Puhkesiko rengas ?

Äänestykset, mielipidemittaukset yms.

Montako rengasrikkoa ?

ei yhtään
11
24%
yksi
11
24%
kaksi
6
13%
kolme
4
9%
neljä
0
Ei ääniä
useampia
13
29%
 
Ääniä yhteensä: 45

Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Puhkesiko rengas ?

Viesti Kirjoittaja START »

henkilöautosta on kerran menny, ladalla osu kiveen ja meni myös tukivarsi ja vanne mutkaan. töissä kuorma-autosta useemmin.
kaks kertaa on mennyt samana päivänä kun on vaihdettu uudet renkaat niin tullut kivi het läpite ja yhen kerran räjähti puoliperästä takimmainen ja rikko valot ja lokasuojat sun muut..
aika vähän niitä nykyään taitaa mennä.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
ö..speed?
Viestit: 163
Liittynyt: 20.2.2008 21:12
Paikkakunta: Lahti

Re: Puhkesiko rengas ?

Viesti Kirjoittaja ö..speed? »

Kerran tuli tehtyä sissi liike..
Ladalla pörräämäs kylillä ja eiku eturengas puhki kesken kaiken..
Ei varapyörää tietenkään, niin kurvasin pelkällä vanteella päälle 10km himaan.
Ajettavuus sama kuin kurvais krapulaisella kilpikonnalla mukulakivi katuja :lol:
2101 -77 "Jeltsin"
2102 -85 "Stranger"
2105 -94 "PrinCCCPrenssa"

Ex.2102 -74 "LA-DArra"
Kuva
# JJCccp customs # Ö..speed? racing # HC garage # Jooseppi group #
Avatar
niva1700
Viestit: 134
Liittynyt: 4.5.2012 20:37
Paikkakunta: turku

Re: Puhkesiko rengas ?

Viesti Kirjoittaja niva1700 »

onhan noita vuosien varrella tullut nyt ei muutamaan vuoteen oo ollut rengasrikkoa
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: Puhkesiko rengas ?

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

Talbotilla puhkesi pinnoitettu ikivanha talvirengas rekkaa ohittaessani pari talvea sitten. Ei onneksi mitään vaaratilannetta aiheutunut, mutta vararengas oli tietenkin tyhjä. Siitä sitten taksilla 10 kilometrin päähän huoltoasemalle vararengasta täyttämään... Juuri pari päivää aikaisemmin olin vaihtanut jo toisen renkaan ko. sarjasta toiseen parkkipaikalla, kun täristi jonkin verrankin kudosviasta johtuen.

Jyväskylän keskustassa puhkesi Passatista niin ikään talvirengas, oli jostain uponnut naula renkaaseen. Taajamanopeudessa ei suurta ongelmaa, suurempi huoli oli siitä, ettei aluvanne vääntyisi.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Avatar
Flaiman
Moderaattori
Viestit: 1874
Liittynyt: 14.8.2006 19:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Puhkesiko rengas ?

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

Tämän vuoden saldo jatkaa nousua, neljä kertaa tänä vuonna :lol: . Puolitoista viikkoa sitten kävin paikkuuttamassa jo jonkin aikaa valskanneen ooppelin renkaan. Ruuvi tällä kertaa mennyt :(
25€ veloittivat. Pyysivät 29 euroa mutta kun sanoin aiemmilla kerroilla päässeeni vähemmällä niin laskivat hintaa.
Kolme kuskia ja neljä autoa ettei pelkästään minun kohdalle ole sattunut muuten kuin, että minä olen aina vienyt paikattavaksi.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Avatar
Ladaritari
Lada kerhon jäsen
Viestit: 526
Liittynyt: 3.1.2012 20:30
Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)

Re: Puhkesiko rengas ?

Viesti Kirjoittaja Ladaritari »

Minulla on rengasrikoista kokemusta aika paljon, ehkä jopa liikaakin... :lol: :lol:

Olen romulavoilta/kavereiltani hamstrannut koko elämäni jotain paskoja renkaita peltoautoihini, ovat olleet kudosvaurioisia lähes kaikki mutta peltokäytössä ei ole mitään väliä mitkä renkaat ovat alla, kunhan renkaassa ilma pysyy sisällä niin ne ovat täydelliset romuralli käyttöön :lol: Peltoautona minulla on ollut Ladoja muutama (niitä en ole koskaan raaskinut kolaroida vaan on tullut muuten vain rällättyä) ja on vähän kaikenlaista ritsaa ollut ja peltokäytössä pamahtaa monta kymmentä kudosvaurioista pyörää kesässä, talvella kestävät vähän paremmin.

Kesällä 2012 kun sain b-kortin niin ensimmäisenä käyttöautonani oli 100€ Toyota Carina II 1.6 -86 jolla oli ajettu 460 000km, se auto oli melkoinen romu enkä saanut siihen edes kunnon renkaita kun sen ostin. Siinä autossa oli leimaa 2 kuukautta ja ostohetkellä alla olleet renkaat puhkesivat kaikki muutamassa päivässä :lol: Löin alle peltoautojeni kudosvaurioisia renkaita ja 2 kuukauden aikana Carinastani puhkesi monta kymmentä rengasta.... :D Olen jälkeenpäin ihmetellyt että miten en ole koskaan joutunut minkäänlaiseen liikenneonnettomuuteen tuon Carinan ja huonojen renkaiden kanssa... :roll: Monesti tuli koitettua että kuinka se DX Carina oikein kulkee ja aina kun oli vauhtia 140-160km/h niin lähes joka ikinen kerta pamahti pyörä paskaksi... Tuli revittyä käsijarrua kuivalla asvaltilla sekä hiekalla ja takarenkaita meni monia, myöskin eturenkaita meni monia kun ei oikein kudosvaurioiset pyörät tykänneet sutimisesta asvaltilla/hiekalla. Ristikkoavain sekä tunkki oli kyllä ahkerassa käytössä tuon auton kanssa... :lol:

Mutta nyt kun minulla on ollut tuo 1700i Lada käyttöautona jo yli 2 kuukautta niin ei ole vielä yhtäkään rengasta mennyt, siinä en tosin ole käyttänyt kudosvaurioisia renkaita ja on kyllä ajaminenkin rauhoittunut nyt kun alla on sellainen auto mitä arvostan ja kunnioitan 8)

Isälläni on käyttöautona Ford Transit vuosimallia 1985 ja siinä on vielä alkuperäiset kesä sekä talvirenkaat käytössä :lol: :lol: :lol: Ne pyörät on aivan iän kovettamat eivätkä enää kulu millään vaikka kuinka paljon ajaisi, eivät aivan sakkorenkaat mutta eivät myöskään kaukana että ne ois sakkorenkaat... On muuten molemmat sarjat liukkaat ajettavaksi, vaikka siinä Transitissa ei ole tehoa juuri lainkaan mutta se on niin kevyt peräinen laite ja huonot renkaat takana niin se jää jumiin vaikka kuivalle asvaltille... On se sen verran nihkeä laite kulkemaan huonoilla renkailla :D
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: Puhkesiko rengas ?

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

Ladaritari kirjoitti:...peltokäytössä pamahtaa monta kymmentä kudosvaurioista pyörää kesässä... ...ostohetkellä alla olleet renkaat puhkesivat kaikki muutamassa päivässä :lol: ...Löin alle peltoautojeni kudosvaurioisia renkaita ja 2 kuukauden aikana Carinastani puhkesi monta kymmentä rengasta.... :D ...Tuli revittyä käsijarrua kuivalla asvaltilla sekä hiekalla ja takarenkaita meni monia, myöskin eturenkaita meni monia kun ei oikein kudosvaurioiset pyörät tykänneet sutimisesta asvaltilla/hiekalla...
nyt järki käteen, kirjoiteltaisko jatkossa nämä viestit selvinpäin... :lol: sulla lienee tällainen takapihalla, voinet laittaa siitäkin kuvan ihmeteltäväksi? :roll:
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
Ladaritari
Lada kerhon jäsen
Viestit: 526
Liittynyt: 3.1.2012 20:30
Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)

Re: Puhkesiko rengas ?

Viesti Kirjoittaja Ladaritari »

pvdriver kirjoitti:nyt järki käteen, kirjoiteltaisko jatkossa nämä viestit selvinpäin... :lol: sulla lienee tällainen takapihalla, voinet laittaa siitäkin kuvan ihmeteltäväksi? :roll:
Ei kiitos kysymästä olin aivan selvinpäin kun tuon edellisen kommenttini kirjoitin, en ole ikinä elämäni aikana ollut päissäni, enkä aio olla ja olen ylpeä siitä 8)

Ei meillä ihan noin isolleen ole tuo romunkeräys vielä laajentunut kuten tuossa sinun kuvassasi :lol: Mutta meidän takapihalta löytyy iskän autoja yli 10 ja minun autojani yli 10kpl, yksi iso piharakennus on täynnä renkaita ja siellä on karkeasti arvioituna yli 300 autonrengasta ja paljon auton osia. Minä omistan takavetoisen Ladan vanteita hieman yli 100kpl ja lähes kaikkien vanteiden päällä on jonkinlainen rengas, noin puolet on kudosvaurioisia/sakkorenkaita ja noin puolet on kohtuu hyviä/erittäin hyviä liikennekelpoisia pyöriä. takavetoisen Ladan irtovanteita on yhdessä läjässä jotain parisen kymmentä. Japsiautoihin minulla löytyy lähes yhtä paljon vanteella olevia renkaita kuin mitä noita Ladanpyöriä omistan. Ja selventääkseni vielä, ajelin tuolla Carinalla heinäkuun alusta elokuun viimeiseen päivään. Sinä aikana kilometrejä kertyi hieman yli 10 000km ja bensaa paloi aika kovasti... :D Carinan romussani oli vain 2 etupenkkiä, takaovista heitettiin 4 rengasta sisälle sekä peräkonttiin 2 rengasta ja käytiin kiduttamassa sitä autoa öisin hiekkamontuilla, ajeltiin melkoista offroadia ja kokeiltiin että mistä kaikkialta Carina oikein menee :lol: Noita monttureissuja tuli tehtyä jonkun verran ja yleensä kotiin tultiin sitten vasta kun bensa tai renkaat oli lopussa. Peltivanteet tuppasivat menemään aika ruman näköiseksi kun oli kolminumeroinen luku mittarissa ja jos metsätiellä eksyi pään kokoinen kivi renkaan eteen.......... :lol: Vauhtia ei koskaan hiljennetty ja 2 kuukauden raiskaamisen jälkeen Carina oli aivan lopussa :lol: :lol:

Peltoautoilu on ollut samaa rallia kuin Carinallakin, on monet etuveto romut tullut tapettua peltokäytössä ja renkaita on myös mennyt todella monia kesäloman aikana kun silloin on kuivaa ja saa sitä vauhtia kaikista eniten...
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Puhkesiko rengas ?

Viesti Kirjoittaja START »

Ladaritari kirjoitti: Ei kiitos kysymästä olin aivan selvinpäin kun tuon edellisen kommenttini kirjoitin, en ole ikinä elämäni aikana ollut päissäni, enkä aio olla ja olen ylpeä siitä 8)
juu en määkään koskaan päissäni, pikku huppelissa joskus puoli väkisin juotettuna :lol:
ihmeen pitkäänhän sää olet selviytynyt tuolla liikenteessä hengissä ja jos väität että sulla on korttikin vielä voimassa niin hattua pitänee nostaa, vaikka kokemuksesta voin kertoa, että kyllä se tuuri joskus loppuu :roll:
tehokas keino vähentää liikenteessä koheltamista on hankkia yhistelmä kortti ja alkaa työkseen ajaan jotain autoa.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Ladaritari
Lada kerhon jäsen
Viestit: 526
Liittynyt: 3.1.2012 20:30
Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)

Re: Puhkesiko rengas ?

Viesti Kirjoittaja Ladaritari »

START kirjoitti:
Ladaritari kirjoitti: Ei kiitos kysymästä olin aivan selvinpäin kun tuon edellisen kommenttini kirjoitin, en ole ikinä elämäni aikana ollut päissäni, enkä aio olla ja olen ylpeä siitä 8)
juu en määkään koskaan päissäni, pikku huppelissa joskus puoli väkisin juotettuna :lol:
ihmeen pitkäänhän sää olet selviytynyt tuolla liikenteessä hengissä ja jos väität että sulla on korttikin vielä voimassa niin hattua pitänee nostaa, vaikka kokemuksesta voin kertoa, että kyllä se tuuri joskus loppuu :roll:
tehokas keino vähentää liikenteessä koheltamista on hankkia yhistelmä kortti ja alkaa työkseen ajaan jotain autoa.
Itsekkin hämmästelen monesti miten olen selvinnyt elämässäni näinkin pitkälle... :lol: Olihan nuo heinä- sekä elokuu 2012 melkoista aikaa kun oli vielä Carina alla... Kesästä on kyllä maailma muuttunut kun 1.10 olin kolarissa joka ei ollut minun syyni, olin paikoillaan liikennevaloissa kun peräkonttiini törmättiin kovalla vauhdilla, sen kolarin takia minulle on kehkeytynyt selkävamma joka on ehkä pysyvä... Hieman kantapään kautta opittua mutta se on kyllä muuttanut liikennekäyttäytymistä. Ajokortti on toistaiseksi pysynyt taskussa, vain 2 parkkisakkoa olen saanut. AB-kortti minulla on ollut kohta jo 6kk ja olisi aika mennä suorittamaan 2 vaihe, C-kortin olen omistanut kohta 4kk ja joulukuun alusta asti olen kuorma-autolla ajellut kaukokiidolla, uuden vuoden jälkeen alan suorittamaan E-korttia. Opiskelen siis logistiikkaa ammattikoulussa ja olen 3 vuodella, eikä tule enää liiemmin kaahattua kun olen töissäkin nähnyt kaikenlaisia uskomattomia suorituksia liikenteessä, olen ollut silminnäkijänä muutamassa kolarissa :?

menee hieman offtopiciksi mutta tokkopa tuo ketään haittaa :D
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Puhkesiko rengas ?

Viesti Kirjoittaja START »

kyllä ekan puolen vuoden jälkeen kun työkseen kiskoo alitehosilla autoilla ylikokosia kuormia niin huomaa ettei se siitä kiireestä muuks muutu.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Ladaritari
Lada kerhon jäsen
Viestit: 526
Liittynyt: 3.1.2012 20:30
Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)

Re: Puhkesiko rengas ?

Viesti Kirjoittaja Ladaritari »

Joo kiihdysytautot ja kuorma-autot ovat hieman asia erikseen, vaikka molemmista niitä hevosvoimia löytyykin 8) Kyllä tuo kuorma-autolla ajaminen on opettanut aika paljon, ei tule enää sähellettyä liikenteessä samalla tavalla kuin kesällä, kaipa tämä on sitä aikuistumista :lol:
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Avatar
Flaiman
Moderaattori
Viestit: 1874
Liittynyt: 14.8.2006 19:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Puhkesiko rengas ?

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

Ja eilen oli jälleen rengasliikkeeseen asiaa. Combista oli oikea eturengas tyhjentynyt töissä olon aikana. Mitään ruuvia tms. ei ollut mennyt vaan tälläkin kertaa oli vaan sisäkumissa tullut aika täyteen. Suunnitelmissa oli ollut uusien kumien osto niin nekin tuli samalla käynnillä sitten ostettua, pintaa oli 3mm mutta ikää n.10v niin ei sadekelillä oikein tehnyt enää mieli ajella. 260€ sisältäen työt tuli hintaa 155/80 leveille Yokohamoille. Hyvät ainakin oli ajaa.
Viime syyskuussa alkoi tämä puhkeilu ja tämä oli tämän auton kolmas vai olikohan peräti neljäs kerta.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Puhkesiko rengas ?

Viesti Kirjoittaja START »

toissapäivänä tyhjenty sisempi vetävä pyörä, oli kivi tullut läpi keskeltä kuvioo. eipä ole hetkeen mennytkään, talvella meni kerran kun meni kärrystä pala satulan väliin ja jäi jumiin kakkosakselilta ja vedin nahkoneen vähän matkaa ja toisen kerran kun jarruletku meni poikki ja kuumes jarrut niin että yks pyörä räjähti ja kolmos akseli kärrystä sytty palamaan.
siviili autossa ei olekkaan suuria ongelmia ollut renkaiden kanssa
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Flaiman
Moderaattori
Viestit: 1874
Liittynyt: 14.8.2006 19:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Puhkesiko rengas ?

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

Mä varmaan kohta johdan tätä. Taas oli ilmaa hävinnyt, tällä kertaa Combin vasemmasta eturenkaasta. Huomattiin ajoissa eli pääsi vielä hyvin ajamalla liikkeeseen. Siellä sitten osoittautui sisäkumissa olevan reikä. 24,80€ maksoi tällä kertaa.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Vastaa Viestiin