Samara 1,5i GM - epävakaa tyhjäkäynti/kannen vaihto
- Lada-Jussi
puristukset ne ainakin taisivat siitä mitata deltassa, ne nyt voisi itekin mittailla.
olisko toi karstottunu niin pahasti että venttiilit kangertaa, sitä se tekee kun auto on ollut jollain mummolla ja 10 vuoden aikana ajettu vain 85 tkm, nyt kun on tullut vähän enempi tehokasta ajoo niin eihän se sitten kestä.
mikä siis korjausohje, puhdistus kemiallisesti? vaiko koko kansi irti ja venttiilit kiilotukseen yms?
ainakin deltassa vakuuttelivat että se vika on sillä pulella, että kai ne luotettavasti ruiskun ja sytkän systeemit kävivät läpi ja sulkivat sen puolen viat pois.
olisko toi karstottunu niin pahasti että venttiilit kangertaa, sitä se tekee kun auto on ollut jollain mummolla ja 10 vuoden aikana ajettu vain 85 tkm, nyt kun on tullut vähän enempi tehokasta ajoo niin eihän se sitten kestä.
mikä siis korjausohje, puhdistus kemiallisesti? vaiko koko kansi irti ja venttiilit kiilotukseen yms?
ainakin deltassa vakuuttelivat että se vika on sillä pulella, että kai ne luotettavasti ruiskun ja sytkän systeemit kävivät läpi ja sulkivat sen puolen viat pois.

-
- Lada-Jussi
jos deltan edustajaa on uskominen niin se väitti ettei venttiilivälyksillä ole merkitystä, kun kysyin siltä juuri että voiko vika olla venttiilien säädössä,_,/ukka kirjoitti:Kuumasta vai kylmästä koneesta? Itse kahtoisin ne venttiilivälykset...Lada-Jussi kirjoitti:puristukset ne ainakin taisivat siitä mitata deltassa, ne nyt voisi itekin mittailla.
,_,/ukka
mutta toisaalta mulle tuli vähän epävarma olo tosta deltan osaamisesta kaiken kaikkiaan tolla reissulla.

- Lada-Jussi
mitenkäs kipataan vettä ruiskusuuttimista koneeseen? onhan tästä vesipesusta ollut juttua täällä, mutta jotenkin se kuulostaa sellaiselta touhulta mitä käytetään jossain peltoautoissapressa kirjoitti:eli tarkoitin käynnissä olevan koneen läpi päästämistäpressa kirjoitti:tohtisiko kokeilla vesipesua
sillä saisi ainakin suurimmat karstat pois
kyllähän jussi tiedät
tästä ollut täällä paljon juttua

Ruiskutussuuttimillahan ei ole osaa eikä arpaa tuon veden lotraamisen kanssa. Bensa tulee tankista suuttimien kautta imusarjaan, mutta vesi taas kaadetaan ilmanputsarista. Suuttimet ainoastaan katselevat vierestä kun vesipisarat kiitävät ohi.
Itse en ole koskaan kokeillut tätä vesisysteemiä, mutta olen kuullut siitä pelkkää hyvää. Kesällä aion kokeilla sitä Skoda Coupeen.
Itse en ole koskaan kokeillut tätä vesisysteemiä, mutta olen kuullut siitä pelkkää hyvää. Kesällä aion kokeilla sitä Skoda Coupeen.
- Lada-Jussi
niin joo, voisi vähän miettiä ennenkuin kirjoittaa, mutta kyl tossa monipisteruiskussa on aika vaikee saada sitä vettä ilmanputsarinkaan kautta, kun ei ole ihan niin suora reitti kuin alaimukaasarissa.Kamaz kirjoitti:Ruiskutussuuttimillahan ei ole osaa eikä arpaa tuon veden lotraamisen kanssa. Bensa tulee tankista suuttimien kautta imusarjaan, mutta vesi taas kaadetaan ilmanputsarista. Suuttimet ainoastaan katselevat vierestä kun vesipisarat kiitävät ohi.

- larssi21074
Oon kans ollu aina siinä uskossa että venttiilivälykset pienenee kuumassa koneessa!
Oon muistaakseni tämän testannut käytännössä. Kun kylmään koneeseen laittaa pienen välyksen niin kas kummaa, kuumassa koneessa kantaa.
Oon muistaakseni tämän testannut käytännössä. Kun kylmään koneeseen laittaa pienen välyksen niin kas kummaa, kuumassa koneessa kantaa.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
- larssi21074
Joo ja kaiken parhaan lisäks tuttu soitti ja pyys kattomaan eurosamaraa jossa hyvin samantyylinen vika. Eikä deltassa tietenkään löydy vikakoodeja!
Katsellaan..
Katsellaan..
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä: