Nokka-akseleista

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
ss127
Viestit: 247
Liittynyt: 26.7.2004 10:15
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Nokka-akseleista

Viesti Kirjoittaja ss127 »

Joopa joo. On olmeistä että mun nykyisessä nokassa on overlapia liikaa katsastusta ajatellen. Millasta overlapia muilla käytössä että pääsee katsastuksesta läpi?
Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.

PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)

team LADA VAZ HERE
hiawis

Viesti Kirjoittaja hiawis »

Ilmeisesti ei-vähäpäästöinen vehje? Ei kai se nokka niin paljon päästöihin vaikuta?

Kannattaa varmaan käydä mittauttamassa ne päästöt jossain ennen katsastusta..
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

hiawis kirjoitti:Ilmeisesti ei-vähäpäästöinen vehje? Ei kai se nokka niin paljon päästöihin vaikuta?

Kannattaa varmaan käydä mittauttamassa ne päästöt jossain ennen katsastusta..
kyllä se vaikutaa :wink:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
hiawis

Viesti Kirjoittaja hiawis »

Jep, sen takia mäkään en voi mitään kisasta nokkaa pistääkään. :( Mut mun hani onkin vähäpäästöinen..

En itse asiassa tiedä ees tarkalleen, mitä luokkaa ton "välimallin" päästörajat on. Ymmärtääkseni kuitenkin aika helposti saavutettavissa, en oo aikasemmin kuullukaan tollasesta ongelmasta isompipäästösissä.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Mikäs nokka on? Reiluilla venavälyksillä voi kompensoida hieman leimalle. Toinen temppu on nostaa kierrokset ylös ja sitten pudottaa ne alas ja lyödä printtiä (ei konttorilla). Jos ei noilla mene, niin sitten on aika sikakireä nokka tai jotain muuta vikaa. Nokka on juuri se mikä tekee päästöt.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
ss127
Viestit: 247
Liittynyt: 26.7.2004 10:15
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

nokka

Viesti Kirjoittaja ss127 »

Joo. Kiitos vastauksista, mutta ongelma ratkesi jo. Mun nokka on tehty 80-luvun spekseillä, jolloin ei ollut väliä vaikka putkesta olis tullut oravia. Eli joudun leimalle vaihtamaan loivemman nokan tai jopa vakionokan. Että sellanen tapaus tällä kertaa.
Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.

PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)

team LADA VAZ HERE
Avatar
cassu
Viestit: 488
Liittynyt: 5.8.2004 1:54

Re: nokka

Viesti Kirjoittaja cassu »

ss127 kirjoitti:Joo. Kiitos vastauksista, mutta ongelma ratkesi jo. Mun nokka on tehty 80-luvun spekseillä, jolloin ei ollut väliä vaikka putkesta olis tullut oravia. Eli joudun leimalle vaihtamaan loivemman nokan tai jopa vakionokan. Että sellanen tapaus tällä kertaa.
Etpä kuitenkaan ole yksin tässä sopassa, mulla edessä sama projekti kun on sama nokka... Loivempi nokka leimalle, ja sitten vaihtoa kehiin. Mutta onpahan kuitenkin Konelan virallinen rallinokka sentään 8)
Avatar
ss127
Viestit: 247
Liittynyt: 26.7.2004 10:15
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

nokka

Viesti Kirjoittaja ss127 »

Hups. Unohdin että sulla on samanlainen nokka. :oops:
Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.

PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)

team LADA VAZ HERE
hiawis

Viesti Kirjoittaja hiawis »

Taitaa olla aika janoinen peli? :)
blan lada

Viesti Kirjoittaja blan lada »

paljonko on ladan vakio nokassa nostoa ja kulmaa
-Kärki

Viesti Kirjoittaja -Kärki »

kuinka paljon ladan nokasa kärsii olla nostoa. :roll: :roll: ja paljoako kannataisi teidän mielestä käyttää vaparikäytössä.
Viimeksi muokannut -Kärki, 11.4.2007 15:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
cassu
Viestit: 488
Liittynyt: 5.8.2004 1:54

Viesti Kirjoittaja cassu »

-Kärki kirjoitti:kuinka paljon ladan virinokasa kärsii olla nostoa. :roll: :roll: ja paljoako kannataisi teidän mielestä käyttää vaparikäytössä. reiluhkossa "katu" virityksessä :P niin jooo ja lohkosta jos ottas pois noin 2mm noin alkuun..
Nostoa saa olla niin paljon kun vaan on tilaa ennenkun alkaa venttiili kättelemään männän kanssa ... Mielestäni siinä on ainoa rajoittava tekijä.

Itellä on tämmönen (1500cc) paketti, ja tuntuu toimivan ihan mukavasti:

- Lohkoa laskettu yläpinnasta 1,3mm.
- Uusi nokka-akseli, koneistettu 290°, nostot nokassa 7mm (kannessa 9mm).
- Uusi nokka-akselin laakeripesä ("nokkapukki") jonka jaloista koneistettu 2mm pois.
- Sylinterinkansi siistityillä ja hieman avarretuilla kanavilla sekä palotiloilla.
- Kaasuttimina Dellorto 40 DHLA H pari.
- Pakokaasujen poistosta huolehtii (Lambda-paikkainen) peltipakosarja ja 2"-läpivirtaava putkisto kahdella (2) äänenvaimentimella.

Rähjää ihan riittävästi ... Ainakin toistaiseksi vielä.
-Kärki

Viesti Kirjoittaja -Kärki »

cassu kirjoitti:
-Kärki kirjoitti:kuinka paljon ladan virinokasa kärsii olla nostoa. :roll: :roll: ja paljoako kannataisi teidän mielestä käyttää vaparikäytössä. reiluhkossa "katu" virityksessä :P niin jooo ja lohkosta jos ottas pois noin 2mm noin alkuun..
Nostoa saa olla niin paljon kun vaan on tilaa ennenkun alkaa venttiili kättelemään männän kanssa ... Mielestäni siinä on ainoa rajoittava tekijä.

Itellä on tämmönen (1500cc) paketti, ja tuntuu toimivan ihan mukavasti:

- Lohkoa laskettu yläpinnasta 1,3mm.
- Uusi nokka-akseli, koneistettu 290°, nostot nokassa 7mm (kannessa 9mm).
- Uusi nokka-akselin laakeripesä ("nokkapukki") jonka jaloista koneistettu 2mm pois.
- Sylinterinkansi siistityillä ja hieman avarretuilla kanavilla sekä palotiloilla.
- Kaasuttimina Dellorto 40 DHLA H pari.
- Pakokaasujen poistosta huolehtii (Lambda-paikkainen) peltipakosarja ja 2"-läpivirtaava putkisto kahdella (2) äänenvaimentimella.

Rähjää ihan riittävästi ... Ainakin toistaiseksi vielä.
Jotain toummoista itsekkin suunnittelin.. pittä kokeilla sillä hän se selviää :D
Avatar
ChargerSpeed
Viestit: 105
Liittynyt: 4.11.2005 10:18
Paikkakunta: Hämeenkyrö/Nokia

Viesti Kirjoittaja ChargerSpeed »

itellä turbokäyttöön 295 13mm nostolla tarvitsi pitemmät venttiilit (nosto riippuu keinujen asennosta. + yli 300asteista ei turboon voi laittaa kun overlappi puhaltaa ilman ahtimelle ja siten se ei pyöri (lukuun ottamatta mekaanisia ahtimia laita vaikka 345 :twisted:
Kun torakatkin kuolevat, ladat ovat vielä jäljellä
Turbopakosarjoja, imusarjoja, painekoteloita ja ahtoputkia
-Lada 1200L ikuisuus projekti
-Bmw e28 524TDst projekti (EvoII)
-vw vento 1.9TD käyttis
-Opel corsa a 3D 1.2n
Vastaa Viestiin