Tiedän tiedän käytä hakua käytä hakua...
mutta on sen verran hermot kireellä. oon laittamassa taas ladaani kun sitä kultaa ei joku joskus ostanut ja olen pahuudeksi huomannut avaimien kadonneen. voi olla että katosivat ammattikoulussa jonku ilkimyksen mukaan. no ajattelin niiden olevan peräluulussa "remontoittin peräluukun auki pienellä silittämisellä" metkin lukon ensinnä talttapäämeisselillä ja vasralla rikki mutta homma olikin homompi kun luulin. siinä rytäkässä nousi peräluukku vähän ylemmäs niin sain kangotettuasalvan auki asentoon. nyt tarvis tietää virtalukon irroitus ja samalla että olisiko paha idea nappistartti ilman virtalukkoa. voisiko joku neuvoa jos laitan pari virtakatkaisijaa vain lukon tilalle että mikä minkäkin värinen johto on ja kuinka olisi hyvä toteuttaa. virtalukko on vähän vanhanaikainen systeemi:) saahan sen lukon sinne vaikka silloin takaisin kun sen myy. meneekö muuten katsastuksesta läpi jos ei ole rattilukkoa ja virtalukkoa? toivoisin pikaista keskustelua kun meinaan huomenna ruveta säätämään
juu.. no pitää tutuilta kysellä jos käytetyn sais. vois ruveta pienentään tota menevää rahaa tohon koslaan, kun aattelin laittaa sen leimaan ja jos tuttu kesällä ylimaalais sen niin vois sitte laittaa myyntiin...
Eihän sitä lukkopesän irrotusta voi neuvoa sehän on sen jalkeen rikollisille liian helppoa. Ota pohja irti on kiinni yhdellä jousirenkaalla, katso sieltä mikä johto menee mihinkin.
kyllä mun tarvis saada vaikka yv:nä ne johtojen tiedot mulla on oikiasti nyt kiirusta aikaa tänäänki käyny laittamas puolijuoksua osan sinne osan tänne ja taas toiseenpäähän kylää säätään toisia hommia pimiällä mä en rupee tuola vesisateessa tutkiin mitään:(
50 = Punainen, Startin heräte. (solenoidille)
15 = Sininen, musta raita, Sytytys
30 = Vaalean punainen, Laturilta tuleva johto
30/1 = Ruskea, Laturilta tuleva johto
INT = Musta (äkkiseltään tutkittuna) pitkille valoille.
[Offtopic]
jeesma: jos täällä varkaita pelättäisiin niin eihän täällä kerrottaisi yhtään mitään julkisesti. Ja kyllä ne varkaat kyllä saa nuo autot käyntiin ilman lukkopesän irrotteluitakin että sama se on että kertooko täällä irrotusta. Ja on se täällä ennenkin jo neuvottu.[/offtopic]
jta kirjoitti:Ja kyllä ne varkaat kyllä saa nuo autot käyntiin ilman lukkopesän irrotteluitakin että sama se on että kertooko täällä irrotusta.
No jos ainoa keino sen lukon irrottamiseksi ILMAN alkuperäistä virta-avainta on sen rikkominen, niin eikös tuo ole yleensä varkaan tiedossa ihan kysymättäkin?
ole sinä varas niin minä poliisi. kaikkein helpointa tapaa mietiskelin onhan tuola tietysti rälläkkä voin ottaa sen sulle irti jos haluat niin kehikkonsa kans. sain yv viestillä jo siihen tottuneet hyvät ohjeet kiitoksia asiallisille vastauksille
Eikäkö virtalukko on se uudempi keksintö, ennen virtalukkoa sähköt kytkettiin katkaisijoilla ja käyntiin napista. Oon tehny tuon kahteen autoon aikoinaan. Toinen oli leimapeli ja toinen harraste ilman leimaa. Yksi virtalukoille tulevista johdoista on jatkuva virta, siitä virrat katkaisijoille.
Sitten yleismittarilla... Eikäkö eihän sulla ollut sitä virta-avainta, ni eihän tää toimikkaan. Kääntyykö lukko kunnon ruuvimeisselillä vääntämällä?
-P-
KTC kirjoitti: virtalukko on vähän vanhanaikainen systeemi:)