Mirafiorin tekniikka Ladaan

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Kyllä siitä ohc -mallistakin voimaa saa. Ei toki omaa samanlaista viripotentiaalia kuin tc mutta kyllä tuollakin lada lentää tarvittaessa.

Muuten noita fiiun 1.6l koneita on ollut tc:nä 1592, 1608 ja 1585. Mikä tuon mirkun ohc:n tarkka iskutilavuus on? Entäs tuo tappikone?

Ladan lootaan ei käy 128/ritmon/uunon tylin sohc:it mutta mirkun ohc:t käy, jos tuon yksinokkaisen tahtoo.
Viimeksi muokannut Stefa, 21.5.2004 0:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Mun mielestä ei ole vaan mitään järkeä rakennella tuollasta fiattin yksnikokkaista konetta kun ladan oman 1,6 koneen saa tehtyä paremmaksikin...
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

No paremmasta en kommentoi, molemmista saa hyvän. En kyllä tuota rupeasii ladaan laittamaan kun samalla vaivalla saa parempiakin. Toki jos tuollainen valmiiksi härnätty pyörisi joutilaana jaloissa... Voisi mennä jopa katsastuksesta läpi jos osuu vähän hölmömpi katsastusmies.
Pöhö-Andrei
Viestit: 533
Liittynyt: 16.2.2004 9:55
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Mitään en näistä fiatin hienouksista tajua mutta OHC-moottori siinä on ja tyyppikilven mukaan 131C.000 on koneen tyyppi. Jollekkin asiaan perehtyneelle se kertoo varmasti jotain minulle vaan ei.

Toki helpommalla selviän jos asennan jo hankkimani 1500 ladan koneen ja piristelen sitä, mutta nyt olisi hieman enemmän rakentelua ja samalla myös ajankulua.

Aiempaan kysymykseen myynkö korin ja missä kunnossa se on, vastaus on myyn kyllä ja korin kunto ei järin häävi. Etulokasuojat kohtuulliset ovilla (4-ovinen) ei tee mitään.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

En löytänyt tuolla koodilla tietoja :( Siis onko moottorissa yksi kannen yläpuolinen nokka-akseli? Ja mistä katsoit tuon koodin? Moottorista löytyy muistaakseni jostain startin kieppeiltä pakosarjan alta tuo.
Pöhö-Andrei
Viestit: 533
Liittynyt: 16.2.2004 9:55
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Moottorissa on yksi kannen yläpuolinen nokka-akseli jota käyttää hihna. Kansi alumiinia, venttiilikopan kansi hieman "vinossa" eli kallellaan muuhun moottoriin nähden. Hieman hankalasti selitetty. Koodi löytyi oikean ajovalon yläpuolella olevasta tyyppikilvestä josta ilmeni myös joku muukin, ilmeisesti korin tyyppikoodi 131 A II /C5.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Ilmeisesti tuo 1,6 ohc olisi 1585 tarkasti. Onkos tuolla samalla iskutilavuudella tehty tc:tä vai onko nuo jossain lähteissä sotkettu, tietoa?
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Pöhö-Andrei
Viestit: 533
Liittynyt: 16.2.2004 9:55
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Onkohan tässä nyt käynyt niin että puusilmäni on harittaneet niin pahoin etten ole katsonut aivan oikein tuota koodia, sillä täysin vastaavaan en tuosta Vierin listalta törmännyt. Lähimpänä ilmoittamaani numerosarjaa oleva kone kehittää kuitenkin huomattavasti enemmän kuin nyt keulalla oleva 1200:n voimanpesä.

Tällä moottorin vaihdolla toki pääsisi alkuun ja vauhdin hurmaan, suhteellisen pienellä vaivalla.
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Tuolla listallahan on VAIN TC-moottorit.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Tosiaan tuossa vvierin listalla vain tc:t. Tuolta osuikin silmään tuo 1585 tc ja samalle tilavuudelle tarjottiin myös tuota ohc:tä. Tuo hieman kummastuttaa. Kyllä se kuitenkin aina 1200:n hakkaa, jos käytät auki niin mittaa isku ja halkaisija ihan mielenkiinnosta.
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Kyllähän noissa voi lohko olla ihan sama OHC / TC. Se muuten helpottaisi aika paljon ladaan sopivan koneen muodostamista, kun noita perus 1.6 koneista kyllä löytyy ja sitten taas etuveto tc:tä löytyy paljon...
Pöhö-Andrei
Viestit: 533
Liittynyt: 16.2.2004 9:55
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Otin koneesta pari digitaalikuvaa mutta niistä ei nyt kovinkaan paljon apua ole, ovat sen verran epäselviä, kuten kuvanotto tilanteessa kuvan ottajakin. Pitää katsoa tarkemmin viikonlopun aikana josko sieltä lohkosta löytyisi jotain tunnistetta mistä tämä kuutiotilavuus selviäisi, tai moottorin tyyppi. Kyllä se aikalailla herkemmältä joka tapauksessa tuntuu verrattuna tuohon nyt nokalla olevaan.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Tuo ohc:n lohko on muuten pidempi mitä tc:n. Joten tuo kannen vaihto ei onnistu.
Pöhö-Andrei
Viestit: 533
Liittynyt: 16.2.2004 9:55
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Tässä tuli taas sellainen kysymys mieleen aiheeseen liittyen. Miran perän voi ilmeisesti vaihtaa kokonaan ladaan suhteellisen pienin muutoksin mutta miten pelkän vetopyörästön sijoitus ladan banjoon. Onko välityssuhteissa millaisia eroja ja saako sen sinne uitettua millään keinoin. Tavoitteena olisi mahdollisimman harva tai harvempi kuin nykyinen 2101 vakioperä eli ilmeisesti 4.3 tai 4.1 en ole aivan varma. Toki jostain muusta lada mallista voisi löytyä nykyistä harvempi mutta kun nuo rysät on tullut hankittua niin miksei niitä hyödyntäisi parhaan kykynsä mukaan.
Vastaa Viestiin