VAZ-2111 - 2006 - "Emännän kulkine" -Huoltomuistio 1.6l 8v

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina, myyty Suomessa vuosina 1986-2009

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
H0it0taQ
Viestit: 1
Liittynyt: 3.4.2019 18:48

VAZ-2111 - 2006 - "Emännän kulkine" -Huoltomuistio 1.6l 8v

Viesti Kirjoittaja H0it0taQ »

Kuva

Hei vaan. Ensimmäinen Lada tuli tähän talouteen viikko sitten. Lähinnä hain kakkosautoksi ja emännälle työmatkaan, mutta niinhän tuossa kävi, että itse olin autosta enemmän innoissani kuin hän. :lol: Joten Tällä on tullut ajeltua omat ajot.

Ilmeisesti auto on ollut uudesta yhdessä perheessä ennen tätä henkilöä jolta hain auton. En tätä ole tarkistanut, sillä Traficomin tietopankki on edelleen alhaalla, mutta luotetaan nyt myyjän sanaan. :D Minulle tullessa mittarissa oli 107300km.

Huoltohistoriaa autossa on seuraavasti:

85000km - Öljyt ja suodatin, jakohihna + kiristin (2016)
88000km - Vesipumppu ja jäähdytin nesteet (2016)
100000km - Jäähdytin + paisuntasäiliö (6/2017)

Autoon olen jo tilannut kaikki suodattimet, tulpat sekä moottorin tukikumit Mansemotorsilta. Nämä tulen vaihtamaan lähipäivinä, kunhan saan itseni ja auton kaverin tallille.

Seuraavaksi pari teknistä kysymystä. Auto ei käy tasaista tyhjäkäyntiä? Kierrokset pysyvät kyllä n750rpm paikkeilla, mutta välillä tuntuu selvä "jyrähdys". Tapahtuu tasaisesti aaltomaiseen tapaan.

Toinen on tuo kytkin. Onhan se varmaan vaihtokunnossa, mutta kuuluuko sen oireilla niin, että kun kytkimen ottaa tuntumalle ja painaa tasaisesti kaasua kierrokset humppaa 650-1200 välillä?

Muutenhan tuo toimii ihan fiksusti. Ja viikon omistuksessa olen huomannut, että kerää ihan jonkinverran hymyjä kun kaartaa kaupan pihaan :lol: