Kokemuksia halvasta Samarasta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
sakke
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1019
Liittynyt: 26.9.2003 0:02
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Re: Kokemuksia halvasta Samarasta

Viesti Kirjoittaja sakke »

Nonnis kirjoitti:Mun strategiset mitat on 163 cm/56 kg enkä silti meinaa sopia Samaraan. Jussin sedan-samaralla ajoin Seinäjoeltä Hämeenkyröön ja siinä kun tuntui kytkin olevan tiensä päässä, reisi töksähti rattiin ennen kuin kytkin otti kiinni. Lisäksi jaloilla oli hieman huonosti tilaa. Jos olisin vetänyt penkkiä vielä taemmaksi, en olisi ylettynyt vaihdekeppiin. Mutta eniten häiritsi tuo, että ratti on sylissä. Mitkään toppahousut jalassa ei sinne väliin enää mahtuisi :lol:

Mutta ei mulla muuten ole pahaa sanottavaa Samarasta.
Eukko on aikalailla noissa mitoissa myös ja kun oltiin tossa vuostuhannen alussa koeajamassa uutta korollaa niin meinas tyssätä koko auton hankkiminen siihen, kun koeajoyksilössä (farmari) oli semmonen isompi kotelo tms. ulkonema kytkinpolkimen linjassa ja se otti sitten polveen kiinni. Että alko ottaa pannuun kun aattelin, että hyvät kaupat kaatuu tämmöseen. No; aattelin nyt sitten kuitenkin vielä varmistaa, että hatchbackissa (jota siis oltiin ostamassa) olis samanlainen - ei ollu ja ei muutaku kassan kautta pihalle.

En halua sotkea tätä topicia Toyota-keskustelulla mutta näköjään minäkin oon tarpeeks idiootti, että osan kirjoittaa sitä tänne väliin!
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Kokemuksia halvasta Samarasta

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Jännää että löytyy auton koosta noin monta mielipidettä! :)
Itse pidän samaraa isollekin sopivana autona. Tiedän eräänkin paikallisen joka ajaa 3d samaralla juuri sen takia että sillä mahtuu ajamaan. Lisäksi autosta nouseminen ja autoon nouseminen on helppoa isojen ovien ansiosta. Vaikka itse olen 180cm ja 86kg niin hyvin mahtuu ja jos penkki on takimmaisessa asennossa, ei yletä polkimille.

Takavetoisen jälkeen tuntuu aluksi että tilaa on vähän ratin tienoilla kun tyhmyyttään vetää penkin liian eteen että saa jalat tuttavalliseen solmuun. :lol:
Mutta kun säätää penkin oikein niin varmasti mahtuu jokarikin istumaan kuskin paikalle!
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Kokemuksia halvasta Samarasta

Viesti Kirjoittaja samarai »

Tissareiden puuhastelua. :)

Nyt tosiaan Samara taas elämänsä kunnossa. Venttiiliremontti suoritettu onnistuneesti, samalla sai uuden vesipumpun ja jakoremmin.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Samara87/88
Viestit: 1006
Liittynyt: 7.10.2006 14:33
Paikkakunta: vesi

Re: Kokemuksia halvasta Samarasta

Viesti Kirjoittaja Samara87/88 »

joo eiköhän se oo pää joka ei sinne etuvetoseen mahdu.

itelle ainaki riittäny ihan hyvin, 180cm/+90kg

ja perskeles nyt ku on pienempi ruori niin on avara meininki....
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Kokemuksia halvasta Samarasta

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Minäkin sain ton 21083 -89:n toimimaan. Oli aika karu sähkövika, mutta olisi pitänyt vaan luottaa vaistoon, ajattelin jo autoa ostaessa että sulakerasia pätkii, testailin kuitenkin monta helpompaa juttua ennen sitä. Lopulta otin sulakerasian pöydälle, purin ja huomasin pientä lämpövauriota kuorissa. sitten kasasin rasian ja lykkäsin takaisin autoon, ei enää mitään sähköongelmaa melkein 50 km:n lenkin ajoin. Kun sähköt oli korjattu säätelin myös sytytyksen ja tyhjäkäynnin asiallisiin lukemiin.

Tuollainen vanha (ei axtec) 1500 Samara kulkee kyllä kuin pieni eläin, mutta vähän vääntöä puuttuu joillain kierrosalueilla verrattuna ruiskumalliin. Lähtee kuitenkin äkäisemmin kuin tuo 4 hv tehottomampi ruisku-sedan, tosin onhan tämä 3-ovinen kaasarimalli melkein 100 kg kevyempi.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Kokemuksia halvasta Samarasta

Viesti Kirjoittaja samarai »

Pavlovits kirjoitti:Vaikka kuinka pitäisi omaa autoaan kehua, niin kyllä noihin Jusun esittämiin miinuksiin on pakko yhtyä. Ainoat plussaominaisuudet ovat varmatoimisuus ja halpa hankintahinta ja ylläpito.
Niin että noi venttiilikopan rapinat yms. on sullekin niin tärkeitä miinuksia ettei näillä vähäpätöisillä "ainoilla plussilla" ole juurikaan merkitystä niihin verrattuna. :? Eiköhän silloin kannattaisi vaihtaa autoa - ja varsinkin jos se ego ei tunnu mahtuvan sinne ratin ja penkin väliin. :wink:


No se piti vielä kertoa liittyen tohon suoritettuun kansiremonttiin. Ihme juttu ettei "check engine"-valo palanut missään vaiheessa, vaikka venttiili oli pahasti palanut :? En tietysti olisi mennyt edes näytille jos se olisi syttynyt. Se syttyí muutenkin ensimmäistä kertaa tässä autossa kun se venttiilikopan kuminen "huohotinletku" murtui kopan juuresta joku kuukausi sitten. :)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kokemuksia halvasta Samarasta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Samaran pissapojan suutin varakirissä 90snt,Deltassa 520snt.Hinnan erotuksella saisi pullon hyvää viiniä :lol:
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Kokemuksia halvasta Samarasta

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Hyvää ?
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
noose01
Viestit: 1352
Liittynyt: 27.7.2004 10:15
Paikkakunta: Paalaamo

Re: Kokemuksia halvasta Samarasta

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Pavlovits kirjoitti:Hyvää ?
Saahan sillä sentäs pikkupullon Torres Coronas Tempranillo punaviiniä.
Isoa pulloa ei kyllä taida saada minkäänlaista.
.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Kokemuksia halvasta Samarasta

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Tampereella tuli vietettyä aikaa viikonloppuna ja Lahdesjärven ABC:n lomassa tuli tuunailtua tuota 80 euron Samaraa. säätelin päästöt kohilleen, kuten myös käsijarrun, vaihdoin talvirenkaat ja imuroin ja siivoilin muutenkin autoa.

Samara on todellinen luonnonystävän valinta, vaivattomasti saa CO:t 1,5% nostin siitä vielä 2,0%:iin ettei liian ympäristöystävällistä ole, HC oli 82 eli aivan vähäpäästöisten luvuissa ja autossa ei ole mitään axtecia eikä kattia. Tyhjäkäyntikierrokset aseteltiin 900rpm tietämille.

Tuninki on pahaksi autolle. Auton ajo-ominaisuudet parani huomattavasti, kun Talbotin 37 ET:llä varustetut vanteet vaihtui Samaran 40 ET (tosin italialaisiin) vanteisiin, liika ulostulo tuhoaa ajo-ominaisuudet varsin pahasti, nyt talvipyörillä auto oli mukava ajella.

auto on liikkunut ihan kivasti nyt 1000 km mun käytössä, tosin ekan tankillisen kulutus oli aika hurja, 37 litralla pääsi vain noin 470 km eli noin 7,9 litraa/100 km, vertauksena ruiskusamara kunnossa on kulkenut noin 5,9-6,2 litraa/100 km, kummatkin mittaukset sekalaisessa ajossa.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Kokemuksia halvasta Samarasta

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mun Samara 1,5i Sedan -95 juhlii tänään merkkipäivää, sen suuriin saavutuksiin voidaan lisätä 200tkm ajomäärän ylittäminen. Kävin pienellä lenkillä tuossa ja nyt pihassa on mittarin lukemaltaan 00000 km ajettu auto. Auto on ollut omassa käytössäni nyt 16 kk ja 53000 km. Käytännössä autolla on ainakin 60 km enemmän ajettu koska edellisessä mittariston vaihdossa korvaavalla (nykyisellä) mittarilla oli ajettu 60 km vähemmän kuin edelliseen oli kertynyt vaihtohetkellä. Mittarivirhettä tuon 200 tkm matkan aikana voi vain arvailla, koska autossa on käytetty varmasti monia eri rengaskokojakin.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Kokemuksia halvasta Samarasta

Viesti Kirjoittaja samarai »

Joo mäkin pidin ennen tota 200tkm. kovana määränä Ladalla ajettuna pitemmälläkin aikavälillä, kunnes selvisi ton 110:n oston yhteydessä , että joku ajaa sen reilusti n. 1,5 vuodessa!! :)

Onnea Jussille kuitenkin rajapyykin saavuttamisesta.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Kokemuksia halvasta Samarasta

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mulla ei kai koskaan ole ollut yhtään yli 200tkm ajettua Ladaa, mutta kyllä niitäkin on ja tiedän yhden 300 tkm ajetun takavedon mikä on viimesen päälle iskussa, tosin on sitä pidelty ja remppailtukin tuona aikana.

tossa Samarassa on muuten aika kova akku, kun oli jäänyt karttavalo päälle 3 vuorokaudeksi ja silti starttasi tuolla pakkasessa käyntiin, ihmettelinkin miksi katon etuosassa on pyöreä alue missä ei ole lunta ollenkaan, valo oli lämmittänyt kattoa sen verran.

laitetaas vielä kokemuksia tuosta 80 euron Samarasta, ettei mua pidettäis pelkkänä nettikirjoittajana niin täytyy kertoa, että yksi päivä vaihdoin etuparkki- ja rekisterikilvenvalon polttimon, eikä siinä vielä kaikki työ edellytti ensin vastaavien polttimoiden purkamisen varaosa-autosta. Kuulin että on pahaksi laittaa toiselle puolelle uusi polttimo ja jättää toinen vanhaksi, joten laitoin käytetyn tilalle, niin molemmat polttimot on tasapainossa keskenään :D
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Jaahas. Lisää tilitystä... Valmistautukaa repimään pelihousunne. :idea:
Pitipä taas paneutua tuohon edellänoitumaani samaranreuhkaan, tällä kertaa sähköihin.

Millä helevetin periaatteella mokomassa katiskassa toimii valoautomatiikka?
Se on nimittäin nyt heittäytynyt toimimattomaksi ja siinä sivussa on pimennyt lämmityslaitteen puhallin ja takalasin laitteet. Nämä tosin alkavat pelata, kunhan valot sytyttää ensin katkaisijasta JA vilauttaa kerran pitkiä valoja. Ilman kaukovalojen vilautusta ei syty edes parkit. :shock: Sitten kun valot taas sammuttaa, sammuu lämppärinmoottorikin... :roll:

Sulakkeita ja sitä rasiaa tillistellessäni en tullut hullua hurskaammaksi. Rasia on rassaamista silmälläpitäen kyllä täysin päin persettä sijoitettu ja suunniteltu. Paska vehje.
Olisiko vika kuitenkin virtalukonpohjassa? Valoja ja lämppäriä ohjaava virtanen ei nyt kulje? Tuulilasinpyyhkijät kuitenkin toimivat eikä sytytysvirrassakaan esiinny katkoksia. :?

Auton omistaja olisi siitä paikasta myynyt rakkineen minulle vikoineen päivineen kuuteensataan euroon. Eipä kiinnosta.
Koetan vielä pengata rompun kytkentäkaavioita. :arrow:
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kokemuksia halvasta Samarasta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Tutulta kuulostaa.....Samarassa on yleistä nuo viat.Lämmityslaitteen puhallin ja ajovalot.Omassa Samarassa samoja häiriöitä oli silloin tällöin.Vika aina poistui kun sammutti auton ja käynnisti uudelleen.Koska vika aina poistui niin jätin sen seuraavan omistajan huoleksi.Todennäkisimpänä vian aihettajana pidän sulakerasiaa ja sen surkeita liitoksia ja tinauksia.
Vastaa Viestiin