"jarru remontti"

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
KALERVO 1963
Viestit: 318
Liittynyt: 12.6.2004 14:30
Paikkakunta: Hämeenperä

"jarru remontti"

Viesti Kirjoittaja KALERVO 1963 »

Tässä joku aika sitten poikkesin paikallisella remontti pajalla siellä asentaja esitteli minulle erikoista tee se itse mies oli korjannu jarruputkea sanoi että kyllä hänkin on monenmoista "viritelmää" nähnyt mutta kyllä tämä on jo huippu jarruputken liitoksia oli vedetty yhteen nippusiteillä.
Oli kyllä kyseinen nippuside asentaja valitellut että ei oikein jarrut toimi vaikka hän kiristi siteet kyllä kunnolla,että sillä lailla.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10210
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

meniskö tämä sitten samaan sarjaan mun Samaran jarruremontin kanssa, kun vaihdoin taakse käytetyt sylinterit ja kengät.

nyt olen miettinyt käytettyjen jarrunesteiden uusiokäyttöä. Eikös jarruremontin yhteydessä talteen kerättävä jarruneste voida vielä käyttää uudelleen, eikös se ole yhtälailla ilmattavissa kuin uusikin neste? Remonteissa saattaa autosta tulla ulos vasta muutaman kuukauden ikäistä nestettä, ei ole vielä pahasti vettynyttä tms.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
jaakko85

Viesti Kirjoittaja jaakko85 »

Lada-Jussi kirjoitti:meniskö tämä sitten samaan sarjaan mun Samaran jarruremontin kanssa, kun vaihdoin taakse käytetyt sylinterit ja kengät.

nyt olen miettinyt käytettyjen jarrunesteiden uusiokäyttöä. Eikös jarruremontin yhteydessä talteen kerättävä jarruneste voida vielä käyttää uudelleen, eikös se ole yhtälailla ilmattavissa kuin uusikin neste? Remonteissa saattaa autosta tulla ulos vasta muutaman kuukauden ikäistä nestettä, ei ole vielä pahasti vettynyttä tms.
Niin vaan kun ajatellaan että jarruneste on halvimmillaan alta 5e pär litra niin kuka niitä vanhoja nesteitä enää viitsii takaisin laittaa?
Magnum2300

Viesti Kirjoittaja Magnum2300 »

Lada-Jussi kirjoitti:meniskö tämä sitten samaan sarjaan mun Samaran jarruremontin kanssa, kun vaihdoin taakse käytetyt sylinterit ja kengät.

nyt olen miettinyt käytettyjen jarrunesteiden uusiokäyttöä. Eikös jarruremontin yhteydessä talteen kerättävä jarruneste voida vielä käyttää uudelleen, eikös se ole yhtälailla ilmattavissa kuin uusikin neste? Remonteissa saattaa autosta tulla ulos vasta muutaman kuukauden ikäistä nestettä, ei ole vielä pahasti vettynyttä tms.
En lähtisi käyttämään. Seassa on kondensoitunutta vettä ja muuta rojua.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10210
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

lisähuomautuksena että tarkoituksena on vähän parannella peltokäytössä olevan pickupin jarruja, nyt siinä ei ole jarruja ollenkaan, et vanhalla nesteellä sais varmaan vähän paremmin toimivan (tosin käsijarrun kanssa on pärjätty) maantiekäyttöön ja käyttöautoon en suosittele missään tapauksessa käytettyjä nesteitä!!
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
IL02
Viestit: 348
Liittynyt: 25.9.2003 21:16

Viesti Kirjoittaja IL02 »

Luultavasti vanhan jarrunesteen voisi viela aivan mainiosti "korjata" lammittamalla sita vaikka kattilassa liedella jolloin jarrunesteeseen kondensoitunut vesi haihtuisi pois.
Morris Minor -54
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
Avatar
pressa
Viestit: 10190
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

puollustusvoimissa missä työ ei maksa mitään
kiehutettiin jäähdytinnesteseoksia väkevimmiksi
ja huononkin jarrunesteen kiehumispiste on yli sata eli lämpö sataan ja vesi kiehuu pois
sitten kaataa suodatinpaperin läpi niin muutkin epäpuhtaudet jää siihen
tosin operaatio maksaa varmasti enemmän kuin uusi neste

tosin kesäjarruihin käy myös lievä moottoriöljy se tosin on hitaampi ilmata ja pehmittää jarrukumit hajalle ajanmyötä
Vastaa Viestiin