suuttimien poraus
suuttimien poraus
Nii et tuli mieleen et kai nuita suuttimii voi poratakki isommaksi et minkä kokoisilla terillä niitä voi porata? ja minkä kokoiset on 1200L koneessa ollussa daaz kaasarissa? ei ota selvää niist numeroista..
Lujaa Laatua Larva!
Suutimethan pyörii numeroissa 130-170. Tuo numero tarkoittaa reiän kokoa sadasosamilleissä eli 1,3-1,7 milliä.
Kympin välein olevilla terillä saa tehtyä ihan riittävän tarkkoja suuttimia.
Mikäli tulee tehtyä liian isot reiät niin sitten vaan suutin toholla kuumaksi ja tinaa reikään että menee umpeen ja uusi poraus.
JA kun on aloittaa reikiä suurentelmaan niin kannattaa se alkuperäinen luku poistaa! Muuten sen joku jossain vaiheessa ottaa ja laittaa paikoilleen kuvitellen olevan ihan jotain muuta.
Kympin välein olevilla terillä saa tehtyä ihan riittävän tarkkoja suuttimia.
Mikäli tulee tehtyä liian isot reiät niin sitten vaan suutin toholla kuumaksi ja tinaa reikään että menee umpeen ja uusi poraus.
JA kun on aloittaa reikiä suurentelmaan niin kannattaa se alkuperäinen luku poistaa! Muuten sen joku jossain vaiheessa ottaa ja laittaa paikoilleen kuvitellen olevan ihan jotain muuta.
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
Yleensä vois pääsuutinten kanssa pitää sääntönä, ettei muuttaisi kokoa kerralla enempää kuin 10.
Mää olen ihmetellyt tämän kaikkia pyttyjä ruokkivan kaksivaihekaasuttimen kanssa kun tuntuu että sinne voi heittää ihan mitä suuttimia vaan, eikä se oireile millään tavalla. Päättele siinä sitten mihin suuntaan seosta pitäisi rukata.
Tuplakaasareissa huomaa kympin muutoksen aivan selkeästi. Suutinkokoa pienennettäessä ajettavuus voi kadota täysin kympin muutoksella, kun kone alkaa rykiä ja yskiä.
Mää olen ihmetellyt tämän kaikkia pyttyjä ruokkivan kaksivaihekaasuttimen kanssa kun tuntuu että sinne voi heittää ihan mitä suuttimia vaan, eikä se oireile millään tavalla. Päättele siinä sitten mihin suuntaan seosta pitäisi rukata.

Tuplakaasareissa huomaa kympin muutoksen aivan selkeästi. Suutinkokoa pienennettäessä ajettavuus voi kadota täysin kympin muutoksella, kun kone alkaa rykiä ja yskiä.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
kaksivaihekaasuttimen kanssa kun tuntuu että sinne voi heittää ihan mitä suuttimia vaan, eikä se oireile millään tavalla. Tuplakaasareissa huomaa kympin muutoksen aivan selkeästi. Suutinkokoa pienennettäessä ajettavuus voi kadota täysin kympin muutoksella, kun kone alkaa rykiä ja yskiä.[/quote]
Ehkä huomionarvoinen seikka että yhdellä kaksivaihekaasuttimella vaikutat kerralla kaikkien sylinterien seokseen
... Eli suomeksi=suuttimia voi huoletta korjailla "kympin" välein, kunhan aina analysoi joka tuunauksen jälkeen........ja vielä oikein
Ja sopivia teriähän löytyy vaikka Suomen Huoltopalvelu Oy:ltä= http://www.shp.fi. Niillä oli oikein kivoja ja hyvälaatuisia teräsarjoja, eikä edes kovin kalliita. Tosin käyvät kauppaa ainoastaan firmojen kanssa
Ehkä huomionarvoinen seikka että yhdellä kaksivaihekaasuttimella vaikutat kerralla kaikkien sylinterien seokseen


Ja sopivia teriähän löytyy vaikka Suomen Huoltopalvelu Oy:ltä= http://www.shp.fi. Niillä oli oikein kivoja ja hyvälaatuisia teräsarjoja, eikä edes kovin kalliita. Tosin käyvät kauppaa ainoastaan firmojen kanssa




Juu ei ole lambda antureita eikä seosmittaria vielä eli mennään ihan mutu pohjalla... Hmm tarttee vissiin kokeilla vielä isompia pääsuuttimia sitte vielä kun noista alipainehimmelikaasareista löyty muistaakseni kakkosesta 150... No puristussuhteen nostoahan toi kone vaatis ja nokkaa


124/2101 practical beauty
Niin kyllähän se on raaka totuus että ei se pelkällä suutintrimmillä paljonkaan virkoa; käytöstapoihin kyllä vaikuttaa
Eli jos maltillinen nokka-akseli ja hiukan puristuksia lisää kompensoimaan lisääntynyt venttiilien yht'aikainen aukiolo niin sitten...
Esim. jos Wanha Kunnon Väkisinaukeeva, niin ykkönen voi olla vaikka ilma 170 ja bensa 130. Kakkonen vaikka 170/160.
Nämä kaikki riippuu siitä mistä se roikkuu eli on haettava ihan tapauskohtaisesti. Ikävä kyllä noitten virinokkien ja suutintrimmien jälkeen on vaikeuksia päästöjen kanssa
Onko jollakulla muulla Largon orggis-alipaine hirviöö 28/36 läpillä
Ei oo kyllä ihan tehtaan timmissä enään...

Eli jos maltillinen nokka-akseli ja hiukan puristuksia lisää kompensoimaan lisääntynyt venttiilien yht'aikainen aukiolo niin sitten...
Esim. jos Wanha Kunnon Väkisinaukeeva, niin ykkönen voi olla vaikka ilma 170 ja bensa 130. Kakkonen vaikka 170/160.
Nämä kaikki riippuu siitä mistä se roikkuu eli on haettava ihan tapauskohtaisesti. Ikävä kyllä noitten virinokkien ja suutintrimmien jälkeen on vaikeuksia päästöjen kanssa

Onko jollakulla muulla Largon orggis-alipaine hirviöö 28/36 läpillä

Ei oo kyllä ihan tehtaan timmissä enään...
JepValko kirjoitti:Niin kyllähän se on raaka totuus että ei se pelkällä suutintrimmillä paljonkaan virkoa; käytöstapoihin kyllä vaikuttaa![]()
Eli jos maltillinen nokka-akseli ja hiukan puristuksia lisää kompensoimaan lisääntynyt venttiilien yht'aikainen aukiolo niin sitten...
Esim. jos Wanha Kunnon Väkisinaukeeva, niin ykkönen voi olla vaikka ilma 170 ja bensa 130. Kakkonen vaikka 170/160.
Nämä kaikki riippuu siitä mistä se roikkuu eli on haettava ihan tapauskohtaisesti. Ikävä kyllä noitten virinokkien ja suutintrimmien jälkeen on vaikeuksia päästöjen kanssa![]()
Onko jollakulla muulla Largon orggis-alipaine hirviöö 28/36 läpillä![]()
Ei oo kyllä ihan tehtaan timmissä enään...
Ei oo kyä ongelmia päästöjen kanssa eikä tuu



124/2101 practical beauty