Venttiilikopan tiiviste fuskaa...
Venttiilikopan tiiviste fuskaa...
Eli ongelmana on venttiilikopan tiiviste joka vuotaa öljyä toiselta laidalta. Joten jotain pitäs varmaankin tehdä. Jos rupean ton tiivisteen vaihtoon pitäskö ottaa huomioon jotain muuta. Onko jotain mitä kannattaisi samalla tarkistaa/vaihtaa? Vai voiko toi olla merkki jostain pahemmasta viasta?
Eipä tuossa ihmeempiä, jos sellainen korkkitiiviste niin se kannattaa öljytä ennen asennusta ettei kuivahda ja kutistu ja rupea vuotamaan. Samalla kannattanee venttiiliivälykset mittailla ja tarvittaessa säätää.
Tuskin tuo mistään pahemmasta oire on. Toisaalta mahdollistahan on että huohotin tukossa ja kerää painetta. Kannattanee tuokin putsata samalla, joku vaijerin pätkä porakoneeseen ja putkeen pyörimään.
Ei muuta kun onnistunutta remonttia!
Tuskin tuo mistään pahemmasta oire on. Toisaalta mahdollistahan on että huohotin tukossa ja kerää painetta. Kannattanee tuokin putsata samalla, joku vaijerin pätkä porakoneeseen ja putkeen pyörimään.
Ei muuta kun onnistunutta remonttia!
Vauhdin tae - alamäki
Koitas varovasti kiristää niitä ruuveja ko voivat löystyäkin moottorin tärinästä... Liian kireelle niitä ei saa vetää jolloin vuotaa myöskin
Melkein riittää kun vetää hylsyn ja pitkän jatkovarren kanssa käsin kiinne ilman väännintä... Mikäli kierteet kunnossa...
Kun venakopankannen aukaisee niin venttiilin välykset kannattaa tsekata ja kattoo onko jakoketju kireellä ja se kannen laahain ehjä.
edit: no johan ne venavälykset oli sanottukin


Kun venakopankannen aukaisee niin venttiilin välykset kannattaa tsekata ja kattoo onko jakoketju kireellä ja se kannen laahain ehjä.
edit: no johan ne venavälykset oli sanottukin

124/2101 practical beauty
Arvasinhan että jotain unohtu, se ketju myös hyvä katsella. Tietenkin peset ja tarkastat sen kopan muutenkin että varmasti tiiviste mistä vuotaa.
Noista irti tärisevistä pulteista. Ite käyttänyt 542 locktitea, elikkäs kulkee nimellä hydrauliikkatiiviste. Estää tuon irti tärisemisen pulteissa mutta aukeaa siististi eli vähänkuin nylokki pultissa
Tietysti alustan osiin ja muualle jossa enemmän vaarana kiinnijuuttuminen on terva hyvä ja osiin jotka käyvät kuumana (pakosarja, jarrut...) kuparitahnaa. Todennut että ainakin crossipyörissä, moottorikelkoissa ja kuplavolkkarissa kaikki mahdollinen voi irrota! Mm. kuplasta päätti viime talvena solenoidi pudota 
Noista irti tärisevistä pulteista. Ite käyttänyt 542 locktitea, elikkäs kulkee nimellä hydrauliikkatiiviste. Estää tuon irti tärisemisen pulteissa mutta aukeaa siististi eli vähänkuin nylokki pultissa


Vauhdin tae - alamäki