Uaz 3741 -1987 -miksköhän tän ostin auto

Tänne muut kulkupelit ja vehkeet, länsiautoista mopoihin.

Otsikointi vapaamuotoinen.
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Avatar
Flaiman
Moderaattori
Viestit: 1874
Liittynyt: 14.8.2006 19:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Uaz 3741 -1987 -miksköhän tän ostin auto

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

Tuo oikean puolimmaisin mistä johto paloi niin siihen tulee virtaa virrat kytkettynä. Ja siitä jatkaa sähkö sytkäboksillekin ja toinen haara vielä lataussäätimelle.

Keskimmäinen taisi olla puolalle menevä.
Ja vasemmanpuoleinen kai startille. Mutta startin päästä on johto irti. En tiedä miksi se on irti pitänyt jättää.

Nopeusmittarin vaijeria ajattelin öljytä kun alkoi takertelemaan enemmän ja sitä irrotellessa huomasin vilkun merkkivalon maaohdon olevan myös löysässä, ihme että ylipäänsä on toiminut.
Auton arvokin laski tässä remontissa kun mittarivaijerin rautalankasinetti piti katkaista.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Avatar
Flaiman
Moderaattori
Viestit: 1874
Liittynyt: 14.8.2006 19:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Uaz 3741 -1987 -miksköhän tän ostin auto

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

Onhan tällä kaikesta huolimatta jo n. 2000km tullut ajeltua ettei nyt täysin ajokelvoton kampe ole.

Loota pitää kyllä löytää uusi, ehkä tuonkin saisi korjattua mutta jääpä sitten varalle ja varaosiksi vaikkakin taitaa olla aika entisiä sisuskalut. Melkoisesti tuli viime öljynvaihdossa metallinpaloja, en tiedä että olisiko laakerikuulien ympäriltä vai mistä silppuuntunut.
Laitoin stp-moottorin lisäainetta lootaan, kun se ainakin on tosi jäykkää mutta pikkuhiljaa sekin näyttää kytkimeen menevän.

Oudosti myös paisari porisi lyhyen koeajon jälkeen mitä ei aiemmin ole tehnyt eikä kyllä senkään jälkeen. Harmillisesti ennen koeajoa peruutusvalon johtoja katkaisimeen laittaessa unohdin virrat päälle ja sulake tietty paloi, niin ei nähnyt moottorilämpöjä.

Muutakin sähkövikaa sain taas aikaiseksi. Minä kun olen kuvitellut, että näissä on mittarivalojen himmennin siksi, kun neuvostoaikana polttimoita on ollut vaikea saada mutta himmennin onkin siksi, että jos joku mittariston polttimoita vaihtaessa saakin oikosulun aikaan, niin matkaa pystyy jatkamaan kunhan kääntää himmentimen nollille. Meinaan meni ampeerimittari aika miinukselle ja kipinäkin jo oli heikko kun 80 vauhdissa alkaa meno hyytymään.
Ilmeisesti ei muuta vahinkoa kuin että valokatkaisijassa olevasta himmentimestä tuli on-off tyylinen. Syynä tähän oli lujaan hapettunut polttimo jota yritin vaihtaa ja siinä sitten meni eristeet rikki jota en huomannut.

Aloin myös purkaman tavaratilasta vanerointia pois, jotta saa välissä olevat uretaanit pois, kun ei pidemmän päälle ole hyvä niiden olla pintapeltejä vasten. Lämmöneristythän tässä huononee ja samoin äänieristyskin mikäli joskus tavaratilaan aion istuimia laittaa. Mutta jotain äänieristysmattoa varmaankin tulee laitettua vaneriin kiinni. Samalla sitten saa taakse menevän johtonipun tarkastettua kun se kaiketi näissä menee siellä uretaanin sisällä miten sattuu. Sisävalot ei toimi hytissä eikä tavartilassa, niin samalla saanee nekin laitettua kuntoon, kun näkee mistä lähteä johdon päitä etsimään. Kattoverhoilukin repsottaa, eli sellainenkin pitäisi jossain vaiheessa saada.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Avatar
Flaiman
Moderaattori
Viestit: 1874
Liittynyt: 14.8.2006 19:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Uaz 3741 -1987 -miksköhän tän ostin auto

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

Niin vain kesti Uaz Ikaalisiin Idän ihmeisiin ja vielä takaisinkin. Menomatkalla ei mitään ongelmia mutta melko pian takaisinpäin ajellessa alkoi kytkin luistamaan, joten pysähdyttiin jarrukliinerillä sitä putsaamaan. Tämän hetkisen kokemuksen mukaan 400km välein pitää levyä putsata.
Yöpymiseenkin tämä tuntuisi sopivan tosi hyvin, Ladaritari sai vanerista hyvän makuualustan kun sen laittoi takapyöräkoteloiden päälle, samalla sai sitten tavarat tungettua vanerin alle pois tieltä. Minulle jäi tilaa nukkua tuossa lattialla, kun vararenkaan vain siirsi pois tieltä.
Uaz mansossa_b.jpg
uaz majoitustilat_b.jpg
Paluumatkalla käytiin vähän maastossa ajamassa ja hieman jäätyä kiinnikin mutta sieltäkin selvittiin.
SItten käytiin jossain metsäautotien tapaisilla teillä ajelemassa ja yhdessä kohdassa kaksi tietä ristesivät ja koska maasto oli siinä tasaista ja aukeaa niin oioin hieman sisäkurvin puolelta. Maastoutui vaan oja niin hyvin siihen heinikkoon ettei tullut ollenkaan huomattua, vauhtia joku 40-50kmh ja Uazhan oikein kivasti hyppäsi yli, mahtoi siinä vieressä mopoilijat ihmetellä. Uaz meni vauhtiin nähden yllättävän pehmeästi yli mutta me Ladaritarin kanssa hieman pompattiin ohjaamossa ja tavarat tietty kontissa myöskin. No muuta ei kuitenkaan käynyt kuin, että hanskalokeron pahvinen pohja petti ja rysähti lattialle.
metsässä_b.jpg
hanskalokeron pohja_b.jpg
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Avatar
Flaiman
Moderaattori
Viestit: 1874
Liittynyt: 14.8.2006 19:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Uaz 3741 -1987 -miksköhän tän ostin auto

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

Vaneroinnin purkaminen käykin tosi paljon hitaammin kuin luulin. Lähes kaikki ruuvit lähtee helposti auki vaikka kovassa ovat, ja pitää kyllä olla hyvä meisseli millä niitä aukoo ettei nysvää kantaa. Ruuveja on ihan älyttömän tiheään laitettu, mutta varmaankin ollut pakko ettei uretaani pullistuta vaneria irti. Ne joita en saanut avattua niin kokeilin porata kantaa rikki mutta ei ainakaan minun poranterät näihin pysty, piti sitten pienet viillot tehdä vaneriin ruuvin ympärille niin sai ruuvit pois. Sinällään ei vanereiden särkymisellä niin väliä kun tarkoitus ne vaihtaa uusiin, mutta näistä vanhoista saa sapluunat uusien tekoon niin ei ihan säpäleiksi viitsi pistää.
vaneroinnin purku_b.jpg
Tuli kuvattua TJ-merkinnätkin kun en aiemmin näitä ollut huomannut.
TJ165_b.jpg
TJ 57_b.jpg
Sitten löytyi innostusta vielä bensatankkien elvyttämiseen. Ostin fosforihappoa ja annoin vuorokauden muhia 30% liuoksessa aina välillä tankkia heilutellen, varatankista tuli tosi hyvän näköinen ja päätankistakin melko hyvä. Kunhan saan nämä takaisin paikalleen niin näkee, että alkoivatko vuotaa ja vieläkö irtoaa ruostetöhnää.

SItten päätti Uaz taas yhtenä iltana yllättää ja katkaista vaihdekepin. Onneksi olin parkkipaikalle kääntymässä niin en jäänyt tien tukkeeksi mihinkään. Ja työkalupakista löytyi hylsy mikä istui tosi napakasti paikalleen ja taas jaksoi vaihteita vaihtaa. Vielä on keppi hitsaamatta mutta tallista löytyi sentään sopivaa putkea minkä laittaa tuohon päälle ettei pääse katkeamaan hitsisaumasta.
vaihdekeppi poikki_b.jpg
vaihdekeppi poikki4_b.jpg
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Avatar
Flaiman
Moderaattori
Viestit: 1874
Liittynyt: 14.8.2006 19:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Uaz 3741 -1987 -miksköhän tän ostin auto

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

Vaihdekepin sain hitsattua mutta eihän tuota putkea siihen päälle pystynytkään laittamaan, kun tuossa kepissä on tuo mutkakohta nii lähellä, että ei tuota putkea saanut sivuun hitsaamisen tieltä. Mutta on se keppi nyt ilmankin kestänyt.

Tavaratilan uretaanin poisto on aika hyvällä mallilla. Sotkuista hommaa, kun aika pieninä paloina irtoaa. Sorkkaraudalla ja kittilastalla sitä on tullut irroitettua ja neljä jätesäkillistä tähän mennessä on tullut. Vielä olisi ojanpuoleinen seinä kokonaan aloittamatta ja väliseinän kanssa en oikein tiedä, että ottaisiko sitä edes pois vai vaimentaisiko se siinä resonointiääniä edes hieman.

Sitten tuli ostettua myöskin kaksi Transitin kolmipistevyöllistä penkkiä, kun lähellä sellaisia kaupattiin, Ne on suunnitelmissa laittaa taakse.
Ja kun on kunnon vyöt niin saisi asennettua naama menosuuntaankin mutta tavarankuskausta ajatellen penkit on vähemmän tiellä jos laittaa väliseinää vasten selkä menosuuntaan. Oikein jos olisi fiksu niin tekisi kiinnityspisteet molempiin paikkoihin mutta taitaa olla jo tarpeeksi vaivaa kun näperöi katsurille kelpaavia kiinnikkeitä edes jompaan kumpaan paikkaan.

Hanskalokeron pohjakin tuli kyhättyä. Särkyneestä pahvisesta sai otettua mallia ja tehtyä ihan samanlailla paitsi, että käytinkin kattopellin palaa, minkä satuin löytämään varastosta. Sitä oli helppo taivutella oikeaan muotoon ja taitokset vaan pop-niiteillä kiinni. Asennuspaikkakin oli sen verran ahdas että mistään jäykemmästä ja paksummasta pellistä sitä ei olisi voinutkaan tehdä, kun vaatii pientä suostuttelua että muljahtaa paikalleen.

Varatankissa on bensa pysynyt happokäsittelyn jälkeenkin mutta päätankin kun ensimmäistä kertaa täyteen tankkasin niin samantien lähti lorottamaan maahan. Onneksi vuoti vain bensa-anturin laipasta ja siihen uudella tiivisteellä sai vuodon lakkaamaan, mutta vuotopa siirtyikin sitten polttoaineputkeen.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Uaz 3741 -1987 -miksköhän tän ostin auto

Viesti Kirjoittaja pressa »

Minkälaiset penkit takana on tähän asti ollut? Kuinkas istuimien lisääminen vaikuttaa veroihin jos niitä ei ennemmin ole ollut? Jos taas taakse laittaa istuinosalta saranoidut tilapäis- istuimet ja sanoo niiden olleen siellä. Autoverotus on vaikea laji ja pykäliä paljon...
Avatar
Flaiman
Moderaattori
Viestit: 1874
Liittynyt: 14.8.2006 19:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Uaz 3741 -1987 -miksköhän tän ostin auto

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

Olisi siellä ollut intin muovituolit. yksi selkä menosuuntaan ja toinen kekskellä lattiaa. Mun mielestä ainakaan ne ei olisi sellaisinaan kelvannu, mutta nää pykälät on kyllä niin vaikeeselkoisia etten tietty varmaksi sano. Kuutiotilavuus menisi jos pyöristäisi ylöspäin 1,7m3, jolloin yksi lisäpenkki saisi olla, mutta sitten kun siitä tilasta vähennetään tuleva työkalulaatikko yms niin eipä enää pykälät täytykään.

Verojen kanssa ei pitäisi olla suurta pelkoa enää nykypäivänä kun verot katsotaan nykyisen arvon mukaan. Enemämän epäilen että ne rekisteriotteessa näkymättömänt inttipenkit tietää vaikeuksia ratsiaan tai katsastukseen mennessä, jolloin seuraamuksen pian kalliimpia.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Avatar
Flaiman
Moderaattori
Viestit: 1874
Liittynyt: 14.8.2006 19:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Uaz 3741 -1987 -miksköhän tän ostin auto

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

Vähän laski penkkien ihmettelymotivaatiota, kun yksi Uaz-tyyppi oli selvitellyt ja arveli, että jotain 700€ verot voi hyvinkin tulla, kun verottajahan vissiin vertaa näitä johonkin kalliisiin nelivetopakuihin mikä nostaa verotusarvon aika korkeaksi. No mietitään sitten joskus vielä uudestaan, kun näkee että tuleeko tästä autoa pidemmäksi aikaa.
takapenkit_b.jpg
Pitkä aika kun viimeksi kirjoitellut eikä juuri edistystä olekaan tapahtunut. Uretaanit tietty jo sain niin tarkkaan pois että itselle kelpaa.
Väliseinä piti myöskin irroittaa, jotta sai risan kattoverhoilun irti. Ikuistin myös valokuvaan M Vähämaa Ky:n teippiä, kun aika hyvin on niiden työnjälki kohta tuhottu.. Hieman oli ruosteessa katon rajasta joihin kattoverhoilu kiinnitetään niin hioin ruosteita pois ja muutamaan kohtaan hitsasin uutta peltiäkin. Etupenkkien alta lattiapeltikin oli pintaruosteessa, niin hioin siitäkin ruosteet pois ja maalasin sävytetyllä vihreällä maalilla että näyttää jokseenkin siistiltä vaikka pensselijäljet pintaan jäikin.
m vähämaa.jpg
kattoverhoilu irti1.jpg
hitsipaikat.jpg
lattia_b.jpg
Sähköjen teossa menikin sitten aikaa. Suunnitelmat vaihtui pariin otteeseen niin tuli vedettyä johtoja turhaan ja hetken päästä sitten kiskottua ne pois. Akku kun on kuskin penkin takana niin en viitsinyt kojelaudan alta orkkissulakerasialta lähteä vetämään uusia johtoja vaan laitoin akun viereen lattasulakerasian josta sitten vedin johdot kaikille sisävaloille. ja lisäsinpä sitten yhden valon vielä tavaratilan etuosaankin, niin on sitten valo ja katkaisin aina lähellä tuli sitten mistä ovesta tahansa sisälle.
sisävalot_b.jpg
Tavaratilan takaosaan vedin kaksi johtoa joista toisen jätin varalle myöhempää käyttöä varten ja toiseen kytkin pussihousuhengessä originaali töpselipistokkeen työvalolle mutta lisäksi usb-pistokkeen, samoin takimmaiset kattovalot saavat tästä johdosta virran.
töpselipistokkeet_b.jpg
Nyt pitäisi sitten osata laittaa kattoverhoilu paikalleen. Ei ole kuin yksi tanko ja senkin menin irroittaessa rikkomaan, kun oli niin kovassa kiinni ja irroitustekniikka hukassa. Mallasin sitä kuitenkin paikalleen ja tukevasti näyttää pysyvän.
Toinen asia mitä olen miettinyt että laittaako kattoon jotain eristettä vaiko ei. Ei niinkään melun takia vaan että olisiko jotain apua ettei kosteus tiivistyisi.
Sama homma takavarilankin kanssa että jos sinne vaneroinnit laitan niin kaipaako kattopelti kuitenkin jotain eristettä.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Avatar
Flaiman
Moderaattori
Viestit: 1874
Liittynyt: 14.8.2006 19:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Uaz 3741 -1987 -miksköhän tän ostin auto

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

Boardin sisäänkirjautuminen bugittanut niin ei ole innostanut kirjoittamaan.

Kattoverhoilun sain paikalleen aika helposti. Mitään priimaa en yrittänytkään mutta näköjään kannattaisi merkata huolellisemmin keskilinja ettei lähtisi menemään vinoon. Ei varmaan ollut kuin puoli senttiä vinossa niin heti huomaa että kuskinpuolta oli vaikeampi saada kiristettyä nätisti. Lisäksi uusi verhoilu oli hieman erilainen kuin vanha, eli tarkoitettu kahdelle tangolle mutta minulla kattoluukun takia toista tankoa ei ole, joten verhoilussa on yksi ylimääräinen sauma, joten älyttömästi ei viitsinyt kiristääkään ettei ratkea saumasta. Itse en ompelemisesta mitään ymmärrä mutta mitenkähän käy myöhemmin tuolle saumaompeleelle, kun kattolukku on sauman kohdalla, että lähteekö sitten purkautumaan ompeleet kun lanka on poikki, eli olisiko pitänyt ommella joku langanpäätös tai sitten laittaa jotain liimaa siihen. Aiemmin pohdin äänieristeen lisäämistä kattoon mutta jätin laittamatta.

Sitten moottorin tehottomuuden vuoksi tuli epäiltyä että josko olisi jako hampaan verran pielessä, kun jakopään hammaspyörän palasia öljyjen seasta aina tuli ja kuulemma jossain vaiheessa korkkaa hammaspyörästä keskiö irti, siispä tein sitten jakopääremontin. Loppujen lopuksi ihan turhaan, kun jakomerkit oli paikallaan, joskin hampaista puuttui paloja, eli ihan kauhean kauaa ei varmaan olisi enää kestänyt.

Remppa onnistui pienen nyhräämisen jälkeen kun piti ostella ja tehdä itse ulosvetimiä ja ostaa vielä 46mm hylsy vääntiöineen, kun on ihan miehekkään kokoinen kampiakselin mutteri näissä.

Mutta koska jako oli kohdillaan ja silti moottorista puhti pois, niin että ylämäkiin vauhti hyytyy ja öljynpaineetkin oikealla mittarilla mitattuna hieman alhaiset niin lada.h.s:n yllyttämänä päätin sitten alkaa tekemään täydellistä koneremonttia.
Moottorin ympäriltä purin kaikki syylärit ja vaihdelaatikot irti reilu viikko sitten mutta vasta tänään oli sitten paremmat välineet nostaa kone pois. Se kävikin näppärästi ensin kattoluukun kautta nostaen lattian tasalle ja sitten oviaukosta pihalle. Uutena vuotena on sitten tarkoitus aloitella moottorin purkamista.
jakopää_b.jpg
jakopää2_b.jpg
jakopää1_b.jpg
moottorinnosto_b.jpg
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Uaz 3741 -1987 -miksköhän tän ostin auto

Viesti Kirjoittaja pressa »

Hienoa että joku saa vielä jonkun yllytettyä jotain tekemään. Meinaatko oikein porauttaa vai pelkkä hoonaus ja uudet renkaat?
Avatar
Flaiman
Moderaattori
Viestit: 1874
Liittynyt: 14.8.2006 19:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Uaz 3741 -1987 -miksköhän tän ostin auto

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

Kannesta ainakin lastua pois jotain kolme milliä, kun ei tän tarvii millään 80 oktaanisella bensalla toimia.
Uuden nokka-akselin, öljypumpun, ja tiivisteitä joulupukki jo toi mutta kai tähän sylinteriputket vaihdetaan ja laakerit.
Pikkusen meinannu käydä kolmella välillä, että joko alkavaa venttiilivikaa, katkennutta männänrengasta tai sitten imusarjantiiviste pettäny taas.
Hajotin startin niin ei päässy puristuksia mittaamaan ennen remonttia. :(

Tuossa vielä se vaihdelaatikon stefallinen pääkin lähes valmiina.
lootanpää_c.jpg
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Avatar
Flaiman
Moderaattori
Viestit: 1874
Liittynyt: 14.8.2006 19:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Uaz 3741 -1987 -miksköhän tän ostin auto

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

Vuodenvaihteessa tuli moottori purettua ja ihan oli männät, männänrenkaat ja kaikki ihan ehjiä, laakereissa oli vähän jälkeä mutta kampiakselipa olikin sitten aika hyvin ottanut ruostetta. Tähän on silloin 2006 vaihdettu "uusi" moottori, eli näemmä joku peruskorjattu yksilö ja kauan seissyt jossain, kun ei oikein käy järkeen miksi muuten olisi niin ruostetta täynnä koko moottori. Tietty olihan tämä minua aiemminkin seissyt mutta jos öljyt on sisässä niin olisiko noin ruosteeseen mennyt, hieman epäilen.
kampiakseli.jpg
No joka tapauksessa lohko, kansi ja kampiakseli sitten koneistamoon ja sieltä sitten tänä viikkona alkoi kuulumaan tilannetietoja.
Kannesta käskin ottaa 4,5mm pois, eli toimii sen jälkeen hyvin 98 bensalla ja tarvittaessa 95 bensallakin.
Kampiakseliin riitti pelkkä kiillotus niin saa ostella ihan standardikokoisia laakereita ja taitaa kiillotuksen hintakin olla halvempi kuin jos olisivat seuraavaan alikokoon tehneet.
Mutta sitten uutta nokka-akselia olivat alkaneet sovittamaan paikalleen ja nähneet että nokan laakerit päässeet pyörähtämään sillein, että ilmeisesti lohkosta sorvautunut kunnolla tavaraa pois. No ne oli vähän sitä mieltä että helpoin homma olisi uusi lohko tai sitten sitä voisi yrittää korjatakin, mutta ilmeisesti hintaa varmaan tulee reippaasti uuden lohkon hinnan verran.
Nyt kun olen yrittänyt etsiä niin löytyy ainoastaan Uazin moottoreita, jotka muuten kelpuuttaisin mutta kun on jo tähän Volgan koneeseen mennyt sen verran rahaa koneistuksiin ja osiin, että ei oikein originaalimoottoria viitsisi tähän laittaa vaikka niin orkkishenkinen olenkin.
Uudet lohkot Venäjällä ja jossain balttian maissa maksavat noin 300-500 euroa, että ellei kohta muualta löydy niin kai sellainen sitten täytyy sieltä hankkia.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Uaz 3741 -1987 -miksköhän tän ostin auto

Viesti Kirjoittaja pressa »

Kestääkö kansi jäykkänä vesikanavien kohdalta noin kovan höyläyksen? Montako nokkapukkia sillä on madaltunut? enne noita on täytehitsattu ja linjurin kanssa muotoon hiottu. Liiman kanssa liuskat paikalle niin ei pyöri ja eikö niissä ole mitään topparia??
Avatar
Flaiman
Moderaattori
Viestit: 1874
Liittynyt: 14.8.2006 19:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Uaz 3741 -1987 -miksköhän tän ostin auto

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

Lähtökohtaisesti kaikki nämä kannet kestää moisen höyläyksen kunhan vaan katsoo, ettei ole mikään maanantaikansi, jossa vesikanavat lähempänä. Samoin katsottava että tulpat ei ota mäntään ja sinnekin näyttäs jäävän tilaa. Netistä löytyi monia taulukoita, missä sanottiin että paljonko pitää höylätä että saa puristussuhteen haluamaksi ja samoin näkyi että millä bensalla toimii parhaiten.

Pitää huomenna käydä katsomassa sitä lohkoa että miltä näyttää ja kyseltävä että paljonko maksaa.
En silloin purettuna sinne vilkaissut ollenkaan.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10210
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Uaz 3741 -1987 -miksköhän tän ostin auto

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

älä nyt hirveesti höylää sitä kantta, kun tossa on kerran Volgan isopuristeinen melkein 100 heppainen kone, vai meinaatko ottaa oikein kovat tehot?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin