Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "ex-tappovehje"

Tänne muut kulkupelit ja vehkeet, länsiautoista mopoihin.

Otsikointi vapaamuotoinen.
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Avatar
degen
Viestit: 1284
Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Paikkakunta: Sipoo

Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"

Viesti Kirjoittaja degen »

Oli myös ihan mukavan hyvää tuuria se, että sain todellakin kiinni Trafin tietokantaan merkitys omistajan ja hän oli yhteistyöhaluinen luovarin suhteen. Ilman sitä en olisi saanut tuota kilpiin millään. Paperittoman ajoneuvon ostaminen rekisteröintimielessä onkin siinä mielessä tuurista kiinni, että jos vaikka viimeisin omistaja ei haluakaan tehdä luovaria, häntä ei saa edes kiinni tai on peräti kuollut. Kuolleen omistajan tapauksessa omistajuusselvitys saattaisi olla sangen mielenkiintoinen. Varsinkin mopoissa noita paperittomia on vaikka kuinka paljon eikä omistajuusselvitys aina välttämättä onnistu yhtä ruusuisesti kuin minulla.
Yksiselitteisen runkonumeron olemassaolo on välttämätön, muttei riittävä edellytys rekisteröintiin. Toinen on katkeamaton omistajuusketju, jos Trafin tietokannassa on omistustietoja. Jos niitä ei ole eikä mopon runkonumerolle löydy miltään instanssilta mitään tietoa, on tehtävä historiaselvitys kymmeneltä tai kuudelta vuodelta. Jos sitä ei pidetä luotettavana, kohdellaan ajoneuvoa ulkomailta käytettynä tuotuna nykysääntöjen mukaan. Mopoissa kun rekisteröinti tuli pakolliseksi vasta 1995, niin sellaisia mopoja, joista ei löydy mitään tietoja mistään, on vaikka kuinka monta.
Viimeksi muokannut degen, 8.10.2016 23:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Avatar
degen
Viestit: 1284
Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Paikkakunta: Sipoo

Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"

Viesti Kirjoittaja degen »

Tulipa asennuttua takaisin tuo rempattu RM50-kone edelleen Malossilla ja uudella Malossin männällä. Tarvikemallin mäntää en laita tuohon, vaikka se ihanaisen halpa onkin. 25 euroa vs Malossin mäntä 60 eur. Kaasarina on edelleen sama 22 mm mikuni ja pipercrossin ilmanputsari sekö pakoputkena Arrow, tällä kertaa myös Arrowin omalla äänenvaimentimella. Kaasarin säätöihin en koskenut, sillä ne toimivat aikaisemmin kohtalaisesti. Moottori käynnistyi toisella polkaisulla, mutta se rötäsi pahasti kaikilla kaasun alueilla paitsi alakaasulla. Neulaa laskin yhden pykälän ja pääsuutinta jouduin pienentämään peräti 27,5 numeroa. Aikaisempi suutin oli 100, nykyinen 72,5. Liekkö ollut jonkinlaista ilmavuotoa kampikammioon lohkojen välistä tai magneeton puolen stefasta. Ainakin bensankulutus putoaa, mikä ei haittaa. Nyt PV toimii jälleen mukavasti. Alinta kaasun aluetta pitää vielä laihentaa, mitä varten tilasin Storm-Motorista tyhjäkäyntisuuttimia kokoa 25, 22,5 ja 20. Kylmänä näetsen PV ei oikein tahdo toimia tuolla alakaasulla ja kuumanakin tahtoo hivenen röpöttää pintakaasulla.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Avatar
degen
Viestit: 1284
Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Paikkakunta: Sipoo

Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"

Viesti Kirjoittaja degen »

Tilasin Saksasta joukon osia peeveeseen jo 29.9. Siinä on uusi satula, kaikki polkimet, jarrupolkimen jousi sekä sivukoppa. Kaikki SGP-osia. Lupailivat toimitusajaksi 5-7 arkipäivää, koska ne eivät olleet varastotuotteita. Seurailin lokakuun ajan, kun ne ilmaantuivat yksi kerrallaan Saksaan yrityksen varastoon. Nyt ne ovat siellä kaikki, mutta vaihdepoljin puuttuu edelleen. Pistin sähköpostia firmaan ja ilmaisin peruvani vaihdepolkimen tilauksen ja haluavani rahat takaisin. Se järjestyikin osin ja nyt ovat muut osat DHL:n matkassa Suomeen. Firma lupasi kumminkin lähettää vaihdepolkimen erikseen ilman lisämaksua. Se käy minulle ihan mainiosti. Tulkoon sitten kun tulee. Tässä lafkassa kun on mahdollisuus peruuttaa tilaus, jos heidän ilmoittamansa toimitusaika on asiakkaan mielestä kohtuuttoman pitkä. Tuo isompi paketti pitäisi olla Suomessa 7.11.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Hienoa, sitten vaan kuvia uusista osista kun saapuvat.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Avatar
degen
Viestit: 1284
Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Paikkakunta: Sipoo

Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"

Viesti Kirjoittaja degen »

Kauan kaivatut osat toden totta tulivat tänään. Viime viikolla tuli pienenä heräteostoksena hommattua tuulilasikin peeveeseen. Siihen kuuluu pieni näppärä säilytystasku.

KuvaKuvaKuvaKuva
KuvaKuvaKuvaKuva
Tarkoitus on jossain vaiheessa vielä ottaa tuosta satulasta tuo uusi päällinen pois ja laittaa tilalle punainen tai sininen. Tuon siniharmaan orkkispäällisen meinasin laittaa toiseen peeveeseen, johon myös se alkuperäisenä kuuluu. Satulan rungosta puuttuu sarana, jonka avulla se kiinnittyy runkoon. Sen ajattelin napata vanhasta raudasta.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Se on nyt päättänyt laittaa viimeisen päälle. Samalla kun laittaa, kannattaa laittaa kunnolla.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Lattarauta
Viestit: 3624
Liittynyt: 3.7.2010 22:09

Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

Hyvältä vaikuttaa. :)
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Avatar
ile
Viestit: 120
Liittynyt: 31.8.2005 19:50
Paikkakunta: Espoo

Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"

Viesti Kirjoittaja ile »

Hienon näköistä jälkeä! :shock:
Elämä on laiffia.
Avatar
micco
Viestit: 328
Liittynyt: 26.9.2003 22:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"

Viesti Kirjoittaja micco »

degen kirjoitti:Oli myös ihan mukavan hyvää tuuria se, että sain todellakin kiinni Trafin tietokantaan merkitys omistajan ja hän oli yhteistyöhaluinen luovarin suhteen. Ilman sitä en olisi saanut tuota kilpiin millään. Paperittoman ajoneuvon ostaminen rekisteröintimielessä onkin siinä mielessä tuurista kiinni, että jos vaikka viimeisin omistaja ei haluakaan tehdä luovaria, häntä ei saa edes kiinni tai on peräti kuollut.
Enhän toki kannusta mihinkään laittomuuksiin mutta äkkiäkös sen luovarin itse täyttelee ja allekirjoittaa Trafiin merkitys omistajan nimissä jos ei häntä moinen kiinnosta.
500whp.net
Avatar
degen
Viestit: 1284
Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Paikkakunta: Sipoo

Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"

Viesti Kirjoittaja degen »

Eipä tullut edes mieleen tuo tekaistun luovarin laatiminen. Oonhan mie lainkuuliainen kansalainen.
Tässä vanha satulan runko. Hieman kärsinyt. Joutaa suoraan sulattoon.
KuvaKuva
Kuvia peeveen nykykunnosta ja uudesta sivukopasta kera tarrojen. Laitoin nastarenkaatkin alle, koska Lemille satoi kivasti lunta. Tulipahan samalla ajettua kymmenen asteen pakkasessa semmoset 70 kilometriä.
KuvaKuvaKuvaKuva
Huomaa ostoskori.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Avatar
degen
Viestit: 1284
Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Paikkakunta: Sipoo

Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"

Viesti Kirjoittaja degen »

Tänään lähti käyntiin Operaatio Penkinaluslaatikko. Halajan sellaista, peeveen alkuperäistä, mutta niitä ei juurikaan tunnu olevan Suomessa käytettynä myytävän. Uutenakaan ei ole saanut vissiin moneen vuoteen. Siksi pitää käyttää monimutkaisempia reittejä ja näyttää lupaavalta. Alunperin noita laatikoita on ollut ilmeisesti 98-00 peeveissä ainoastaan. Toki onhan tossa meidän toisessa 1999 mallin peeveessä just samainen laatikko, mutta se kuuluu siihen erottamattomasti enkä kähvellä sitä siitä.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
saquzi

Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"

Viesti Kirjoittaja saquzi »

http://s99.photobucket.com/user/sellyou ... 1246712660

Tai sitten teet moisen, netistä löytyy mitat ja kaavat.
Avatar
degen
Viestit: 1284
Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Paikkakunta: Sipoo

Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"

Viesti Kirjoittaja degen »

Tiesin noiden olemassaolon ennestään, ja tuo on hyvän kokoinenkin. Kumminkaan se ei sovi peeveeni penkin alle, koska siellä on jo muuta. Alkuperäinen loota on pienempi ja se sopiikin. Tilaamani kolme laatikkoa ovat itse asiassa jo Lemillä huomenna ja haen ne silloin. Silloin kuvaa luvassa. Ei ole ollut edes tarkoitus tehdä tuota lodjua itte vaan saada alkuperäinen.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Avatar
degen
Viestit: 1284
Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Paikkakunta: Sipoo

Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"

Viesti Kirjoittaja degen »

Operaatio Penkinaluslaatikko on nyt suoritettu menestyksellä ja tässä tulos:
Kuva
Otin useamman, kun olivat edullisia. Kaikki myös ehjiä. Jotta sen sai asennettua, piti tarakan haarukasta ottaa palat pois. Tuon tarviketarakan kanssa ei tuo akkulaatikko sovi paikalleen suoraan.
Kuva
Asennettu:
Kuva
Tuohon laatikkoon sijoitan pienen öljypullon, tankkaustaulukon, mittasarjan sekä työkalut.
Asensin myös tuulisuojan. Kuvissa ei tällä kertaa sipulikoria.
KuvaKuvaKuvaKuva
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Avatar
degen
Viestit: 1284
Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Paikkakunta: Sipoo

Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"

Viesti Kirjoittaja degen »

Viime aikoina olen pyöritellyt mielessäin vilkkujen rakentamista peeveeseen. Ne olisivat sangen kätevät esim. taajama-ajossa ja pimeän aikaan, kun käden heilautusta ei välttämättä kovinkan selvästi erota. Vilkkujärjestelmä vaatisi vilkku-umpiot polttimoineen eteen ja taakse, johdot, vilkkureleen, akun ja vilkun käyttökytkimen. Suzuki EPO-mallin kytkinkahvarungossa olisi tuo vilkkujen käyttökytkin valmiina ja peräti Suzukin omana valmisteena, sillä EPOssahan on vilkut vakiona, mutta ne riisuttiin PV:stä pois. Samalla kumminkin tulisi johdotuksia valojen katkaisijalle muuttaa hivenen. Kumminkin ihan oma erillinen kytkin vilkuillle ei olisi sekään hassumpi ajatus. Sen pitäisi vaan olla helposti käytettävissä irrottamatta kättä ohjaustangolta.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Vastaa Viestiin