Maalasin nuo helmat ensin mustalla Ferrexillä, jonka päälle laitoin pari kerrosta kiveniskusuojaa...kaikkia ruosteita ei saanut mitenkään pois, koska olivat jo syöneet kuopalle pellin parissa kohtaa. Helman pystysaumatkin kukkii aika iloisesti kummassakin päässä.Kimmo86 kirjoitti:Jokari kirjoitti: Helmoistakin paistaa ruoste läpi jostain kohtia, kyllä se maalin ja kiveniskusuojankin läpi löytää tiensä puolessa vuodessa, vaikka pohjat olivat hyvät...noihinkin pitää keksiä jotain.
No putsailin pohjaa vähän teräsharjalla ja päälle Dinitrolin ML:ää...mitähän tuollekin keksisi. Täytynee varmaan jotain vastaavaa koktailia tehdä niinkuin Jyrki-boy kertoi.
Noissa helmoissa ei tavalliset maalit ja massat oikeen kestä, se on huomattu.. Kylmägalvanointi elikkäs sinkki-spray pysyy paremmin, joskaan ei sekään ikuista ole. Eli puhtaalle pellille ensin sinkkiä ja sitten noita massoja yms., niin ei mätäne aivan käsiin.
Tohon pohjaan mulla on ollu tapana vetää ensin muutama kerros kotelo-suojaa ja sen päälle massaa, ja mitä äsken kattelin tota auton pohjaa niin melko hyvin on pysyny talven yli. Pelkän massan levittäminen pellin päälle ei hyödytä yhtään mitään ,mutta sillä voi kyllä kätevästi naamioida ruosteet vaikka myyntiä varten..
Muualle pohjaan olen suihkutellut vain kotelosuojaa ja on täysin virheetön eikä eikä ruostetta ole näkyvissä.
Ladaan on vaihdettu koko vasen helma muutama vuosi sitten, ja näin nopeasti se on jo huonossa jamassa, pohjatyöt on varmasti silloin tehty todella surkeasti. Oikealta puolelta löytyy alkuperäinen helma, eikä siinä ole kuin yksi pieni täplä, muuten se oli lähes virheetön. Tietysti Suomessa vasen kylki joutuu aina kovemmalle rasitukselle kuin oikea.
Tuppaavat nuo ruostekorjaukset vaan olemaan tuollasia katsastuksen kestäviä, jos ei käytä kunnon ammattilaisella (sikakallista) Ei nuo nyt tosin ihan hetkeen läpi mene...no pitää vähän keväämmällä koittaa puhdistellä paremmin. Itse korista pitäisi korjata muutamat kiveniskemät, ja pari muuta paikkaa. Ongelmana on vain oikean värisen maalin löytäminen, robbarin maaleista ei mikään satu kunnolla kohdalleen ja tuo venäläinen tosi lähellä olevan värinen maalikin on ihan just loppu. Tolla venäläisellä maalilla saa kivan kiiltävän pinnan, noilla "tavallisilla" saa aikaan vaan mattapinnan.