Suuttimen puhdistusaineet
Suuttimen puhdistusaineet
Kysymys siis lähinnä iivareille:
Mitä mieltä ootte aineista (esim.Forte, STP, Liquid Moly ym.)?
Onko ollu hyötyä aineista, missä yhteydessä oote käyttäny ja miten paljon. Kun pulloja nuuhkasee, ne haisee sytytysnesteelle (grillin). Kyljessä lukee, että hiilivetyseos, niin lukee sytytysnesteessäkin.
Mitä mieltä ootte aineista (esim.Forte, STP, Liquid Moly ym.)?
Onko ollu hyötyä aineista, missä yhteydessä oote käyttäny ja miten paljon. Kun pulloja nuuhkasee, ne haisee sytytysnesteelle (grillin). Kyljessä lukee, että hiilivetyseos, niin lukee sytytysnesteessäkin.
En tiedä noista bensakoneisiin suunnatuista aineista miten ne toimivat, mutta ainakin tuo dieseleihin tarkoitettu kyllä toimii moitteetta. On ollut Focuksessa hieman tukkoisuutta ja nykimistä havaittavissa, joten ajattelin kokeilla näitä aineita. Ainakin oman kokemukseni mukaan voin sanoa, että STP toimii paremmin kuin Forte (dieselin kohdalla). Ei muuta kuin kokeilemaan, se purkki on aika halpa, joten ei pitäisi tulla henkilökohtaista konkurssia...
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Re: Suuttimen puhdistusaineet
Fortea kokeilin, kun suuttimet olivat likaiset (, tai kuluneet).Ladakeho kirjoitti:
Mitä mieltä ootte aineista (esim.Forte, STP, Liquid Moly ym.)?
Onko ollu hyötyä aineista, missä yhteydessä oote käyttäny ja miten paljon. Kun pulloja nuuhkasee, ne haisee sytytysnesteelle (grillin). Kyljessä lukee, että hiilivetyseos, niin lukee sytytysnesteessäkin.
Vaikka käynnissä tapahtui muutosta, niin varsinainen ongelma ei muuttunut.
Ongelmana oli pitkähkö startti puolilämpöisenä ja koneen suuttimet ovat kuulemma kestäviä, joten vian odotettiin korjaantuvan suuttimien puhdistuksella.
Käsittelyn jälkeen, sumutuskuvioiden tarkastuksessa ei kuviot olleet kuitenkaan täysin oikeat, eivätkä kaikki suuttimet pitäneet painetta.
Kun kaadoin lisäaineen, niin tankissa oli noin 20-litraa bensaa.
Muissa autoissa, missä olen Fortea käyttänyt, niin on käynti hieman pehmennyt, mutta niissä ei ollut aiemminkaan mitään varsinaista vikaa, niin ei parannusta voinut paljon tapahtuakaan.
Hiilivetyseoksesta sen verran, että ne myrkyt plandataan, koska kukaan ei tyydy tirauttamaan muutamaa pisaraa tankkiin, vaan sen takia niissä on varmaankin 95-prosenttia pelkkää "pullon täytettä".
Tuossa varaosatiskillä notkuessa on havaittu että joskus se ihmeaine auttaa vikaan, yleensä ei.
Itse olen sitä mieltä että kannattaisi käyttää putsausainetta vaikkapa 100tkm välein, eikä vasta sitten kun ongelmat ilmaantuu. Polttoaineensuodattimenkin vaihtoakin suositellaan samalla, siellä oleva paska voi muuten liueta polttoaineen sekaan.
Vanhemmissa autoissa taitaa olla ongelmana sonnnan kerääntyminen itse polttoainelaitteisiin, mekaanisissa ruiskuissa varsinkin. Uudemmissa taas suuttimien kärkiin tuon pakokaasun takaisinkierrätys-systeemin takia.
En ole huomannut että joku aine olisi parempi kuin toinen, mutta forte on kalleinta, ja siitä ainakin tietää mitä se tekee ja mitä ei.
Itse olen sitä mieltä että kannattaisi käyttää putsausainetta vaikkapa 100tkm välein, eikä vasta sitten kun ongelmat ilmaantuu. Polttoaineensuodattimenkin vaihtoakin suositellaan samalla, siellä oleva paska voi muuten liueta polttoaineen sekaan.
Vanhemmissa autoissa taitaa olla ongelmana sonnnan kerääntyminen itse polttoainelaitteisiin, mekaanisissa ruiskuissa varsinkin. Uudemmissa taas suuttimien kärkiin tuon pakokaasun takaisinkierrätys-systeemin takia.
En ole huomannut että joku aine olisi parempi kuin toinen, mutta forte on kalleinta, ja siitä ainakin tietää mitä se tekee ja mitä ei.
Pitäisiköhän laittaa uudenvuoden piikkiin vai huonomuistisuuden: itse olen kokeillut STP:tä ja CRC:tä, näistä tuo jälkimmäinen on ollut huomattavasti tehokkaampi. Tuli vain mieleen, kun luin tuon Lada110:n kommentin.
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Ainakin forte puhdistaa tehokkaasti kaikenmaailman hartsit polttoainejärjestelmästä.
Käsittely vaan pitäisi tehdä säännöllisesti eikä vikojen ilmaantuessa. Sama pätee noihin moottorinpuhdistusaineisiin.
Persaukisille nuo aineet eivät sovi joten turhaanpa täällä foorumilla niitä enempää mainostaa ja hehkuttaa..
Käsittely vaan pitäisi tehdä säännöllisesti eikä vikojen ilmaantuessa. Sama pätee noihin moottorinpuhdistusaineisiin.
Persaukisille nuo aineet eivät sovi joten turhaanpa täällä foorumilla niitä enempää mainostaa ja hehkuttaa..
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
^Totta se on, että Forte auttaa asiaa ainakin jonkin verran. Tuli kesällä testattua Renaultin ja Bemarin suuttimimien pesua tuolla aineella. Virtausmäärät kasvoivat hieman ja keskinäiset erot tasaantuivat. Käytännön vaikutuksista ei ole tietoa, mutta kyllä siitä pitäisi hyötyä olla. Myös ultraäänipesu on ihan hyvä juttu, mutta niitäkään vehkeitä ei taida ihan joka pajasta löytyä??
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Minä ostin uudet suuttimet (100e/kpl), kun ei se vanhojen elvytyskään ollut ilmaista, tosin varmaan joissain tapauksissa ihan kannattavaa.Ladakeho kirjoitti:...Joku tuola TM-foorumilla piti U-ääniputsausta ainoana oikeana tapana suuttimien putsauksessa, ja hänen mielestään näillä litkuilla on lähinnä "spykolokinen" vaikutus...
550-euroa köyhempi, mutta auto toimii...toistaiseksi...