1500 kone 2107 Ladaan

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

1500 kone 2107 Ladaan

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Eli nyt loppui orkkisklassikosta leima ja vanha kone on tohjona. Uudempi 1,5 kone on hankittuna.

Auto on 1990 käyttöön otettu eli uudempi kuin 1987, pitääkö koneen vaihdon jälkeen laittaa kattiputkeen?

mitä jos vaihtelee koneen ulkoisia osia, kuten huohottimen kannen ja öljyn mittatikun, silloin kone näyttää hyvin paljon vanhalta?

pitäiskö auto muutoskatsastaa koneen vaihdon jälkeen? kone on uudemmasta vähäpäästöisestä, mutta se olisi tarkoitus kasata -90:n osilla siten että auton käyttöönottoajankohdan mukaiset päästörajat alitetaan.

vai pitäiskö vaan lykätä takapihalle mätänemään koko raato?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
katastrofv

Viesti Kirjoittaja katastrofv »

Periaatteessa, jos moottori on vähäpäästöisestä autosta, sun pitäis se muutoskatsastaa, ja laittaa katti putkeen. Mutta, jos aiot sen uuden koneesi kasata vanhan apulaitteilla, ja se on samankokoinen moottori kuin vanha, mun mielestä sitä ei kannata muutoskatsastaa, eihän se inssi tiedä mistä se moottori on.
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Turpa vain kiinni siellä konttorilla.
Käytännössähän mikään ei muutu, konehan on ihan samanlainen, varsinkin jos ripustelet siihen vielä siitä vanhasta moottorista kaikki sen toimintaan vaikuttavat apulaitteet.
Jos menee möläyttämään että se on vaihdettu, niin pian lukee otteessa että "moottori vaihdettu" ja prosentit. Aivan sama vaikka se olisi aivan samanlainen aivan samanlaisesta autosta tai vaikka aivan käyttämätön samanlainen.
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Ei mitään muutoskatsastuksia kannata edes harkita tossa tapauksessa...
Me ollaan funtsittu, että pitäiskös nyt sitten muutoskatsastaa tolle "isolohkolle", vai koittaa vaan onneaan inssin kanssa.
Eikös se muutoskatsastus ollu aika arvokastakin??
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Ei se inssi voi mitenkään tietää että siellä on uusi samankokoinen kone. Kone nokille vaan, ei kannata edes miettiä asiaa eikä varsinkaan mainita sanallakaan koko jutusta.

Sama pätee näiden isompien koneiden kanssa. Jos siellä on vakion näköinen Ladan kone, niin ei sitä kukaan epäile. Eivät varmasti katso koneen numeroa katsastuksen yhteydessä.

Eri asia tietysti jos tuplat hörisevät ja lakua jää tien pintaan, niin siinä voi inssi hieman jo ihmetellä että onpas pirteä kone :D
Viimeksi muokannut Jokari, 4.1.2007 11:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Qulle »

No ei tää meitin lada nyt sentään niin tykki ole, että se lakua jättäisi asfalttiin :)
...tai no kurvatessa ja kovalla kiihdytyksellä kyllä jonkin verran parkuu, mutta siihen se sitten melkein jääkin :)
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

Qulle kirjoitti:No ei tää meitin lada nyt sentään niin tykki ole, että se lakua jättäisi asfalttiin :)
...tai no kurvatessa ja kovalla kiihdytyksellä kyllä jonkin verran parkuu, mutta siihen se sitten melkein jääkin :)
jätähä jarrun kanssa parin sadan metrin viivat 8) :D
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Vastaa Viestiin