Mirafiorin tekniikka Ladaan
Kyllä siitä ohc -mallistakin voimaa saa. Ei toki omaa samanlaista viripotentiaalia kuin tc mutta kyllä tuollakin lada lentää tarvittaessa.
Muuten noita fiiun 1.6l koneita on ollut tc:nä 1592, 1608 ja 1585. Mikä tuon mirkun ohc:n tarkka iskutilavuus on? Entäs tuo tappikone?
Ladan lootaan ei käy 128/ritmon/uunon tylin sohc:it mutta mirkun ohc:t käy, jos tuon yksinokkaisen tahtoo.
Muuten noita fiiun 1.6l koneita on ollut tc:nä 1592, 1608 ja 1585. Mikä tuon mirkun ohc:n tarkka iskutilavuus on? Entäs tuo tappikone?
Ladan lootaan ei käy 128/ritmon/uunon tylin sohc:it mutta mirkun ohc:t käy, jos tuon yksinokkaisen tahtoo.
Viimeksi muokannut Stefa, 21.5.2004 0:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 533
- Liittynyt: 16.2.2004 9:55
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Mitään en näistä fiatin hienouksista tajua mutta OHC-moottori siinä on ja tyyppikilven mukaan 131C.000 on koneen tyyppi. Jollekkin asiaan perehtyneelle se kertoo varmasti jotain minulle vaan ei.
Toki helpommalla selviän jos asennan jo hankkimani 1500 ladan koneen ja piristelen sitä, mutta nyt olisi hieman enemmän rakentelua ja samalla myös ajankulua.
Aiempaan kysymykseen myynkö korin ja missä kunnossa se on, vastaus on myyn kyllä ja korin kunto ei järin häävi. Etulokasuojat kohtuulliset ovilla (4-ovinen) ei tee mitään.
Toki helpommalla selviän jos asennan jo hankkimani 1500 ladan koneen ja piristelen sitä, mutta nyt olisi hieman enemmän rakentelua ja samalla myös ajankulua.
Aiempaan kysymykseen myynkö korin ja missä kunnossa se on, vastaus on myyn kyllä ja korin kunto ei järin häävi. Etulokasuojat kohtuulliset ovilla (4-ovinen) ei tee mitään.
-
- Viestit: 533
- Liittynyt: 16.2.2004 9:55
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Moottorissa on yksi kannen yläpuolinen nokka-akseli jota käyttää hihna. Kansi alumiinia, venttiilikopan kansi hieman "vinossa" eli kallellaan muuhun moottoriin nähden. Hieman hankalasti selitetty. Koodi löytyi oikean ajovalon yläpuolella olevasta tyyppikilvestä josta ilmeni myös joku muukin, ilmeisesti korin tyyppikoodi 131 A II /C5.
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
-
- Viestit: 533
- Liittynyt: 16.2.2004 9:55
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Onkohan tässä nyt käynyt niin että puusilmäni on harittaneet niin pahoin etten ole katsonut aivan oikein tuota koodia, sillä täysin vastaavaan en tuosta Vierin listalta törmännyt. Lähimpänä ilmoittamaani numerosarjaa oleva kone kehittää kuitenkin huomattavasti enemmän kuin nyt keulalla oleva 1200:n voimanpesä.
Tällä moottorin vaihdolla toki pääsisi alkuun ja vauhdin hurmaan, suhteellisen pienellä vaivalla.
Tällä moottorin vaihdolla toki pääsisi alkuun ja vauhdin hurmaan, suhteellisen pienellä vaivalla.
-
- Viestit: 533
- Liittynyt: 16.2.2004 9:55
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Otin koneesta pari digitaalikuvaa mutta niistä ei nyt kovinkaan paljon apua ole, ovat sen verran epäselviä, kuten kuvanotto tilanteessa kuvan ottajakin. Pitää katsoa tarkemmin viikonlopun aikana josko sieltä lohkosta löytyisi jotain tunnistetta mistä tämä kuutiotilavuus selviäisi, tai moottorin tyyppi. Kyllä se aikalailla herkemmältä joka tapauksessa tuntuu verrattuna tuohon nyt nokalla olevaan.
-
- Viestit: 533
- Liittynyt: 16.2.2004 9:55
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Tässä tuli taas sellainen kysymys mieleen aiheeseen liittyen. Miran perän voi ilmeisesti vaihtaa kokonaan ladaan suhteellisen pienin muutoksin mutta miten pelkän vetopyörästön sijoitus ladan banjoon. Onko välityssuhteissa millaisia eroja ja saako sen sinne uitettua millään keinoin. Tavoitteena olisi mahdollisimman harva tai harvempi kuin nykyinen 2101 vakioperä eli ilmeisesti 4.3 tai 4.1 en ole aivan varma. Toki jostain muusta lada mallista voisi löytyä nykyistä harvempi mutta kun nuo rysät on tullut hankittua niin miksei niitä hyödyntäisi parhaan kykynsä mukaan.