Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
KSE 1995
Viestit: 933
Liittynyt: 26.8.2004 18:19
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja KSE 1995 »

t tulppu kirjoitti:Mitenkä monta Akkua on Lada Syönyt, noihin kilometreihin..
Aika monta.
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Oletko käyttänyt Samanmerkkisiä vai ostanut vain Sopivamman Uuden.
Avatar
KSE 1995
Viestit: 933
Liittynyt: 26.8.2004 18:19
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja KSE 1995 »

Merkkejä on ollut useampia.
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Äsken tullessani Vihdin kirkolle, bongasin hylätyn vanhemman mallisen HB satakympin. Siinä se oikoi väsynyttä jalkaa tien varressa. Jotain on autossa pettänyt.

Kuva
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja pressa »

Alapallonivelhän siitä on väsähtänyt, taitaapa kympin maksaa tuokin osa...
Avatar
KSE 1995
Viestit: 933
Liittynyt: 26.8.2004 18:19
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja KSE 1995 »

Olimme pojan kanssa menossa Itsenäisyyspäivän ajoihin sekä Prioralla että 110:llä. 110:n virta-avain jäi jumiin virtalukkoon kun poikkesimme kahville. 110 on nyt ManseMotorsin hellässä huomassa. Asiassa lohduttaa se, että lukon kanssa tapellessa, kahvilan pihaan ilmestyi Arttu Wiskari. Nyt ollaan nimmareita rikkaampia.
Avatar
KSE 1995
Viestit: 933
Liittynyt: 26.8.2004 18:19
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja KSE 1995 »

Tässä ollaan jo toista viikko ajeltu 110:llä uuden virtalukon kera.
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Hyvin menee ei voi valittaa..
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Lada Käytetty Katsastuksessa ja Hylsy tuli TakaJarrut ei ottanut tarpeeksi tasaisesti. Muuten katsuri tyytyväinen värkkiin.. Pitää ruveta tutkimaan mikä jumii tai ei toimi oikeesti... Eiköhän sinne tapahtumia saada..
Avatar
KSE 1995
Viestit: 933
Liittynyt: 26.8.2004 18:19
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja KSE 1995 »

Vähän vanha juttu, mutta kerrotaan nyt tämäkin.

Uudenvuodenaattona olin lähdössä 110:llä ajoon. Lumia putsatessa nostin tietenkin tuulilasinpyyhkijät ylös. Tällöin repsikan puoleinen jäi käteen. Onneksi se katkesi hyvin läheltä sitä alamutkaa. Tynkä ei tällöin haitannut pyyhkijöiden tai siis pyyhkijän (tuli Mersumainen olo) toimintaa.

Varastostani löytyi onneksi toinen varsi, joten sain heti uudenvuodenpäivänä sen vaihdettua ehjään.

Jo vuosia on kuulunut kitinää kun olen pyyhkijöitä käyttänyt, varsinkin jos lasi ei ole ollut oikein märkä. Sulkina käytän rungottomia sulkia. Muutaman kerran 110:n oikean puoleinen tuuliohjain on ottanut tuulilasiin kiinni, naarmuttaen sitä. Tämän olen saanut estettyä taivuttamalla hieman tuuliohjainta ja vartta irti toisistaan. Sinänsä kitinä ja tuulilasin naarmuuntuminen eivät liity toisiinsa. Tai ainakin luulen niin.

Uuden varren kanssa huomasin, että tuuliohjain ottaa koko ajan kiinni tuulilasiin. Tutkin asiaa ja huomasin, että kuljettajan puolella tuuliohjain ottaa pystasennossa kiinni sulkaan eikä se näin ollen ota kiinni tuulilasiin. Repsikan puolella se ohjain ottaa kiinni tuulilasiin eikä sitä saa taivutettua niin, ettei se ottaisi.

Ratkaisu: Otin jesaria pienen palan ja taitoin sitä niin, että kaikki pinnat ovat liimapintaisia. Tästä tuli sopivan paksukin ja työnsin tämän "pallon" tuuliohjaimen ja pyyhkijän varren väliin. Se tarrasi sen verran kiinni, että se siellä varmaankin pysyy. Samalla tuuliohjain pysyy irti tuulilasista ja tarvittaessa teippimöykky kuitenkin joustaa vähän joka suuntaan.

Lopputulos: Hyvin pyyhkii ja äänettömästi. Pienelläkin vesimäärällä.

Johtopäätös: Ylimääräiset äänet Ladassa(kin) ovat merkki viasta, ne eivät ole ominaisuus.

Sitä tosin ihmettelen miten se varsi katkesi niin altaalta (tässä tapauksessa onneksi)? Mistä se on saanut sen alun murtumiseen? Varsi on kuitenkin murtumiskohdastaan leveä ja kantattu. Kestävyyttä pitäisi siis olla.
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

No Niin 111 Saatu eilen tuore leima.. Jarrut näytti Mittarilla oikein Hyvälle. Nousi oikein tasaisesti ja Ilman mitään värinöitä tai tärinöitä...Oli oikealla Puolella JarruPölyä aika paljon verrattuna vasempaan ja ehkä vähän saattoi sylinterikin Jumia...Etu kengät olivat jonkin verran Kuluneet niin vaihdoin vain etuKengät. Venäjältä Joskus Minullle Kulkeutuneet Nippon Merkkiset Tuotteet...Toiselle puolelle Kenkä ei meinanut istua Olllenkaan ja Pyörä ei meinannut ruveta pyörimään ollenkaan. toisella puolella ei mitään ongelmaa ollut..voihan se olla että sylinteri vähän ulkona oli tai sitten kengän säde verrattuna rumpuun toinen.. No Koe ajossa ei lämpenemis ongelmaa ollut niin Kävin Kampaamolla Teellä ja tulin siihen tulokseen että Ajan Katsastukseen kokeilemaan että mikä tulos ja Katsurin tuomio oli Että ei Paremmat Jarrut voisi Olla..Mielenkintoiseksi veti Etukenkien vaihto että Käsijarru ei nouse kuin 3 pykälään ja ennen remonttia 5 teen.. Ajossa Jarrut tuntuu oikein hyvälle.. Että pito on vain Puolikuntoisista renkaista riippuvainen.. Nuita Nipponin Kenkiä sovitin Edellisessä Jarruremontissa ja en ollut tyytyväinen ja Laitoin entiset takaisin.. No Ajetaan Kenkä kerrallaan Kun ei muuten halua toimia.....
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Käytiin Pojan Valalla Kajaanissa. Niin sain Varmaankin Korkattua Takaiskarin tai Iskarit irti ainakin takapää on Alhaalla. pitänee ruveta huomenissa tutkimaan. kerralla ei tipahtanut perä..Oli yksi aika paha isku. jonka jälkeen pikkuhiljaa alkoi varmaan joka montussa repimään irti korista...
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Mielenkiintoinen Juttu. ruostetta ei ollut , eikä peltiä hävinnyt.. vasemmalta Nostaessa rengas pysyi ylhäällä ja aikansa ylhäällä ollensa tipahti alas.. Ilmeisesti mellot jouset ja Korkannut venttiili iskarissa. Uutta Osaa peliin ja Lada taas tielle.. varsinaista vikaa muuten en löytänyt..
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Ei ollut Hyllyssä uusia osia, niin kasasin Entisillä rojuilla. Katsotaan miten nopeasti painuu pohjaan..vai pärjätäänkö vähän aikaa, että Saadaan Thaimaasta lomailija pois.. Niin sanottujen ilmaus toimenpiteiden jälkeen Vaimentimissa pontta on käsin kopeloidessa.. Ulkoisia vuotoja ei Iskareissa näkynyt olovan..
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Yllätys yllätys. Takaiskarien pultit aukesi oikealla tavalla ilman ylimääräisiä hommia vaikka auto jo 16 vuotta vanha.Tai enemmänkin kun rekisteröity 2002 vuonna..
Vastaa Viestiin