Sivu 2/3

Re: VAZ-11174 - 2009 - Seuraaja

Lähetetty: 1.12.2019 20:48
Kirjoittaja mush
No nyt tämä on jo jonkin aikaa lämmennytkin paremmin. Kun en muuta saanut aikaiseksi niin tein termostaatin "itse". Hain motonetistä takaisin Vernetin termostaatin (kun olin sen ehtinyt sopimattomana palauttaa) ja vaihdoin siihen ne pidemmät siivet yhdestä vanhata romutermostaatista.

Nyt kun auto käy paikoillaan joitain minuutteja alkaa mittarikin nousta jo. Ei tämä vieläkään normaalilämpöön ihan niin nopeasti lämpene kuin esim 111, mutta nyt luonnehtisin tahtia jo normaaliksi.

Master-Sport merkkistä termostaattia ei jatkossa enää minun vehkeisiin ainakaan tule.

Aika tahtia on tällä jo kärrätty, kun on ollut töitä ja muuta kärräämistä paljon, 9tkm tuli täyteen.

Re: VAZ-11174 - 2009 - Seuraaja

Lähetetty: 16.2.2020 22:45
Kirjoittaja t tulppu
Olikos se Venäjän vai Suomenkielellä se 119 kirjanen... minun on Venäjänkielinen kirjanen ja Suomen kielellä irtolehtinen..siis Johnilla..

Re: VAZ-11174 - 2009 - Seuraaja

Lähetetty: 18.2.2020 22:12
Kirjoittaja mush
Venäjänkielinen löytyy myös auton papereista, se on ihan siisti "tehdastekoinen" kirjanen. Suomenkielinen on sitten se kopionippu, jota ei viitsi edes pitää autossa.

92tkm mittarissa, tullu vähän ajoja... Pakkasilla lämppärin puhallin rääkyy vähän aikaa, muuten ei mitään kerrottavaa. Öljynvaihtoa kaipaisi taas.

Re: VAZ-11174 - 2009 - Seuraaja

Lähetetty: 18.2.2020 23:40
Kirjoittaja t tulppu
Mitenkä on mittaristossa, kun sammuttaa ja on vaikka ulkolämpötila tai kulutusmittaus..niin vaihtaako aina saman virrat päälle laittaissa..tämä yleensä on vaihtanut ulkolämpötilan, mutta tänään aina kellon...

Re: VAZ-11174 - 2009 - Seuraaja

Lähetetty: 19.2.2020 11:05
Kirjoittaja mush
VDO:n mittaristo tässä, vaihtaa itsekseen lämpötilan jos ulkolämpötila on nollan tuntumassa ja saattaisi olla liukasta. Muuten olen pitänyt kelloa ja se säilyy jos lämpötilavaroitus ei sitä jyrää.

Re: VAZ-11174 - 2009 - Seuraaja

Lähetetty: 19.2.2020 11:09
Kirjoittaja t tulppu
Joo..pitää vähän seurailla.. nyt onkin ollut plussan puolella....

Re: VAZ-11174 - 2009 - Seuraaja

Lähetetty: 19.2.2020 16:20
Kirjoittaja Joen musikka
Nökeröperzeen näyttö alkoi näyttämään ulkolämpötilaa enkä ole saanut vaihdettua aikanäytöksi muuten kuin joka startilla erikseen.
Akun vaihdon yhteydessä ilmeisesti resetoitui.Nyt pelaa normaalisti.

Re: VAZ-11174 - 2009 - Seuraaja

Lähetetty: 29.2.2020 12:15
Kirjoittaja mush
Ei se alkuperäinen vesipumppu kestänytkään sitten kuin 94tkm, onneksi ei suurempaa vahinkoa saanut kuitenkaan aikaan, vaikka päätti antautua. Tilalla on nyt vanhanmallinen Samaran vesipumppu joka löytyi omista arkistoista. Samaran pumppu (vanhempi pyöreähampaiselle hihnalle) kun on muuten sama kuin tämä uudempi 16v, mutta yksi jakopään kotelon korvake siitä pumpun rungosta puuttuu, mikä 16v pumpuissa on.

Re: VAZ-11174 - 2009 - Seuraaja

Lähetetty: 29.3.2020 20:57
Kirjoittaja mush
Yhtenä pakkasaamuna käynti oli puputtavaa ja ykkössylinterin suunnalta tuli valitusta sytytyskatkoksista. Puola oli antautunut, oli jo näköjään kertaalleen vaihdettu, kun oli tarvike. Uudet tulpat hain samalla ja vaihdoin käytetyn Boschin puolan tilalle. Varapuola olikin jo autossa valmiina odottamassa.

Mitä tutkin tuota mittariston näyttöä, niin tosiaan kello tulee aina normaalisti kun virrat laittaa. Paitsi silloin jos lämpötila on nollan tuntumassa, niin lämpömittari jyrää, samoin tekee kesken ajon jos lämpötila muuttuu.

97tkm mittarissa.

Re: VAZ-11174 - 2009 - Seuraaja

Lähetetty: 31.3.2020 17:16
Kirjoittaja JohnDoe
Puolat näissä ihmeesti antautuvat. Mikä lie syynä? Olen kirjoitellutkin, että aikanaan kun omistin vain 19 000 km ajettuna ostamani 117:n, niin siinä alle 50 000 km antautui jo yksi puola. Ja nyt kun omistan tämän reilun 100 000 km ajetun, niin siihen vaihdettu puolia moneen kertaan. Ja nyt taas käy tyhjäkäyntiä putputtaen, pitäisi tutkia, mitä vikakoodeja on, kun tässä ehtii. Nythän tuo ei ole liikenteessä juuri tällä hetkellä.

Re: VAZ-11174 - 2009 - Seuraaja

Lähetetty: 31.3.2020 22:09
Kirjoittaja mush
Ilmeisesti nuo puolat ovat vain heikkoja. Tutulla korjaamolla kun vaihdatin tähän kaikki nesteet heti alkuun, niin saman tien sanoi että jos löytyy ylimääräinen puola niin heitä kyytiin, tulee hajoamaan ennen pitkää. Eikä ole mitenkään näihin vehkeisiin vihkiytynyt. Joten kai tuon tyyppinen puola on heikko lenkki, ja aika lämmin paikkahan se on, joutuu kestämään aika rankkoja lämmönvaihteluita. Tuokin hajosi yön aikana, jolloin oli pitkästä aikaa reilummin pakkasta.

Niin ja nopeusanturi on alkanut taas pottuilemaan. Alkuun se pätki, mutta korjaantui laittamalla varaosa hanskalokeroon. Nyt tarvitsee varmaan laittaa oikeasti paikalleen se varaosa.

Pitkästä aikaa tankkasin myös etanolia 30l, oli houkuttelevan hintaista, hieman alle 0,9€/l.

Re: VAZ-11174 - 2009 - Seuraaja

Lähetetty: 1.4.2020 9:16
Kirjoittaja JohnDoe
Joo, itselläkin on pari varapuolaa takakontissa.

Sitä ihmettelen, kun Mansemotorsilla väittivät, ettei näistä puolat ikinä hajoa ja oma kokemus vain kahden auton perusteella aivan muuta. Tosin taas jostain syystä tuossa 16v 1,6 l Lada 112 HB:ssa ei ole ollut puolaongelmia koskaan. Ja puolat kuitenkin käytännössä samanlaiset.

Re: VAZ-11174 - 2009 - Seuraaja

Lähetetty: 28.4.2020 19:35
Kirjoittaja mush
Tänään vaihdoin kesärenkaat ja samalla vetonivelen vasemmalle. Oli talven aikana suojakumi revennyt ja nivel napsuttanut jo jonkin aikaa. Toinen kerta minulle näiden etuvetojen kanssa kun ei irronnut nivel akselin päästä suosiolla ja taas samasta syystä. Oli lukkorengas ollut vähän löysä ja renkaan toinen pää kiilautunut poikittain. Edellisen kerran sama on käynyt joskus vuosia sitten Eurosamaran kanssa. Näköjään se nivelen kuulia ojennuksessa pitävä rengas on sen verran kovaa tavaraa, että murtuu kun vasaralla napakasti napauttaa, näin sain vanhan nivelen purettua ja lukkorenkaan irti akselin päästä.

Mittarissa karvan alle 100tkm.

Re: VAZ-11174 - 2009 - Seuraaja

Lähetetty: 23.5.2020 23:49
Kirjoittaja mush
UPS:n lähetti oli jättänyt paketin oven taakse perjantaina, nyt olisi sitten vetokoukku odottamassa asennusta. Saksasta tuli ja noin viikossa ilmestyi oven taakse. Vähän kalliimpi oli kuin Mansen myymä koukku, mutta Mansen koukun saatavuudesta ei tässä maailmantilanteessa ole oikeastaan mitään tietoa.

Sen verran kävin jo auton alla möyrimässä, että kaivoin esille koukun kiinnityspaikat. Siellä on massan alla valmiit reiät kierteineen palkeissa, joten sen suhteen asennus pitäisi olla helppo.

102tkm mittarissa.

Re: VAZ-11174 - 2009 - Seuraaja

Lähetetty: 24.5.2020 7:55
Kirjoittaja pressa
Kannataa sitten puhdistaa todella hyvin ne kierteet, paskamaista on kun pultti hirtttää kiinni puoleen väliin kun asentaa koukkua. Toki joku väitti että kyllä se sinne kerran menee vaikka kuinka, mutta...