Voi persien suti! Meinas mennä hermot.

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jyrki-boy
Viestit: 308
Liittynyt: 7.10.2005 15:13
Paikkakunta: Hamina

Voi persien suti! Meinas mennä hermot.

Viesti Kirjoittaja Jyrki-boy »

Ajattelin ensin minne kirjotan tän vuodatuksen. Päädyin lopulta tähän forumin valikkoon omana osanaan Ladan negatiivista puolta.

Läksin ajelemaan aamulla Haminasta Ruovedelle ja takaisin. Oli Gruppo Guzzin hallituksen kokous. Käväsin samalla Mobiliassa. HIENOA!
Mulla on ollu autoja vaikka minkälaisia, mutta tällästä matkakokemusta ei oo aijemmin ollu, kun Samaralla. Hyi helvattu.

On ihmiset sitten huippu tyhmiä. Ladan kun saa vain kiikariin, niin pää tyhjenee siitäkin vähästä mitä siellä liikkuu, ellei se ole persiistä tihkuvaa eritettä.

Kun mulla oli kaheksakytluvulla 1300 monilistanen S (luovuin siitä -85), niin ei se tällästä ollu. Nyt kun vaan immeiset Samaran näkee niin ohi on päästävä. Lammin luona Primera kohelsi ohi ohituskaistan loppuessa koko keltasen viivapaljouden yli ja vastaantulijat poukkoili hädissään karkuun. Mulla mittarinopeutta 115 eli oikeaa 107. Sitte yks Alfa ohi pelkästään keltasella viivalla kun kamikaze. Ei mitään väliä vastaantulijoista. Nää oli parhaat suoritukset, joissa ei ollut enää yrittämisen makua. Jos virkavaltaa paikalla, niin kortti pois eikä metriäkään liikkeelle autolla. Auto poliisin siirtämänä lähimmälle liikenteellisesti turvalliselle paikalle johon auton voi jättää. Taksin numero ajokortittomalle kuskille ja menoiks. Tekona molemmat vaaransi konkreettisesti ihmishenkiä.
Sekin oikein nauratti, kun viisi autoa ajeli samaa vauhtia mun perässä. Sitten ne älys Samaran olevan keulilla. Helvatunmoinen ohittaminen ja kohta huomasin olevani samassa jonossa ja ajavani samaa vauhtia, mutta jonon viimeisenä. ??????????????? Näillä ihmisillä on varmaankin mekaaniset aivot. Kuitenkin voi sanoa, ettei niillä kuitenkaan ole kuin yksi luu enemmin kun normaaliaivoisilla. Sekin samannäköinen kun peukalon ulommaisesta nivelestä eteenpäin oleva luun pätikkä. Sillä nuo ajattelee jo ihan kummasti.

Millään muulla autolla en ole kokenut samaa. 20 venttiilisellä Fiatilla kun liikkuu, niin moni käy vilkasemassa ja ajaa perässä vaikka kahtakymppiä eikä ohita. Niin se on. Samalla lailla on pyörien kanssa. Monetkaan ei hurjastele hullun lailla ohi. Mutta kun näkyy Samara niin . . . .

Jos ois ollu kolmekasi apukuskinpenkillä, niin olisinkohan voinut mieltäni malttaa. Siinä vasta kysymys.

Eli Lada Samara 1500i on vaarallinen auto liikenteessä, koska lähes kaikki
muut autoilijat haluavat ajaa sen ohi ja näyttää, kuinka joku käsiinlahoava Primera on kymmenkunta vuotta vanhaa Lauri Samara Kaenahoa parempi. Olen suorastaan pöyristynyt niistä tilanteista joihin jouduin koko matkan ajan kanssa autoilijoiden toimesta. Samalla noin 99,9 % heistä rikkoi lakia. Loppu 0,1 % on tilastovirhe.

Poliisille Laurit autoiksi, niin liikenteestä saataisiin pois kaikkein pösilöimmät kuskit. Ja perskules. Kaikkein pahinta on se, että tämä tarina on tosi.

Jyrki-boy
Avatar
jta
Viestit: 4447
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Ei pelkästään ole samaran ongelma tuo. Nappisilmä aiheuttaa ihan saman reaktion. Liekkö vielä kerhotarrat takalasissa lisää vaikutusta. Mazdalla kun ajelee mittarin mukaan 110 todellinen nopeus jossain 13 niin ei edes yritetä ohi. Nappiksella 110 mittarin mukaan ja todellinen on 108 niin ei muutakuin väkisellä ohi. Moottoripyörälläkin kun liikkuu niin harvoin ohitellaan.

Joskus kuullu sellasen neuvon että kun vaihtaa venttiilivarren kumit niin kuulemma vähenee ne ohittelut... :lol:
Avatar
lada 1200s
Viestit: 647
Liittynyt: 10.3.2004 11:34
Paikkakunta: Urjala

Re: Voi persien suti! Meinas mennä hermot.

Viesti Kirjoittaja lada 1200s »

Jyrki-boy kirjoitti: Näillä ihmisillä on varmaankin mekaaniset aivot. Kuitenkin voi sanoa, ettei niillä kuitenkaan ole kuin yksi luu enemmin kun normaaliaivoisilla.
Mekaaniset systeemit on jees! :D Vitsi vitsi...
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

^^ Hyvä tarinankertoja värittää juttua aina hieman tehden siitä vielä paremman 8)
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2705
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Voi persien suti! Meinas mennä hermot.

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Idän Ihme 1 kirjoitti:Primera on kymmenkunta vuotta vanhaa Lauri Samara Kaenahoa parempi... 8)
Itse ajaisin mielummin kymmenkunta vuotta vanhalla Lauri Samara Kaenaholla kuin uuden korimallin Primeralla. Ei mitään tuntua tiehen eikä mitään hajua missä etupää kulkee, kun nokkapelti sukeltaa alas heti tuulilasin jälkeen. Ja se mittaristo keskellä, niskat siinä kipeytyy kun pitää päätä liikuttaa, Samarassa sentään selviää pienellä silmien liikkeellä.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2705
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Ei tuo ole edes hirveästi väritetty. Otapa kuukaudeksi takapotku tai Samara allesi ja näet mitä se todellisuudessa on. Silloin kun taloudessa oli Samara vaimon käytössä, puhui aivan saman tyyppisiä juttuja ja ajot sentään tapahtui moottoritiellä. Ja saman suuntaisia on tapahtunut itsellenikin, ei tosin ihan noin törkeitä.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Joen musikka
Viestit: 2035
Liittynyt: 30.6.2005 19:58
Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

On se erräihen elämä niin toisenlaista...Taannoin oli liukas keli ja Venäältä tulin tankki täynnä ja jaappani ja kuorkki mateli eissä.Kello oli lähes puoliyö ja tietyönopeudesta ajattelin pöläyttää kotiinpäin ohi moisista tupeloista,niin eikun poikittain,ja tuli mieleen jotta nyt männään,vaan oikesi kuitenkin.Sitte ajelin varovammin,vaikka kontissa onkin 6 veturin jarrulossia painona.Juttu ei olisi täydellinen ellei vastaan ois tullu kaks 90-luvun Volvoa perät eellä!Nyt ohitin nätimmin ja ihmettelin mimmoiset kuskit mahtoi olla kun eivät tunkeneet ahteriin.
Miksen katsonut kuskeja?
Minua aina hävettää,kun ohitan.Mitä kalliimman auton ohitan,tunnen hirmuista katumusta.
Pelkään,että ohitettava avaa ikkunan,räpyttelee kyyneleisiä tummia ripsiään ja anoo: vapauta minut,ladamies!
2112,-04,hopea
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
1117,-09,punainen
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x3,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Ja sitten kun alla pyörii puskuriton ruosteensyömä ja kolhuinen takapotku niin kaikkien kanssa-autoilijoiden viha on taattu aina ja kaikkialla.. :lol:

Toivon hartaasti että vielä joskus joku idioottimaisessa paikassa ohittelija ajaa autonsa jonnekkin kaiteeseen/metsään :twisted: Kerran oli jo lähellä, itsehän ajoin silloinkin niin kuin liikenteessä kuuluu ajaa...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Jyrki-boy
Viestit: 308
Liittynyt: 7.10.2005 15:13
Paikkakunta: Hamina

Re: Voi persien suti! Meinas mennä hermot.

Viesti Kirjoittaja Jyrki-boy »

Ja muutenkin tarina kuulostaa vähän väritetyltä..[/quote]

Valitettavasti tämä tarina ei ole väritetty. Noi viisi autoa oli noin klo 09.30 Lahdesta Tampereen suuntaan. Ohitukset puolestaan Tampereelta Lahteen 16.30 - 17.30 aikana.

Jos olisin kirjoittanut kaikista tapauksista tuolla välillä, niin kirja siitä olisi tullut.

Asun Haminassa ja emännän koti on Skotlannissa. Siis tietenkin Suomen Skotlannissa eli Ylämaalla. Ylämaa on toisaalta High Land eli vaimoni on tietenkin High Land Queen. Joskus perjantaisin kunnioitin vaimoani 12 -vuotiaan High Land Queenin merkeissä. Usein myös muina kuutena viikonpäivänä. (kirj.huom.)

Elikkä suomennettuna olen liikkunut Haminan ja Vaalimaan väliä seitkytluvulta lähtien. Niistä tapahtumista, mitä siellä olen rekkajonoissa kokenut, en ole suivaantunut siinä määrin, kun tästä yhdestä lauantaisesta Ruoveden reissusta. Näin on näreet.

Jyrki-boy (52-vuotta)
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Munkin 1200S ohiteltiin aina ja kaikkialla, mutta kun vaihdoin venttiilivarren kumit niin loppui tarpeeton ohittelu. Kaippa se perässä leijuva öljyn katku ei ollut kaikkien mieleen :roll:

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Ainahan tiellä ohitellaan.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Poliisin kannattaisi hankkia pari Ladaa liikkuviksi sakkorysiksi. :lol:
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

ladamaster kirjoitti:Poliisin kannattaisi hankkia pari Ladaa liikkuviksi sakkorysiksi. :lol:
ladoja oli vielä 80- luvulla paljon poliisilla. eikä niillä sen enempää saanut sakkoja saalistettua kuin näillä nykyisilläkään siviili autoilla :wink:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Jyrki-boy
Viestit: 308
Liittynyt: 7.10.2005 15:13
Paikkakunta: Hamina

Tilannenopeus

Viesti Kirjoittaja Jyrki-boy »

Ei mun ekan Ladan aikana tällasta ollu. Emo on samaa mieltä, kun se hiulaa edestakaisin Kotkan ja Haminan väliä. Ladalla on vaarallista ajella.

Nopeuksista olen sitä mieltä, ettei minulla ole mitään sitä vastaan, jos joku keskiyöllä ajelee tyhjällä moottoritiellä tasaista kahden ja puolensadan matkavauhtia.
Sitä vastaan puolestaan on paljon, jos joku ajaa neljääkymppiä tasa-arvoiseen risteykseen, jossa näkyvyys on huono.

Suomeksi sanottuna jokaisen kaaliin pitäisi tulla nopeurajoitus tilannenopeuden pohjalta.

Isäukko viimeisten autolla-ajojen aikana ei varmaankaan ylittänyt viittäkymppiä, mutta ei kyllä alittanutkaan. Kyydissä oli ainut mahdollisuus lukea mielessää isämeitä rukousta. Taisi auttaa, kun henkiin jäätiin. Puolestaan sekin on varma, että isä sai enemmin ihmisiä jumalanpelkoon, kun paikkakunnan pastori koko virkauransa aikana.

Jyrki-boy
Vastaa Viestiin