanha sedan malli "isolla" koneella ja uudella sisustuksella on kyllä lähes täydellinen auto, voisiko sanoa tällä hetkellä maailmassa tuotettavista autoista parhaimmaksi.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin