Venttiilikopan tiiviste fuskaa...

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
weird0

Venttiilikopan tiiviste fuskaa...

Viesti Kirjoittaja weird0 »

Eli ongelmana on venttiilikopan tiiviste joka vuotaa öljyä toiselta laidalta. Joten jotain pitäs varmaankin tehdä. Jos rupean ton tiivisteen vaihtoon pitäskö ottaa huomioon jotain muuta. Onko jotain mitä kannattaisi samalla tarkistaa/vaihtaa? Vai voiko toi olla merkki jostain pahemmasta viasta?
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Eipä tuossa ihmeempiä, jos sellainen korkkitiiviste niin se kannattaa öljytä ennen asennusta ettei kuivahda ja kutistu ja rupea vuotamaan. Samalla kannattanee venttiiliivälykset mittailla ja tarvittaessa säätää.

Tuskin tuo mistään pahemmasta oire on. Toisaalta mahdollistahan on että huohotin tukossa ja kerää painetta. Kannattanee tuokin putsata samalla, joku vaijerin pätkä porakoneeseen ja putkeen pyörimään.

Ei muuta kun onnistunutta remonttia!
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
arpati
Viestit: 757
Liittynyt: 4.10.2003 21:05
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

Koitas varovasti kiristää niitä ruuveja ko voivat löystyäkin moottorin tärinästä... Liian kireelle niitä ei saa vetää jolloin vuotaa myöskin :roll: Melkein riittää kun vetää hylsyn ja pitkän jatkovarren kanssa käsin kiinne ilman väännintä... Mikäli kierteet kunnossa... :wink:

Kun venakopankannen aukaisee niin venttiilin välykset kannattaa tsekata ja kattoo onko jakoketju kireellä ja se kannen laahain ehjä.

edit: no johan ne venavälykset oli sanottukin :oops:
124/2101 practical beauty
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Kerran kans ihmettelin epämääräistä öljyvuotoa ventiilikopan kannesta.Syyksi paljastui revennyt pistehitsaus kansikopassa olevassa olakkeessa,johon jokin letku tms. tuetaan.Vika korjaantui migillä hitsaamalla.Auto oli 1200L.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Arvasinhan että jotain unohtu, se ketju myös hyvä katsella. Tietenkin peset ja tarkastat sen kopan muutenkin että varmasti tiiviste mistä vuotaa.

Noista irti tärisevistä pulteista. Ite käyttänyt 542 locktitea, elikkäs kulkee nimellä hydrauliikkatiiviste. Estää tuon irti tärisemisen pulteissa mutta aukeaa siististi eli vähänkuin nylokki pultissa :D Tietysti alustan osiin ja muualle jossa enemmän vaarana kiinnijuuttuminen on terva hyvä ja osiin jotka käyvät kuumana (pakosarja, jarrut...) kuparitahnaa. Todennut että ainakin crossipyörissä, moottorikelkoissa ja kuplavolkkarissa kaikki mahdollinen voi irrota! Mm. kuplasta päätti viime talvena solenoidi pudota :roll:
Vauhdin tae - alamäki
weird0

Viesti Kirjoittaja weird0 »

Kiitos tiedoista. Nyt pitäs jostain vain keksiä aikaa ton hoitamiseen.
Vastaa Viestiin