Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
soitin gt-motoriin ja kyselin
niin ahtimia kaasuttimia ja virranjakajaan säätimiä löytyisi vielä hyllystä.
koneet olivat muuten vakioita mutta virranjakajaan asennettiin säädin jolla saatiin sytkää myöhäsemmälle 3 astetta ahtojen noustessa.
eli koneita ei avettu eikä edes puristuksia laskettu.
koneet olivat 1300cc ja 1500cc kokoisia.
vakio pakosarjaa käytettii ja siihen tehtiin vain laipalla jatko ahtimelle.
vakio imusarjaan istutettiin solexin paine kaasutin. joka oli alkujaan tehty relluun.
ahtopaineet oli 0.6 bar
niin ahtimia kaasuttimia ja virranjakajaan säätimiä löytyisi vielä hyllystä.
koneet olivat muuten vakioita mutta virranjakajaan asennettiin säädin jolla saatiin sytkää myöhäsemmälle 3 astetta ahtojen noustessa.
eli koneita ei avettu eikä edes puristuksia laskettu.
koneet olivat 1300cc ja 1500cc kokoisia.
vakio pakosarjaa käytettii ja siihen tehtiin vain laipalla jatko ahtimelle.
vakio imusarjaan istutettiin solexin paine kaasutin. joka oli alkujaan tehty relluun.
ahtopaineet oli 0.6 bar
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
Minkä kokoinen se konela-turbon kaasari oli? voiko sitä verrata Weber DAT32:een? Entäs se IHI ahdin? voiko verrata Garrett TO3:een koon puolesta? toimisko DAT32 1600cc koneen ja jonkun pienen alhaalta ahtavan turbon kans vai oisko paineistettu DCOE45 parempi?iigorr kirjoitti:soitin gt-motoriin ja kyselin
niin ahtimia kaasuttimia ja virranjakajaan säätimiä löytyisi vielä hyllystä.
koneet olivat muuten vakioita mutta virranjakajaan asennettiin säädin jolla saatiin sytkää myöhäsemmälle 3 astetta ahtojen noustessa.
eli koneita ei avettu eikä edes puristuksia laskettu.
koneet olivat 1300cc ja 1500cc kokoisia.
vakio pakosarjaa käytettii ja siihen tehtiin vain laipalla jatko ahtimelle.
vakio imusarjaan istutettiin solexin paine kaasutin. joka oli alkujaan tehty relluun.
ahtopaineet oli 0.6 bar
Konelan turbon kaasari taisi olla hatrien muistikuvien mukaan noin 40mm ja siis vain 1kurkkuinen eli kokonaisuudessaan paljon pienempi ku dat32. Kyllä sitä ihiä voi verrata garretin 3 sarjaan
ja paljon pienempihän se on





Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
On mulla tuo ihi, mutta se on laakereiltaanleikannu niin lujasti kiinni että ei meinannu vasarallakaan onnisua purkaminen lisäksi pakosipi on sulanu. joo rhb5 se tosaan on ja suresti ihmettelen millaiset pakopaineet se on aiheuttanu.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
mulla on tollanen konela turbokaasari, se on kooltaan joku vajaa 40. ja ykskurkkunen. et sattunu iigor kysyyn paljo tollasella virranjakaja jutulla oli hintaa sielä gt motorissa? olikohan 1.3 ja 1.5 erikokoset kaasarit? ei varmaan?Turbiini kirjoitti:Konelan turbon kaasari taisi olla hatrien muistikuvien mukaan noin 40mm ja siis vain 1kurkkuinen eli kokonaisuudessaan paljon pienempi ku dat32. Kyllä sitä ihiä voi verrata garretin 3 sarjaanja paljon pienempihän se
tuskin oli erikokoiset kaasarit. en kysynyt kuin kaasarin hintaa, kun myyjä tuntu olevan vähän "vaikea" tapausmower kirjoitti:mulla on tollanen konela turbokaasari, se on kooltaan joku vajaa 40. ja ykskurkkunen. et sattunu iigor kysyyn paljo tollasella virranjakaja jutulla oli hintaa sielä gt motorissa? olikohan 1.3 ja 1.5 erikokoset kaasarit? ei varmaan?Turbiini kirjoitti:Konelan turbon kaasari taisi olla hatrien muistikuvien mukaan noin 40mm ja siis vain 1kurkkuinen eli kokonaisuudessaan paljon pienempi ku dat32. Kyllä sitä ihiä voi verrata garretin 3 sarjaanja paljon pienempihän se


Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Puntossa on samanlainen ihi. Vakiopaineet overboostilla on 1,3bar, koneen kokohan on 1,4 8v ja tuottaa 136 hepoistaTurbiini kirjoitti:On mulla tuo ihi, mutta se on laakereiltaanleikannu niin lujasti kiinni että ei meinannu vasarallakaan onnisua purkaminen lisäksi pakosipi on sulanu. joo rhb5 se tosaan on ja suresti ihmettelen millaiset pakopaineet se on aiheuttanu.

Tuskin se samanlainen on. Eiköhän RHB5:stä ole yhtälailla eri versioita kuin jostain Garretin TO3:stakin. Onhan tuota Ihiä käytetty esim. 2.2-litraisessa Mazdan pannussa ja Subaruissa ym.noose01 kirjoitti: Puntossa on samanlainen ihi. Vakiopaineet overboostilla on 1,3bar, koneen kokohan on 1,4 8v ja tuottaa 136 hepoista
Totta, ajattelin liian mustavalkoisesti. Ja onhan se ensimmäinen kohde mikä noista vaihdetaan isompaan...micco kirjoitti:Tuskin se samanlainen on. Eiköhän RHB5:stä ole yhtälailla eri versioita kuin jostain Garretin TO3:stakin. Onhan tuota Ihiä käytetty esim. 2.2-litraisessa Mazdan pannussa ja Subaruissa ym.noose01 kirjoitti: Puntossa on samanlainen ihi. Vakiopaineet overboostilla on 1,3bar, koneen kokohan on 1,4 8v ja tuottaa 136 hepoista
Tuli kans hommattua ladaan puhallin, tyyppi on td-04. Joku kiinas tehty varmaan on, eikä ole hinnalla pilattu
En tiiä onko liian iso 1200:seen koneeseen, mut sen näkee. Kaasaria tässä oon etsiskellyt. Seuraavana modifioin vakio pakosarjaan turbon laipan jne.

Viimeksi muokannut -jusu-, 10.10.2006 21:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.