Kokemuksia halvasta Samarasta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Vähän tännekkin. Ukin Samarassa poiki Laturin hihna. Kakahkoa laatua kun kesti 15 vuotta. nytkin oirehti pitämällä kovahkoa pauketta pohjapeltiin. Kun kuoriutui päällimmäinen kerros melkei koko ympäryksen matkalta. ja loppui melu kun päästiin pajalle niin vaihdoin uuden hihnan ja vielä vanhan ukki laittoi talteen jos vaikka tarvihtee itse tai joku muu päästä kotiin niin ensi avun voi antaa silläin hihnalla...Uudet takalunkun pumputkin voisi laittaa. kestivät viime talveen ja kesällä pysyi kiikun kaakun ylhäälä omin voimin.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Miinus sata euroa maksanut (minulle maksettiin että otin) -88 Samara läpäisi jälleen katsastuksen. Tosin päästötesti teki tiukkaa, kun sammylle tehtiin erehdyksessä 2000-luvun katalysaattoriautoille tarkoitettu testi. Katsastaja luuli 2000-luvun Samaraksi, kärsämaskista huolimatta. Kilometrejä hurjat 70 tkm, ja kone alkaa jotenkin vetreytyä kilometrien myötä, suoritin jopa muutamia ihan oikeita ohituksia, eikä ollut edes alamäki (ainakaan jyrkkä)
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Hieno juttu. Jostain syystä Opera-selain ei suostu avaamaan tuota kuvaa, mutta muilla kyllä näkee.
Samara näyttää olevan kuorma-autopuolella vai onko jossain pelkkä kuilu käytössä? Nätti Samarahan se on, tuo oli juuri se "miljoonien ihmisten unelma-auto" aikanaan.
Oma Samara taitaa olla kovilla tuon päästötestin kanssa, kone savuttaa jo sinistä. Ilmeisesti puhaltaa ns. läpi paljon ajettuna. Ei se silti öljyä kovin paljon vie ja kone toimii vielä muuten aika mukavasti, ruiskuvehkeet siinä on varmaa edelleenkin tikissään. Moottorivalo palaa tosin nyt koko ajan. Mitenhän toi sininen savutus oikein näkyy päästötestissä, eli mitä arvoa se muuttaa?
Samara näyttää olevan kuorma-autopuolella vai onko jossain pelkkä kuilu käytössä? Nätti Samarahan se on, tuo oli juuri se "miljoonien ihmisten unelma-auto" aikanaan.
Oma Samara taitaa olla kovilla tuon päästötestin kanssa, kone savuttaa jo sinistä. Ilmeisesti puhaltaa ns. läpi paljon ajettuna. Ei se silti öljyä kovin paljon vie ja kone toimii vielä muuten aika mukavasti, ruiskuvehkeet siinä on varmaa edelleenkin tikissään. Moottorivalo palaa tosin nyt koko ajan. Mitenhän toi sininen savutus oikein näkyy päästötestissä, eli mitä arvoa se muuttaa?
Viimeksi muokannut samarai, 16.1.2017 23:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Moi,
On kyllä hieno Samara sulla!
On kyllä hieno Samara sulla!
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Satasen Samara Iskee tulta ja Elämä edessä Aukeaa.. Nätti on Samara. Muistan kun oli epäilys tekeekö sillä mitään. Noo tekeekö..
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Samarassa on niin järeät alustan nivelet, että katsastetaankin kuormureiden puolella. Veikkaisin mistään mitään tietämättä, että HC-arvot nousisi koneen väljistyessä. Muistaakseni joskus vertailin Corollani päästölappuja, joissa ajomäärässä 250 tkm ero. Juuri HC taisi olla se jossa oli nousua havaittavissa. Kyllä savuttavakin kone voi päästötestin läpi mennä, meneehän jo uudesta lähtien öljysyöpöt 1,8L Primeratkin useimmiten heittämällä päästöistä läpi.Samara näyttää olevan kuorma-autopuolella vai onko jossain pelkkä kuilu käytössä? Nätti Samarahan se on, tuo oli juuri se "miljoonien ihmisten unelma-auto" aikanaan.
Oma Samara taitaa olla kovilla tuon päästötestin kanssa, kone savuttaa jo sinistä. Ilmeisesti puhaltaa ns. läpi paljon ajettuna. Ei se silti öljyä kovin paljon vie ja kone toimii vielä muuten aika mukavasti, ruiskuvehkeet siinä on varmaa edelleenkin tikissään. Moottorivalo palaa tosin nyt koko ajan. Mitenhän toi sininen savutus oikein näkyy päästötestissä, eli mitä arvoa se muuttaa?
Auto oli koko aiemman elämänsä, vuosina -88 viiva 2012, täysi murheenkryyni. Hanskalokerossa on tallessa paksu pinkka hinausauton kuitteja, monen paikkakunnan yrittäjiltä.. Ja korjaamokuitteja lievästi valehdellen sadan tuhannen markan edestä... Tätini ja edesmennyt miehensä ajoivat enimmät ajonsa 90-luvulla, siksi markat. Pelastin auton viime hetkellä, kun uhkasi joutua romutukseen. Kun luovutuskirjassa oli nimet alla ja muutamat pikkukorjaukset tehty, auto muutti tapansa täydellisesti, ja on ollut minun omistuksen ajan jopa Corollaa viattomampi. Mutta en ole kyllä kovin paljoa tällä ajanutkaan, ehkä 25 tkm. Ehkä varhaisimpia lapsuusajan muistoja minulla on, kun ajelen pihalla n. kolmivuotiaana polkutraktorilla, ja tämä uutuuttaan kiiltävä valkoinen Samara tulee pihaan. Oli selvinnyt sillä kertaa 180 km matkan. Samoihin aikoihin niitä tuli kotikulmillekin useampia, ja joku isäntä kehuskeli mm. erikoisen viistoa tuulilasia ja pientä ilmanvastusta.Muistan kun oli epäilys tekeekö sillä mitään. Noo tekeekö
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Niin sittenhän sen näkee konttorilla. Vähän tutkailin netistä, niin katsuri voi näköjään hylätä vaikka läpäisisi päästötestin jos puskee sinistä. Eli pelkästään silmämääräisesti.
Heh, päähänpistona ostin Tartossa Prismasta pienen pullon jotain puolalaista "stop smoke" -ainetta. Kun kerroin veljelle, niin se piti mua jo ihan kaistapäisenä, sanoi että siihen ei auta kuin koneen tai auton vaihto. Tuntui ihan kuin siinä olisi mennyt se viimeinenkin oljenkorsi.
Heh, päähänpistona ostin Tartossa Prismasta pienen pullon jotain puolalaista "stop smoke" -ainetta. Kun kerroin veljelle, niin se piti mua jo ihan kaistapäisenä, sanoi että siihen ei auta kuin koneen tai auton vaihto. Tuntui ihan kuin siinä olisi mennyt se viimeinenkin oljenkorsi.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Onks tää neli vai viis vaihteinen, mulla oli 4 vaihteinen 1,3. Kalsarin sininen.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Samara on vain nelivaihteinen. Tosin se ei haittaa kun kone on vaan 1300. Nelonen on välitetty sopivasti, että n. satasen vauhtia ajelee mielellään ja mäkiin ei hidastu. Koneen ääni ei juuri kuulu, vaihteiston omalaatuinen vihellyskin kuuluu enemmän. Ohitukset sujuu yllättävän hyvin jos vaihtaa kolmoselle. Olen ajanut aika paljon myös samanlaisella viisivaihteisella, ja silläkin pitää ajaa nelosella koko ajan, jos ei halua että meno tuntuu tukkoiselta. Sanoisin että siinäkin nelonen on täysin samoin välitetty kuin tässä, ja viitonen reilu ylivaihde? 1500 -koneet sitten erikseen, niissä riittää vääntö ylivaihteelle.
Varsinkin 505 Pösöni puskee kyllä melkoista savuvanaa pakoputkestaan, mutta ei sitä ole silti päästöistä hylätty, kun arvot on ok. Aikanaan ostin väljään Talbotiin vaikka minkälaista mönjää öljynkulutusta laskemaan. Jokin Stop Smoke Treatment todellakin vähensi savutusta ja kulutusta, mutta samalla öljy paksuuntui ja ei varmaan voidellut senkään vertaa mitä ennen. Samara on toistaiseksi siitä hyvä auto, että koneen tai auton vaihto (samanlaiseen) on muutaman satasen juttu. Mutta hyvät yksilöt vähenee pikkuhiljaa.
Varsinkin 505 Pösöni puskee kyllä melkoista savuvanaa pakoputkestaan, mutta ei sitä ole silti päästöistä hylätty, kun arvot on ok. Aikanaan ostin väljään Talbotiin vaikka minkälaista mönjää öljynkulutusta laskemaan. Jokin Stop Smoke Treatment todellakin vähensi savutusta ja kulutusta, mutta samalla öljy paksuuntui ja ei varmaan voidellut senkään vertaa mitä ennen. Samara on toistaiseksi siitä hyvä auto, että koneen tai auton vaihto (samanlaiseen) on muutaman satasen juttu. Mutta hyvät yksilöt vähenee pikkuhiljaa.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Joo nämä kaasarimallit häviävät kun ei enää haluta ostaa korjaussarjoja tai uusia kaasuttimia. Näissä oli alkuaan murheenryyninä rintapellissä muistaakseni alumiininen laatikko joka antoi singnaaleja sytylle. Niin siinä oli suunnittelu virhe, se kostui sisältä ja yksikin purettu oli aivan veden vallassa niinpä luulen että tässä sinunkin autossa on sitä ollut silloin ennen toinen oli väljä akseli bensapumpussa..
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Mulla oli sellainen vm.90 pitkäsiipinen kaasariSamara vähän aikaa, niin siinä oli boksi apparin penkin alla. Se oli sitä aikaa kun venäläiset osti näitä itävientiin, sinne se tuokin meni ja olisi mennyt enemmänkin jos olisi ollut tarjolla. Lopuista tänne jääneistä taitaa olla suurin osa hävinnyt jo ns. "luonnollisen poistuman" kautta. Ei näitä varmaan liikoja ole jäljellä, mallin arvostus on myös sitä luokkaa, että kyllä ne loputkin varmaan häviävät. Tällaisia helmiä lukuunottamatta, joita ei kaikki raaski viedä paaliin.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Tuli laitettua ne mömmöt koneeseen ja kas kummaa, sehän ei enää savuta sinistä lainkaan. Koneestahan tuli melkein uutta vastaava
Tein vähän koejarrutuksia pihatiellä, niin jarrut oli mielestäni ainakin kohtuullisesti balanssissa. Vasen takapyörä ehkä aavistuksen heikompi niin käyttöjarrulla kuin kässärillä, mutta tuskin kuitenkaan enemmän kuin 30%. Ei kai tässä sitten muuta kun viimeistään perjantaina viedä pokkana tyrkylle konttorille, silloin onkin jo leima ekaa päivää vanhana.
Tein vähän koejarrutuksia pihatiellä, niin jarrut oli mielestäni ainakin kohtuullisesti balanssissa. Vasen takapyörä ehkä aavistuksen heikompi niin käyttöjarrulla kuin kässärillä, mutta tuskin kuitenkaan enemmän kuin 30%. Ei kai tässä sitten muuta kun viimeistään perjantaina viedä pokkana tyrkylle konttorille, silloin onkin jo leima ekaa päivää vanhana.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Kai tiedät että et saa ajoaikaa jos leima kerkeää vanhaksi ennen näytille vientiä?samarai kirjoitti:silloin onkin jo leima ekaa päivää vanhana.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Pietään peukkuja.. Fingerporilaiseen tyyliin. Ei vaineskaan.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
En tiennyt, täytyy sitten mennäkin jo torstaina eli siis huomenna Hyvä oli tietää tämäkin.mush kirjoitti:Kai tiedät että et saa ajoaikaa jos leima kerkeää vanhaksi ennen näytille vientiä?samarai kirjoitti:silloin onkin jo leima ekaa päivää vanhana.
En mä oikein muuta siitä enää pelkää kuin pohjaa.. tai no, onhan niitä mahdollsuuksia tai uhkia.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»