Uaz 3741

Tänne muut kulkupelit ja vehkeet, länsiautoista mopoihin.

Otsikointi vapaamuotoinen.
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
SimoK
Viestit: 60
Liittynyt: 18.10.2016 19:38

Re: Uaz 3741

Viesti Kirjoittaja SimoK »

Jos välillä tännekin jotain.

Satama cruisingin jälkeen oli motivaatio nolla. Lähinnä muutamat kommentit söi motia. No viikko ennen power truck showta iski paniikki. Siellä autossa pitäisi nukkua ja sisustaa ei juuri ole. Sitten alkoi tässä pajassa sellainen tohina työn ja vapaa-ajan välillä. Joka huipentui lähtöä edeltävään iltaan/yöhön kerkesihän sitä neljä tuntia nukkumaan ennen lähtöä. Ja omalla osastolla oltiin kolme minuuttia myöhässä. Mutta hitvaskankaan aamupalan oli liian hyvä ja piti santsata :D

Kuva

Paljon jäi kesken ja paljon tulee lisää tässä kun kerkeää tehdä. Valoa ja ääntä on saatava lisää. Sillä minulle ei mitkään puukenkämiehet vinoile :D

Nyt pitäisi jaksaa leimata kun muutama pikku juttu syksyltä korjattu. Talven sai vanhus olla rauhassa.
Käyttis Mitsubishi Lancer stw -04

Harrasteet Uaz 3741 -88, Vaz 2109 -96
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Uaz 3741

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Makee peli. Kyllä kelpois..
SimoK
Viestit: 60
Liittynyt: 18.10.2016 19:38

Re: Uaz 3741

Viesti Kirjoittaja SimoK »

Leimalle koitettu. Muutoin oli enemmän oppitunti uazista katsurille, mutta putkesta tuli kukkaistuoksua oikein juuripaakun kanssa. Tyhjäkäynti todella rikkaalla. Jopa ajokiellon rajalla. Kotia pääsin ja weber pöydälle. Äkkiseltään neulaventtiili vuoti ja bensanpinta noin 3mm liian korkea weberin säätöarvoon. Samalla korjaussarja muutoinkin. Ensi viikolla jos saisi bensanpaineensäätimen niin vähän rajoittaa painetta.

Samalla autoracingilta flektin säädettävä lämpötila kytkin. Jos poistaisi alkuperäisen metallisiiven käytöstä. Ei kuitenkaan viskoa ollenkaan. Samalla jos desin tai kaksi säästää polttoainetta ja pelastaa maailman. Avm napalukot meinaan paranti suorituskykyä kun ei akselin romut vastusta mukana. Toki alkuperäinen napalukko on hieno ja varma, mutta todella hidas käyttää.

Hurja haave heräsi myös kun katselin Venäjältä uudempia ruiskukoneita. Mutta ehkä maltan hetken ettei dinaarit lopu kesken.
Käyttis Mitsubishi Lancer stw -04

Harrasteet Uaz 3741 -88, Vaz 2109 -96
SimoK
Viestit: 60
Liittynyt: 18.10.2016 19:38

Re: Uaz 3741

Viesti Kirjoittaja SimoK »

No niinhän se oli perjantaina päästöt kohdallaan. Saa taas vuoden kurvailla. Josko sitä välillä jaksaisi nappista pajottaa.
Käyttis Mitsubishi Lancer stw -04

Harrasteet Uaz 3741 -88, Vaz 2109 -96
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Uaz 3741

Viesti Kirjoittaja pressa »

Hienoa että päästöt asettui, ettei tarvinnut viinaa laittaa. Pari kuukautta sitten oli yksi subaru jossa co ei tullut alas kuin 30% viinalla, toki nokka ja kaikki rosteriputkisto kisakatit yms. vaikutti asiaan eikä vakio osia enää tietenkään ollut, kun viimekesänä sarjat asennettu...
SimoK
Viestit: 60
Liittynyt: 18.10.2016 19:38

Re: Uaz 3741

Viesti Kirjoittaja SimoK »

pressa kirjoitti:Hienoa että päästöt asettui, ettei tarvinnut viinaa laittaa. Pari kuukautta sitten oli yksi subaru jossa co ei tullut alas kuin 30% viinalla, toki nokka ja kaikki rosteriputkisto kisakatit yms. vaikutti asiaan eikä vakio osia enää tietenkään ollut, kun viimekesänä sarjat asennettu...
Joo hetken sain säätää konttorilla mittarilla. Omalla nenällä ja korvalla tosiaan rima väpätti. Olisi varmaan paremmaksi saanut. Vaan alkoi aavistuksen vuotava putki näkymään selkeämmin. Lisäksi kokeiltiin kierroksilla päästöjä niin euro4 rajoihin päästiin käytönaikaisessa 8) Eikä länsi kaasuttimella nämä uazit vaikeita ole saada päästöistä. Rättikatossa oli dgv ja se oli kanssa niin ihmeen puhdas. Mutta nyt miettinyt uudempaa ruiskupattaa tai sitten olisi yksi uazin kansi tuolla hyllyssä jos puristuksia nostaisi ja mega tms. Avulla viinakoneeksi. Hullun pohdintoja jotka eivät välttämättä johda mihinkään.
Käyttis Mitsubishi Lancer stw -04

Harrasteet Uaz 3741 -88, Vaz 2109 -96
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Uaz 3741

Viesti Kirjoittaja pressa »

Voihan sen kaasuttimellakin rekisteröidä viinalle, saa sitten ajaa saksassa keskustaan ja parkkihalleihin!! (eli saa griinstikkerin ikkunaan kun on etanoli otteella)
SimoK
Viestit: 60
Liittynyt: 18.10.2016 19:38

Re: Uaz 3741

Viesti Kirjoittaja SimoK »

Lähinnä saisi flexifuelin jos reissulla ei etanolia ole tyrkyllä. Toki varmaan jotenkin se viina säädetyllä kaasarilla toki varmasti bensallakin kulkee (rikkaalla). Mutta kannesta saisi ottaa siivun pois ensin. Eräs volgan kuljettaja totesi että 8mm oli omastaan ottanut :shock: . Kyseessä armeijan ylijäämää kansi joka on vielä varastorasvoissa. Eli raakakansi ilman mitään venttiilejä etc.
Käyttis Mitsubishi Lancer stw -04

Harrasteet Uaz 3741 -88, Vaz 2109 -96
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Uaz 3741

Viesti Kirjoittaja pressa »

Weberiin vaihtaa suuttimet viiteen minuuttiin huoltoaseman pihassa, näin ainakin tuo Atte kun viina ladalla ajelee ympäri maailman (hoponderos).
SimoK
Viestit: 60
Liittynyt: 18.10.2016 19:38

Re: Uaz 3741

Viesti Kirjoittaja SimoK »

Jos taas tästäkin jotain kirjottaisi. Alku kesä mennyt kulutuksen ihmettelyssä. Yhtä äkkiä kaasutin remontin jälkeen kulutusta saanut millään alle 20l/100km Viime kesä kuitenkin 12-15l/100km. Eilen illalla kaasuttimen kannen avasin ja kaivoin Weberin säätö ohjeen. Olin joo bensan pintaa hinkannut kohdalleen. 6,5mm on ich:n pinnan taso messinki koholla. Sitten tajusin sen kohdan että liikerata myös 6,5mm. Eli koho ei tuota kauemmaksi saisi kannesta karata. No hupsista kun oli liki 20mm. Eli liekkö koholla ollut ongelmia nousta ylös. Tolkuttoman rikkaalla varsinkin tyhjäkäytiä kävi. Se mikä meni rimaa väpättäen leimallakin. Samalla pesin öljykylpy ilmansuodattimen ja vaihdoin puhtaat öljyt. Josko se nyt vihdoin.

Idän ihmeet ovat kuukauden päästä. Peräkärry on aivan raakile. Sisusta ei ole edistynyt viime vuoden powerin jälkeen juuri ollenkaan. Pitänee ottaa itseään niskasta kiinni.

Kuva

Toki diesel lämmitin on saatu katolle ja puhallus sisälle. Virrat hupiakulta jne. Tarkenee ainakin nukkua jos iskee viileä. PETG lankaa pitäisi hakea niin voisi alkaa tulostaa puhallin sulakkeet sisustaan.
Käyttis Mitsubishi Lancer stw -04

Harrasteet Uaz 3741 -88, Vaz 2109 -96
TMUAZ
Viestit: 1
Liittynyt: 10.7.2020 22:26

Re: Uaz 3741

Viesti Kirjoittaja TMUAZ »

Moi
Sun vanha EXL-600 sai tuoreen leiman (keuruun konttorilla) juhannus viikolla muutaman
vuoden seisokin jälkeen!
Bensan kulutuksen ja koneen tehojen kanssa taisteltu
powervalven kalvon haperuus se suurin syy lienee
nyt kanava on tulpattuna, mutta tehot on mitä on
SimoK
Viestit: 60
Liittynyt: 18.10.2016 19:38

Re: Uaz 3741

Viesti Kirjoittaja SimoK »

TMUAZ kirjoitti: 12.7.2020 10:54 Moi
Sun vanha EXL-600 sai tuoreen leiman (keuruun konttorilla) juhannus viikolla muutaman
vuoden seisokin jälkeen!
Bensan kulutuksen ja koneen tehojen kanssa taisteltu
powervalven kalvon haperuus se suurin syy lienee
nyt kanava on tulpattuna, mutta tehot on mitä on
Hienoa kuulla että hengissä on. Aikanaan se meni sillä 14-16l/100km. Kakkoskurkussa on melko iso suutin. Jopa siinä määrin että sillä on voitettu aikanaan ihan kiihdytys ajoissa

Kuva

Vähän harmittaa että aikanaan myin. Varsinkin kun alkuun näytti että se jää seisomaan. Mutta Juha sanoi että henkiin heräämässä.
Käyttis Mitsubishi Lancer stw -04

Harrasteet Uaz 3741 -88, Vaz 2109 -96
SimoK
Viestit: 60
Liittynyt: 18.10.2016 19:38

Re: Uaz 3741

Viesti Kirjoittaja SimoK »

Ja sen verran pitää pullasta mainita että nyt kun kaasutin huollettu, ja polttoaine linjat uusittu. Ohitettu tankin valinta hana ja alkuperäinen karkea suodatin. Niin josko kohta ratkeaa kulutus murheet.
Käyttis Mitsubishi Lancer stw -04

Harrasteet Uaz 3741 -88, Vaz 2109 -96
SimoK
Viestit: 60
Liittynyt: 18.10.2016 19:38

Re: Uaz 3741

Viesti Kirjoittaja SimoK »

Tuntuu taas tuulimyllyjä vastaan taistelulta. Kaikki on kaasuttimessa kohdallaan. Polttoaine linja tehty uusiksi. Nyt uusi ennätys 22,6l/100km :shock: Viime vuonna imuvuodon kanssa kärry perässä härmän reissu 12l/100km ja muutenkin 14-16l/100km. Pidemmän vedätyksen jälkeen kun nostaa kaasulta niin viheltää kierrosten mukaan jonkun hetken. Jos jollakin ajatuksia mikä voisi olla niin saa ehdottaa.
Käyttis Mitsubishi Lancer stw -04

Harrasteet Uaz 3741 -88, Vaz 2109 -96
KFH-893
Viestit: 77
Liittynyt: 24.3.2014 15:10
Paikkakunta: Imatra

Re: Uaz 3741

Viesti Kirjoittaja KFH-893 »

Onko mekaaninen vai sähköpumppu? Jos sähköpumppu ilman paineensäädintä,itellä no se unohtu se pumpu nimi,mikä on imevä pumppu,ni iteellä liika kovat paineet,tein pumpun ja kaasuttimen väliin t-haaran ja letkuun mopon 70 suuttimen takaisin linjaan ennen pumppua,ei tarvii mennä takaisin tankkiin,halpis paineen säädin ,voi toimia myös mekaanisessa pumpussa,ja se pumpun nimi tuli just mieleen HYGO tahi sinnepäin!
Vastaa Viestiin