Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: 12.4.2005 20:38
- Paikkakunta: jämsä�
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
no sua ja starttia, juu onhan se mutta en tiedä uskaltaako tolla haaskalla tulla niin pitkälle ilman leimaaralli lada kirjoitti:ketäs meinaat "jämpsän pojilla"?
itse oleilen viikot tampereella, ja viikonloput jämpsässä.
eikös ensi kuussa ole se vuosikokouskin? onko sinne sitä jäärataa tulossa?



Lada 1200L ***** TURBO IC -89
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: 12.4.2005 20:38
- Paikkakunta: jämsä�
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
eikös se mobiliassa kangasalla ole??? OHO!!!! sullakin on "suhteita" kuhmalahteen!!!mower kirjoitti:joo no sama täällätäytyyhän sitä itekkin tulla turbo ladaa sinne murautteleen. missäs se muuten on?
on sillä nytkin kyllä koe kilvillä päästelty. ja kyllä sillä ainakin tullaan kuhmalahdella pyöriin ku mökkikin sieltä löytyy.

Lada 1200L ***** TURBO IC -89
kumpis lohko olis parempi/kestävämpi rakentaa? 1600cc tai 1700cc?
kannattaako käyttää nivan kampiakselia jossa 8 vastapainoa?
kannattaako käyttää nivan kampiakselia jossa 8 vastapainoa?
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
on onpappa- igor kirjoitti:eikös se mobiliassa kangasalla ole??? OHO!!!! sullakin on "suhteita" kuhmalahteen!!!mower kirjoitti:joo no sama täällätäytyyhän sitä itekkin tulla turbo ladaa sinne murautteleen. missäs se muuten on?
on sillä nytkin kyllä koe kilvillä päästelty. ja kyllä sillä ainakin tullaan kuhmalahdella pyöriin ku mökkikin sieltä löytyy.


- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
1600 on varmaankin halvempia palikoita joten mielestäni se on parempi, kampiakselista en osaa sanoa mitään mutta ainahan ne pyörivät massat ovat haitaksiiigorr kirjoitti:kumpis lohko olis parempi/kestävämpi rakentaa? 1600cc tai 1700cc?
kannattaako käyttää nivan kampiakselia jossa 8 vastapainoa?

Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Ite tuli pari vuotta sitten kyhäiltyy kans 1,6 turbo
siin oli pikkukoneen vakio kansi normi puristukset, virinokka, 40 pellervo
ja ihin 6 johkiin (2,5l tarkotettu) ja 1bar paineilla ajeltiin talvi eikä mitään
häikkää... toi n.200 kaakkii kuulostaa kyl lassen mosasta otettuna aika hurjalta( kalliilta) melkein alkaisin Fiatin 1,8 tai 2 tonnisesta leipoon olis sarjatkin helpompi tehdä.....
siin oli pikkukoneen vakio kansi normi puristukset, virinokka, 40 pellervo
ja ihin 6 johkiin (2,5l tarkotettu) ja 1bar paineilla ajeltiin talvi eikä mitään
häikkää... toi n.200 kaakkii kuulostaa kyl lassen mosasta otettuna aika hurjalta( kalliilta) melkein alkaisin Fiatin 1,8 tai 2 tonnisesta leipoon olis sarjatkin helpompi tehdä.....
veikö paljo bensaa tuolla setillä?M.E.M.S kirjoitti:Ite tuli pari vuotta sitten kyhäiltyy kans 1,6 turbo
siin oli pikkukoneen vakio kansi normi puristukset, virinokka, 40 pellervo
ja ihin 6 johkiin (2,5l tarkotettu) ja 1bar paineilla ajeltiin talvi eikä mitään
häikkää... toi n.200 kaakkii kuulostaa kyl lassen mosasta otettuna aika hurjalta( kalliilta) melkein alkaisin Fiatin 1,8 tai 2 tonnisesta leipoon olis sarjatkin helpompi tehdä.....
Minä kun en ymmärrät että miksi teidän pitää ruveta tekemään jotain viri moottoria jos pitää saada kaikki osat ilmasiksi! Sitten työ ihmettelette että miksei se pata toimi. En halua nyt kehua mutta nyt minun turbo moottorin osat on maksanut 1800€ eikä se lähe edes käyntiin. Ja olen jutellut yhden kaverin kanssa mikä on perehtynyt näihin turbo moottoreihin ja niiden viritykseen, ni hän sanooi että ei se ole mikään mahdottomuus ottaa tota 200hp! kun kansi on tehty oikein ja suuttimet piisaa! Onhan noista ladan vapari moottoreista otettu 170hp ni miksei turbon kanssa sais 200hp!M.E.M.S kirjoitti:Ite tuli pari vuotta sitten kyhäiltyy kans 1,6 turbo
siin oli pikkukoneen vakio kansi normi puristukset, virinokka, 40 pellervo
ja ihin 6 johkiin (2,5l tarkotettu) ja 1bar paineilla ajeltiin talvi eikä mitään
häikkää... toi n.200 kaakkii kuulostaa kyl lassen mosasta otettuna aika hurjalta( kalliilta) melkein alkaisin Fiatin 1,8 tai 2 tonnisesta leipoon olis sarjatkin helpompi tehdä.....
muuten en tiedä mutta kun Pöhö minulle kerran sellaista kauppasi.. liekö sitten uudesta nivasta..larbatzi kirjoitti:Onko nivan kampurassa 8 vasta painoa ?
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo