Lada Suomessa 44.rekisteröidyin auto v.2003

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
samurai

Viesti Kirjoittaja samurai »

mikä on epätasasen tien tunnistin?
liittyykö se päästövaatimuksiin?
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10211
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

samurai kirjoitti:mikä on epätasasen tien tunnistin?
liittyykö se päästövaatimuksiin?
Kai se jotenkin liittyy, kun se on vain noissa Euro-3 malleissa. Itse tutustuin siihen kun pisti silmään konehuoneessa joku anturi jonka osanumero alkoi 2123:lla eli viittaisi Chevrolet Nivaan. Piti ottaa selvää mikä se on ja varaosaluettelon mukaan se olisi датчик неровной дороги jonka sitten päättelin olevan epätasaisen tien tunnistin suomeksi, tosin en ihan 100% varma voi olla tosta käännöksestä kun suoraa käännöstä ei löytynyt mistään joutui vähän ynnäämään 1+2.... :roll:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Ei hyvältä näytä....

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Tammikuun 2004 rekisteröintitilastoja,henkilöautot:
27.Jaguar 42kpl
28.Jeep 33kpl
29.Fiat-Dethleffs 26kpl
30.Mini 25kpl
Jos tahti ei piristy loppuvuotta kohti jää Ladan myynti muutamaan sataan yksilöön.Vai olsikohan viimevuoden myyntikampanja purkanut ostopaineet pidemmäksi aikaa?
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10211
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

öhj

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

siis kuvasko toi Jaska HKI:n luettelon pätkä loppupäätä, eikä Ladaa ollut edes siellä, vai etkö katsonut listan kärkeä ollenkaan, jos Lada oli siellä 1000 myydyn auton voimin :wink:

olisiko kuitenkin niin, että Ladaa tulee aina maahan joku pieni erä muutaman kuukauden välein, siitä sitten heti tiedotetaan Ladisteille huipputarjouksena. Jos joku onneton tässä välillä menee autoa kysymään niin sopiivat varmaan kaupat täyteen hintaan ja toimitusaika on se kun seuraava erä taas tulee? Nyt siis kun ei kampanjakirjettä ole näkynyt niin uutta erää ei varmaan alkuvuodesta ole tullut.

Hyvinkään Delta-autossa notkuin odottelemassa autoa huollosta ja katselin sitä automyynnin puolta. Yksi käytetty ylihintainen Samara oli. Muuten Ladasta ei merkkiäkään, ei esitteitä, ei hinnastoja, ei mitään.... miksi?

onko nyt pidempikin toimituskatkos, ehkä? Toisaalta Samaran vientihän loppui joten enää ollaan 110:n varassa. Nyt on vielä keväällä tulossa uusia turvavyö direktiivejä ja muuta kivaa, ehkä tehdas vasta alkanut valmistelemaan uuden direktiivin mukaisia autoja ja Konela ei viitsi ottaa sitä riskiä että toisi nyt vanhaa mallia jota jäisi sitten myymättä?

Täytyykin muuten käydä kyttäämässä uusien mallien tyyppinumerot, niissä saattaa olla jo uudenmallinen ruiskuohjain, ovat kai ottamassa nyt käyttöön jotain Boschin seuraavaa mallia!!!
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Ladaperhe
Viestit: 145
Liittynyt: 26.9.2003 10:37
Paikkakunta: Turku, Åbo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ladaperhe »

Olin maanantaina Deltassa öljynvaihdossa ja siinä aikaa tappaessa menin uusia autoja katselemaan. Sieltä mut bongasi Turun liikkeen uusi automyyjä kun jotain Fiiattia kiertelin. No, kaverihan rupesi mulle kehumaan fiiua ja kyseli, että onko perhettä ja vaunuja yms. No siinä myöntelin ja jutustelin aikani ja se tarjosi mulle Stilon tila-autoa, siihen kuulemma mahtuu isompikin perhe!
Ja kun se kysy, että mikä auto mulla on ja kun sanoin, että Lada niin se vaan sanoi, että jos tarvitsee enemmän tilaa niin kannattaa miettiä tuota Stiloa.
No en jaksanut jutella pidempään, mutta kysyin, että tietääkö se uudesta 2170 Ladasta joka mua kiinnostaisi. Se sanoi ettei tiedä Ladoista oikein mitään muuta kuin se, että 16-venttiilistä saa, mutta muita malleja ei.

Tokasin vaan, että kyllä Ladat on ihan hyviä autoja mun mielestä ja järkevän hintaisia, myyjän kommentti oli se, ettei nämä muutkaan nyt paljoa kalliimpia ole.

Tämä oli jo aika mones kerta kun Turun toimipisteessä tarjotaan Fiiattia Ladan tilalle.

Ei ole ihme ettei ne saa enempää myytyä kun Ladan myyntihalukkuus on tällä tasolla.
Mahtaako ne Konelassa edes tietää, että mikä on Deltassa meininki mitä tulee Ladojen myyntiin. :evil:
Teemu
karhu nukkuu vaan talviunta....kyllä se herää vielä, onneksi.
Kuva
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

toi ei sinänsä ole mikään ihme, että Delta-auton myyjä ei tiedä mitään jostain 2170:stä. Vai oletko joskus tavannut kodinkoneliikkeessä tai rautakaupassa myyjän, joka tietää mitä on senpäiväisessä lehdessä ollut liikkeen ilmoituksessa tarjouksessa.
Esim. kävin tossa just Starkissa ja kyselin Hesarin ilmoituksessa "poistomyynnissä" olevista kiukaista, myyjä ei luonnollisesti tiennyt asiasta tuon taivaallista.
Tai kodinkonemyyjän, joka myy elääkseen pesukoneita, mutta ei tiedä niistä muuta kuin lingon kierrosnopeuden.
Suurehkon kännykkäfirman innokas myyjä ei tiennyt, voiko Nokian kamerakännykällä siirtää tietokoneelle kuvaa ja mikä on kameran kuvan pikselitarkkuus jne. jne.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Ladakeho
Viestit: 151
Liittynyt: 29.12.2003 12:59
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ladakeho »

Joskus vaikuttaa, että tietämättömyys on suorastaan pääsyvaatimus myyjän työhön. Esim. kesällä ostin pesukoneen, kysyin myyjältä, että mitä eroa on mekaanisella ja sähköisellä ohjelmakoneistolla?

Kauppatieteellisesti korrekti vastaus oli: "Sähköinen koneisto toimii sähköllä".

Se, mikä lohdutti asiassa, oli tietoisuus siitä, että minä itsekin täytän vaatimukset kodinkonemyyjän ammattiin.Ilmeisesti sama pätee myös autoalalla?
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Uutta tietoa...

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Lada 28:s helmikuussa 25:llä myydyllä autolla.Myynti tasaantui Helmikuussa 1.-2.2004 yhteensä 41 myytyä Ladaa ja sija kolmaskymmenes.Jos myynti pysyy tasaisena jää se noin kahteen ja puoleen sataan. Tietolähde:TM 6/4 2004.
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Ladakeho kirjoitti:Joskus vaikuttaa, että tietämättömyys on suorastaan pääsyvaatimus myyjän työhön. Esim. kesällä ostin pesukoneen, kysyin myyjältä, että mitä eroa on mekaanisella ja sähköisellä ohjelmakoneistolla?

Kauppatieteellisesti korrekti vastaus oli: "Sähköinen koneisto toimii sähköllä".

Se, mikä lohdutti asiassa, oli tietoisuus siitä, että minä itsekin täytän vaatimukset kodinkonemyyjän ammattiin.Ilmeisesti sama pätee myös autoalalla?
Mekaaninen tarkottaa sitä että siellä on rulla jossa on pykäliä joka pyörii hitaasti ja ne pykälät osuu katkasimiin jotka vaikuttaa sit solenoideihin yms juttuihin jotka sitä pesuprosessoria edistää. Sähkönen on mikroprosessori. Jälkimmäinen on halvempi valmistaa ja kestää tod näk enemmän. Mut se on tietty mahdoton korjata, eikä toi edellä mainittukaan mikään kauheen epäluotettava oo.

Hassu juttu toi Ladan myynnin nihkeys. Turun Deltassa oon saanu jatkuvasti huonoo myyntipalvelua. Ois se kiva jos ne oikeesti yrittäis myydä niitä, ei ladat hinta-laatusuhteeltaan huonoja oo!

Josta tuli mieleen, et fiiatilta tulee kiva semmonen puntoon perustuva tila-auto. Se ois kiva. Aijoo, ja munkkifiiu 500 tekee comebäkin!
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

No just joo... Jos ei Ladan laatu oo uutena häävi, niin ei kyllä Fiatinkaan... :roll:
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Vastaa Viestiin