Olipa hyvinkin. Isä-Pavelille tuommoinen tuli jonkin autokaupan yhteydessä punaiseksi maalattuna ja veljeni nimesi sen nelivuotiaan logiikalla palomotskariksi.
Ja tuo "Tähti"-nimi oli maahantuojan (Seximo) keksimä nimi Suomen markkinoille. Alunperin kyseessä on 125ccm Moskva M1A. Sen kanssa miltei identtisiä pyöriä olivat myös neuvostovalmisteiset K-125 ja Minsk M1M. Kaikki olivat DKW RT 125 kopioita, kuten moni muukin muuallakin niihin aikoihin markkinoille tullut 2T 125ccm. Mm. Yamahan ensimmäinen tuotantopyörä YA-1 oli myös DKW 125 kopio.
Kuvassa veljekset vierekkäin : Moskva M1A ja K-125
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Ja harmitti silloin kun K-piikin ostin viikkorahoilla (25mk)..samalla rintamamies talon nurkalla oli jawa 350cc.. Siihen ei rahat riittänyt... olin silloin 13v..
ja hiukan ripoo vieläkin, kun samaisen talon vieressä olevassa talossa: Airmacht.. TT- Taustan omaava pyörä. jäi ostamatta kun ei ollut rahaa..
(joku korjatkoon tuon airmahct..jne.. nimen.. Ei muista enään nimeä niin tarkkaan.. )
italialainen pyörä oli.. sellainen kokonainen pyörä.. tankki ja runko samassa..joku -58..?..
"Tähti-nimellä" myytiin kuitenkin vain tuota Moskva M1A:ta. K-piikkiä myytiinkin omalla K-nimellään. Identtiset pyöräthän ne on, joten kutsuttiinkin varmaan milloin mitenkin ja sekaisin.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
ja sitä seuraavassa talossa oli ns. lepakko suzuki (100cc).... sitä äiti ei antanut ostaa
joutu ostaan rabeneichin... jupiterin (-60) etupäällä.. No sillä sitten ajeltiin..
ja harmittaa kun en kerinnyt väliin.. naapurilla (tallissa).. kupla.. joku -70.. automatic.. kaksi vaihdetta
ykkösellä kuulemma 110..??? tiedä sitten??..
Ei ole automaatti kuplaa tullut ihan heti vastaan.. terv. Ruoholalle
itse aloitin nelivuotiaana opel berliinalla ensimmäinen mopo oli tietenkin peltitankkinen tikru oisinko 7-8v ollu ku se tuli ja vasta viimekuussa möin pois
sergei 1200L kirjoitti:ja sitä seuraavassa talossa oli ns. lepakko suzuki (100cc).... sitä äiti ei antanut ostaa
"Lepakko Suzuki" oli kyllä 125cc eli Suzuki T 125-II Stinger! Tuli joskus moisella ajettua tyttöjen luo? ja kesäkuumalla myöhästy treffeiltä aina kun kone leipo kiinni tuon tuostakin,siinä sitten kiroiltiin ja odoteltiin että kone jäähtyy että pääsee taas matkaa jatkaan.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Morinin moottorilla. (Pienkonekorjaajatkin kehuivat konetta, koska kestäviä)
Voimaa siitä ei helpolla saanut irti mutta rikkikään en sitä ikinä saanut! vasta myytyäni lämpöleikkasi ensimmäisen kerran.
Toimii vieläkin 8-vuoden kovanajon jälkeen vaikka vaihdettu ainoastaan mäntiä 15.000km välein!
Sitten löytyy vieläkin tuolta aitasta tuo Tunturi Tiger S. Puch 4-vaihteinen.
Kauhein virhe oli aikanaan sekaantua 6-vaihesiin vesijäähdytteisiin (Minarelli AM6)
-Kulkee mutta kuluttaa, eikä kestä mitään ja osat perkeleen kalliita.
Mopo ja lada harrastusta yhdistää varmaan ainakin:
halu erottua massasta!
luotettavuus! kestää kovaakin ajoa!
Edulliset osat!
ynm..
Offtopic : hankalinta vastata kun tytöt kysyy: Miksi ajat ladalla.
Heille kun on vaikea selittää asiaa! "Siinä on vaan sitä jotakin.."
samarai kirjoitti:Ja tuo "Tähti"-nimi oli maahantuojan (Seximo) keksimä nimi Suomen markkinoille. Alunperin kyseessä on 125ccm Moskva M1A. Sen kanssa miltei identtisiä pyöriä olivat myös neuvostovalmisteiset K-125 ja Minsk M1M. Kaikki olivat DKW RT 125 kopioita, kuten moni muukin muuallakin niihin aikoihin markkinoille tullut 2T 125ccm. Mm. Yamahan ensimmäinen tuotantopyörä YA-1 oli myös DKW 125 kopio.
Kuvassa veljekset vierekkäin : Moskva M1A ja K-125
Moi,
Tuollainen "Tähti" moottoripyörä, punaiseksi maalattu, on päässyt kaikkein pyhimpään paikkaan. Nimittäin Suomen kansallismuseoon, sijaitsee jossain siinä aarrekammion päällä, ja itse asiassa paskahuussin vieressä. Ihan totta. Pyörä on sijoitettu osaksi näyttelyä joka kertoo Suomen historiasta 40-50 luvuilla.
Juu, siinä näytti olevan nopeusmittari ohjaustangon sivulla oikealla puolella, ja bensahana tankin alla. Ehkä vielä karkeahko viimeistely. Siihen loppui minun ymmärrys moottoripyörästä.
*************************************************************** EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
samarai kirjoitti:Ja tuo "Tähti"-nimi oli maahantuojan (Seximo) keksimä nimi Suomen markkinoille. Alunperin kyseessä on 125ccm Moskva M1A. Sen kanssa miltei identtisiä pyöriä olivat myös neuvostovalmisteiset K-125 ja Minsk M1M. Kaikki olivat DKW RT 125 kopioita, kuten moni muukin muuallakin niihin aikoihin markkinoille tullut 2T 125ccm. Mm. Yamahan ensimmäinen tuotantopyörä YA-1 oli myös DKW 125 kopio.
Kuvassa veljekset vierekkäin : Moskva M1A ja K-125
Moi,
Tuollainen "Tähti" moottoripyörä, punaiseksi maalattu, on päässyt kaikkein pyhimpään paikkaan. Nimittäin Suomen kansallismuseoon, sijaitsee jossain siinä aarrekammion päällä, ja itse asiassa paskahuussin vieressä. Ihan totta. Pyörä on sijoitettu osaksi näyttelyä joka kertoo Suomen historiasta 40-50 luvuilla.
Juu, siinä näytti olevan nopeusmittari ohjaustangon sivulla oikealla puolella, ja bensahana tankin alla. Ehkä vielä karkeahko viimeistely. Siihen loppui minun ymmärrys moottoripyörästä.
*************************************************************** EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
kovasti olen mopoa ollut ostamassa, mutta viime viikonloppuna päädyin sit ostamaan 125cc Minsk 3.112:n, melkein mopo sekin, varsinkin kun ei käy ja rengas rikki, ei alamäessäkään kulje lujempaa kuin mopo
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)