Samara käy kylmänä !

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Samara käy kylmänä !

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Lämpömittari nousee nipin napin normEalilämmön alueelle. Vaihdatin termostaatinkin, eikä se siitä noussut. Ennen vanhaan tarviketermostaatt4eja oli vähän eri lämpötiloille, puhuttiin jopa talvitermostaatista. Lienevätkö kaiikki Ladan termarit samanlämpöisiä ja millä muulla saisin lämpöä nousemaan kuin toppaamalla pahvia keulalle?
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Taitaa olla ruiskuautojen "ominaisuus". Polttoainetalous on jo niin hyvä, että hukkalämpöä ei tule riittävästi. Jos flektikin toimii oikein, niin eipä taida juuri konsteja olla, keulaan vaan pahvia. Termostaatti ei vaikuta lämpöjen nousu nopeuteen, vaan siihen kuinka ylös lämpö nousee.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
OSmo
Viestit: 164
Liittynyt: 9.2.2006 12:57
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja OSmo »

Takapenkki tuleen! :twisted:
ei ihan hukas ol, mut ei kaukaa käy..
Avatar
OSmo
Viestit: 164
Liittynyt: 9.2.2006 12:57
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja OSmo »

,_,/ukka kirjoitti:Taitaa olla ruiskuautojen "ominaisuus". Polttoainetalous on jo niin hyvä, että hukkalämpöä ei tule riittävästi. Jos flektikin toimii oikein, niin eipä taida juuri konsteja olla, keulaan vaan pahvia. Termostaatti ei vaikuta lämpöjen nousu nopeuteen, vaan siihen kuinka ylös lämpö nousee.

,_,/ukka
Paitsi jos termostaatti on rikkoutunut niin että se on jäänyt auki ja vesi kiertää koko ajan syylärin kautta, silloin lämmöt nousee hyvin hitaasti. Vaikka tässä tapauksessa ei tainnutkaan olla semmoisesta kysymys.. mut kuiteski..
ei ihan hukas ol, mut ei kaukaa käy..
Avatar
cassu
Viestit: 488
Liittynyt: 5.8.2004 1:54

Viesti Kirjoittaja cassu »

OSmo kirjoitti:Paitsi jos termostaatti on rikkoutunut niin että se on jäänyt auki ja vesi kiertää koko ajan syylärin kautta, silloin lämmöt nousee hyvin hitaasti. Vaikka tässä tapauksessa ei tainnutkaan olla semmoisesta kysymys.. mut kuiteski..
Tuo taitaa olla takavedon termarissa jonkun sortin "tyyppivika". Kombissani termari on jumiutunut auki, ja Axtecissani oli sama vika.

Kombiin on vaan vielä uusi termari ostamatta. Vaihdan kerralla vesipumpun, vesiletkut, nesteet ja termarin. Pitäsköhän vaihtaa saman tien myös syylarikin kuten Axtecissa...hmm...
Avatar
OSmo
Viestit: 164
Liittynyt: 9.2.2006 12:57
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja OSmo »

Älä nyt koko autoa vaihda! :wink:
ei ihan hukas ol, mut ei kaukaa käy..
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Nykyautot eivät tahdo jaksaa enää pitää lämpöjään talvella :(

Toiseen suuntaan tuli kerran vastaava vika eteen, silloin vain lämmöt nousivat liikaa. Kaksi viikonloppua tuota ihmettelin ja purin puoli autoa, hujimmillaan lämmöt olivat jopa noin 120-astetta. Sitten alkoi raksuttamaan, senhän pitäisi jo työntää nesteet ulos paljon ennen noita lämpöjä. Huljuttelin sitten sormea syylärissä ja tuumasin että näytteleepä mittari mitä sattuu...
Vauhdin tae - alamäki
jaakko85

Viesti Kirjoittaja jaakko85 »

Onko tuolla termostaatilla erillistä kumitiivistettä siellä kotelossa?? Jos se on hajalla niin vedet kiertävät hiljakseen termarin ohi ja motti ei tietysti lämpene toivotulla tavalla.
Kajtsu

Viesti Kirjoittaja Kajtsu »

Kyllä meitin 00 Samaran kone lämpiää aina sinne 92 asteeseen vaikka olis kuinka kova pakkanen. Sisätilat on sitten toinen juttu :lol: . Eikä muuten 96 Samaraa tarvinnut mitenkään pahvitella ja oli sisältä lämpösempi kuin uudempi :shock: .
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

On muuten jännä juttu noi termostaatit. Tuntuu että alkuperäiset Venäjä/CCCP-termarit on parempia, kun tarvikevastaavat. 1700i:ssä on alkuperänen, ja lämpee vihreelle alueelle nopeesti ja sisällä autoskin tulee oikeen kuuma, jos niin haluaa. Kun taas 1200L:ssä on tarvike, ja se ei tahdo lämmetä millään. On toki muitakin vastaavanlaisia kokemuksia, mutta tuossa nyt vain pari mainitakseni.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
cassu
Viestit: 488
Liittynyt: 5.8.2004 1:54

Viesti Kirjoittaja cassu »

OSmo kirjoitti:Älä nyt koko autoa vaihda! :wink:
Kun osat on edullisia ja uusi kestää taas pitkään niin miksi sitä ei samantien pistäisi vaihtoon mahdollisimman paljon osaa ;)
Avatar
OSmo
Viestit: 164
Liittynyt: 9.2.2006 12:57
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja OSmo »

cassu kirjoitti:
OSmo kirjoitti:Älä nyt koko autoa vaihda! :wink:
Kun osat on edullisia ja uusi kestää taas pitkään niin miksi sitä ei samantien pistäisi vaihtoon mahdollisimman paljon osaa ;)
Ladalla ajon hyviä puolia! :D
ei ihan hukas ol, mut ei kaukaa käy..
Vastaa Viestiin