1500cc 93 cat (solex) Ei Toimi "axtec"
1500cc 93 cat (solex) Ei Toimi "axtec"
Kertookee joku asian tuntia mikä vikana saa liikaa ei käy tyhjäkäyntiä ! toinen kurkku ei aukene ollenkaa mistä apua ! vai kuinka soleksin pittäis toimia ! Vaihdettu kaasuttimen huoltosarja mistään ei vuoda eikä ota ilmaa vaan ihmeellisesti "pöpöttää" kuten sais tavaraa reilusti ja tulpat nokeentuu ! lopuksi poltaa jonkun tulpan varmaan juuri polttoaineen saannin takia ???? Ja vielä lisäystä onko jakaja sama kuin 1,7 i kärjetön koska tuossahan on kärjetön ! taisi olla virhe ostos itsellä ollut 5kpl "nappisilmää" eikä tälläisiä vikoja ensimmäinen nelis kantti lamppunen (ehkä viimeinen)
Viimeksi muokannut LATA, 21.8.2006 20:22. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
tollasia axteceja kannata ostaa, on ainakin ihan erillaiset työmaat vastassa jos on aiemmin tottunut vanhemmilla ajamaan.
1700i:ssä ei ole jakajaa ollenkaa, mutta kärjetön on sama kuin 1,5 ja 1,6 koneissa muutenkin, mutta taitaa olla niin ettei suomessa ole myyty yhtään ei axtecia missä olis kärjetön.
bensaa liikaa johtunee taas tosta jumittuvasta neulaventtiilistä, yleinen vika. ja ryssien uusi neulaventtiilikin voi olla jo valmiiksi risa, kokemusta on!!
kakkoskurkku ei aukea solexissa jos ryyppy on päällä, riitää kai jos on vähänkin ryyppyläppä kiinni niin kakkoskurkku lukittuu.
1700i:ssä ei ole jakajaa ollenkaa, mutta kärjetön on sama kuin 1,5 ja 1,6 koneissa muutenkin, mutta taitaa olla niin ettei suomessa ole myyty yhtään ei axtecia missä olis kärjetön.
bensaa liikaa johtunee taas tosta jumittuvasta neulaventtiilistä, yleinen vika. ja ryssien uusi neulaventtiilikin voi olla jo valmiiksi risa, kokemusta on!!
kakkoskurkku ei aukea solexissa jos ryyppy on päällä, riitää kai jos on vähänkin ryyppyläppä kiinni niin kakkoskurkku lukittuu.

Selvitetäänpäs hiukan:
1. Pöpöttää tyhjäkäynnillä ja 2 kurkku ei aukea. Kaasaria itse korjattu.
Vastaus: Veikkaanpa että kasattu väärin ja täten ryyppy on aina päällä. Tällöin myöskään ei 2 kurkku aukea.
2. Saa liikaa bensaa:
Vastaus: Katso vastaus 1 ja neulaventtiili jo uutena sökö (jos saman mallinen kuin vanha). Venäläisen 2-osaisen neulaventiilin pitäisi toimia ja samalla voi säätää kohon alumiini lipareesta bensapintaa pienemmälle.
3. Vai ei Asteekissa ole kärjetöntä (jussi mittee sie puhut).
Vastaus: 1700I koneissa on suorasytty, 1500-1600 asteekeissa on kärjetön jakaja (hall-anturi). Uutta jakaja saa, kuten myös syttybokseja. Samalla kannattaa uusia puola.
4. Parempaa kaasaria ei saa, Ehkä DELTASTA uusia mutta ovatten kaliita. Hyvä käytetty ja kunnostus-> lähes uuden veroinen. Hintaa tulee 50-130 Eur (riippuu kunnostus tasosta).
1. Pöpöttää tyhjäkäynnillä ja 2 kurkku ei aukea. Kaasaria itse korjattu.
Vastaus: Veikkaanpa että kasattu väärin ja täten ryyppy on aina päällä. Tällöin myöskään ei 2 kurkku aukea.
2. Saa liikaa bensaa:
Vastaus: Katso vastaus 1 ja neulaventtiili jo uutena sökö (jos saman mallinen kuin vanha). Venäläisen 2-osaisen neulaventiilin pitäisi toimia ja samalla voi säätää kohon alumiini lipareesta bensapintaa pienemmälle.
3. Vai ei Asteekissa ole kärjetöntä (jussi mittee sie puhut).
Vastaus: 1700I koneissa on suorasytty, 1500-1600 asteekeissa on kärjetön jakaja (hall-anturi). Uutta jakaja saa, kuten myös syttybokseja. Samalla kannattaa uusia puola.
4. Parempaa kaasaria ei saa, Ehkä DELTASTA uusia mutta ovatten kaliita. Hyvä käytetty ja kunnostus-> lähes uuden veroinen. Hintaa tulee 50-130 Eur (riippuu kunnostus tasosta).
Lada rules
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
joo näin tarkoitin, venäjällä on noita versioita jossa ei-axtec mutta kärjetön, suomessa joko ozon+kärjellinen tai axtec+kärjetön tai ruisku+suorasytkäNonnis kirjoitti:RTJN, Jussi varmaan tarkoitti ettei suomessa ole myyty yhtään ei-axtecia missä olis kärjetönmutta taitaa olla niin ettei suomessa ole myyty yhtään ei axtecia missä olis kärjetön.

ASIA KUNNOSSA
Voitte Poistaa ! vika löytyi Kaasuttimesta entinen vääriin koottu ym ... Vaihdettu Uusi tilalle !
Jatketaan nyt tähän topicciin ku ei viitti uutta tehdä...
Eli vika on tämmöinen:
2105 1500 axtek ei mee päästöistä läpi. Kaikki muut arvot hyviä paitsi HC, jopa lambda on 1,01. Kaasari "tulvi" tyhjäkäynnillä bensaa ensiöläpän päälle.
Purkasin kaasuttimen ja putsailin sen. Irroittelin myös ne seoksensäädön solenoidiventtiilit (kait ne semmoset on) ja niistä oli kumitiivisteet aika huonot. Käänsin tiivisteet toisinpäin ja tulviminen loppui.
Kun irroitin ylemmän säätöventtiilin niin sen mukana tuli itse suutinosakin jonka irroitin ja sen sisällä oli muovinen neula. KUINKA SYVÄLLE tämä suutinosa pitää painaa solenoidiin??
Toista solenoidia irroittaessa itse suutinosa jäi kaasuttimen runkoon ja käteen jäi vain solenoidiosa jossa samanlainen muovinen neula kuin toisessakin! Kuuluuko sen suutinosan jäädä kaasuttimeen vai solenoidiin??
Nyt kaasari lopetti tulvimisen tyhjäkäynniilä, mutta kun sammutan auton rupeaa kaasarista kuulumaan "pulputusta" ja ensiöläpän päälle tulvii bensaa!! Oisko neulaventtiili sökö ja bensanpinta liian korkealla..?
Onko olemassa "helppoa" mittaa kuinka kohon saa säädettyä?
Nii ja niissä solenoidi venttiileissä lukee SOLEX!! Onko alkuperäiset vai vaihdettu joskus..?
"EDIT" 2105-mallista on ollut saatavilla myös toinen vähäpäästöinen malli (1990-1992). Moottori oli varustettu vähäpäästöisellä Solex-kaasuttimella ja kärjettömällä virranjakajalla yhdessä katalysaattorin kanssa. "EDIT"
Mulla taitaa siis ollakkin tommonen... Kellään tietoa kuitenkaan yllaolevaan liittyen?
Eli vika on tämmöinen:
2105 1500 axtek ei mee päästöistä läpi. Kaikki muut arvot hyviä paitsi HC, jopa lambda on 1,01. Kaasari "tulvi" tyhjäkäynnillä bensaa ensiöläpän päälle.
Purkasin kaasuttimen ja putsailin sen. Irroittelin myös ne seoksensäädön solenoidiventtiilit (kait ne semmoset on) ja niistä oli kumitiivisteet aika huonot. Käänsin tiivisteet toisinpäin ja tulviminen loppui.
Kun irroitin ylemmän säätöventtiilin niin sen mukana tuli itse suutinosakin jonka irroitin ja sen sisällä oli muovinen neula. KUINKA SYVÄLLE tämä suutinosa pitää painaa solenoidiin??
Toista solenoidia irroittaessa itse suutinosa jäi kaasuttimen runkoon ja käteen jäi vain solenoidiosa jossa samanlainen muovinen neula kuin toisessakin! Kuuluuko sen suutinosan jäädä kaasuttimeen vai solenoidiin??
Nyt kaasari lopetti tulvimisen tyhjäkäynniilä, mutta kun sammutan auton rupeaa kaasarista kuulumaan "pulputusta" ja ensiöläpän päälle tulvii bensaa!! Oisko neulaventtiili sökö ja bensanpinta liian korkealla..?
Onko olemassa "helppoa" mittaa kuinka kohon saa säädettyä?
Nii ja niissä solenoidi venttiileissä lukee SOLEX!! Onko alkuperäiset vai vaihdettu joskus..?
"EDIT" 2105-mallista on ollut saatavilla myös toinen vähäpäästöinen malli (1990-1992). Moottori oli varustettu vähäpäästöisellä Solex-kaasuttimella ja kärjettömällä virranjakajalla yhdessä katalysaattorin kanssa. "EDIT"
Mulla taitaa siis ollakkin tommonen... Kellään tietoa kuitenkaan yllaolevaan liittyen?
Tohon vois auttaa noiden solenoidi venttiilien vaihto. Joskus noi vain vedetään kiinni liian lujaa ja käy noin (osat jää kaasarin sisään).
No toki kohokammion neuvalventtiili on joskus uusittava koska entinen alkaa kuluneena takertelemaan. Samalla kohokammion bensapintaa on hyvä hieman laskea 1-3mm (hankala homma mutta pystyy tekemään kotikonstein).
No toki kohokammion neuvalventtiili on joskus uusittava koska entinen alkaa kuluneena takertelemaan. Samalla kohokammion bensapintaa on hyvä hieman laskea 1-3mm (hankala homma mutta pystyy tekemään kotikonstein).
Lada rules