kipinä hukassa jakajalta asti!!!!!prkl

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
benhur

kipinä hukassa jakajalta asti!!!!!prkl

Viesti Kirjoittaja benhur »

ELI SIIS KIPSU ON HUKASSA VIRRANJAKAJALTA ASTI...TOISTA JAKAJAA OON KOKEILLU...AKKU ON VAIHDETTU SAMOIN PUOLA JA JAKAJANKANSI JA TULPANJOHDOT JA VIRRAN OHJAUSYKSIKKÖ...ONKO KELLÄÄN KOKEMUST ASIASTA..???? :evil:
Avatar
ladoilla radalle
Viestit: 883
Liittynyt: 12.8.2005 20:20
Paikkakunta: Joutsa/Heinola

Viesti Kirjoittaja ladoilla radalle »

ootkos kattonu et tulee virta puolalle/jakajalle?? :shock:
Urakalla Porukalla Ja Laskuun! Se On Jämpti!
benhur

Viesti Kirjoittaja benhur »

tulee puolalle...mut jakajasta eteen päin ei...
Avatar
cassu
Viestit: 488
Liittynyt: 5.8.2004 1:54

Re: kipinä hukassa jakajalta asti!!!!!prkl

Viesti Kirjoittaja cassu »

benhur kirjoitti:ELI SIIS KIPSU ON HUKASSA VIRRANJAKAJALTA ASTI...TOISTA JAKAJAA OON KOKEILLU...AKKU ON VAIHDETTU SAMOIN PUOLA JA JAKAJANKANSI JA TULPANJOHDOT JA VIRRAN OHJAUSYKSIKKÖ...ONKO KELLÄÄN KOKEMUST ASIASTA..???? :evil:
"VIRRAN OHJAUSYKSIKKÖ" viittaa kärjettömään sytytykseen, jos tarkoitat sytytyksen ohjainyksikköä.

Tarkista johtojen liitokset sekä ohjainyksikön, että virranjakajan puolelta. Kyseisen johtonipun liittimissä on sitä vikaa, että abikot pakenevat liittimen sisällä sen verran taaksepäin ettei kunnon kontaktia synny.
Tässä havainnollistava kuva jakajan puoleisesta liittimestä.

Kerrot, että puola on vaihdettu. Minulle on opetettu, että kärjettömän ja kärjellisen sytytysjärjestelmän puolissa on eroja. Kärjellisen puolaa ei pidä käyttää kärjettömässä. Rikkoo kuulemma jotain elektroniikkaa... Eli onhan sinulla varmasti oikea puola?

Perinteisesti jos omissa tai teamimme autoissa on ollut kärjettömässä kipinä hukassa, on vian aiheuttaja ollut lähes poikkeuksetta liittimessä paennut abiko. Pientä hienosäätöä kun on suoritettu abikoille niin taas on pelannut kuin enkeli...
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kärjettömän sytkän puolan ensiökäämin resistanssi on hyvin pieni, luokkaa 1 ohmi. Kärjellisessä siinä 4 ohmin paikkeilla.

Enemmän ongelmia kyllä tulee jos kärjettömän puolan laittaa kärjelliseen. Saattaa puola vähän lämmähtää. Kärjellisen puola kärjettömässä tuskin rikkoo mitään, ainoa vaan että kipinä jää hieman heikommaksi :?

Tosiaan noi liittimet kannattaa tsekata huolella, ne voivat löystyä ja jos joskus liittimet on jääneet huulille, niin kyllä sieltä joku irtoaa ajanmyötä.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
benhur

Viesti Kirjoittaja benhur »

ok..kunhan pääsen auton luo niin katson kaikki liittimet..
benhur

Viesti Kirjoittaja benhur »

leida liikkuu jälleen...puolan johdot olivat ekalla korjaamolla kytkeneet päin hitsi ja puola paskana...maa johto plussassa..ei näin.. :lol: :mrgreen:
benhur

Viesti Kirjoittaja benhur »

pitää viel sielt penkin alta vaihtaa se boksi kun meinaa jälkikäyntiä käydä aika rankasti ja moottorin merkkivalo palaa...
Vastaa Viestiin