Nokka-akseleista
Nokka-akseleista
Joopa joo. On olmeistä että mun nykyisessä nokassa on overlapia liikaa katsastusta ajatellen. Millasta overlapia muilla käytössä että pääsee katsastuksesta läpi?
Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.
PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)
team LADA VAZ HERE
PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)
team LADA VAZ HERE
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
Jep, sen takia mäkään en voi mitään kisasta nokkaa pistääkään.
Mut mun hani onkin vähäpäästöinen..
En itse asiassa tiedä ees tarkalleen, mitä luokkaa ton "välimallin" päästörajat on. Ymmärtääkseni kuitenkin aika helposti saavutettavissa, en oo aikasemmin kuullukaan tollasesta ongelmasta isompipäästösissä.

En itse asiassa tiedä ees tarkalleen, mitä luokkaa ton "välimallin" päästörajat on. Ymmärtääkseni kuitenkin aika helposti saavutettavissa, en oo aikasemmin kuullukaan tollasesta ongelmasta isompipäästösissä.
Mikäs nokka on? Reiluilla venavälyksillä voi kompensoida hieman leimalle. Toinen temppu on nostaa kierrokset ylös ja sitten pudottaa ne alas ja lyödä printtiä (ei konttorilla). Jos ei noilla mene, niin sitten on aika sikakireä nokka tai jotain muuta vikaa. Nokka on juuri se mikä tekee päästöt.
Vauhdin tae - alamäki
nokka
Joo. Kiitos vastauksista, mutta ongelma ratkesi jo. Mun nokka on tehty 80-luvun spekseillä, jolloin ei ollut väliä vaikka putkesta olis tullut oravia. Eli joudun leimalle vaihtamaan loivemman nokan tai jopa vakionokan. Että sellanen tapaus tällä kertaa.
Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.
PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)
team LADA VAZ HERE
PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)
team LADA VAZ HERE
Re: nokka
Etpä kuitenkaan ole yksin tässä sopassa, mulla edessä sama projekti kun on sama nokka... Loivempi nokka leimalle, ja sitten vaihtoa kehiin. Mutta onpahan kuitenkin Konelan virallinen rallinokka sentäänss127 kirjoitti:Joo. Kiitos vastauksista, mutta ongelma ratkesi jo. Mun nokka on tehty 80-luvun spekseillä, jolloin ei ollut väliä vaikka putkesta olis tullut oravia. Eli joudun leimalle vaihtamaan loivemman nokan tai jopa vakionokan. Että sellanen tapaus tällä kertaa.

nokka
Hups. Unohdin että sulla on samanlainen nokka. 

Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.
PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)
team LADA VAZ HERE
PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)
team LADA VAZ HERE
Nostoa saa olla niin paljon kun vaan on tilaa ennenkun alkaa venttiili kättelemään männän kanssa ... Mielestäni siinä on ainoa rajoittava tekijä.-Kärki kirjoitti:kuinka paljon ladan virinokasa kärsii olla nostoa.![]()
ja paljoako kannataisi teidän mielestä käyttää vaparikäytössä. reiluhkossa "katu" virityksessä
niin jooo ja lohkosta jos ottas pois noin 2mm noin alkuun..
Itellä on tämmönen (1500cc) paketti, ja tuntuu toimivan ihan mukavasti:
- Lohkoa laskettu yläpinnasta 1,3mm.
- Uusi nokka-akseli, koneistettu 290°, nostot nokassa 7mm (kannessa 9mm).
- Uusi nokka-akselin laakeripesä ("nokkapukki") jonka jaloista koneistettu 2mm pois.
- Sylinterinkansi siistityillä ja hieman avarretuilla kanavilla sekä palotiloilla.
- Kaasuttimina Dellorto 40 DHLA H pari.
- Pakokaasujen poistosta huolehtii (Lambda-paikkainen) peltipakosarja ja 2"-läpivirtaava putkisto kahdella (2) äänenvaimentimella.
Rähjää ihan riittävästi ... Ainakin toistaiseksi vielä.
Jotain toummoista itsekkin suunnittelin.. pittä kokeilla sillä hän se selviääcassu kirjoitti:Nostoa saa olla niin paljon kun vaan on tilaa ennenkun alkaa venttiili kättelemään männän kanssa ... Mielestäni siinä on ainoa rajoittava tekijä.-Kärki kirjoitti:kuinka paljon ladan virinokasa kärsii olla nostoa.![]()
ja paljoako kannataisi teidän mielestä käyttää vaparikäytössä. reiluhkossa "katu" virityksessä
niin jooo ja lohkosta jos ottas pois noin 2mm noin alkuun..
Itellä on tämmönen (1500cc) paketti, ja tuntuu toimivan ihan mukavasti:
- Lohkoa laskettu yläpinnasta 1,3mm.
- Uusi nokka-akseli, koneistettu 290°, nostot nokassa 7mm (kannessa 9mm).
- Uusi nokka-akselin laakeripesä ("nokkapukki") jonka jaloista koneistettu 2mm pois.
- Sylinterinkansi siistityillä ja hieman avarretuilla kanavilla sekä palotiloilla.
- Kaasuttimina Dellorto 40 DHLA H pari.
- Pakokaasujen poistosta huolehtii (Lambda-paikkainen) peltipakosarja ja 2"-läpivirtaava putkisto kahdella (2) äänenvaimentimella.
Rähjää ihan riittävästi ... Ainakin toistaiseksi vielä.

- ChargerSpeed
- Viestit: 105
- Liittynyt: 4.11.2005 10:18
- Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia
itellä turbokäyttöön 295 13mm nostolla tarvitsi pitemmät venttiilit (nosto riippuu keinujen asennosta. + yli 300asteista ei turboon voi laittaa kun overlappi puhaltaa ilman ahtimelle ja siten se ei pyöri (lukuun ottamatta mekaanisia ahtimia laita vaikka 345 

Kun torakatkin kuolevat, ladat ovat vielä jäljellä
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n