Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
yksi pyyhkijä
Lada-Jussi totesi sanomassaan 20.2. mainitsemallaan esimerkillä, että yhdelläkin tuulilasinpyyhkijällä voi selvitä.
Mielenkiintoinen toteamus. Pyyhkijän sijaintia kai pitää kuitenkin muuttaa. Sulan pitänee olla myös pitempi.
Kannattaako harkiota siirtymistä yhteen pyyhkimeen ihan vakavassa mielessä, jos/ kun pyyhkijän moottori rikkoutuu? Onhan autoja, joissa näin on.
Mielenkiintoinen toteamus. Pyyhkijän sijaintia kai pitää kuitenkin muuttaa. Sulan pitänee olla myös pitempi.
Kannattaako harkiota siirtymistä yhteen pyyhkimeen ihan vakavassa mielessä, jos/ kun pyyhkijän moottori rikkoutuu? Onhan autoja, joissa näin on.
Lada - liikkumisväline ja osa elämänkatsomusta. - Se keltainen nappisilmä oli autojen auto...
Tänään oli auto pesussa, konetila pestiin viimeisen päälle ja auto kuurattiin kaupan päälle. Mikäs siinä oli kahvia juodessa ja sämpylää mutustellessa Deltan piikkiin. Oli kinkkua JA juustoa.
Sattuuhan noita vahinkoja, nyt on kaikki taas kunnossa.
Teemu
karhu nukkuu vaan talviunta....kyllä se herää vielä, onneksi.

Hetkinen... Sämpylääkin?!Ladaperhe kirjoitti:Tänään oli auto pesussa, konetila pestiin viimeisen päälle ja auto kuurattiin kaupan päälle. Mikäs siinä oli kahvia juodessa ja sämpylää mutustellessa Deltan piikkiin. Oli kinkkua JA juustoa.

Kyllä mäkin aina oon Teltasta kahvilipukkeen saanu, mutta että sämpylää? Vai enkö mä vaan oo ollu tarpeeks röyhkee ja oon ottanu kahvilipukkeella vaan kahvin?
Reippaina käymme rekkain alle 

- Lada-Jussi
hmm
mut Turun Lada huoltoa onkin mainostettu erittäin ystävälliseksi ja mukavaksi paikaksi, siellä voi vaikk asiakas vierestä seurata asentajan työtä!!! ehkä ne mielellään antaa sit sämpylää että asiakkaat pysyis poissa näkemästä mitä niiden autoille tehdään tai jätetään tekemättä 

Olisihan sitä voinut seurata koko ajan hommaa, mutta hetken sitä katseltuani ajattelin käyttää kahvitarjouksen hyväkseni.
Automyyjäni sanoi, että ota oikein pullakahvi, mutta "upgreidasin" sen sämpyläkahviksi.
Deltalla Turussa saa oikein hyvää palvelua kunhan ne ensin suostuvat Ladan myymään.
Automyyjäni sanoi, että ota oikein pullakahvi, mutta "upgreidasin" sen sämpyläkahviksi.
Deltalla Turussa saa oikein hyvää palvelua kunhan ne ensin suostuvat Ladan myymään.
Teemu

Ovien ulkokahvat ovat jotain prässättyä peltiä,varmaan kestävät auton iän.En tiedä on siinä niin kehumista,mutta eilen oli televisiossa Puskuri-ohjelmassa kuinka esim Citreoneissa ovenkahvat jäävät käteen pakkasessa.Kyllä teräs on terästä ja muovi on muovia.Muutenkin eteläeuroopan autoissa on ominaisuuksia,jotka eivät sovi pohjolan olosuhteisiin:Jäähdyttäjän puhaltimen sijoittaminen jääähdyttäjän etupuolelle,missä sen siipipyöräaukko voi täyttyä lumella estäen puhaltimen toiminnan.
Auto seissyt kaksi ja puoli kuukautta.Akku irroitettu ja tuotu sisätilaan.Mittasin napajännitteen 12,1V-laitoin lataukseen.Laturi alkoi lataamaan kolmella ampeerilla.Tarkoitus ottaa käytöön Vappuna.-Harmittaa vähän kun takkuuta menee umpeen ajamatta metriäkään.Polttoaineenkulutus 0€,vakuutus0€,arvon alenema?.Mielenkiintoista kun otan auton käytöön,miten se on kestänyt pitkän seisonnan.Kokemuksia lisää Vappuna.Olen ajanut pojan viisyliysillä.Ensijärkytyksen jälkeen olen oppinut pitämään siitä 

56 000 km
olen ajanut huoltoajo keikkaa farmari 110:llä 2v. ja takana on 56000 km. n.1000 km sitten alkoi jarrupalojen kulumisen merkkivalo vilkutella, ja kenkien vaihdon jälkeen vein auton katsastusasemalle pakokaasu- ja vikatietokonetestiin. molempien testien tulos oli erinomaisen hyvä, eikä autossa ole ollutkaan mitään vakavaa vikaa.
ensimmäisen vuoden kuluessa pikkuvikoja laitettiin ja laitettiin konalan deltalla, ja usein keskusteltiin laskusta ja siitä kenen piikkiin se menee. en maksanut niistä ainoatakaan. samat viat roikkuivat mukana huoltokerrasta toiseen eivätkä tulleet kuntoon kunnes takuuaika umpeutui. vein edelleen auton laitettavaksi samoista vioista ja kun laskua tyrkytettiin, sanoin että valmistusvikojen osalta mitään takuuajan umpeutumista ei ole olemassakaan. seuraavalla huoltokerralla auto oli laitettu kuntoon kaikkien pikkuvikojen osalta eikä mitään vikavaloa tai toimintahäiriötä ole sen jälkeen esiintynyt.
kyse taisi olla enemmän halusta kuin kyvystä korjata. kyllästyin konalan deltan "korjaamiseen" niin perusteellisesti että siirryin espoonlahden autohuollon asiakkaaksi ja työ onkin ollut hyvää ja ripeää.
konalan deltassa palvelu oli aina ystävällistä mutta se vikojen pitkittäminen ja laskulla pallottelu söi minun luottamukseni heihin kokonaan.
tällä hetkellä olen tyytyväinen valintaani , auto toimii hienosti ja näin lumisena talvena on latukka osoittanut kykynsä ja vienyt minut töihin kun työkaverit ovat ilmoittautuneet kinosten vangiksi, sinäkin yönä kun lunta tuli n.30 senttiä latukka puski läpi omakotitaloalueen pikkuteiden ennen aura-autoa. olen tienannut auton hinnan takaisin kilometrirahoilla ja 110:n käyttö on edullista polttoaineenkulutuksenkin vuoksi, vuosi sitten olin aivan kypsä mutta tällä hetkellä en usko vaihtavani työautoa.
ensimmäisen vuoden kuluessa pikkuvikoja laitettiin ja laitettiin konalan deltalla, ja usein keskusteltiin laskusta ja siitä kenen piikkiin se menee. en maksanut niistä ainoatakaan. samat viat roikkuivat mukana huoltokerrasta toiseen eivätkä tulleet kuntoon kunnes takuuaika umpeutui. vein edelleen auton laitettavaksi samoista vioista ja kun laskua tyrkytettiin, sanoin että valmistusvikojen osalta mitään takuuajan umpeutumista ei ole olemassakaan. seuraavalla huoltokerralla auto oli laitettu kuntoon kaikkien pikkuvikojen osalta eikä mitään vikavaloa tai toimintahäiriötä ole sen jälkeen esiintynyt.
kyse taisi olla enemmän halusta kuin kyvystä korjata. kyllästyin konalan deltan "korjaamiseen" niin perusteellisesti että siirryin espoonlahden autohuollon asiakkaaksi ja työ onkin ollut hyvää ja ripeää.
konalan deltassa palvelu oli aina ystävällistä mutta se vikojen pitkittäminen ja laskulla pallottelu söi minun luottamukseni heihin kokonaan.
tällä hetkellä olen tyytyväinen valintaani , auto toimii hienosti ja näin lumisena talvena on latukka osoittanut kykynsä ja vienyt minut töihin kun työkaverit ovat ilmoittautuneet kinosten vangiksi, sinäkin yönä kun lunta tuli n.30 senttiä latukka puski läpi omakotitaloalueen pikkuteiden ennen aura-autoa. olen tienannut auton hinnan takaisin kilometrirahoilla ja 110:n käyttö on edullista polttoaineenkulutuksenkin vuoksi, vuosi sitten olin aivan kypsä mutta tällä hetkellä en usko vaihtavani työautoa.
Jees perjantaina soittelin Konalan Delttaan taas niistä renkaista joiden korvaajaa etsitään....... korjaamopäälikkö vihavainen oli sanonut että ei korvata!? Työn johtaja on lomilla joka hoitin korjaukset ja koe ajot!? Huippua oli että nyt väitetään että ole ajanut ladan kiinni johonkin jolloin auraukset olis menny pieleen!?? homma kuitenkin on korjaamon moka kun jättivät ne kulmat säätämättä oik iskari tolpan vaihdon jälkeen!!!!
Näin toimii Konalan Delta Auton Korjaamo puoli! Pitäis vissiin ottaa kuluttaja-asiamieheen yhteys!!
Näin toimii Konalan Delta Auton Korjaamo puoli! Pitäis vissiin ottaa kuluttaja-asiamieheen yhteys!!
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
Joo, mitä tohon takuun umpeutumiseen tulee, niin kuluttajasuojalain mukaan laitteen on kestettävä normaalikäytössä sen verran, minkä kyseisen laitteen voi kaiken järjen mukaan odottaa kestävän (tai jotenkin se noin meni).
Eli takuu on aina plussaa. Saihan joku yli vuoden vanhan kännykän "takuu" -huoltoon ku kännykän oletetaan kestävän yli vuoden.
Sama pätee autoihin.
Niin, ja tietty valmistuviat taitaa olla vielä erikseen.
Eli takuu on aina plussaa. Saihan joku yli vuoden vanhan kännykän "takuu" -huoltoon ku kännykän oletetaan kestävän yli vuoden.
Sama pätee autoihin.
Niin, ja tietty valmistuviat taitaa olla vielä erikseen.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
tarkalleen se menee näin:
Kuluttajansuojalaki 20.1.1978/38
5 LUKU (5.1.1994/16)
Kuluttajankauppa
Yleiset säännökset kuluttajankaupasta
Tavaran ominaisuudet ja virhe
12 § (5.1.1994/16)
Yleinen virhesäännös
Kohta 5):
kestävyydeltään ja muuten vastata sitä, mitä kuluttajalla yleensä on sellaisen tavaran kaupassa perusteltua aihetta olettaa.
Sama laki takuusta:
15 a § (13.12.2001/1258)
Takuun merkitys
Jos myyjä on sitoutunut vastaamaan tavaran käyttökelpoisuudesta tai muista ominaisuuksista määrätyn ajan (takuu), tavarassa katsotaan olevan virhe, jos tavara tänä aikana huonontuu takuussa tarkoitetulla tavalla. Virhevastuuta ei kuitenkaan synny, jos myyjä saattaa todennäköiseksi, että huonontuminen johtuu tapaturmasta, tavaran vääränlaisesta käsittelystä tai muusta ostajan puolella olevasta seikasta.
Jos takuun on antanut joku muu kuin myyjä aikaisemmassa myyntiportaassa tai myyjän lukuun, tavarassa katsotaan tällöinkin olevan virhe 1 momentissa mainituin edellytyksin. Myyjä ei kuitenkaan vastaa aikaisemman myyntiportaan antaman takuun perusteella virheestä, josta hän ei muuten tämän luvun nojalla olisi vastuussa, jos myyjä osoittaa ilmoittaneensa asiasta ostajalle selkeällä tavalla ennen kaupantekoa.
Takuu ei rajoita tässä laissa säädettyä virhevastuuta.
(siis em.)
lähde: Finlex
Kuluttajansuojalaki 20.1.1978/38
5 LUKU (5.1.1994/16)
Kuluttajankauppa
Yleiset säännökset kuluttajankaupasta
Tavaran ominaisuudet ja virhe
12 § (5.1.1994/16)
Yleinen virhesäännös
Kohta 5):
kestävyydeltään ja muuten vastata sitä, mitä kuluttajalla yleensä on sellaisen tavaran kaupassa perusteltua aihetta olettaa.
Sama laki takuusta:
15 a § (13.12.2001/1258)
Takuun merkitys
Jos myyjä on sitoutunut vastaamaan tavaran käyttökelpoisuudesta tai muista ominaisuuksista määrätyn ajan (takuu), tavarassa katsotaan olevan virhe, jos tavara tänä aikana huonontuu takuussa tarkoitetulla tavalla. Virhevastuuta ei kuitenkaan synny, jos myyjä saattaa todennäköiseksi, että huonontuminen johtuu tapaturmasta, tavaran vääränlaisesta käsittelystä tai muusta ostajan puolella olevasta seikasta.
Jos takuun on antanut joku muu kuin myyjä aikaisemmassa myyntiportaassa tai myyjän lukuun, tavarassa katsotaan tällöinkin olevan virhe 1 momentissa mainituin edellytyksin. Myyjä ei kuitenkaan vastaa aikaisemman myyntiportaan antaman takuun perusteella virheestä, josta hän ei muuten tämän luvun nojalla olisi vastuussa, jos myyjä osoittaa ilmoittaneensa asiasta ostajalle selkeällä tavalla ennen kaupantekoa.
Takuu ei rajoita tässä laissa säädettyä virhevastuuta.
(siis em.)
lähde: Finlex
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
joo... lada 110:lle sanoisin ettei kannata antaa periksi. Itse en koskaan alkanut huutaa ja kiroilla vaan pysyin tiukasti asiassa. Jos mitään vastausta vaatimuksiini ei tullut lähetin ne sähköpostitse ja kysyin että tahtovatko he kiistää vaatimukseni + vastauksen viimeinen päivämäärä ennen korjaustyön siirtämistä ulkopuoliselle.
Syytöksiin ja ei käy-juttuihin on parempi pyytää kirjallinen esitys, sillä se on harkittava tarkasti eikä huollon pikkupäälliköillä ole lakimiehiä apunaan, antavat yleensä periksi jos kunnon perusteita ei ole.
Kerran jouduin menemään niin pitkälle että kävin ottamassa autotohtorin lausunnon konalan huollon mielestä "kunnossa" olevista jarruista. Lausunnon maksoin kyllä omasta pussistani.
Syytöksiin ja ei käy-juttuihin on parempi pyytää kirjallinen esitys, sillä se on harkittava tarkasti eikä huollon pikkupäälliköillä ole lakimiehiä apunaan, antavat yleensä periksi jos kunnon perusteita ei ole.
Kerran jouduin menemään niin pitkälle että kävin ottamassa autotohtorin lausunnon konalan huollon mielestä "kunnossa" olevista jarruista. Lausunnon maksoin kyllä omasta pussistani.
En tiedä onko Delta-auton palveluissa eroja eri liikkeiden osalta,mutta Malmin Delttaan olen ollut tyytyväinen.Mielestäni palvelun pitäisi olla tasaisen luotettavaa paikasta riippumatta.Kun vie autoa huollettavaksi jonkun takuunalaisen vian takia tietysti se harmittaa siitä johtuvan vaivan takia,mutta asia kannattaa esittää asiallisesti ja rauhallisesti niin saa parhaan palvelun.Sen tiedän itse huoltomiehenä muita palvelleena.Palvelualttiuttani eivät ole parantaneet tokaisut:"Huoltomiehet kursseille"..."sitten kun kahvinjuonnin välissä kerkeätte"...."ovatko herrat kauankin olleet alalla"..."nyt heti! "...ym.
Deltalla näyttäisi olevan eroja liikkeittäin, toimintalinjan eli yleiset säännöt määrätään tietysti johdon toimesta ja viime kädessä huollon päällikkö määrittelee sen käytännön eli mikä on sallittua tai toivottua ja mikä ei.
Konalan kohdalla muutos alkoi näkyä 3-4 vuotta sitten, huolloissa alkoi sattua "lipsahduksia" ja kerran autoni huolto "unohtui" kokonaan vaikka auto seisoi sovittuna päivänä huollon pihalla koko päivän. Minulla on ollut 2kpl 2104 farmareita ennen 110 larppaa joten kokemusta konalan huollosta on pitkältä ajalta. 90-luvun puolivälissä pidin konalaa edullisena ja luotettavana huoltopaikkana.
Minä teen työkseni sähköhuoltohommaa ja tiedän miten paskarako se voi olla: työn on oltava edullista, nopeata, luotettavaa ja ennen muuta voittoprosentin on oltava korkea että alati kasvava osakkeenomistajien ja projektivastaavien porukka eläisi kasvavassa yltäkylläisyydessä.
Vaikka tunnenkin sympatiaa mekaanikkoja ja jopa huoltopäällikköä kohtaan niin minun on ajateltava omaa etuani tässä asiassa,Deltan niinkuin monen muunkin ison yrityksen voisi olla syytä alkaa keventää pääoma- ja hallintokulujaan ja palauttaa saatu hyöty asiakkaille parantuneen työn laadun kautta.
Konalan kohdalla muutos alkoi näkyä 3-4 vuotta sitten, huolloissa alkoi sattua "lipsahduksia" ja kerran autoni huolto "unohtui" kokonaan vaikka auto seisoi sovittuna päivänä huollon pihalla koko päivän. Minulla on ollut 2kpl 2104 farmareita ennen 110 larppaa joten kokemusta konalan huollosta on pitkältä ajalta. 90-luvun puolivälissä pidin konalaa edullisena ja luotettavana huoltopaikkana.
Minä teen työkseni sähköhuoltohommaa ja tiedän miten paskarako se voi olla: työn on oltava edullista, nopeata, luotettavaa ja ennen muuta voittoprosentin on oltava korkea että alati kasvava osakkeenomistajien ja projektivastaavien porukka eläisi kasvavassa yltäkylläisyydessä.
Vaikka tunnenkin sympatiaa mekaanikkoja ja jopa huoltopäällikköä kohtaan niin minun on ajateltava omaa etuani tässä asiassa,Deltan niinkuin monen muunkin ison yrityksen voisi olla syytä alkaa keventää pääoma- ja hallintokulujaan ja palauttaa saatu hyöty asiakkaille parantuneen työn laadun kautta.