Taas kansi asiaa.

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Taas kansi asiaa.

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

Eli tänään vertailin 1700kantta jossa on vain -1003015-10 numerot ja 21011-1003015-10 kantta joka on vissiin 1200koneen kansi. 1,7 kansi on kokonaiskorkeudeltaan 1,3mm matalampi, mutta palotiloista sain mitattua jopa 1,7mm matalammaksi. Eli ihan selvästi matalampi on tuo isolohkon kansi.
Minusta isolohkon männät nousevat lähemmäs lohkon pintaa. Noissa 1,7 männissä tosin on melkoiset kupit ja pienet venttiilinkolot.

Lähinnä kiinnostaisi tietää että paljonko noissa kansissa on varaa laskea? Tuota 1700 kantta ei varmastikaan paljoa uskalla laskea.
Noista kansista pitää vielä ottaa uusia kuvia kun tuo ladagalleria ei huolinut tänään otettuja.
Tuo 21011 kansi on avarreltu ja venttiilin ohjurit otettu kanavan tasalle mutta saatan "sorvailla" vielä tuon 1700 kannenkin.
Mutta tähän saa ihan vapaasti kommentoida noita ladan kansia yms.
21013 2300tic
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Re: Taas kansi asiaa.

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

Kai edes joku on kantta laskettanut?
Minkäslaisia kansia rallimiehet käyttää?
21013 2300tic
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Re: Taas kansi asiaa.

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

Lueskelin tuota lada-infoa ja osui silmiin teksi:
1700 kansi ei ole yhteensopiva muiden moottorien kanssa?
Meillä on kyllä 1700 koneessa muu kansi.

Tarkoittaako tuo että kansi nostaa puristuksia esim. 1600koneessa mutta kyllä se siihen muuten sopii?
21013 2300tic
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Taas kansi asiaa.

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

se tarkottaa lähinnä sitä että se on tuuninkia, niitä ei ole tarkoitettu toinen toisiinsa alunperin, eikä niitä voida ihan suoraa suositella käytettäväksi ristiin vaikka ne ehkä sopisikin.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Esto_r
Viestit: 364
Liittynyt: 16.5.2005 19:19
Paikkakunta: Lahti

Re: Taas kansi asiaa.

Viesti Kirjoittaja Esto_r »

Mitenkäs näistä pitempi iskuisista (1.5 ja 1.6) koneista että käykö niihin 1.2 kannet ja toisinpäin? :shock:
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Taas kansi asiaa.

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

Esto_r kirjoitti:Mitenkäs näistä pitempi iskuisista (1.5 ja 1.6) koneista että käykö niihin 1.2 kannet ja toisinpäin? :shock:
jep jep...
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Pallokorva

Re: Taas kansi asiaa.

Viesti Kirjoittaja Pallokorva »

Ja taas nostaa mussutus tuunauksesta päätään, mutta jos siitä hyvä mieli tulee niin sitä vain.

Tuohon kansiasiaan voisi apuja olla tuossa:

http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... f=4&t=8785

Aihoksi ehdottomasti tuo 1.7 kansi sillä se on suoraan vahvistettu tehtaalta lähtiessä eli tuunattu ja siksi sitä kestää laskea enemmän mitä näitä pussihousujen kansia. Lisäksi se on jo lähtötilanteessa matalampi jo valmiiksi joten tolkuttomiin millimääriä ei tarvitse poistaa. Huomioi myös tuo männän asema lohkon pintaan nähden.
Avatar
arpati
Viestit: 757
Liittynyt: 4.10.2003 21:05
Paikkakunta: Punkalaidun

Re: Taas kansi asiaa.

Viesti Kirjoittaja arpati »

Mulla ei henk koht kokemusta ole käytöstä mutta tietääkseni nää uudemmat kannet kestää hiukan enempi höyläystä eli ne olis vahvempia noitten vesireikien kohdalta kuin 21011 kannet yleensä. Tosin muistelen että joissakin (ehkä loppupään?) 21011 kansissakin olis vahvemmat vesireikien ympäristöt...

21011 kannesta kait voi ottaa ton 3 mm että pahvi vielä kestää... En ole itte kokeillu... 8) Tää myynnissä oleva laskettu/modattu kansi tuli auton mukana josta oli jo purettu niin paljon osia että en sillä edes ajanut. Pahvi näytti kyllä pitäneen mutta kone olikin 1200... :lol:

1700i ja axtec mallien kannet on vissiin muuten samat mutta höyläysaste on eri...

Tässä vähän myyntitopicciin otettuja kuvia, mutta laitetaan tännekin että pysyy pidempään näkyvillä:

3mm laskettu 21011 kansi

Kuva

Kuva

Kuva

Sitten vertailun vuoksi vakiokansien sivunumeroita...

1700i

Kuva

Axtec

Kuva

21011

Kuva
124/2101 practical beauty
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Taas kansi asiaa.

Viesti Kirjoittaja START »

ei taida pystyä paljoo tuo enempää ottaan :shock: :shock:
meillä on tossa 1700 ladassa jonkun nappiksen kansi 2milliä laskettuna ja sekin on jonkin verran tota 1700i:n kantta matalampi

tulihan sitä jotain juttua tähänkin topicciin :)
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
arvola

Re: Taas kansi asiaa.

Viesti Kirjoittaja arvola »

Miten paljon uskaltaa laskea 1700:sen kantta? Mitä muuta voi tehdä kannelle viritysmielessä? Pakoaukon avarrus?
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Taas kansi asiaa.

Viesti Kirjoittaja START »

varmaankin jonkun millin, ehkä kaks. rupee vaan käymään "löysäks" jos yli 2mm ottaa. vinoon laskettuna jotkut ottaa "perinteisistä" (eli muut paitsi toi 1700) kansista jopa 4mm mutta se vaatii aina vahvike hitsausksia, ja venakoloja mäntiin.
sen millin kuitenkin kärsii ihan varmasti ottaa, siitä enemmän onkin jo aina tapauskohtaista.
imu ja pakosarjat kannattaa kohistaa kanteen muu vaatiikin jo vähän ymmärrystä
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
pikku-maukka
Viestit: 655
Liittynyt: 18.1.2007 20:38
Paikkakunta: Starttila

Re: Taas kansi asiaa.

Viesti Kirjoittaja pikku-maukka »

eikös susipoika laskenut 1700 kantta 3-millinluokaa?? vai muistanko väärin
lada 2104 1700i combi "tatjana"
lada 2105s 1500s axteeK"turbojugend"
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10411
kuvija miiteistä http://kuvablogi.com/blog/24254/
Avatar
Hannnu
Viestit: 187
Liittynyt: 1.12.2008 1:34
Paikkakunta: Janakkala/Turenki

Re: Taas kansi asiaa.

Viesti Kirjoittaja Hannnu »

Kaveri laski 1,7 kantta 1mm.
Lada 2104 1700i 96`
Kalleriaan->http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/in ... ?cat=10722

VW Passat 2.5 V6 TDI 4Motion 01'
Avatar
Mutis
Viestit: 131
Liittynyt: 9.11.2008 20:45
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Taas kansi asiaa.

Viesti Kirjoittaja Mutis »

ilmeisesti kun noita imu ja pakokanavia jyystetään niin venttiilin ohjaimet voi vetää kanavan tasalle?
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Taas kansi asiaa.

Viesti Kirjoittaja Jokari »

pikku-maukka kirjoitti:eikös susipoika laskenut 1700 kantta 3-millinluokaa?? vai muistanko väärin
Oli vahvikehitsattu kansi, ammattilaisen tekemä.

Höylätkää pojat niitä lohkoja niin rupeaa niitä puristuksia löytymään eikä tule ongelmia pahvin keston kanssa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Vastaa Viestiin