Samara käy kylmänä !
Samara käy kylmänä !
Lämpömittari nousee nipin napin normEalilämmön alueelle. Vaihdatin termostaatinkin, eikä se siitä noussut. Ennen vanhaan tarviketermostaatt4eja oli vähän eri lämpötiloille, puhuttiin jopa talvitermostaatista. Lienevätkö kaiikki Ladan termarit samanlämpöisiä ja millä muulla saisin lämpöä nousemaan kuin toppaamalla pahvia keulalle?
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Taitaa olla ruiskuautojen "ominaisuus". Polttoainetalous on jo niin hyvä, että hukkalämpöä ei tule riittävästi. Jos flektikin toimii oikein, niin eipä taida juuri konsteja olla, keulaan vaan pahvia. Termostaatti ei vaikuta lämpöjen nousu nopeuteen, vaan siihen kuinka ylös lämpö nousee.
,_,/ukka
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Paitsi jos termostaatti on rikkoutunut niin että se on jäänyt auki ja vesi kiertää koko ajan syylärin kautta, silloin lämmöt nousee hyvin hitaasti. Vaikka tässä tapauksessa ei tainnutkaan olla semmoisesta kysymys.. mut kuiteski..,_,/ukka kirjoitti:Taitaa olla ruiskuautojen "ominaisuus". Polttoainetalous on jo niin hyvä, että hukkalämpöä ei tule riittävästi. Jos flektikin toimii oikein, niin eipä taida juuri konsteja olla, keulaan vaan pahvia. Termostaatti ei vaikuta lämpöjen nousu nopeuteen, vaan siihen kuinka ylös lämpö nousee.
,_,/ukka
ei ihan hukas ol, mut ei kaukaa käy..
Tuo taitaa olla takavedon termarissa jonkun sortin "tyyppivika". Kombissani termari on jumiutunut auki, ja Axtecissani oli sama vika.OSmo kirjoitti:Paitsi jos termostaatti on rikkoutunut niin että se on jäänyt auki ja vesi kiertää koko ajan syylärin kautta, silloin lämmöt nousee hyvin hitaasti. Vaikka tässä tapauksessa ei tainnutkaan olla semmoisesta kysymys.. mut kuiteski..
Kombiin on vaan vielä uusi termari ostamatta. Vaihdan kerralla vesipumpun, vesiletkut, nesteet ja termarin. Pitäsköhän vaihtaa saman tien myös syylarikin kuten Axtecissa...hmm...
Nykyautot eivät tahdo jaksaa enää pitää lämpöjään talvella
Toiseen suuntaan tuli kerran vastaava vika eteen, silloin vain lämmöt nousivat liikaa. Kaksi viikonloppua tuota ihmettelin ja purin puoli autoa, hujimmillaan lämmöt olivat jopa noin 120-astetta. Sitten alkoi raksuttamaan, senhän pitäisi jo työntää nesteet ulos paljon ennen noita lämpöjä. Huljuttelin sitten sormea syylärissä ja tuumasin että näytteleepä mittari mitä sattuu...

Toiseen suuntaan tuli kerran vastaava vika eteen, silloin vain lämmöt nousivat liikaa. Kaksi viikonloppua tuota ihmettelin ja purin puoli autoa, hujimmillaan lämmöt olivat jopa noin 120-astetta. Sitten alkoi raksuttamaan, senhän pitäisi jo työntää nesteet ulos paljon ennen noita lämpöjä. Huljuttelin sitten sormea syylärissä ja tuumasin että näytteleepä mittari mitä sattuu...
Vauhdin tae - alamäki
On muuten jännä juttu noi termostaatit. Tuntuu että alkuperäiset Venäjä/CCCP-termarit on parempia, kun tarvikevastaavat. 1700i:ssä on alkuperänen, ja lämpee vihreelle alueelle nopeesti ja sisällä autoskin tulee oikeen kuuma, jos niin haluaa. Kun taas 1200L:ssä on tarvike, ja se ei tahdo lämmetä millään. On toki muitakin vastaavanlaisia kokemuksia, mutta tuossa nyt vain pari mainitakseni.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne