Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

ketäs meinaat "jämpsän pojilla"?
itse oleilen viikot tampereella, ja viikonloput jämpsässä.
eikös ensi kuussa ole se vuosikokouskin? onko sinne sitä jäärataa tulossa?
21013 2300tic
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

ralli lada kirjoitti:ketäs meinaat "jämpsän pojilla"?
itse oleilen viikot tampereella, ja viikonloput jämpsässä.
eikös ensi kuussa ole se vuosikokouskin? onko sinne sitä jäärataa tulossa?
no sua ja starttia, juu onhan se mutta en tiedä uskaltaako tolla haaskalla tulla niin pitkälle ilman leimaa :lol: ja eihän mulla ole siihen edes piikkejä :( kaipa sinne joku jääradan auraa jos vaan on jäätä, kun eihän näistä kasvihuoneilmiö- keskieuroopan talvista tiedä :?
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

no meillähän se vasta haaska onkin :shock:
mutta jos tuonne joku auraa tarpeeksi nopean radan, niin tullaan trailerin kanssa :wink:
21013 2300tic
mower

Viesti Kirjoittaja mower »

joo no sama täällä :D täytyyhän sitä itekkin tulla turbo ladaa sinne murautteleen. missäs se muuten on? 8) on sillä nytkin kyllä koe kilvillä päästelty. ja kyllä sillä ainakin tullaan kuhmalahdella pyöriin ku mökkikin sieltä löytyy. :)
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

mower kirjoitti:joo no sama täällä :D täytyyhän sitä itekkin tulla turbo ladaa sinne murautteleen. missäs se muuten on? 8) on sillä nytkin kyllä koe kilvillä päästelty. ja kyllä sillä ainakin tullaan kuhmalahdella pyöriin ku mökkikin sieltä löytyy. :)
eikös se mobiliassa kangasalla ole??? OHO!!!! sullakin on "suhteita" kuhmalahteen!!! :lol:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

kumpis lohko olis parempi/kestävämpi rakentaa? 1600cc tai 1700cc?

kannattaako käyttää nivan kampiakselia jossa 8 vastapainoa?
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
mower

Viesti Kirjoittaja mower »

pappa- igor kirjoitti:
mower kirjoitti:joo no sama täällä :D täytyyhän sitä itekkin tulla turbo ladaa sinne murautteleen. missäs se muuten on? 8) on sillä nytkin kyllä koe kilvillä päästelty. ja kyllä sillä ainakin tullaan kuhmalahdella pyöriin ku mökkikin sieltä löytyy. :)
eikös se mobiliassa kangasalla ole??? OHO!!!! sullakin on "suhteita" kuhmalahteen!!! :lol:
on on :D no kerta noin lähellä on nii kyllähän sinne sitte ladalla tullaan. vaikka sitte koe tai siirtokilvillä. 8)
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

iigorr kirjoitti:kumpis lohko olis parempi/kestävämpi rakentaa? 1600cc tai 1700cc?

kannattaako käyttää nivan kampiakselia jossa 8 vastapainoa?
1600 on varmaankin halvempia palikoita joten mielestäni se on parempi, kampiakselista en osaa sanoa mitään mutta ainahan ne pyörivät massat ovat haitaksi :wink:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
M.E.M.S

Viesti Kirjoittaja M.E.M.S »

Ite tuli pari vuotta sitten kyhäiltyy kans 1,6 turbo
siin oli pikkukoneen vakio kansi normi puristukset, virinokka, 40 pellervo
ja ihin 6 johkiin (2,5l tarkotettu) ja 1bar paineilla ajeltiin talvi eikä mitään
häikkää... toi n.200 kaakkii kuulostaa kyl lassen mosasta otettuna aika hurjalta( kalliilta) melkein alkaisin Fiatin 1,8 tai 2 tonnisesta leipoon olis sarjatkin helpompi tehdä.....
Siperia_Motorsport

Viesti Kirjoittaja Siperia_Motorsport »

M.E.M.S kirjoitti:Ite tuli pari vuotta sitten kyhäiltyy kans 1,6 turbo
siin oli pikkukoneen vakio kansi normi puristukset, virinokka, 40 pellervo
ja ihin 6 johkiin (2,5l tarkotettu) ja 1bar paineilla ajeltiin talvi eikä mitään
häikkää... toi n.200 kaakkii kuulostaa kyl lassen mosasta otettuna aika hurjalta( kalliilta) melkein alkaisin Fiatin 1,8 tai 2 tonnisesta leipoon olis sarjatkin helpompi tehdä.....
veikö paljo bensaa tuolla setillä?
Avatar
miksu
Viestit: 221
Liittynyt: 16.8.2004 16:24
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja miksu »

M.E.M.S kirjoitti:Ite tuli pari vuotta sitten kyhäiltyy kans 1,6 turbo
siin oli pikkukoneen vakio kansi normi puristukset, virinokka, 40 pellervo
ja ihin 6 johkiin (2,5l tarkotettu) ja 1bar paineilla ajeltiin talvi eikä mitään
häikkää... toi n.200 kaakkii kuulostaa kyl lassen mosasta otettuna aika hurjalta( kalliilta) melkein alkaisin Fiatin 1,8 tai 2 tonnisesta leipoon olis sarjatkin helpompi tehdä.....
Minä kun en ymmärrät että miksi teidän pitää ruveta tekemään jotain viri moottoria jos pitää saada kaikki osat ilmasiksi! Sitten työ ihmettelette että miksei se pata toimi. En halua nyt kehua mutta nyt minun turbo moottorin osat on maksanut 1800€ eikä se lähe edes käyntiin. Ja olen jutellut yhden kaverin kanssa mikä on perehtynyt näihin turbo moottoreihin ja niiden viritykseen, ni hän sanooi että ei se ole mikään mahdottomuus ottaa tota 200hp! kun kansi on tehty oikein ja suuttimet piisaa! Onhan noista ladan vapari moottoreista otettu 170hp ni miksei turbon kanssa sais 200hp!
Avatar
larbatzi
Viestit: 140
Liittynyt: 4.10.2004 9:09

Viesti Kirjoittaja larbatzi »

Onko nivan kampurassa 8 vasta painoa ?
kaikkea ei voi koskaan tietää
R.I.P Lada 2104 1700i -96
Avatar
miksu
Viestit: 221
Liittynyt: 16.8.2004 16:24
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja miksu »

larbatzi kirjoitti:Onko nivan kampurassa 8 vasta painoa ?
on kuulemma. mut en ole kyllä yhdessäkään nivan moottorissa nähnyt.
nivan korjaus oppaasakkaan ei ole 8 vastapainolla.
Avatar
khonkonen
Viestit: 264
Liittynyt: 12.8.2004 22:18
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja khonkonen »

miksu kirjoitti:
larbatzi kirjoitti:Onko nivan kampurassa 8 vasta painoa ?
on kuulemma. mut en ole kyllä yhdessäkään nivan moottorissa nähnyt.
nivan korjaus oppaasakkaan ei ole 8 vastapainolla.
1700 koneissa on kahdeksalla vastapainolla oleva kampi.
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

larbatzi kirjoitti:Onko nivan kampurassa 8 vasta painoa ?
muuten en tiedä mutta kun Pöhö minulle kerran sellaista kauppasi.. liekö sitten uudesta nivasta..
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Vastaa Viestiin