
kipinä hukassa jakajalta asti!!!!!prkl
kipinä hukassa jakajalta asti!!!!!prkl
ELI SIIS KIPSU ON HUKASSA VIRRANJAKAJALTA ASTI...TOISTA JAKAJAA OON KOKEILLU...AKKU ON VAIHDETTU SAMOIN PUOLA JA JAKAJANKANSI JA TULPANJOHDOT JA VIRRAN OHJAUSYKSIKKÖ...ONKO KELLÄÄN KOKEMUST ASIASTA..???? 

- ladoilla radalle
- Viestit: 883
- Liittynyt: 12.8.2005 20:20
- Paikkakunta: Joutsa/Heinola
Re: kipinä hukassa jakajalta asti!!!!!prkl
"VIRRAN OHJAUSYKSIKKÖ" viittaa kärjettömään sytytykseen, jos tarkoitat sytytyksen ohjainyksikköä.benhur kirjoitti:ELI SIIS KIPSU ON HUKASSA VIRRANJAKAJALTA ASTI...TOISTA JAKAJAA OON KOKEILLU...AKKU ON VAIHDETTU SAMOIN PUOLA JA JAKAJANKANSI JA TULPANJOHDOT JA VIRRAN OHJAUSYKSIKKÖ...ONKO KELLÄÄN KOKEMUST ASIASTA..????
Tarkista johtojen liitokset sekä ohjainyksikön, että virranjakajan puolelta. Kyseisen johtonipun liittimissä on sitä vikaa, että abikot pakenevat liittimen sisällä sen verran taaksepäin ettei kunnon kontaktia synny.
Tässä havainnollistava kuva jakajan puoleisesta liittimestä.
Kerrot, että puola on vaihdettu. Minulle on opetettu, että kärjettömän ja kärjellisen sytytysjärjestelmän puolissa on eroja. Kärjellisen puolaa ei pidä käyttää kärjettömässä. Rikkoo kuulemma jotain elektroniikkaa... Eli onhan sinulla varmasti oikea puola?
Perinteisesti jos omissa tai teamimme autoissa on ollut kärjettömässä kipinä hukassa, on vian aiheuttaja ollut lähes poikkeuksetta liittimessä paennut abiko. Pientä hienosäätöä kun on suoritettu abikoille niin taas on pelannut kuin enkeli...
Kärjettömän sytkän puolan ensiökäämin resistanssi on hyvin pieni, luokkaa 1 ohmi. Kärjellisessä siinä 4 ohmin paikkeilla.
Enemmän ongelmia kyllä tulee jos kärjettömän puolan laittaa kärjelliseen. Saattaa puola vähän lämmähtää. Kärjellisen puola kärjettömässä tuskin rikkoo mitään, ainoa vaan että kipinä jää hieman heikommaksi
Tosiaan noi liittimet kannattaa tsekata huolella, ne voivat löystyä ja jos joskus liittimet on jääneet huulille, niin kyllä sieltä joku irtoaa ajanmyötä.
Enemmän ongelmia kyllä tulee jos kärjettömän puolan laittaa kärjelliseen. Saattaa puola vähän lämmähtää. Kärjellisen puola kärjettömässä tuskin rikkoo mitään, ainoa vaan että kipinä jää hieman heikommaksi

Tosiaan noi liittimet kannattaa tsekata huolella, ne voivat löystyä ja jos joskus liittimet on jääneet huulille, niin kyllä sieltä joku irtoaa ajanmyötä.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™