Jäikö mieleen hintahaarukkaa jossa pyörisi tollasen "sarjan" hinta?Jaakkima kirjoitti:Mutta kuitenkin tehtaan Nivan varaosakatalogi vuodelta 2003 tuntee hydrauliset venannostimet Nivoissa 21214-20 ja 2131-41. Ja noita hydraulisia venannostimia tykötarpeineen ja nokkineen saa jopa Viipurista ihan hylly tavarana.Lada-Jussi kirjoitti:Lisäksi käsitin että Nivaankin tulisi hydraulinostajat ensi vuonna ja venttiilien säätö jää Nivassa historiaan.
Ladat vuonna 2008
Re: Ladat vuonna 2008
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Ladat vuonna 2008
onhan venäläisillä ollu joku omasarja jo pidemmän aikaa, esiteltiin Niva 21214-40 mallissa, jonka elinkaari jäi kai aika lyhyeksi, uusi järjestelmä on kai jokin länsimainenJaakkima kirjoitti:Mutta kuitenkin tehtaan Nivan varaosakatalogi vuodelta 2003 tuntee hydrauliset venannostimet Nivoissa 21214-20 ja 2131-41. Ja noita hydraulisia venannostimia tykötarpeineen ja nokkineen saa jopa Viipurista ihan hylly tavarana.Lada-Jussi kirjoitti:Lisäksi käsitin että Nivaankin tulisi hydraulinostajat ensi vuonna ja venttiilien säätö jää Nivassa historiaan.
http://www.lada-auto.ru/ kirjoitti:В течение уходящего года на АВТОВАЗе велась модернизация двигателей для LADA 4х4. Принято решение об оснащении моторов гидроопорами рычагов клапанов фирмы INA, что не только снизит трудоемкость технического обслуживания, но и повысит надежность моторов, улучшит их эксплуатационные характеристики. Планируется, что оснащение двигателей LADA 4х4 гидроопорами INA начнется весной 2008 года.

Re: Ladat vuonna 2008
mitämitä? Uskoin ja luulin, että Nivassa on jo nyt hydrauliset venttiilinnostimet ja näin ollen välysten säätäminen historiaa jo nyt.
Repair manual toteaa, että moottorissa 21214-10 on hydrauliset nostimet ja hydraulinen ketjunkiristin.
Repair manual toteaa, että moottorissa 21214-10 on hydrauliset nostimet ja hydraulinen ketjunkiristin.
Re: Ladat vuonna 2008
Eipä jäänyt, voin ensi kerralla katsella mitä maksaa.khonkonen kirjoitti:Jäikö mieleen hintahaarukkaa jossa pyörisi tollasen "sarjan" hinta?Jaakkima kirjoitti:Mutta kuitenkin tehtaan Nivan varaosakatalogi vuodelta 2003 tuntee hydrauliset venannostimet Nivoissa 21214-20 ja 2131-41. Ja noita hydraulisia venannostimia tykötarpeineen ja nokkineen saa jopa Viipurista ihan hylly tavarana.Lada-Jussi kirjoitti:Lisäksi käsitin että Nivaankin tulisi hydraulinostajat ensi vuonna ja venttiilien säätö jää Nivassa historiaan.
Re: Ladat vuonna 2008
Mutta tuo 21214-20 on juurikin nyt tuotannossa oleva malli. Veikkaisin kyllä että niillä on tuo venäläinen järjestelmä tällä hetkellä käytössä, koska siihen saa varaosia noin helposti. Jos se olisi ollut joku pieni sarja, niin ei sille näin helposti varaosia löytyisi. Ja nyt keväällä 2008 siirrytään uuteen järjestelmään.Lada-Jussi kirjoitti:onhan venäläisillä ollu joku omasarja jo pidemmän aikaa, esiteltiin Niva 21214-40 mallissa, jonka elinkaari jäi kai aika lyhyeksi, uusi järjestelmä on kai jokin länsimainen
Mutta kyllä tuossa uudessa Nivassa on pakko olla hydrauliset venannostimet ja ketjunkiristin. Se on NIIN paljon hiljaisempi ja eri kuuloinen kuin oma 1,7i. Tuosta koneesta puuttuu kokonaan tämä Ladalle tyypillenen ventiilikoneiston kilkatuskalkatus.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Ladat vuonna 2008
toi oli asia mikä jäi koeajolla kokonaan selvittämättä. hydraulinen ketjunkiristys oli kyllä, se oli ihan päällepäin nähtävissä

Re: Ladat vuonna 2008
Hoksasin tuossa kun nivan käynnistää pidemmän seisonnan jälkeen, niin motti naputtaa n.1 sekunnin käynnistyksen jälkeen. Eikö tuo jo viittaa hydraulisiin nostajiin?
лада то что надо
Re: Ladat vuonna 2008
Kyllä pitäs uudessa Naivassa olla hydrauliset nostajat. Ainakin kivenkovaan näin Deltassa väitettiin...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Ladat vuonna 2008
Näin ainakin muissa automerkeissä.Hazka kirjoitti:Hoksasin tuossa kun nivan käynnistää pidemmän seisonnan jälkeen, niin motti naputtaa n.1 sekunnin käynnistyksen jälkeen. Eikö tuo jo viittaa hydraulisiin nostajiin?
Re: Ladat vuonna 2008
Juuri näin. Ladan öljyputsari jättää esipaineen nostajille. Tämä huomattiin tossa omassa 110:ssa jossa nostajat naputti väärällä öljyputsarilla yön yli seisomisen jälkeen käynnistettäessä pari kolme sekunttia. Öljyputsarin vaihdolla naputus hävisi heti kokonaan.Jaakkima kirjoitti:Näin ainakin muissa automerkeissä.Hazka kirjoitti:Hoksasin tuossa kun nivan käynnistää pidemmän seisonnan jälkeen, niin motti naputtaa n.1 sekunnin käynnistyksen jälkeen. Eikö tuo jo viittaa hydraulisiin nostajiin?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Ladat vuonna 2008
Ladaonlinen uutinen kertoisi, että myös 1,8 konetta saisi Prioraan 2008. Superavto myös alkaisi tehdä lisää tehdastuunattuja versioita eri tuotantomalleista.
http://ladaonline.ru/news.asp?News=5583
Superavton nykyinen mallisto:
http://super-avto.ru/production/
Vazinterservicen mallisto
http://www.vazinter.ru/pickup/cataloque
(löytyy hyvät kuvasarjat ja tekniset erittelyt kaikista malleista!) lisäksi on vielä paloautomallisto
VIS:llä näkyisi olevan myös virallinen dealeri EU:ssa
(Bulgaria) http://www.vazinter.ru/pickup/dealers
http://ladaonline.ru/news.asp?News=5583
Superavton nykyinen mallisto:
http://super-avto.ru/production/
Vazinterservicen mallisto
http://www.vazinter.ru/pickup/cataloque
(löytyy hyvät kuvasarjat ja tekniset erittelyt kaikista malleista!) lisäksi on vielä paloautomallisto
VIS:llä näkyisi olevan myös virallinen dealeri EU:ssa

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Ladat vuonna 2008
Hieman taas tuli tehty tutkimusta
Ukrainasta löytyy myös 3:skin tehdas, joka kasaa Ladoja - Kremenetsissä sijaitseva KrASZ. http://www.krasz.com.ua/index.htm
se tekee myöskin vielä tota kombia http://www.krasz.com.ua/models.htm
Kazakstanissa myös AziaAvto kasaa myös edelleen Ladoja http://www.aziaavto.kz/index.htm
malleina Lada 4x4 ja 1,6 koneella 21099 -hienolla kojetaululla, huoh
http://www.aziaavto.kz/21099.htm

Ukrainasta löytyy myös 3:skin tehdas, joka kasaa Ladoja - Kremenetsissä sijaitseva KrASZ. http://www.krasz.com.ua/index.htm
se tekee myöskin vielä tota kombia http://www.krasz.com.ua/models.htm
Kazakstanissa myös AziaAvto kasaa myös edelleen Ladoja http://www.aziaavto.kz/index.htm
malleina Lada 4x4 ja 1,6 koneella 21099 -hienolla kojetaululla, huoh

http://www.aziaavto.kz/21099.htm
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Ladat vuonna 2008
onkohan tuon etuvetoisten 1,5 koneen tuotanto lopetettu kokonaan? tai varmaan varaosana vielä saa, mutta tuotantoautoissa taitaa kaikkialla olla jo 1,6.
toi 2114 kojetaulu on kyllä kaunis, sopii vanhaankin Samaraan nätisti, ei liian futuristinen, mutta ei vanhahtavakaan, Avtovazillakin oli jossain välissä tuotantomalleina mm. 21099-04, 21099-24 ja 21093-05 joissa oli myös toi ns. eurokojetaulu.
mites egyptin 2107 ja 2110 tuotanto?
toi 2114 kojetaulu on kyllä kaunis, sopii vanhaankin Samaraan nätisti, ei liian futuristinen, mutta ei vanhahtavakaan, Avtovazillakin oli jossain välissä tuotantomalleina mm. 21099-04, 21099-24 ja 21093-05 joissa oli myös toi ns. eurokojetaulu.
mites egyptin 2107 ja 2110 tuotanto?

Re: Ladat vuonna 2008
Niin varmaan sen 1,5 koneen tuotanto alkaa olla ainakin hiipumassa.
Egyptissä jatkuu 2107 ja 110 tuotanto ja uutisten mukaan on tulossa vielä lisää 4x4 malli.
http://news.egypt.com/en/index.php?opti ... &Itemid=54
(vaikka tossa ei tosin 110:stä ole mitään)
Avtovazin sivuilla on niukasti uutisia tosta Egyptin toiminnasta ja varmaan kaikki paikallisen tehtaan tieto on arabiaksi. Tässä on yksi missä kerrotaan uuden oman tehtaan avajaisista helmikuussa 2006, sitä ennen Ladojen kokoonpano Egyptissä tapahtui Suzukin tehtaalla.
http://www.ladanews.ru/cgi-bin/lnews.pl ... number=201
Tässä on aika tuore uutinen (25.12.07), missä kerrotaan, että Avtovaz suunnittelee tehtaitten perustamista Jordaniaan ja Etelä-Amerikkaan (ilmeisesti Brasiliaan). Lisäksi Egyptin kapasiteettiä lisätään. Ladoilla näkyy olevan kysyntää Lähi-idässä.
http://www.ladaonline.ru/news.asp?News=5597

Egyptissä jatkuu 2107 ja 110 tuotanto ja uutisten mukaan on tulossa vielä lisää 4x4 malli.
http://news.egypt.com/en/index.php?opti ... &Itemid=54
(vaikka tossa ei tosin 110:stä ole mitään)
Avtovazin sivuilla on niukasti uutisia tosta Egyptin toiminnasta ja varmaan kaikki paikallisen tehtaan tieto on arabiaksi. Tässä on yksi missä kerrotaan uuden oman tehtaan avajaisista helmikuussa 2006, sitä ennen Ladojen kokoonpano Egyptissä tapahtui Suzukin tehtaalla.
http://www.ladanews.ru/cgi-bin/lnews.pl ... number=201
Tässä on aika tuore uutinen (25.12.07), missä kerrotaan, että Avtovaz suunnittelee tehtaitten perustamista Jordaniaan ja Etelä-Amerikkaan (ilmeisesti Brasiliaan). Lisäksi Egyptin kapasiteettiä lisätään. Ladoilla näkyy olevan kysyntää Lähi-idässä.

http://www.ladaonline.ru/news.asp?News=5597
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Ladat vuonna 2008
Egyptin suunnalla arvostetaan laatu autoja, kun täältäkin kaikki raadot sinne raahataan, sinänsä ihailtava asia.
näin vielä märkiä unia tuosta kazakstanin Samarasta, vanha sedan malli "isolla" koneella ja uudella sisustuksella on kyllä lähes täydellinen auto, voisiko sanoa tällä hetkellä maailmassa tuotettavista autoista parhaimmaksi.
näin vielä märkiä unia tuosta kazakstanin Samarasta, vanha sedan malli "isolla" koneella ja uudella sisustuksella on kyllä lähes täydellinen auto, voisiko sanoa tällä hetkellä maailmassa tuotettavista autoista parhaimmaksi.
