Eli nyt loppui orkkisklassikosta leima ja vanha kone on tohjona. Uudempi 1,5 kone on hankittuna.
Auto on 1990 käyttöön otettu eli uudempi kuin 1987, pitääkö koneen vaihdon jälkeen laittaa kattiputkeen?
mitä jos vaihtelee koneen ulkoisia osia, kuten huohottimen kannen ja öljyn mittatikun, silloin kone näyttää hyvin paljon vanhalta?
pitäiskö auto muutoskatsastaa koneen vaihdon jälkeen? kone on uudemmasta vähäpäästöisestä, mutta se olisi tarkoitus kasata -90:n osilla siten että auton käyttöönottoajankohdan mukaiset päästörajat alitetaan.
vai pitäiskö vaan lykätä takapihalle mätänemään koko raato?
1500 kone 2107 Ladaan
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
1500 kone 2107 Ladaan

Periaatteessa, jos moottori on vähäpäästöisestä autosta, sun pitäis se muutoskatsastaa, ja laittaa katti putkeen. Mutta, jos aiot sen uuden koneesi kasata vanhan apulaitteilla, ja se on samankokoinen moottori kuin vanha, mun mielestä sitä ei kannata muutoskatsastaa, eihän se inssi tiedä mistä se moottori on.
Turpa vain kiinni siellä konttorilla.
Käytännössähän mikään ei muutu, konehan on ihan samanlainen, varsinkin jos ripustelet siihen vielä siitä vanhasta moottorista kaikki sen toimintaan vaikuttavat apulaitteet.
Jos menee möläyttämään että se on vaihdettu, niin pian lukee otteessa että "moottori vaihdettu" ja prosentit. Aivan sama vaikka se olisi aivan samanlainen aivan samanlaisesta autosta tai vaikka aivan käyttämätön samanlainen.
Käytännössähän mikään ei muutu, konehan on ihan samanlainen, varsinkin jos ripustelet siihen vielä siitä vanhasta moottorista kaikki sen toimintaan vaikuttavat apulaitteet.
Jos menee möläyttämään että se on vaihdettu, niin pian lukee otteessa että "moottori vaihdettu" ja prosentit. Aivan sama vaikka se olisi aivan samanlainen aivan samanlaisesta autosta tai vaikka aivan käyttämätön samanlainen.
Ei mitään muutoskatsastuksia kannata edes harkita tossa tapauksessa...
Me ollaan funtsittu, että pitäiskös nyt sitten muutoskatsastaa tolle "isolohkolle", vai koittaa vaan onneaan inssin kanssa.
Eikös se muutoskatsastus ollu aika arvokastakin??
Me ollaan funtsittu, että pitäiskös nyt sitten muutoskatsastaa tolle "isolohkolle", vai koittaa vaan onneaan inssin kanssa.
Eikös se muutoskatsastus ollu aika arvokastakin??
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Ei se inssi voi mitenkään tietää että siellä on uusi samankokoinen kone. Kone nokille vaan, ei kannata edes miettiä asiaa eikä varsinkaan mainita sanallakaan koko jutusta.
Sama pätee näiden isompien koneiden kanssa. Jos siellä on vakion näköinen Ladan kone, niin ei sitä kukaan epäile. Eivät varmasti katso koneen numeroa katsastuksen yhteydessä.
Eri asia tietysti jos tuplat hörisevät ja lakua jää tien pintaan, niin siinä voi inssi hieman jo ihmetellä että onpas pirteä kone
Sama pätee näiden isompien koneiden kanssa. Jos siellä on vakion näköinen Ladan kone, niin ei sitä kukaan epäile. Eivät varmasti katso koneen numeroa katsastuksen yhteydessä.
Eri asia tietysti jos tuplat hörisevät ja lakua jää tien pintaan, niin siinä voi inssi hieman jo ihmetellä että onpas pirteä kone

Viimeksi muokannut Jokari, 4.1.2007 11:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™