Samara 1,5i GM - epävakaa tyhjäkäynti/kannen vaihto

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Sitten mm. Ladainfossa on virhe:
http://www.ladakerho.fi/info/muut/tyo.htm#m03
Tuolla väitetään kuumalle välykseski 0.2 ja kylmälle 0.15.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Anteeksi vain pöhö! En ole suorittanut ammatkseni mitään mittauksia.Jos olen astunut Teidän ammattiylpeyden liikavarpaille niin anteeksi vain vielä kerran! Taidanpa pitää turpani kiini vähän aikaa :lol: :lol:
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

puristukset ne ainakin taisivat siitä mitata deltassa, ne nyt voisi itekin mittailla.

olisko toi karstottunu niin pahasti että venttiilit kangertaa, sitä se tekee kun auto on ollut jollain mummolla ja 10 vuoden aikana ajettu vain 85 tkm, nyt kun on tullut vähän enempi tehokasta ajoo niin eihän se sitten kestä.

mikä siis korjausohje, puhdistus kemiallisesti? vaiko koko kansi irti ja venttiilit kiilotukseen yms?

ainakin deltassa vakuuttelivat että se vika on sillä pulella, että kai ne luotettavasti ruiskun ja sytkän systeemit kävivät läpi ja sulkivat sen puolen viat pois.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

No ei turpani kiinni pitämiseen mennyt montaa minuuttia (itäsuomalaiset geenit :lol: :lol: ).Lada -Jussi saat minulta puristuspainemittarin vaikka lainaan(Biltemasta ostettu :lol: :lol: )niin voimme jatkaa epätieteellisiä pähkäilyjä.Väärin sammutettu sanoi palomies :lol: :lol: :lol:
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Lada-Jussi kirjoitti:puristukset ne ainakin taisivat siitä mitata deltassa, ne nyt voisi itekin mittailla.
Kuumasta vai kylmästä koneesta? Itse kahtoisin ne venttiilivälykset...

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

....8 minuuttia..minut voi viedä soramontun reunalle ja vaikka ampua :lol: :lol:
Pöhö-Andrei
Viestit: 533
Liittynyt: 16.2.2004 9:55
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Pitää suorittaa empiirinen tutkimus ja katsoa miten käy.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

,_,/ukka kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:puristukset ne ainakin taisivat siitä mitata deltassa, ne nyt voisi itekin mittailla.
Kuumasta vai kylmästä koneesta? Itse kahtoisin ne venttiilivälykset...

,_,/ukka
jos deltan edustajaa on uskominen niin se väitti ettei venttiilivälyksillä ole merkitystä, kun kysyin siltä juuri että voiko vika olla venttiilien säädössä

mutta toisaalta mulle tuli vähän epävarma olo tosta deltan osaamisesta kaiken kaikkiaan tolla reissulla.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
pressa
Viestit: 10531
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

pressa kirjoitti:tohtisiko kokeilla vesipesua
sillä saisi ainakin suurimmat karstat pois
eli tarkoitin käynnissä olevan koneen läpi päästämistä
kyllähän jussi tiedät
tästä ollut täällä paljon juttua
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

pressa kirjoitti:
pressa kirjoitti:tohtisiko kokeilla vesipesua
sillä saisi ainakin suurimmat karstat pois
eli tarkoitin käynnissä olevan koneen läpi päästämistä
kyllähän jussi tiedät
tästä ollut täällä paljon juttua
mitenkäs kipataan vettä ruiskusuuttimista koneeseen? onhan tästä vesipesusta ollut juttua täällä, mutta jotenkin se kuulostaa sellaiselta touhulta mitä käytetään jossain peltoautoissa
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Kamaz
Viestit: 337
Liittynyt: 25.9.2003 22:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Kamaz »

Ruiskutussuuttimillahan ei ole osaa eikä arpaa tuon veden lotraamisen kanssa. Bensa tulee tankista suuttimien kautta imusarjaan, mutta vesi taas kaadetaan ilmanputsarista. Suuttimet ainoastaan katselevat vierestä kun vesipisarat kiitävät ohi.

Itse en ole koskaan kokeillut tätä vesisysteemiä, mutta olen kuullut siitä pelkkää hyvää. Kesällä aion kokeilla sitä Skoda Coupeen.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Kamaz kirjoitti:Ruiskutussuuttimillahan ei ole osaa eikä arpaa tuon veden lotraamisen kanssa. Bensa tulee tankista suuttimien kautta imusarjaan, mutta vesi taas kaadetaan ilmanputsarista. Suuttimet ainoastaan katselevat vierestä kun vesipisarat kiitävät ohi.

Itse en ole koskaan kokeillut tätä vesisysteemiä, mutta olen kuullut siitä pelkkää hyvää. Kesällä aion kokeilla sitä Skoda Coupeen.
niin joo, voisi vähän miettiä ennenkuin kirjoittaa, mutta kyl tossa monipisteruiskussa on aika vaikee saada sitä vettä ilmanputsarinkaan kautta, kun ei ole ihan niin suora reitti kuin alaimukaasarissa.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Mielenkiintoinen keskustelu. Keskustelijoilla tietoa asioista ja hyviä perusteluja väittämilleen Poikkeaa mukavasti noista "mikähän on vikana ku ei toimi?" "Oisko sytystulppa, veikkaan tai sit joku muu"
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Oon kans ollu aina siinä uskossa että venttiilivälykset pienenee kuumassa koneessa!

Oon muistaakseni tämän testannut käytännössä. Kun kylmään koneeseen laittaa pienen välyksen niin kas kummaa, kuumassa koneessa kantaa.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Joo ja kaiken parhaan lisäks tuttu soitti ja pyys kattomaan eurosamaraa jossa hyvin samantyylinen vika. Eikä deltassa tietenkään löydy vikakoodeja!

Katsellaan..
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Vastaa Viestiin